Mario kirjutas:Evert kirjutas:Mida konkreetsemalt see "ökosõitmine" tähendab? Midagi sellist, et kiirenda ettevaatlikult, aeglusta käikudega, planeeri marsruuti, tee pagass tühjaks jne.?
käiguvahetus alla või kuni 2000rpm, auto võimalikult tühi (mossel annab juba 20kg lisa ka tunda), rahulik ja sujuv sõit - mida vähem käiguvahetusi, seda parem.. .
Just just madalad pöörded, kõrge käik... Linnas 50 km/h 5-da käiguga. Hoiad kokku ideaaljuhtudel 5% kütust, remondid käigukasti veel enne järgmisi jõule öko...
M2 on kindlasti linnaautode klassi liigitatud sõiduk, kuid linnaliikluses 1,4 mootoriga 5-s käik on masina vägistamine ning kütusekulu hoopis suureneb. 4-s või isegi vahest 3-s on piisav linnakiiruse juures. Ka maantee peal on masina ökom pööretel, mis jäävad 2700 ja 3500 vahele.
Teema algatajale soovitus viia masin maantee peale, startida, panna sisse teine käik ning kiirendada ca 110 km/ peale. Sellist kiirust hoida umbes 1-2 km ulatuses. Muidugi töösooja mootoriga ning arvestades, et rihm ei ole oma eluea viimases otsas. Sellisel juhul peaks lõõridest viimnegi tahm kaduma ning kütusekulu väiksemaks minema. Puhta mootoriga aga saad kindlasti tunda, milline on vahe kõrgema oktaanarvu puhul.
0,5 l võib olla tundub vähe, kuid suuremate läbisõitude korral annab kuu lõpuks mitme õlle raha