Postitas tomkulibin » 27 Juun 2013, 18:55
See tihend on kui vormi pressitud peene traadi sasipundar. Vedrudega tõmmatakse ta oma pesasse kinni ja nii vedrud, kui ka seesama traadipundar peavad olema piisavalt elastsed, et ei murraks torusid, samas tagaks tiheda liitepinna Ja nendevahelise piisava liikuvuse. Kui sinna miskit moosi peale määrida, mis ära tarretub, siis kõikse algne elastse ja tiheda liitmiku idee läheb aiataha. Tingimus, et ta seal oleks tihe - nii nn kuul(tihend) kui ka tema pesa peavad olema sarnase kujuga. Olen korra sellist sirisevat liitmikku parandanud sellega, et eemaldanud selle tihendi, tema toe ja tihendi enda vahele olen teinud seibi (u2mm), mis nihutab tihendi liitmikule lähemale ja sellega suurendab kinnikruvitud poltide all olevate vedrude suvet, tagades tihedama liitmiku ja säilitades samas ka algse liikuvuse.
Teiseks lahendiks oleks tõesti olemasolev liitmik asendada tavalise sileda flanssühendusega ja liitmikust mootori poole tüki toru asendada samamõõdulise "sukaga". Viimane tegevus on paraku kõvasti kallim ja ajakulukam. Pikaealisuse seisukohast- miski pole igavene ja ka sukad muutuvad ajapikku pragulisteks.