K:Kust alates on mootori õlikulu liialt suur ?

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

K:Kust alates on mootori õlikulu liialt suur ?

PostitusPostitas ance » 17 Dets 2009, 15:01

Tere,

Kasutasin ka otsingut antud teemale, kuid vastust ei leidnud, kuigi paljude teemades on õlist juttu :D Vb Leiab keegi parema otsingu tulemuse mulle ja kustutab teema :)

Aga siis teemast ka. Tekkis küsimus, et 2,0 V6 mootor 99a, läbisõit u 200 000 km ("u" selle pärast, et kerimise kohta inf puudub ja hooldusraamat kadus müüa sõnul keemilisse puhastusse ära :D). Kui palju on normaalne sellise mootrori puhul õli juurde valada õlivahetusest õlivahetuseni ? Hetkel on küll õlivahetus üle läind, aga uus ees. Ja eelmiset õlivahetusest möödas 16500 km ja juure olen valanud selle aja jooksul 4,5 L õli. Mootor on minukäes igapäevaselt normaalsel rešiimil töötand, kuid vahest on tulnud ka 7000 pööret ära vajutada (piiraja 7300... ka järgi proovitud :D).

Küsimus tekki töökaaslasega jutustades, kelle 16 aastat vana Escort õlivahetusest õlivahetuseni võtab vaid 1 L õli ja 99 a. 1,9 bensukas Golf väidetavalt ei taha üldse õli vahepeal :)

EDIT: õlina kasutan Valvoline MaxLife 10W40

Ance :)
Kasutaja avatar
ance
 
Postitusi: 404
Liitunud: 30 Mai 2009, 06:52
Asukoht: Keila

1999 Mazda Xedos

PostitusPostitas londiste » 17 Dets 2009, 15:30

4,5l? mul läks viimasel õlivahetusel vist kokku umbes samapalju sisse.
eelmisest tsüklis natuke õli lekkiva mootoriga valasin mäletamist mööda ümmarguselt liitri juurde ~7000km peale.
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kasutaja avatar
londiste
 
Postitusi: 69
Liitunud: 16 Juun 2009, 10:07

PostitusPostitas HaHoHe » 17 Dets 2009, 16:04

Seal on midagi ikka väga mäda. Minu 98. aasta 2.0 mootor läheb ka ilma juurdevalamiseta õlivahetusest õlivahetuseni, mida teen ikka ca 10 000 km juures. 16 500 km juures ma usun, et õli ei ole enam päris see mis peaks.
Viimati muutis HaHoHe, 17 Dets 2009, 19:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
HaHoHe
 
Postitusi: 150
Liitunud: 28 Mär 2007, 10:53
Asukoht: Harjumaa

1998 Mazda 626

Re: K:Kust alates on mootori õlikulu liialt suur ?

PostitusPostitas pokenaut » 17 Dets 2009, 16:58

layri kirjutas:
ance kirjutas:kuid vahest on tulnud ka 7000 pööret ära vajutada (piiraja 7300... ka järgi proovitud :D).

Ehe rullnokk!

:shock: :shock: :shock:
Mul käib pikemast rivist möödasõidul ka masin kolmanda käiguga piirajani.... või kui mõnelt ristmikult on vaja kiiremat liigutust teha, siis samuti soovitud/lubatud kiiruseni põhjagaasiga.

Aga kulu on ebanormaalne. 20k peale valan liitri õli juurde.. 10k peale liiter õli on minu arvates veel OK kulu, üle selle on midagi paigast ära(või kui kõvasti pähe anda, siis on suurem kulu samuti normaalne).
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

PostitusPostitas aviar » 17 Dets 2009, 17:25

4,5 liitrit on ühe välba jooksul palju. :shock:
Muidugi ei tea su sõidustiili, et millest selline suur kulu.
Kui auto õlikogus on 4 liitrit ja koguaeg värsket peale valada, siis kaob üldse õlivahetuse mõttekus - koguaeg ju enam-vähem uus õli sees :roll:
aviar
 
Postitusi: 388
Liitunud: 01 Veebr 2009, 13:34
Asukoht: Nõmme (Tallinn)

PostitusPostitas Mario » 17 Dets 2009, 17:27

minu V6 ei tarbinud samuti õli, kui, siis ehk õli vahetamiseni oli ehk mm jagu tase alanenud..

samsa on ka erinevate omadustga õlisid.. praegune 2.0 FS tarbis nii Synoco kui ka Comma õli liitri jagu (vahetan ka alati punkt 10 000 juures), hetkel sees Addinol ja 3000km märk möödunud - pole tase alanenud, endiselt kriipsu jagu üle normi.

Õlikulu on tingitud paljudest asjadest - märk, et mootor hakkab hõrenema, klapisääretihendid, karterituulutus umbes (kuid siis peaks ka hakkama loigukesi maha jätma ühtlasi.. )

samas on 16k km juba liig ühe õliga sõita.. ise sõitsin ka eelmne aasta kogemata 15k ja siis olid süümekad auto ees...
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas ance » 17 Dets 2009, 19:12

OOkei.... niipalju vastuseid kohe :D... väga hea.

-Rullnokaks mind just tihti ei kutsuta.

-Lekkeid auto alt leidnud ei ole ja ei tossa ka märkimisväärselt minumeelest.

- Õlivahetust olengi sel põhjusel edasi lükanud, et nõnda palju õli on tulnud juure valada.

-Aga tuleval nv õlivahetus plaanis, asjad juba olemas. Teema püstitasingi ka sel eesmärgil, et äkki tuleks mingeid protsetuure teha ennem õlivahetust, et seda asja parandada. Muideks... õli ei ole ka väga must. Diisel escordist võtsin ma korrapärase õlivahetusega palju mustema õli välja, kui see vabandab :oops:

Ance :)
Kasutaja avatar
ance
 
Postitusi: 404
Liitunud: 30 Mai 2009, 06:52
Asukoht: Keila

1999 Mazda Xedos

PostitusPostitas tomkulibin » 17 Dets 2009, 19:31

ance kirjutas:...Õlivahetust olengi sel põhjusel edasi lükanud, et nõnda palju õli on tulnud juure valada...

Võta tassitäis näiteks musta kohvi, pane see rkraanikaussi ja kalla talle tassitäis puhast vett peale. Kas tassis on siis puhas vesi?
Loe ära mitu tassitäit vett pead peale valama, et kohvi värvus lootusetult kadunud oleks.
Kas nüüd saad aru, et see nn lisa norm kogus juurde valatuna pole sugugi oluliselt puhtam all olevast õlist. Pealegi filter ja tema ummistumine, ega selle peale pole mõelnud?
Õli lekke kohta pakun võimalusi: karteri tuulutus, klapisääre tihendid, kolvirõngad.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas diidzhei » 17 Dets 2009, 22:35

Üks huvitav juhus oli meil peres oleva 626ge'ga.
Nimelt lekkeid ei olnud ja õlikadu oli umbes 0,5 liitrit 200 km kohta. Kadu tekkis enamvähem päevapealt.
Suur kahtlus oli kolvirõngastel, kuigi suitsemist ei esinenud ning heitgaasid korras.
Sai juhuslikult õhufiltrit piilutud ja see oli võilille seemneid täis(need valged lendlevad).
Peale filtri puhastamist õlikulu müstiliselt kadunud. Nüüdseks 400 km sõidetud ja õlitase pole langenud. Ise pole veel välja mõelnud kuidas see nii mõjus, aga hea meel et ei pea hakkama rõngaid vahetama :P
diidzhei
 
Postitusi: 605
Liitunud: 30 Jaan 2007, 15:16
Asukoht: Järvamaa

1995 Mazda Xedos

PostitusPostitas Siim » 17 Dets 2009, 23:20

see oli sellest et hakkas karterist tugevalt imema muud midagi
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

PostitusPostitas diidzhei » 18 Dets 2009, 00:19

Ise arvasin ka seda, kuigi kindel polnud :)
diidzhei
 
Postitusi: 605
Liitunud: 30 Jaan 2007, 15:16
Asukoht: Järvamaa

1995 Mazda Xedos

PostitusPostitas ance » 18 Dets 2009, 08:03

Kusjuures omal ka õhufilter ostetud ja plaanis vahetada :)
Samuti pean ütlema, et ei tossa, ega leki kusagilt.

Aga teemat vaikselt kokkuvõttes saan aru, et õlikulu on suur alates sest ajast, kui üle liitri kahe õlivahetuse vahel juurde valada. Aga paremate masinate puhul ei pea sedagi tegema :)

Jätkuks veel üks küsimus: Mille puhul mootori sisepesust on kasu ja kas üldse on ?

Ance
Kasutaja avatar
ance
 
Postitusi: 404
Liitunud: 30 Mai 2009, 06:52
Asukoht: Keila

1999 Mazda Xedos

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Dets 2009, 08:29

Tulemuslik sisepesu leotab mustuse(tahma, õli algosad ja metallijäätmed) lahti ja need uhutakse välja. Kas oled kindel, et lahti ligunenud asjad ei kogune kuskile ummistavana ja ei tee kasu asemel kahju?
Minuteada on parim sisepesu soovituslikust tihedam õli/filtri vahetus.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas risto_626 » 18 Dets 2009, 09:55

diislil läheb õli ruttu mustaks, see pole näitaja :D

endal läheb 8000km peale mingi pool liitrit :P
Ära ütle mulle, mida ma tegema pean; sis ei ütle ma sulle, kuhu sa minema pead.
Kasutaja avatar
risto_626
 
Postitusi: 1745
Liitunud: 06 Mai 2007, 19:02
Asukoht: Ida-Viru

1992 Volkswagen Polo

PostitusPostitas IvarR » 18 Dets 2009, 11:01

Kõik oleneb ka sõidustiilist. Mu JDM mootor võttis mõne tunni jooksul rajal ca 0.5l õli ikka ära. Samas normaalselt sõites ei pidanud üldse juurde valama midagi.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas sleepydog » 18 Dets 2009, 17:46

minu oli rahuliku sõiduga nädalas pool liitrit ja raske jalaga kuni 2 liitrit nädalas.... see on juba palju...
56 847 050 aitan võimalusel alati ;)
sleepydog
 
Postitusi: 160
Liitunud: 21 Mai 2008, 20:28
Asukoht: Saare mk Kaarma v Laheküla k

PostitusPostitas ance » 20 Dets 2009, 21:34

Eile sai õli, õlifilter ja ka õhufilter (õhufilter oli ka päris jubeda välimusega) vahetatud. Õlifilter oli õline... kuigi loiku maas nagu pole kunagi näind. Keerasin uue filtri küll kõvasti kinni, kuid võtan asja luubi alla :P

Aga suured tänud kõikidele vastajatele. Sain targemaks ja arvan, et teema on minujauks ammendatud.

Aitäh !
Ance
Kasutaja avatar
ance
 
Postitusi: 404
Liitunud: 30 Mai 2009, 06:52
Asukoht: Keila

1999 Mazda Xedos

PostitusPostitas Mario » 20 Dets 2009, 21:47

õlifiltrile on küll kindel Nm ette nähtud, kuid ise keeran küll käega ja pole ükski auto lekkima hakanud. :D Pigem arvaks, et filtri keerme juures olev kummitihend on kas ebakvaliteetselt paigas või lihtsalt omadega p..s, et lasi natuke läbi immitseda..
kusjuures pealtnäha viisakas õhufilter võib siiski üsnagi palju kurja teha.. :?
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas Nuclear M.A.N » 21 Dets 2009, 01:20

hmm, mul hooldusvälp k a õlivahetus on 20k tagant...Juurde pole veel pidanud valama, ja sõidan 95% ajast väga rahulikult, vahest harva mõned pikemad tlna otsad või kiirendus....

20k tagant väga overkill õli vaheteda? siin osad räägivad et 5-6k pealt kaotab õli oma määrivad omadused? :roll:
Kasutaja avatar
Nuclear M.A.N
 
Postitusi: 168
Liitunud: 15 Okt 2007, 21:50
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas HaHoHe » 23 Dets 2009, 13:34

Mingid viletsamad õlid ilmselt kaotavadki. Korralikud peavad 10 000 kindlasti vastu, aga sealt edasi ei oska öelda..mõni tuhat siia-sinna ehk, aga rohkemat ei tahaks uskuda.
Kasutaja avatar
HaHoHe
 
Postitusi: 150
Liitunud: 28 Mär 2007, 10:53
Asukoht: Harjumaa

1998 Mazda 626

PostitusPostitas tomkulibin » 23 Dets 2009, 14:44

Kogemustest: tööauto C3, õlivahetusvälp(tehase ettekirjutus) 30 000km, hetkel läbitud alla 60 000km vahetusvälbaga 20 000km. Hoolduseid tehtud esinduses. Mootor koliseb nagu oleks u 500 000 km käinud Mazda mootor ja seda juba 25 000km pealt ja aina hullemaks läheb.
!00% süüd ei saa panna vaid õlile, eks mootori osade materjal ja kasutaja ka mõjutavad mingil määral.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist