Rehvivahetus/rattamutri pingutus

Velgedega ja rehvidega seotud kuulutused postitada siia

Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas choise » 29 Okt 2005, 19:15

Väike ettevaatusabinõu siis kõigile kes lasevad omal kummid alla panna kuskil teeninduses! Olge mehed ja keerake omal rattapoldid ise pärast uuesti üle kuna vahetajatel vist nii kiire et täna nägin kahe tunni jooxul kahte masinat millel esiratas alt ää lennand ja just sellel põhjusel!!!
Ning peax ka mainima et lausa kahju hakkas nendel autojuhtidel!
choise
 


PostitusPostitas Margo » 30 Okt 2005, 16:43

ise olen saanud kahel korral sama tünga erinevast kohast. korra esindusest. ise tasub alati üle kontrollida, ükskõik, kui viisakas koht ka oleks!
Kasutaja avatar
Margo
 
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Veebr 2005, 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas andres86 » 28 Veebr 2010, 11:46

Valuvelgedel võivadki poldid/mutrid lahti joosta peale mõningast sõitu, isegi kui on töökojas õige jõuga kinni keeratud. Tegelikult ongi ette nähtud hiljem(50-100km pärast) üle pingutamine.
Mazda 626 GF & `92 Subaru Legacy 2,0Turbo 4WD
andres86
 
Postitusi: 61
Liitunud: 29 Mai 2007, 09:47
Asukoht: tallinn

1997 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Tihver » 28 Veebr 2010, 21:56

Nendest kohtades kus mina käin keeratakse alati poldid/mutrid kinni täpselt ette nähtud jõuga ja soovitatakse hiljem üle pingutada/kontrollida. Ise ei kannata pigem selliseid kohti kus keeratakse poldid/mutrid kinni nii kõvasti kui jõudu on ja siis hooaja lõpus/uue alguses avastad, et vargapoldid/mutrid on lootusetult kinni ja aitab vaid puruks keeramine.
Tihver
 
Postitusi: 49
Liitunud: 08 Jaan 2009, 21:55

2002 Mazda 6 GT

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas wiiking » 14 Okt 2010, 06:29

Minu kogemus on kui lastakse püstoliga valuvelg kinni siis võtmega naljalt lahti ei saa.Viisakas firmas keeravad lõppu rattavõtmega.Või olen seda ise nõudnud.
Kasutaja avatar
wiiking
 
Postitusi: 38
Liitunud: 11 Mär 2010, 06:57

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 14 Okt 2010, 10:41

Siis on järelikult vale mees vale riistaga. "Püstoli" otsa käivad ka väändepulgad - vastavalt 90, 110 ja 140Nm. Ja saab väga hästi lahti!
Järgmine kord anna tutakas vastu kuppu, töövahendite väära kasutamise eest.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Siim » 14 Okt 2010, 15:46

Needsamused pulgad kipuvad väsima ning siis ei keera ka enam õige jõuga,oleneb ka sellest mis rõhku keegi kasutab õhusüsteemis.
Meil on igal siin igale vahetajate kambale ostetud korralik gedore njuutonvõti millega tehakse viimane pingutamine,
eks see oleneb ka firmast,kes tahab mainet hoida ning kes mitte.

Lahti võivad joosta uute valuvelgede mutrid poldid.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas cabernet1 » 29 Okt 2010, 21:45

Ok firmad firmadeks... kõik, kes te vahetate oma rattaid ise nagu mina :wave: Kõige lihtsam on kasutada sellist taktikat, et keerate ratta tungiga õhku, vahetate ratta... keerate mutrid/poldid pingesse... siis pistate veljevõtme mutri otsa ning EI VÄÄNA KOGU JÕUST vaid patsutete võtit... pm lajatate oma poe päkaga vastu võtme risti/saba senikaua, kuini mutter teeb "kräuks" ... siis on polt/mutter piisavalt kõvasti all kinni. Tänu sellele ei keera te iialgi vinti maha ning sellise "jõnksutamisega" olete saanud mutri/poldi piisavalt kõvasti alla, et see ei jookse teil ka alt lahti.
Broove me wrong... minul hetkel 3-s põlvkond sama taktikat ja toimib. Alustades veoauto ZIL 145? kuni mazda2...
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1253
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas aviar » 29 Okt 2010, 22:04

+1

Olen samamoodi rattaid vahetanud ja rattamutreid-polte esimese, pigem teise "kräuksuni" pingutanud. :thumbup: Ei ole minul veel sellist jama olnud, et rattamutrid-poldid ise lahti tuleks. :wtf: Tundub, et enamus noorema generatsiooni esindajaid ei tea vanu toimivaid nõkse ja siis keeratakse-pingutatakse mingi ( karta on, et suvalise) momendiga rattad kuidagimoodi kinni. "Arenenumad" loevad veel vastutusest hoidumiseks sõnad ka peale, et kindlasti pingutage 100 km-i pärast rattamutrid-poldid üle (juhul kui ratas enne ootamatult ei lahku :D ).
aviar
 
Postitusi: 395
Liitunud: 01 Veebr 2009, 13:34
Asukoht: Nõmme (Tallinn)

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Siim » 29 Okt 2010, 22:25

Respekt vanakoolimeestele :mrgreen: 110 nm pole suvaline moment minuarust,kuigi ausalt oma autodel lasen püssiga savilt kinni :D bemm keeldub aegajalt mõnda mutrit loovutamast aga teistega pole probleemi.

Ma mäletan ühel rajapäeval,Janis vahetas rattad endal rajaääres,kinni tõmbas umbes sellise jõuga mida suudab mu 50kg tüdruk enamvähem rakendada,pm mitte muhvigi ja ei kadunud mitte üks ratas seal märatsemise peale ära.
Viimati muutis Siim, 01 Nov 2010, 15:16, muudetud 1 kord kokku.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas tomkulibin » 30 Okt 2010, 07:21

Küll teemast kõrvale, aga huvitaks sellise asja
veoauto ZIL 145
väljanägemine. Minu sklerootiline aju mäletab mudelit 157, aga see 145 on kudagi kahtlane...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas wiiking » 30 Okt 2010, 08:34

Ei ole kuulnud valuvelge alla kruvides mingit kräuksu mis iseloomulik plekkveljele.Vanakooli harjumusest ei keera mutreid kunagi kinni järjest vaid risti.Ehk on noorematel mida kõrvataha panna.
Kasutaja avatar
wiiking
 
Postitusi: 38
Liitunud: 11 Mär 2010, 06:57

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas pokenaut » 30 Okt 2010, 10:58

Valuveljega see lugu jah, et käuksu ei taha tulla. Sügisel käuksuga kinni keeramise kohta veel seda, et proovige kevade poole enne pluss kraadide tulekut autos oleva rattavõtmega neid polte lahti keerata... minu tulemus oli 5'st kahel kandid maas ja rohkem ei hakanud proovima, kutsusin sõbra treileriga järgi ja edasi oli sõit töökotta, kus ka ülejäänutel kandid maha keerati.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas cabernet1 » 04 Nov 2010, 21:58

Poltidele(mutritele saab ka määret lisada. Väga hea vahend on suusatõrv. Sellise määrde kasutamisel ei jookse mutrid lahti ega jää ka nii kinni, et kandid kaoksid...
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1253
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas pokenaut » 04 Nov 2010, 22:07

Ei aita alati tõrv ka. Täna alles keerasin Transitil rattaid suure õhupüssiga alt(olid tõrvatud, hais juures ja ise kevadel panin antud autole suverattad alla, käsitsi keerasin kinni). Väike püss ei jõudnud ja suurega väänates on oht polt pooleks/mutter siledaks keerata. Aga noh alati on võimalik haamer ja pikendus kasutusele võtta. :)
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas skyline » 04 Nov 2010, 22:26

Mul on ka pigem kurb kogemus sellega, et kiputakse liiga kõvasti mutreid/polte kinni "põristama". BMW-l tuli seetõttu ühel kevadel kaks polti lasta läbi puurida ja üldse oli bemmiga pidev keberniit, kunagi ei teadnud kas rattaid ka alt ära saad, oma osa oli ka sellel, et kasutasin valuveljel plekkvelje polt. Valuvelg tahab ikika eraldi polti või mutrit.
Ja ka see on tõsi, et uus valuvelg ei taha mutreid hästi kinni hoida. Kevadel panin uued valukad alla ja keerasin ise teleskoopvarrega veljevõtmega mutrid kinni, vargamutrid kkeerasin veidi nõrgemini... mingi kuu aega hiljem vaatan, et mis see krt mu garaaži ukse ees maas läigib... leidsin maast oma McGard turvamutri :)
Oli iseneseslikult lahti tulnud.

Ja nendele vendadele andke piki pead, kes turvamutreid tahavad ka suruõhuga kinni lasta, nii on väga kerge nukid ära rikkuda või tekib hiljem suuri probleeme lahti saamisega.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas marguss » 20 Juun 2011, 23:19

Mul ka selline kogemus kus Mcgardi turvamutrid lasti pirita kose mazdaabis suruõhuga kinni ...Meisli ja haamriga sain lahti ja pitritakose mazdahäbist käin nüüd kaarega mööda.Mutrid kahjuks peale seda prügikasti....
Kasutaja avatar
marguss
 
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Mär 2009, 00:42

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas jaano90 » 01 Aug 2011, 22:05

Ise lasen pidevalt püssiga kinni(2.astmega) ja ALATI kontrollin njuutonmeetiga üle. 2 hooaja jooksul ei ole kordagi keegi kurtma tulnud et liiga kinni olnud aga 1 korra juhtus et sai valuveljele plekkvelje mutrid pandud, koonus ei sobinud ja velg pani sõiduajal minema, õnneks midagi ei juhtunud kellegiga ega millegiga.
jaano90
 
Postitusi: 2
Liitunud: 19 Mär 2011, 18:03
Asukoht: tartu

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas polukoli » 21 Okt 2012, 14:58

Mõtted vaikselt talvekate alla panemisest peas ja tahtsin küsida, et kui tihti peaks balansseerima. Hetkel talverehvid plekkvelgedel seisnud püsti asendis 6 kuud. Panen ise alla või lasen balansseerida ja siis alla panna. Erilisi vasteid otsides ei leidnud :)
Kasutaja avatar
polukoli
 
Postitusi: 170
Liitunud: 05 Nov 2010, 21:06
Asukoht: Tallinn

2005 Mazda 6

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 21 Okt 2012, 17:34

iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas polukoli » 21 Okt 2012, 18:25

Seda ma aimasin ise ka, mõtlesin üle küsida :D
Seega ei saagi ise alla kruttida kui vaja eelnevalt balansseerida :P
Kasutaja avatar
polukoli
 
Postitusi: 170
Liitunud: 05 Nov 2010, 21:06
Asukoht: Tallinn

2005 Mazda 6

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Prema » 21 Okt 2012, 22:16

Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.
Mazda 5 2009.a 2,0
Mazda MPV 2002.a 2,0
Mazda 6 2003.a 2,0
Mazda Premacy 2000.a
Kasutaja avatar
Prema
 
Postitusi: 351
Liitunud: 22 Dets 2007, 23:23
Asukoht: Saue/Tallinn

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Zachary » 21 Okt 2012, 22:25

Prema kirjutas:
Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.

Mina võtan ka virnast rehvid, mis panen autoalla, kui midagi on siis alle balanseerima :D
Kasutaja avatar
Zachary
 
Postitusi: 620
Liitunud: 03 Okt 2010, 21:02
Asukoht: Rapla

1992 Mazda 626

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas R-go » 21 Okt 2012, 22:53

Keeran igapäevaselt mutreid/polte kinni ja lahti.Kõik mis olen eelnevalt ise kinni keeranud tulevad reeglina ka hiljem keerates lahti.Erand on enamasti siis kui mõni rehv on kusagil mujal remondis käinud ja siis mutrid/poldid kinni paugutatud.Kõige lollim variant on muidugi siis kui kusagil on turvapoldid/mutrid(enamasti McGuard) püstoliga kinni paugutatud nii, et võtme seest on "salakiri" kõveraks väänatud.Siis pole väga suurt lootust, et võti terveks jääb ja siis tuleb klient saata kuhugi töökotta või margiesindusse, et turvapoldid/mutrid kätte saada.
Seni kasutasime Würthi vasemääret mutritel/poltidel, nüüd oleme jällegi natukene arenenud ja kasutame teflonmääret mis kannatab suuremaid koormusi ja kõrgemaid temperatuure.Rattamutrid/poldid laseme alati püstoli II astmega kinni ja ALATI keerame njuutonmeetervõtmega kõik ühe tugevusega kinni.Seni ei ühtegi negatiivset kogemust (ptüi,ptüi,ptüi).
Võtmel peal 120 ja järgi proovitud, et selliselt kinni keeratud mutreid/polte suudab avada ka naisterahvas :)
Egas midagi - külastage meie boksi. :D
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 745
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Rehvivahetus/rattamutri pingutus

PostitusPostitas Mario » 22 Okt 2012, 08:06

Prema kirjutas:
Mario kirjutas:iga hooaja algus oleks kena ikka lasta üle kontrollida. ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes teaks kedagi, kes paneb keldris seisnud rattad kohe alla. :D

Tunnistan, et mina olen.... Koduvalt..... :oops:
Kui võdistamist tunnen, lähen balanseerima. Mis sinna muidu ikka minna.

no kui raha on rooliotsi osta koguaeg, siis pole midagi :mrgreen: :mrgreen:
nali.
aga muidu, 180ml jahutusvedelikku 14" rehvi sisse kärab ka. 15" puhul olen kasutanud 200ml.. eks tunde järgi õpid. see vana rallimeeste nipp. kui vaja kiirelt rajale minna, aga velg natu kõver. surakas jahutusvett ja tuld.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Järgmine

Mine Veljed ja rehvid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist