Rehvivahetus/rattamutri pingutus

Velgedega ja rehvidega seotud kuulutused postitada siia

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas skyline » 22 Okt 2012, 10:31

Mario kirjutas:ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Mina olen selline inimene :)
Kui veljelt ikka ühtegi tasakaalustust ära lennanud ei ole või velg pauku pole saanud, siis ma ei näe küll mingit mõtet ületasakaalustada, eriti veel kui nad sul alles kevadel on tasakaalustatud. Eks rehvitöökodadele see muidugi meeldiks, et käiksime nende juures ka õhku lisamas.
Mina lasen uued rehvid panna veljele ja tasakaalustada ning nii sõidavad nad minu käes sellises kombinatsioonis kuniks on aeg nad utiliseerida, torget parandada või maha müüa. Vahepeal lisan vaid õhku. See on ikka üldjuhul roolist tunda kui rehv on tasakaalust väljas ja vajab uuesti tasakaalustamist.
Mul on siis talve ja suverehvid eraldi veljekomplektidel.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas pokenaut » 22 Okt 2012, 11:57

Ma olen ka nii võtnud komplekte kodus virnast ja pärast mingiaeg käid ikka tasakaalustamas, kui legaalsetel kiirustel(kuni 90-100) ei anna tunda, siis kusagil 120 pealt hakkavad ikka kergelt võdistama.

R-go kirjutas:Seni kasutasime Würthi vasemääret mutritel/poltidel, nüüd oleme jällegi natukene arenenud ja kasutame teflonmääret mis kannatab suuremaid koormusi ja kõrgemaid temperatuure.

Vedela/pihustatava vasemäärde viga seisneb selles, et see kuivab ära, lisaks sittab ta igavesti hästi ära kõik muud pinnad.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 22 Okt 2012, 18:53

skyline kirjutas:
Mario kirjutas:ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Mina olen selline inimene :)
Kui veljelt ikka ühtegi tasakaalustust ära lennanud ei ole või velg pauku pole saanud, siis ma ei näe küll mingit mõtet ületasakaalustada, eriti veel kui nad sul alles kevadel on tasakaalustatud. Eks rehvitöökodadele see muidugi meeldiks, et käiksime nende juures ka õhku lisamas.
Mina lasen uued rehvid panna veljele ja tasakaalustada ning nii sõidavad nad minu käes sellises kombinatsioonis kuniks on aeg nad utiliseerida, torget parandada või maha müüa. Vahepeal lisan vaid õhku. See on ikka üldjuhul roolist tunda kui rehv on tasakaalust väljas ja vajab uuesti tasakaalustamist.
Mul on siis talve ja suverehvid eraldi veljekomplektidel.

elu näitab, et kevadel kuuri pandud rattad on sügiseks ikka väntama hakanud. nimelt kuumus ja külmus ja paneb kummimaterjali mängima ja mu endagi rattad, mis seisavad keldris ilma raskuseta, tahavad ikka reeglina 20-30gr kuhugi saada. lihtsam on see paar € visata ja saad tasakaalus rattad alla panna.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas riisiveski » 25 Okt 2012, 10:24

Minu auto suverattad olid 2010 kevadel tasakaalustatud. Huvi pärast lasin rattad esmakordselt paar kuud tagasi tasakaalustada (LS selle ajaga ca 40 Mm).
Kahel rattal ei olnud üldse midagi vaja muuta, kolmandale läks 10 g ja neljandale 20 g. Seega oma kogemusele tuginedes ma väga tõsiselt neid väiteid ei võta, et kogu aeg ja alati peab tasakaalustama. Kui on probleem, siis on teine asi.
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 472
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 25 Okt 2012, 20:17

no tänane päev tõestas edukalt, et on ikka vaja küll üle vaadata.
ei viitsi teiega siin vaielda, tulge seiske mul 8 tundi kõrval, siis näete ise. see, et ühel mehel ei ole vaja, ei tähenda, et 9 teist meest ei pea seda tegema.
Kui hoiad oma rattaid garaaži seinal nagis, siis jah ei pea, aga kui need on vastu maad ja tihti vanaema oma kurgilaua sinna pääle laotanud, siis on sügiseks kaunid ja toredad Blitsakid kandiliseks vajunud.
minu enda käe alt jaanuaris läbi käinud rehvivahetus, kui osteti uued rehvid, sai kenasti kõik paika. täna tuli kodanik samade uute Miššelinidega tagasi, pulli pärast mõtlesin, et vaatan, vanu raskusi maha ei võta, vot vasja, kõik 4 banaaniks vajunud suvega, ei jõudnud ära kleepida...
oma auto rattalaagritest ja rooliotsadest võiks ikka niipalju hoolida, et väntasid alla ei topi.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas skyline » 25 Okt 2012, 21:51

Järelikult mul siis ka hoiutingimused liialt head :) Velgedel rehvid seisavad garaažis üksteise kõrval püstites asendis kuniks saabub nende kord. Midagi peale asetatud ei ole.
Enne hooaega enamasti vaja vaid 0,2-0,4 baari rõhku juurde lüüa, veidi määret tikkpoltidele ja rummu keskosale ja lähevad talvehooaja rehvid alla. Kuna rehvid eraldi velgedel, siis selle tegevuse teen alati eranditult ise. Varem oli kohati probleeme nende töökodades suruõhukeerajaga kinni lastud mutrite/poltidega, aga peale seda kui sai paar aastat tagasi ostetud teleskoopvarrega rehvivõti pole ka enam probleemi, et jõud ei käiks üle.
Soovitan kõigile kuskilt Rimist või Automaailmast soetada see odav teleskoopvarrega veljevõti, kuigi kaasa tulev padrun on veidi pehmest materjalist (mul hakkas padrun lõhenema peale poolt tosinat rehvivahetust eriautodel), siis vars kestab ja korraliku padruniga saab 3-7 eur eest endale väärt tööriista aastateks, mis võib teine kord katkise rehviga ka päästjaks osutuda, kui tavavõtmega suruõhukeerajaga kinni lastud mutreid tee peal avada ei õnnestu.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Evert » 18 Nov 2012, 11:41

skyline kirjutas:Soovitan kõigile kuskilt Rimist või Automaailmast soetada see odav teleskoopvarrega veljevõti, kuigi kaasa tulev padrun on veidi pehmest materjalist (mul hakkas padrun lõhenema peale poolt tosinat rehvivahetust eriautodel), siis vars kestab ja korraliku padruniga saab 3-7 eur eest endale väärt tööriista aastateks, mis võib teine kord katkise rehviga ka päästjaks osutuda, kui tavavõtmega suruõhukeerajaga kinni lastud mutreid tee peal avada ei õnnestu.

Numaitea, äkki mul on vennas siis miski erakordne ambaal, et üle-eelmisel sügisel suutis järjest 2 sellist vart sõlme keerata? Lõpuks vihastas ja ostis ikkagi "old skool" rattaristi.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 18 Nov 2012, 13:29

minul läheb juba 3 aasta 21mm küünlavõti ning 6€ VATA narre. Kui nüüd meil töö juures jõuvõti ei valeta, siis on mul käe sees 160nm :D
need odavad veljevõtme padrunid ei kannata suurt jõudu, vars ise on aga hea.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas R-go » 18 Nov 2012, 22:30

Oldscool rattarist peab ka oldscool metallist olema.Neid tänapäeva metallist, ilusaid läikivaid olen 2 tk. vedruks keeranud ja ühe pauguga pooleks.
Aga selle üle tasakaalustamisega on nii,et ma ei tea mis kliimamuutused või asjad seal mõjuvad aga enamasti on poole aastaga 4-st rattast vähemalt 2 tasakaalust väljas.Enamasti mitte palju kas - 10- 20 kuni +10-20.Kümme grammi aga ei tohiks meie lubatud sõidukiirusega liikudes küll tunda olla.
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 745
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 19 Nov 2012, 00:03

no moodne autotehniku õpe ja Pirelli kursus Itaalias..
5 grammi enam taga ajama ei pea, kuna aparaadid enamasti valetavadki +-5, täpsemad aparaadid on aga kallid, ja suutelised 1 grammi täpsusega näitama (meil koolis)...
10 grammi, kui seda on vaja sinna, kus juba raskus ees, siis ma patuga pooleks löön selle, aga 15 grammi, siis juba katkun kõik maha. Ka siis, kui seda 10 grammi on vaja täpselt teisele poole ringi.. mitte kunagi ei lüüa tervet ringi täis. alles mul oli üks auto, kus kõik 4 plekkvelge olid mõlemalt poolt nagu meritähed :D tähekujuliselt raskused peal... :?
aga kui tuleb juba 17" papudega auto, siis on ülimalt tähtis, et ka see 5grammi saaks tasakaalu, sest seda on juba 90km/h pealt natuke tunda ja kui inimene harrastab euroopas käia, siis on ta kiirelt tagasi, et nahka tegid, rsk..
mina ei ole mingi õpetaja, aga mitte kunagi ei lööda juurde vaid võetakse vanad kõik maha ja pannakse uuesti, maksimaalselt 2 raskust velje kohta oleks ideaalne.. aga noh, 120gr on raske ühe korraga ära lüüa.. 90gr on meil suurimad ja 160gr on üldse suurim, mida ma oma käes olen hoidnud :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas R-go » 19 Nov 2012, 01:23

Oot-oot Mario 90 ja 120 grammi on juba veoka raskused.
Kui ikka ratas nõuab juba selliseid gramme, siis pole seda enam mõtet tasakaalustadagi.Tuleb minema visata, kas mõlemad või üks kahest. Velg ovaalne või rehvil traadid väsinud.
Kaaluvihtidega võib ju selle nulli saada aga kui ikka ratas juba munakujuline on siis ta hakkab autot ikka üles-alla väntsutama ju.
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 745
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Bumer323 » 19 Nov 2012, 01:38

Töötan ka ise töökojas kus puutume kokku rehvide vahetusega ja Meil selline teema, et Valuvelg läheb kinni püssiga(1. aste) ja njuutoniga üle ja plekk läheb kinni püssiga(aste 2.) ja njuutoniga 120-ga kinni. Seni pole keegi kurtma tulnud.
Talve tulekul on bemmid sõbralikuks muutunud...Liputavad saba!
Kasutaja avatar
Bumer323
 
Postitusi: 231
Liitunud: 14 Jaan 2012, 17:44
Asukoht: Saaremaa,Tallinn Männiku!

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 19 Nov 2012, 08:41

R-go kirjutas:Oot-oot Mario 90 ja 120 grammi on juba veoka raskused.
Kui ikka ratas nõuab juba selliseid gramme, siis pole seda enam mõtet tasakaalustadagi.Tuleb minema visata, kas mõlemad või üks kahest. Velg ovaalne või rehvil traadid väsinud.
Kaaluvihtidega võib ju selle nulli saada aga kui ikka ratas juba munakujuline on siis ta hakkab autot ikka üles-alla väntsutama ju.

ei ole veoka raskused. ja veljed on muideks täiesti uued.
ega siis ainult veljesüü ei ole, kallis sõber :lol:
kui rehvid on olnud suvi otsa kuumas plekkgaraažis ja sinna peale mingeid autouksi toetatud, siis juhtub sama. Ma näen küll, kuda kaubatoojad neid autosse pakivad - üks oli oma Renoo Masteri nigu pusle seest täis ladunud, selleks, et siitsamast eest ühte vahelt kätte saada, on vaja terve auto kõigepealt tühjaks saada :D
Aga tegelikult ka, enamiku maasturite rattad-rehvid panevad vänta, uuele Hyundai ix55 18" veljele suvepaelasid peale venitasin kevadel, siis polnud väga viga, aga BF Goodrichi lamell on küll odav, kuid väntab iga hinna eest.
Ma tahaks näha klienti, kes ostaks oma autole uue PLEKKvelje 200€ eest, kuna see on kõver :lol: valuveljest ei hakka rääkimagi..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas pokenaut » 19 Nov 2012, 12:14

See 150+g tasakaale on normaalne nähtus ka täiesti ideaalselt sirge velje korral, kui tegemist on Vallai protiga aastast enne meie aega.. Kusjuures kui ratas pingis ringi lasta, siis mingeid viskumisi pole, rehv on korras. Lihtsalt kusagil rehvis sees on mingisugune osa raskem.

Mario kirjutas:5 grammi enam taga ajama ei pea, kuna aparaadid enamasti valetavadki +-5.

aga kui tuleb juba 17" papudega auto, siis on ülimalt tähtis, et ka see 5grammi saaks tasakaalu, sest seda on juba 90km/h pealt natuke tunda ja kui inimene harrastab euroopas käia, siis on ta kiirelt tagasi, et nahka tegid, rsk..

Ei ole vaja ka 17" 'ste papude korral seda 5'te grammi taga ajada. Ma olen 3 rehvivahetust vanemate Mazdal teinud ja igakord rattaid ideaalselt nulli pole hakanud ajama, kui liimimisveaga on 5g juurde tahtnud. Aga selle 5g võib panemata jätta ainult ühele velje poolele, kui mõlemad pooled 5g tasakaalust ära jätta, siis hakkab tunda andma.

See puudu olev 5g hakkab tunda andma kiirustel, millega legaalselt on võimalik sõita ainult Saksas.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Eelmine

Mine Veljed ja rehvid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline