Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 21 Veebr 2014, 01:19

Alates tänasest hakkab siia teemasse jooksma intensiivselt ühe 626 GD kupeekerega mazda taastamisjuttu. Lisaks tuleb pildimaterjal tegemata ja tehtud töödest, ennem ja pärast.

Praegu lisan siia pildid, mis tehtud eile, 20. veebruaril. Pildid tehtud siis auto b-piilarist tagantpoolt ja näitavad ära, kui suured on kahjustused hetkel. Silma järgi on tagaosal roostekahjustused pagasniku põhjal, varuratta süvendis, tagumistes karpides(karpe polegi enam praktiliselt seal), amordikannude küljes(üks amordikann murdus juba lahti sõidu ajal), istmete all ja pagasniku luugi kinnituse juures, kus tihend algab. Need kohad on tarvis puhastada, vabastada haigest metallist, lõigata sobiva mõõduga tükid(serv servaga kokku) ja punktida kokku. Käiata, lihvida need keevised. Pärast happekrunt, täitekrunt, värv.
Salongis pigi/mastiksi taolisi asju enam ei kasuta, see võtab niiskuse alla. Melile rahustuseks - otsingi praegu asendusautot, ei hakka Mazdaga sõitma, praegu, kui ta ravil on. ;)

Pildid tulevad kohe, kui need fotokast käes on. Praegu see streigib ja vabatahtlikult neid mulle ei taha näidata.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 21 Veebr 2014, 17:20

freerider kirjutas: Lisaks tuleb pildimaterjal tegemata ja tehtud töödest, ennem ja pärast.

Pärast happekrunt, täitekrunt, värv.
Salongis pigi/mastiksi taolisi asju enam ei kasuta,


See tõotab tulla huvitav :wink: ,tegelt epokrunt veel vingem,kui sa nüid teed korralikult põhja,katad selle korralikult niikui peab.Ei siis pea enam kartma,katta seestpoolt pigimatiga,ma arvanet autust ülejäänd osa ei kesta niikaua enam,kui uus põhi :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 21 Veebr 2014, 21:00

Loodan ka, et tuleb, minu enda jaoks kindlasti, sest pole varem korraga niipalju keevitanud, vorminud, ehitanud, projekteerinud ja seda kõike lemmik auto juures. Varasemad tööd on summutitööd, sapikale summutite ehitamine, sapika keevitamine(põhi, A-piilarid, esipõll, ja esiporikad, küljekarbid). Proovin õppida oma edusammudest, vigadest ja tehtud töödest.

Sõbrad tuttavadki on head nõu andnud, ootan foorumi lehel ka elavat arutelu ja paljusid nõuandeid, küsin hästi palju, sest ei taha seda projekti ära rikkuda ja üle p**** teha.

Pigimatte tahaks kasutada just välismüra vähendamise pärast, auguvaba kere vähendab seda juba niigi kindlasti. Praegu mul kostub müra sisse küljekarpidest(seal augukesed ja õhuke roostes plekk), tagumistest pagasiruumi aukudest(põhi, karbid) ja siis on veel rattakoobaste all väiksemad augud. Tüüpvead ikka, kuhu nendel mazdadel augud moodustuvad.

Praeguse seisuga on koju toodud suurem hulk erinevat plekimaterjali - 0,8 mm kuni 1,5 mm. Hiljem kirjutan täpsemalt, mis mul veel head on. Tegutsema hakkan homme, peale lõunat. Homme kell 1 tuleb Mazda viimane sõit ennem narkoosi ja operatsiooni algust. Abja-Paluoja - Pärnu - Abja-Paluoja marsruudil. Siis ei näe seda autot mõnda aega liikumas.

Lähen nüüd mazda juurde, polstreid maha võtma ja mõtteid mõlgutama.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 21 Veebr 2014, 22:58

Kone ka maha,soovitavalt koos alus raamiga,selle kinnitus kohad kere küljes,või sealt lähedusest vaja ka üle kontrollida,lisaks esi amordi kannud.Võib ka eraldi mootori eemaldada,siis jääb see alus raam kindluse mõttes ja sellest on ka hea tõsta ja tema peale toestada. :wink: Mis k.karpidega plaanid,vbl.saad snitti maxzu teemast,kus sai aretatud GD sedaani omadest,pusimist vähe on,peab umb.5 cm.tk.vahelt eemaldama. :o
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Veebr 2014, 12:15

Sa ikka tahad öelda, et ma pean auto esiotsa ka jälle täiesti ribadeks kakkuma, jah? :D no kindlasti on seal ka kahjustused. Sool on meie vaenlane ja igalepoole pugenud. Kone käib vist maha jah, sest juhtmed tahaks ka korda teha sealt tagant, mis eelminekord ripakile jäid. Plus - põhjakate kindlasti motole. Ilma selleta võib "ilusast" kapotialusest und vaid näha. Pilti ka kohe siia teemasse, alustuseks.

See on materjal, millega alustan. Kui midagi puudu tuleb, toob kohe juurde.

Pilt

0,8 mm plekk. Pole üle mõõtnud, võib olla ka 1,0 mm.

Pilt

Selle nelikanttoru lõikan pooleks ja teen poolraamid. Poolraame autol enam pole(rooste). Toru pole liiga paks, 2..3 mm seinaga.

Pilt


Tööriistad:

Pilt

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Veebr 2014, 12:23

Siin näitan ära auto hetkeseisu. Kahjustused on järgmised:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Esimene reaktsioon kõikidel lugejatel on kindlasti - nii käest ära lastud. Tunnistan oma viga, auto on tõesti hooldamata. Plekki tuleb päris palju välja vahetada.
Õhtupoole juba uut juttu! ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 22 Veebr 2014, 13:13

Nüüd esimese tööna kisu küljest stanged siis survekaga uha nii seest kui väljast alt pealt jne :D
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 22 Veebr 2014, 15:25

4kant toru, piisab, kui 2mm seinaga kasutad. Poolraamide ja muude karbilaadsete detailide seest võid veel üllatusi leida(igasugu topeltplekke/tugevdusi).Ilmselt sisepindadelt pigi eemaldamisega suureneb tuntavalt keevitamistööde maht. Kupeel on karpides oleval tugevdusribil oluline tähtsus! Enne pikemalt lahti lõikamist toesta kere ära, koostamisel võivad mõõdud muutuda :wave: Kui keret kallutama ei hakka siis tõsta keret nii,et vähemalt 50 cm põhi maast kõrgemale jääks(kõiki töid ei õnnestu seestpoolt teha). Hea on, kui peale keevitamist metallile esmasegi roostekaitse kohe selga ajad.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 22 Veebr 2014, 20:56

freerider kirjutas: nii käest ära lastud.
;)


Pole siin midagi,tuleb lähtuda ikka auto enda sünni aastast,on ju neid kordades uuemaid ja veel hullemas olukorras.Kas oleks vbl.targem ikka toru mitte poolitada pikkupidi.Toru pealmine sein jääks siis nö.põhjaks ja selle serva külge saab tekitada ülejäänud põhja pleki. :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas hullkonn » 01 Mär 2014, 15:28

Tundub,et see kere sul veelhullem kui minu vana 626 l oli aga muidu tüüpilised kohad on ikka tagumised ja esimed amordikannud,ning varuratta pluss rattakoopad.Nüüd aga relakas,haamer,kruvikas,traathari kätte ja leekima :D
Tasa sõuad jääd teistele jalgu!!!
Tafka:53038827[color=#0040BF][/color]
Kasutaja avatar
hullkonn
 
Postitusi: 951
Liitunud: 24 Mär 2006, 10:24
Asukoht: Pärnumaakond audru vald

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 02 Mär 2014, 02:53

Nädala jooksul pole põhimõtteliselt midagi teha jõudnud, täna päeval lähen asendusautot vaatama, kui hästi läheb, siis toon ära ja saan Mazdat ehitama hakata. Varutud on asju, mis töö ajal ei tohiks otsa lõppeda - relaka kettaid palju ja erinevas mõõdus, lamellkettaid, lihvkettaid. Traatharjasid, nii käsitsi töötlemiseks kui ka trelli ja relaka otsa. Buvanoli - 2 pudelit. Auto kivikaitset - seda tuleb veel tuua, ülihea hinnaga oli kvaliteetne toode hetkel. Kogus 1 kg praegu. Keevitamiseks kindad ja riided. Müts. Keevitusele varu-düüse 0,8 mm seid hulgem. Kruntvärvi, kattevärvi, külmgalvaniseerimistsinki.

Asendusautoks võib saada Opel Vectra või Audi 80. Kindel veel ei ole. Aga nii kui auto olemas, läheb Mazda kohe seest tühjaks, katan klaasid kinni ja külili. Mõtlema peab veel, kuidas lahendan ma probleemi, et küljeplekid viga ei saaks. Peaks mingi keevitusraami esmalt nelikanttorudest tegema - nimelt, nagu MEL mainis, võiks ju sillad ka alt lahutada. Siis parem ligi pääseda kõikjale. Raami tehnoloogia tuleb kiiresti välja mõelda ja nelikanttorud ära tuua, et see valmis keevitada. Niisama maas autot teha ei saa. Vaatab, võibolla ei poolita siis poolraame tehes toru, aga tahaksin pagasiruumi põhja kena ja siledat saada, kui nelikanttoru üheks pagasniku põhja osaks jätan, jääbi põhi laineline. Fliis tuleb peale küll, aga siiski, tahan korralikku tulemust.

Hullkonn - jah, kujutan ette et minu auto seisukord on hullem. Muidugi need tagumised amordikannud on minu enda süü, et roostetasid. Nimelt panin vist amordid valepidi tagasi, teise auto küljest ja ei mahtunud sinna. Siis peksin need sisse kuidagi, kannud said viga ja hakkasid minema. Loll ja teadmatuses nagu ma olin, ei jaganud matsu, et teen rumaluse. Siis olid amordikannud veel ilusad ja siledad ju.

Plaan veel korrastada kogu juhtmestik, need mis vabaduses hetkel, lähevad kõik isolatsiooni(isoleerpael) ja musta rüüsi sisse. Uued kaablikingad, kus ära mädanenud on, pistikud, releed. Kapoti all see parempoolne jõu-kaitsmeploki juures asuv relee, see nöögib alatasa. Salongivent vaikib, muud seadmed ka. Siis releele koputades ärkavad jälle. Ta on pidevalt nii korrosiivses keskkonnas, niiet mõte oli ikka kindlalt alumiiniumist põhjakate ka väänata. Terasplekist oleks raske kindlasti, mul on sellist head kerget aga tugevat alumiiniumit.

Hoiame pöialt siis, et asendusauto kätte saan.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Mär 2014, 10:36

freerider kirjutas:... katan klaasid kinni ja külili. Mõtlema peab veel, kuidas lahendan ma probleemi, et küljeplekid viga ei saaks. Peaks mingi keevitusraami esmalt nelikanttorudest tegema - nimelt, nagu MEL mainis, võiks ju sillad ka alt lahutada. Siis parem ligi pääseda kõikjale. Raami tehnoloogia tuleb kiiresti välja mõelda ja nelikanttorud ära tuua, et see valmis keevitada...
Mell saatis mulle miski pildi ettevaatusabinõudest keretöödel: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x7 ... 3/5opj.jpg
Sul on vaja leida põhjaall kohad, mis on tugevad ja nende külge keevitada krakad, mis ühtse raami külge kinnitatud, seesama raam peaks ulatama külje pealt välja niipalju, et selle külge saad keevitada vertikaalsed torud, millele tugiraam hakkab toetuma, kui kere külili ajad. Kuigi ise eelistaks keret mitte kallutada.
freerider kirjutas:...Niisama maas autot teha ei saa. Vaatab, võibolla ei poolita siis poolraame tehes toru, aga tahaksin pagasiruumi põhja kena ja siledat saada, kui nelikanttoru üheks pagasniku põhja osaks jätan, jääbi põhi laineline. Fliis tuleb peale küll, aga siiski, tahan korralikku tulemustk...

Saab ikka küll,suht minimaalselt vajadusi alt üles keevitada.
Pakiruumi põhja tuleb ju kattev paneel(varuratta kate), mis on pakiruumi põhja viimistluseks, selle alla peab jääma ventileeruv ruum. Kondensaat hakkab ikka kogunema alumisse tasandisse ja sinna küll ei soovita fliisi/nuustikut toppida. Nelikant torudele tuleks massililselt avasid tekitada nende sisepindade roostekaitse lisamiseks ja ka ventileerumise tarbeks. Avad ei peaks avanema põhja alla, vaid salongi(minu nägemus). Selliste järeldusteni olen jõudnud lahates(kogemused pole teab mis suured) auto keresid ja tehes järeldusi 40 aasta vanuste(kestmisele loodud, mitte kommertsile)isenditega tutvudes.
freerider kirjutas:Plaan veel korrastada kogu juhtmestik, need mis vabaduses hetkel, lähevad kõik isolatsiooni(isoleerpael) ja musta rüüsi sisse. Uued kaablikingad, kus ära mädanenud on, pistikud, releed. Kapoti all see parempoolne jõu-kaitsmeploki juures asuv relee, see nöögib alatasa....
Kogu juhtmestiku uuesti katmine on mõtetu. Aeg on oma jäljed jätnud, kus juhtmestik viga on saanud- neid kohti tohterdaks. Pealegi uue kihiga katmisel on ka omad miinused. Juhtmestik muutub jäigemaks(kas seda vaja on), aeg, kaal ja materiaalne kulu.
Kapotialuste releede ussitamine on minuarust seotud aku vahetu lähedusega(akust eralduvad agresiivsed aurud, puudulik tuulutus ja liigne niiskus(samas kohas asuv kaismeplokk ei ussita nii hullusti). Kui needsamad releed ümber tõsta tulemüürile, on probleem lahendatud(minu arvamus).
Vaata ka Melli tegemisi, Valdurilgi miskit näha ja ka minu Probe teemas tegemisi, seal näha nägemusi/tulemusi asjadest(mis ei pruugi olla absoluutne tõde).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 02 Mär 2014, 13:25

tomkulibin kirjutas: Avad ei peaks avanema põhja alla, vaid salongi(minu nägemus)


No mõni võiks ka alla olla tehtud,vbl.siis selleks kui ka sinna toru sisse mingi kondets vms.tekib saaks selle sealt eemaldada.Õli tuhistamisega sama teema,muidu need torud umbselt õli-vaha ollust täis :wink: Igatahes väga huvitav juba ongi,vaatamata sellele,et töö ise pole veel alanud, eeltöö pole ka mitte vähem tähtis,enmv.kõik korralikult läbi mõelda,eks töö käigus ikka tuleb igast üllatusi jne.
Räägitakse,ega see k.kaitse polegi teab mis hea,tal meeletult pikk kuivamis aeg.Ja kogused sellise projekti puhul ikka kastidega :wink: ma panustaks pigem pigibaasil põhja kaitsele,ei ole ülevärvitav.20 kg.sise ja välis osa kattmiseks :idea:Saab siis hiljem ka parandada paremini,kratsib üle,puhastab ja pole muud kui uus kiht peale,k.kaitse peab üle värvima,muidu tast asja pole.Ja klaasid kata kinni mõlemalt poolt :D
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 03 Mär 2014, 02:06

Äge pilt, Mel ja Tom :D ikka jätan siis maapeale algul, ses suhtes, et mingi raami teen, päris puupakkudele ei jäta ikka ;)
Panen kõik kõrvataha, isegi kirjutan üles, tähtsamad asjad. Need õpetused mis te annate siin, on kõik kuldaväärt.

Natuke tänase päeva tegemistest ka. Sain endale 12 tunni jooksul asendusauto ka. Lõin Soov.ee autorubriigi lahti, panin max. hinnaks sinna 500€ ja tuli ette kasutatud autode nimekiri, leidsin sealt ühe Opel Vectra. Täitsa kobe, hind oli 270€. Helistan siis hommikul omanikule - vastas, et annab mulle hoopis 250-ga ära. Kahtlevalt sõitsin siis Valgamaale Pukka, Tõrva ligidale külla autot kaema. Müüja tõi kenasti auto kõrvalisse parklasse ära, andis proovida. Ühtegi kolinat polnud, kõik tuled viled töötasid - viskasin talle 250 raha pihku ja tegime ost-müük dokumendid ära ja nüüd on mul korralik auto, millega liikuda niikaua, kui Mazda garantiinis on. Põnevusega hakkan homme õhtul Mazdat "lammutama" ja ettevalmistusi opiks tegema.

Täna naine sõitis Mazdaga ja vahva oli vaadata, kui ilus auto see ikka on. Selline äge, kõrged veljed, madal kereprofiil, stiilne küljejoon. Lippas ka väledalt. 66(85kw) vs 55 kw Opel. Ma jäin kaugele maha :D veelkord veendusin, et seda Mazdat tasub veel ülese teha ja vaeva näha. Postitan asenduspillist homme pildimaterjali ka. Seniks - ööd kõikidele kaasaelajatele! :D

Lõpptulemus võiks olla selline:

Pilt

või siis selline. Või üldse teistmoodi. :)


Pilt

Pildid - GOOGLE.COM. All Rights Reserved.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 18 Mai 2014, 02:11

Tere ööd!

Uskumatu, juba kohekohe on suvehooaeg algamas ja mul polegi ühket pilli, millega eputama minna. Umbkaudu kaks kuud pole ma endast märku andnud, osal ajapuuduse pärast, teisalt seepärast, et pole ju mõtet tühjast-tähjast ja plaanidest ka kirjutada. Ikka tegusid on vaja.

Mazdal on vahepeal puhastatud täielikult põhjapolster - üldjoontes oli põhiline paharet pori ja liiv.
Kõigepealt leotus mikroleotusvahendiga. Umbes 20 min ja siis hakkasin vaipa veega pritsima, mul survekat pole aga tegin ise vibropumbast ja vooliku otsas olevast toruklambrist uhke surveka, piserdab nii, et karvu lendab. Tegelikult jäid vaibale kõik karvad alles ikka, lihtsalt puhtaks läks. Kasutasin veel tavalist Fairit ja harja, millega vanasti saapaid viksiti. Hari oli muidugi tutikas. ;) Ja ilusaks ta sai.

Vahepeal olgu ära mainitud, et auto on seest vinks-vonks tühi, ainult juhtmed on igalpool. Need vaja veel kinni katta.

Täna õhtul toimus märkimisväärne pööre minu Mazda ajaloos - peale umbkaudu 5 aastast piinamist ja soolatatud teedel sõitmist saab auto roostetanud plekkide asemele uued... wow, kas tõesti, jah, mõõtsin ja märkisin täna, haarasin relaka, sisselõige siit-sealt ja haiged elundid said eemaldatud. Seda küll tagant, juhipoolselt küljelt esialgu, et mitte auto mõõte rikkuda, nagu Tom hoiatas. Läks õnneks, midagi kokku ei vajunud, viltu ei läinud.

Aidake nüüd, kuidas lõigata 1:1 õigeid tükke suurest plekitahvlist? Kas oleks tark teha papist zabloonid ennem ja siis need plekile joonistada või on paremaid tehnoloogiaid veel kellelgi?

Homme proovin igatahes vara ärgata ja tegutsema hakata(täna, mis homme...) ja ennem ei jäta, kui vähemalt pepuosa valmis on.

Vot.:)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 18 Mai 2014, 08:31

Ma kasutan papist zabloone relakaga lõigates tuleb kõikse etem ei vääna servasi.Selle ajapeale peaks juba olema midagi ette näidata :D nojaa ma olen ka ikka väitnud et siin pole hullu midagi.Võtad tk natuke väänad taod painutad jne.rohkem niikui õpetada ei oskagi.
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Mai 2014, 12:26

freerider kirjutas:...kuidas lõigata...
Vahel harva olen ka papist teinud sabloone, enamuses ikka üritanud plekist väikse varuga tüki lõigata, seda siis õigeks painutada ja magnetite ja muude "krakadega" paika sättides parajaks märkida. Siinjuures pead järeldusele tulema kuidas lõigata. Kas keevitad serv/servaga kokku, või jätad u 1mm pilu vahele. Igal juhul tulevad pinged sisse. Väidetakse, et piluga keevitades on nn äravedamine väiksem, ise pole selles väites alati kindel. Olen ka eelnevalt miskised väiksed painded paikadele sisse voltinud, see aitab kah soojuspaisumisest tekkivaid deformatsioone peita(risti sisse valtsinud, minu teemas põhja lappimisel kohati näha). Sellegi poolest enne täppimist peaks paidaldatav tükk olema maksimaalselt servadest kattuv avaga, kuhu ta topitakse. Peale täppimist peaks täpid maha lihvima, pleki õigeks koputama ja siis järgmised täpid peale. Ja nii jätkuvalt, kuniks paik on paigas lõplikult. Tüütult pikale venib tegevus, aga tulemus on parem.
Paiga suuruse valimisel peaks lähtuma, et 3 väikest paika veavad enam ära kui üks 3 korda suurem paik. Ehk mida vähem tuld näitad plekile seda parem.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas Mel » 18 Mai 2014, 13:21

Tom ära aja asja nii keeruliseks,põhjaall pole servservaga nii kriitiline,see oleks lihtsalt liiga hea.See puudutab rohkem välist plekiringi.Põhja all ja sellised kohad mida hiljem keegi ei näe,läävad nvn.igast paksude mastiikade alla jne. :) Ei kujuta ettegi kuda oleks teha sisemist ratta koobast siis servservaga keevitades,kui peab veel suurema osa väikestest tükkidest kokku sättima.Krundi kulu siin oleks vähemalt 5L.plusspinnakat 3-4L ja põhja mastiikat sisse-välja mitte alla 10 kg.
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 20 Mai 2014, 01:31

Mel, ikka serv-servaga teen, esiteks nii on mõnus keevitada, ei jää sinna tühimikke kuhu rooste saaks koguneda (sest see auto peab ju ikkagist kestma igaviku ja kaks päeva veel...) :D Proovisin ka plekikääre, kui relaka kettad otsa said. Mõistsin, et täppistöö jaoks olgu 1mm paksune ketas ja roostekäkkide mahalõikamiseks 1,6mm, see peab valule paremini vastu. 1mm-sed kulusid kui leib. Tom - selle ära vedamise nägin ma ka ära. Õnneks tegutsen tõesti põhja all, ja mulle pole nii oluline, kas plekk jääb sirge või kergelt laines. Aga jah, kuuma ei tohi korraga palju anda, muigu nagiseb nii et.. ;)

Asume asja kallale. Olnud varunud endale ligidusse relaka, haamri, kettaid ja Garage, Hard Lemonade pudeli, hakkasin üles tõstetud auto all tegutsema. Lõikasin siit, kopsisin sealt. Kahju hakkas lausa masinast. Oligi käes see hetk, mil hakkasin Mazdaga hüvasti jätma, sest kahjustused olid igalpool. Ainukesed tugevad kohad olid seal, kus kinnitub tagasilla tala.

Ei tahtnud korraga põhjast palju lahti lõigata, kuid samas nägin, et seal kinni ka midagi hoidmas ei ole, ja kaotada pole midagi. Sättisin tagumiste tiibade vahe Tomi õpetatud "krakaga" kinni ja lõikasin edasi. Muid mõõte nagu väga ei kartnud, et muutuks, just see vahe, et pagasniku luuk kinni läheks.

Pilti ka minu õudusunenäost. See oli algus...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kuskiltmaalt ma vist sain motivatsiooni tagasi, haarasin keevituse ja kinnitasin, kus tugevam(vähemalt 1mm) plekk oli poolraamide juures, nelikanttoru. Siis ka teise. Nendest sai tagumine poolraam. Selle päeva lõpuks, kirsiks tordil sai ka plekk, mille suutsin korralikult välja mõõta ja poolraamide vahele punktida. Lõpuni punktida ei jõudnudki, kell oli niipalju, algas töönädal...

Aga siin on hulgem pilte. Need räägivad enda eest. Praegu on ikka asi veel 1/2 lootusetu. Varsti läheb paremaks, kui edasi ehitan :)

Pilt

Siin on näha, et poolraami on ikka hoolega alles ka ;)

Pilt

Pindmine rooste on kohati süvenenud ja plekist läbi ka närinud:

Pilt

Nüüd palun väga abi! Kas kellelgi leidub 626 kupee tagasilla tala? Ostaksin selle meeleldi. Minuoma on paberist...

Pilt

Siin saingi jõu tagasi ja hakkasin seda, mille olin hävitanud - tagasi "looma" :D

Pilt

Järgnevalt on näha esimene nelikanttoru, see läks risti-poolraamiks.

Pilt

Pilt

Naerukoht, aga niimoodi rihtisin tagastange kinnituskohti paika, ja tagumise pleki/põlle asukohta. Sai küll ;)

Pilt

Pilt

Pagasniku luugi kinnitus, õnnestus edukalt. Kõik toimib ;)

Pilt

Ja...minu päeva kulminatsioon - pagasniku põhi. Enam ei paistnud muru kohe vastu. Sinna tuleb loomulikult lõigata avavus varuratta koopa tarbeks, veel mõtlen, kas teen 100% uue "pesukausi" ratta jaoks või lapin vana ära. Esimene varjant meeldiks endale rohkem. Ei saa küll sujuvalt kumerat aga mingi silindri ikka leiutaks.

Pilt

Nii nagu Mel õpetas - nelikanttorude ülemised põsed jäid pagasniku põhja osaks, sinna ma plekki peale ei pannud ja niiskusekogumisvahet ei jäänud.

Lähen praegu magama, pea on mõtteid täis, tahaks juba keevituskäpa haarata... ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 20 Mai 2014, 06:36

Tagasilla tala on kõigil GD keredel sama. Probel, universaalil ja kupeel oli enamasti õõtshoova poltide otsas lisa toru/strut. erinevusi oli valmistusaja ja mudeli poolest see, et käänmikul käisid 2 erinevat rattalaagrit ja ka amordi kinnituspoltide vahe muutus. Lisaks veel ka see, et universaalil olid jäigemad vedrud ja amordid. Maasikas oli elektriliselt muudetava jäikusega amordid, paraku lihtsam neid leida Probel, kui Mazda küljes.
Ega sa sillatala kinnituskoha asukohta ei kaotanud ära? 1mm eksimust võib panna auto "koera" jooksma.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas kanemgi » 20 Mai 2014, 19:29

Jälgin huviga teemat :) jõudu ja jaksu ning palju peale hakkamist sulle :thumbup:
Hoolistsed oma auto eest ja auto hoolitseb sinu eest. Hooli oma Mazdast!!!
O/M/V: 83-87 aasta 626 mazdasid ja nende varuosi. 53482036
Kasutaja avatar
kanemgi
 
Postitusi: 1359
Liitunud: 04 Jaan 2010, 16:16
Asukoht: Põhja Saaremaa

1987 Mazda 626

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 20 Mai 2014, 22:32

tomkulibin kirjutas:Tagasilla tala on kõigil GD keredel sama. ...Ega sa sillatala kinnituskoha asukohta ei kaotanud ära? 1mm eksimust võib panna auto "koera" jooksma.


Andsid mulle elurõõmu tagasi - arvasin juba et ainult kupeel on ainus ja eriline ja kuna kupeesid nii vähe, ei leiagi seda. Asun asjaga tegelema. Minuomast, tõesti võib nimetissõrme läbi pista, tal on kindlasti õõnsustesse sool ladestunud ja muudkui nosinud seda seestpoolt, väljast tundub ok aga seest mure nagu kuivanud sepik.

Eiei, need on omal kohal, olid lisatugevdusega ja roostest puremata. Kinnitasin sinna kohe ka rist-tala ja nende asukoht tõesti ei muutunud. Usun, seda küll ei tahaks et külg ees jookseks :D

Mel, profitööst on asi kaugel, arenen lihtsalt tänu õnnestumisele või ebaõnnestumisele. Viimast, loodan et tuleb minimaalselt. Terve projekt viiakse läbi lageda taeva all, kui vihmasem ilm, läheb meie peale presentkate.

All saan edasi toimetada, küll mitte kaa, sest keevitusaurud võivad ära lämmatada kui ventilatsiooni pole :p

Täna tõin juurde relaka kettaid hulgem, ootan vihma vaibumist ja nädalalõppu, et taas meisterdama hakata. Mis siin salata, mulle meeldib palju ette mõelda, aga - kui poleks mõelnud, poleks siiamaale jõudnudki, oleks Mazda ammu sprotikarpideks tehtud. Niiet ammutage motivatsiooni, noored autotaastajad/ehitajad, kõige laisem ehitaja (mina) on argipäevakapist välja tulnud ja tegutseb täie hooga auto kallal :D

Lähiajal saab auto veel:

*uued tagumised rattakoopad(osaliselt);
*täitsa uue pagasiruumi põhja ja varuratta süvendi;
*tagumiste reisijate tagumikualuse pleki;

See tuleb esialgu ära teha, siis vaatame edasi.

Nimelt, pintseldasin uusi plekke ja torusid ainega Buvanol. Tean, et selle kallal on kõvasti kriitikat tehtud, ta pidavat üks igavene saast olema. Aga, miks mina usun sellesse? Sest - sapikas, minu teise teema masin, mis pole karvavõrdki rooste läinud(isegi sealt, kus värv maha on tulnud) on seisnud lageda taeva all aastaid, täpsemalt mingi 4 aastat. Rooste ei trügi enam plekile, kus on praktiseeritud head asja Buvanoli. Sapikat ma töötlesin ju sellega, kui ta haljas oli ennem värvimist.
Mulle see meeldib, kiidan taevani.
Käed määris ka ära - ärge paljaste kätega sellega tööd tehke. ;)Tulemus on sama, mis mustikaid puhastada, käed on osaliselt justkui tumesinise värviga koos ja miskil viisil puhtaks ei lähe enam.

Lasin siin igavusest vahepeal ühe plekitahvli (0,8mm) rooste, õues selle raju vihmaga. Päris punakas/oranz oli teine. Nüüd võõpasin ohtralt Buvanoli talle selga, tahvel muutis kiiresti värvi - nüüd näeb välja nagu oleks tsingitud. Selline hõbedane kiht tuli. Vaatame, kaua nii seisab ilmastiku käes, väike katse.

Ahjaa, buvanoliga raua töötlemine s.o. raua passiveerimine, infoks. Talle tuleb kaitsekiht pinnale. Seda kahjustades, kriimustades roostetab raud jälle. NB! Eelduseks, et raud ka nii seisma jääb, roostetamata, siis tuleb peale buvanoli pinnale kandmist seda kolm, neli korda peale igat kuivamist veega pintseldada/piserdada. See aitab ainel lõpuni reageerida ja tagatipuks tuleb plekk puhta veega ära pesta, et aine jäägid ja roostejäägid maha tuleksid. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Mai 2014, 06:04

freerider kirjutas:... tuleb kaitsekiht pinnale. Seda kahjustades, kriimustades roostetab raud jälle....tagatipuks tuleb plekk puhta veega ära pesta, et aine jäägid ja roostejäägid maha tuleksid. :)
:?:
Vasturääkivus sinu enda ütlemises?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas freerider » 21 Mai 2014, 18:54

tomkulibin kirjutas:
freerider kirjutas:... tuleb kaitsekiht pinnale. Seda kahjustades, kriimustades roostetab raud jälle....tagatipuks tuleb plekk puhta veega ära pesta, et aine jäägid ja roostejäägid maha tuleksid. :)
:?:
Vasturääkivus sinu enda ütlemises?



Seletasin kehvasti. Tom, kas sina ei ole siis seda ortofosforhapet kasutanud? Kergelt roostes(suurem lahtine rooste tuleb maha harjata) plekk võõbatakse buvanoliga kokku. Laseme seista umbes 15 min. Selle ajaga on plekk värvi muutnud ja roostesodi koguneb pleki pinnale. Tihedalt pleki vastu tekib fosfaadikiht - vanasti olid paljud autod tehases nii töödeldud. Tekib tugev side. Ja pinnale jäävad happejäägid ja roostesaadused, mis pühitakse/pestakse maha. Peale pesemist jääb alles kaitsekiht, mis ei tule veega maha. Seda on võimalik üle värvida(pidi super hea krundi alus olema). Kui tavaline haljas terasplekk on läikiv ja sile, siis fosfaadikihiga plekk on matt ja kergelt kare, sinna jääb krunt hästi pidama. :)

Loodan, et nüüd tuli parem selgitus :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. renoveerimine - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Mai 2014, 20:44

Mul oma kogemustest jällegi, et kui peale roostesurma vett peale lasta, siis esmalt jah asi nagu hakkaks uuesti reageerima. Kui aga vett ohtrasti peale lasta- peseb roostesurma ära ja plekk pea kohe rebane. Olen seda meelt, et peale reaktsiooni lõppemist(kui korduv kastmine kemikaaliga plekile värvimuutust ei tekita) lasen vaid karukeelega lahtise sodi pealt ja siis juba kattekihid peale. Püüan miskil ajal panna pilti, kus sügisel juba surm plekile lastud ja kõrval sama asi aga relaka/terasharjaga üle harjatud. Vahe on olemas.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist