tuleb sõita aeglaselt kiiresti.
Seda ÖKO punkti annab leida muidugi. Jah, tõesti nii on, et 95 on meie maal väga vesine. Isegi Venemaa "95", mis meie standardi järgi peaks 93 olema, käis mu Mazda paagist läbi ja sain reaalselt rohkem sõita, kui oleks ostnud siit kohapealt. Paraku aga kardan, et too sisaldab liiga palju väävlit, seega peale seda ühte paagitäit, mil sai torud tühjaks põletatud (stabiilselt 4000rpm), siis hakkasin 98't tankima, uued vaskküünlad sisse, ning hetkel 2.0 FS keskmine kulu 5.8 sajale. Jah, tõsi, sõidan palju maanteed. Linna kulu hetkel 7.3 sajale - 98, või Nitro3000, kiirus 50 või kriips peale, pöörded 1400-1600 vahel. Minu auto jaoks kõige ökom punkt. Palju aitab ka see, kui kasutad pidurdamiseks käiku, hoo pealt pidurit tallata ei ole teps mitte kasulik. Hetkel vähemalt reaalselt saan 98ga sõita rohkem, kui 95ga. Rahaliselt paagipeale see paar eurot rohkem maksta, ei ole minu jaoks vahet, kuid ma tean, et pihustid elavad hästi, segu põleb paremini, ning auto on tõesti erksam.
Prantslased ja sakslased on üldse müstika. Kälimehe pumpdüüsidega diisel - kiirus 60, neljas käik, pöörded 1300 ning 3.4 sajale. Viies käik viib kulu 2.8 peale, kuid siis ei ole enam särtsakust, sest turbo rakend on alles 2100 rpm ja otsekäik on ikka natuke liig väiksele mootorile.
Minu käiguvahetused on maanteel rahuliku sõiduga sellised, et käik x 20, ehk siis esimesega 20, teisega 40, jne...
Ja lõhnast teeb vahet, 95 on lõhnatu, 98 on juba vähemalt bensiinilõhnaga. Murupõka, saed ja niidukid käivad ka 98 pealt.
See ei ole mingi jama. Ja M6 2.0 on tõesti ökom, kui FS. Isegi automaat.
peab meeles pidama ka seda, et tehase andmed on võetud sellisena nagu seda autot on mõeldud kasutama. Reaalselt saab tõesti kulu väiksemaks. Kui ma sõidan nii, nagu peab sõitma - pöörded 2000 kandis - siis on jõu/kütusekulu suhe õige, on tõesti need numbrid, mis paberil. Kui piinata autot veidi ja sõita neljanda asemel linnas viiendaga, siis saab kulu küll väiksemaks, kuid küünlad surevad topelt kiiremini ja "torude puhastamist" ehk tahma põletamist tuleb teha tavapärsest tihemini et vältida kati ummistumist ja moodsatel masinatel on ka igasugu filtrid, peensõelfiltreid pannakse nüüd ka bensiinimootoritele ja eluiga on "pensionäri" pannes uskumatult lühike.