Jahutussüsteemi õhutamine/õhutumine

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

Jahutussüsteemi õhutamine/õhutumine

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Nov 2009, 08:35

Süsteem, kui on korras õhutab ennast ise.
Auto nina üles upitamine aitab küll õhutada, aga kas valmistaja insenerid nägid asja sellisena ette, või tehases täitmise ajal tõstetakse autod lääbakile? :D
Olen siin juba korduvalt seletanud, aga ju on liiva läinud...
Eeldus on, et radika kork on korras(eriti pöörata tähelepanu kummitihendile ja klappide liikuvusele.
Peale jahutuse tühjendamist täidad taas süsteemi, niipalju, kui sinna mahub. Paisupaaki lisad kuni alumise normi piirini. Käivitad mootori ja lased tal soojeneda(jahutusvedelik hakkab paisuma). Algul lükkab esimesed mullid välja(radikas ei pea olema suletud korgiga) lisad juurde vedelikku, et oleks täiteavaga triiki täis. Vahepeal väheke pöördeid lisades(kuni 2500r/pm) suurendad vedeliku liikumiskiirust, millega haaaratakse hulkuvaid mulle süsteemist paremini kaasa(võib asja soodustamiseks jämedamaid voolikuid "masseerida").
Miskil ajal, kui vedelik on piisavalt soenenud ja hakkab paisuma, kipub ta täiteava kaudu jalga laskma. Siis on tarvis suurendada motori pöördeid nii palju, et vedeliku tase tõmbub tagasi ja sulgeda radika kork. Nüüd tuleb paisupaaki lisada vedelikku max märgini.
Edasi hakkab korras süsteeem ise enda eest hoolitsema.
Kuidas?-
Kui vedelik soojenemisel paisub, hakatakse teda teatud rõhul(klapp on rad korgis nr 1) suunama paisupaaki. Kuna õhk on kergem, siis korgi juurde (süsteemi kõrgem koht) hakkab kogunema õhk, mis esmalt välja pressitakse ja alles seejärel hakkab vedelik paisupaaki liikuma. Kuna auto on kasutuses, siis pöörded/vedeliku liikumiskiirus on pidevalt muutuvad siis saadakse enamus õhku kätte. Paisupaagi konstruktsioonis on insinööri tarkuse ivake, mis laseb õhu ja vedeliku paaki, tagasi aga imetakse vedelik ja selle puudumisel ka õhk(kui rad kork on korras(sisseehitatud klapp nr 2).
Paisupaaki peidetud insinööri sisteem iseäranis imelihtne- Radikast tulev toruke suunatakse paisupaagi põhja ja sealt saab ikkagi ennekõige vedeliku kätte.
Nüüd isetäitmine(paisupaagi arvelt).
Kui mootor jahtub ja vedeliku ruumala hakkab vähenema, siis hõrenduse toimel hakatakse läbi avanenud rad klapi nr 2 paisupaagi põhjast imema vedelikku. Kui viimane otsa saab, siis imetakse õhku. Selliselt toimub siis täitmine.
Eedlduseks on, et radika kork on korras, termostaat õieti oma kohal ja paisupaaki pole ka keegi tuuninud. Ka oleks kena pesta teda korragi seestpoolt 10 aasta jooksul Very Happy
Edasi hakkavad protsesstid korduma ja õhk eemaldatakse automaatselt, ole vaid mees ja hoia paisupaagis nõutud vedeliku tase(külma mootoriga min ja sooja mootoriga max).
PS teadmiseks veel, et termostaati paigaldades tuleb pisike ava tema korpuses jätta ülespoole(tihtipeale teisiti ei saagi paigaldada), see soodustab ka õhu eraldamist enne termostaadi avanemise temperatuuri.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas skyline » 11 Dets 2009, 11:36

Lisaksin ühe asjaolu, mis tihti ära unustatakse. Kuna salongi soojendusradikas on ka jahutussüsteemi osa, siis jahutusvedelikku vahetades keerake eelnevalt salongisoojenduse nupp maksimum soojuse peale. See aitab vältida õhukorkide teket salongi soojendusradikasse.
Hiljuti kulus mul üsna tükk aega enne kui sain salongi taas soojaks peale jahutusvedeliku vahetust, kuna unustasin vedelikku vahetades ja süsteemi õhutades soojasiibri "külma peale".
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Dets 2009, 19:04

skyline kirjutas:...kuna unustasin vedelikku vahetades ja süsteemi õhutades soojasiibri "külma peale".

GC (626 83-87a.) on soojenduse süsteemis jahutusvedeliku sulgemise kraan. Uuematel GD(626 87-92a. GV 88-97a.)pole kraani, soojasiiber juhib õhuvoolu kas läbi soenduse radika või sellest mööda. Ehk seesammuse siibri keeramine ei muuda vedeliku liikumisteedes miskit!
Viimati muutis tomkulibin, 11 Dets 2009, 19:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas Evert » 11 Dets 2009, 19:17

GC'l ei olene või uuematel? Sest uuemate kohalt tahan küll hirmsasti vastu vaielda.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Dets 2009, 19:53

GC-l on kraan gaasipädali juures. GD/GV õhu suuna muutmine. GF ja GE(just vaatasin kataloogist) õhu suuna muutmine(pole kraan ära näidatud)
Temperatuuri reguleerimine käib "Mazda GE4V-61-A6 Actuator, temp" abil, mis liigutab vaid õhuvoolu suuna muutmise klappi.
Ka mazda 6 sama jura.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron