Õli tase üle normi - mis juhtub?

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

PostitusPostitas tomkulibin » 15 Okt 2009, 22:45

skyline kirjutas:...128 tuh km sõitnud mootor ei tohiks küll kohvi olla...

Mõni aasta tagasi oli TM-is katsetamisel/uurimisel Mazda 6 mootor, mis oli norm kasutustingimustel läbinud 60 000 km. Dyno stend näitas vaid 80% algsest/tehase lubatud võimsusest...
Enda valge laeva mootor käis dynos 300 000km järel- Tehase lubatud- 85kw, mõõdetud tulemus- 86kw...
Kas erinevte ajastute mootorite koostamise tehnoloogia muutuse tulemus?...
Igatahes olen teinud statistikat: Vanematel mootoritel olid surverõngad 2mm paksud ja ei suitsenud ühti, uuematel, milledel hakati 1,5mm paksust ülemist kolvirõngast kasutama- tossavad(algul hommikutti, siis...).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas rvs » 15 Okt 2009, 23:48

Võibolla loll küsimus, aga kui filtri külge panid, kas täitsid ta ikka õliga ära ja tegid tihendi õliseks? :roll:
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Kert » 16 Okt 2009, 07:50

filter asetseb diagonaalselt ülevalt allapoole kui hea sõnaga õlile öelda ,et seisa filtris kinni keeramisel siis ehk annabki täita
Kert
 
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Juun 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn,Muuga

PostitusPostitas Mario » 16 Okt 2009, 07:56

huvitav, mu masinal on filter täpselt 90* ning ühtegi tilka ei voola peale panemisel välja. Siis lihtsalt kehvad paigaldajad :D
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas skyline » 16 Okt 2009, 09:31

See filter on seal ju mingi 45 kraadise nurga all allapoole kaldu, seda pole võimalik kuidagi eelnevalt õliga täita, vähemalt 2,0 85 kw mootoril. Õli tihendile panin ikka, tagantjärgi tundub, et selle pagana tihendile pandud õli tõttu esimesel filtril kinni keeramisel see tihend filtrist kergemini irduski+ asjaolu, et filtri vint on kole pikk ja keeramine toimub allapoole nurga all.
Ma ei saa aru, mis küll Mazda inseneridel meeles mõlkus, et selle filtri sisselaske kollektori alla peitsid ja ainuke mõistlik ligipääs on auto põhja alt. Tundub, et mootor projekteeriti valmis, ja siis avastati, et ups, filtri kinnituse peaks ka kuhugile panema ja siis sokutati kuskile idiootsesse kohta ära.
Senini minu omatud autodest (4tk varem) kõige halvem õlifiltri paigutus.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Mario » 16 Okt 2009, 17:57

ei tea, eriti ei kurda.. mul nüüd juba kolmas 2liitrine, kõigil saab alt ilusti käega ligi. Hops, filter lahti, uus filter õli täis, hops vindi otsa ja keerama. Kõik filtrid omal käega kinni keeratud, siiani ei leki, ei tilgu. Ainult asukoha üle saab jah nuriseda.
Samas jällegi osadel vanematel Audidel (ka diislitel) on õlifilter ees ja ulatud stange alt välja piiluma, niiet äärekivi otsa see puru sõita on suht lihtne.. Sellisel juhul pigem lepin Mazda asetusega. :D
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas Siim » 16 Okt 2009, 19:30

Mina küll ei viitsi filtreid enne täita,tean et osad teevad nii,mis selle mõte olema peaks?
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas Mario » 17 Okt 2009, 11:49

_siim_ kirjutas:Mina küll ei viitsi filtreid enne täita,tean et osad teevad nii,mis selle mõte olema peaks?

ei kurna õlipumpa, kuna filter (olenevalt tüübist) mahutab kuni 0.4L, siis see maht on piisavalt oluline esimesel käivitusel, et õli jõuaks igale poole ühel ajal ja pumbal oleks vähem tööd. Kuivalt käivitades võib nii mõndagi juhtuda.
Mina täidan alati.
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas rvs » 17 Okt 2009, 13:02

Tuttav ütles samamoodi, et tema ei täida kunagi filtrit õliga (vahetas mootorrattal õli) ja olles juba umbes minuti lasknud käia motikal, ei kadund see õlirõhu tuluke kuhugi ära. Helistas siis kõik tuttavad mehaanikud läbi ja lõpuks üks küsis, et kas filtrisse õli panid? Võttis siis filtri lahti, et sinna nats üli panna ja avastas, et selle minutiga, mis tal mootor käis, ei old tilkagi õli jõudnud filtrisse.


Samas olen kuulnud paljudelt, et teevad seda õlivahetust ilma õli filtrisse panemata (ja on nii teind juba mitukümmend aastat).
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas risto_626 » 17 Okt 2009, 15:59

pole ka kunagi filtrit täitnud. õlirõhutuli kustub mõne sekundiga :roll:
Ära ütle mulle, mida ma tegema pean; sis ei ütle ma sulle, kuhu sa minema pead.
Kasutaja avatar
risto_626
 
Postitusi: 1745
Liitunud: 06 Mai 2007, 19:02
Asukoht: Ida-Viru

1992 Volkswagen Polo

PostitusPostitas Hundipoeg » 20 Okt 2009, 11:31

Ka endal halb kogemus õlitasemega.Kuna oli vaja teha karterivahetus, õli väljalaske ava ümbrus roostes, siis ei teinud seekord õlivahetust ise. Järgmisel hommikul mõtlesin ,et kontrollin ka õlitaseme järgi ja üllatus oli suur,kui avastasin ,et oli pandud u.1cm üle F märgi.Helistamise peale küll vabandati, et nii juhtus kuid ei pakutud varjanti õli eemaldamiseks vaid öeldi, et selle mootoriga ei juhtu midagi. Kuna süstal ja voolik oli olemas, siis tõmbasin ise u. 250ml õli välja. Nüüd täpselt max. tasemel.
Siit moraal tee ise või kontrolli.
Kasutaja avatar
Hundipoeg
 
Postitusi: 68
Liitunud: 11 Dets 2008, 15:45
Asukoht: Saue vald

PostitusPostitas Siim » 20 Okt 2009, 18:48

Mario kirjutas:ei kurna õlipumpa, kuna filter (olenevalt tüübist) mahutab kuni 0.4L, siis see maht on piisavalt oluline esimesel käivitusel, et õli jõuaks igale poole ühel ajal ja pumbal oleks vähem tööd. Kuivalt käivitades võib nii mõndagi juhtuda.
Mina täidan alati.



Pump on ikka enne filtrit,temal pole halli aimugi,kas on seal õli või mitte,või on seal üldse filter või mitte.




Pilt
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Eelmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron