Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 10 Aug 2014, 02:12

Ma olen siseplekid eelnevalt kruntinud ja keevitamise tarbeks vaid servad puhastanud. Sisepindade kaitsevahad on olemas ka sellised, milledel pikk kõrs kaasas, ulatab kaugemale ka pritsida. Seesmisele karbile soovitan ka augu sisse lõigata, soovituslikult kohakuti tugevdusribis olevate avadega, on parem juurdepääs vaha kandmiseks ja tuulutus ka parem.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 10 Aug 2014, 21:10

Täna olen täitsa tubli olnud. Kell 8 hommikul alustasin ja aretasin oma 5 tundi Mazda kallal.
Tulemus siin:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lisaks sai muid pisitöid tehtud, millest homme pikemalt. Plaan oleks selle kuu jooksul (vähemalt) mazdale sisu tagasi saada ja TÜV.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 11 Aug 2014, 10:36

Karm :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Aug 2014, 11:45

Mel kirjutas:Karm :)

Pole ju väga hull midagi, veel on kuhu kinnitada värsket plekki :thumbup:
Soovitan piiluda ka nende poolraamide sisse, need kipuvad seestpoolt väljapoole ussitama!
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 11 Aug 2014, 12:08

tomkulibin kirjutas:Pole ju väga hull midagi, veel on kuhu kinnitada värsket plekki :thumbup:


Eeh,sedamuidugi lihtsalt arvan,et tubli ettevõtmine,inimesepoolt kes muidu sellega niiväga ei tegele.Ma seda kerevärki niiväga mõelnudki,mulle see tuttav teema.Niiulatuslik lahtilõikumine,oleks eeldand juba kerele sisse diagonaalide sättimist,vaatamata sellele,et tegemist coupega.Kus ta keret on toestanud?Peale sellist suuremahulist keevitust võib pärast selguda,et kere kreenis. :wink:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 12 Aug 2014, 04:17

Jah, uurisin netiavarustest, kuidas punass veini ja läbipaistvate PVC torude abil auto (loodi) aetakse ennem lõikamist ja keevitamist, aga eks aega oli ka vähe alati, ei jõudnud markeerida. Siis on näha, kui uksed ette saab ja auto sillastendi veereb. Üks suur pluss on see, et auto pole osalenud üheski registreeritud avariis, seega oli tegemist juba tugevama kerega. Aga ta oleks juba ennem kreenis olnud, kui sõitsin pmt. roostepuruga ringi. Küljekarbid olid täispikkuses alt lahti, esiistmete jalgealune oli juba ~ 4 aastat "kõhuall", s.t. et tungrauaga üles tõstetud ja andis järele. Poolraamid ka alt mitme koha pealt katki, need saavad samuti taastatud. Jäikus on juba praegu kerel kindlasti pooleparem, igalepoole sai vähemalt 1,5 mm plekk. Muret valmistavad veel taga reaktiivvarraste juures olevad karbid, mis ka seest õhtal. Need tuleb ka lahti lõigata ja asendada. Kardan, et siis muutub tagarataste kokkujooks kindlasti, peab mõtlema viisi, kuidas seda vältida(nii, et varras ei liiguks paigast). Viimasel pildil all paremal hakkab see jama pihta...
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Aug 2014, 07:47

Ukseaugust rattakoopani ja ristipidi kuni nn kardaanitunnelini, see on oluline sõlmpunkt auto jäikuses. Peale nähtavate plekkide eemaldamist avastad veel hulga huvitavat sealt seest.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 12 Aug 2014, 09:30

Põnev mis kujuga k karbid tulevad sirged või ikka niikui orig?
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 12 Aug 2014, 23:56

Mul endal läheb ka iga päevaga põnevamaks, sest praegu ei peata mind enam miski keretöid lõpuni viimast. Avastasin täna, et reaktiivvardad ripuvadki läbiroostetanud poolraami küljes, tugevalt, aga korda tulevad need puksikinnitused teha. Eks pean põhjale pika joonlaua abil varraste asukohad märkima ja kinnitused julgelt maha lõikama. Siis ehitan sinna uued korralikud kinnitused, samale kaugusele, mis ennem. Mel, kahjuks ei tule originaalid. Need on liiga õhukesest materjalist, ja kuna juba paksemast plekist kõik tehtud sai, tulevad k. karbid ka 1,5 mm plekist. Kuju - pikkupidi sirge, ilma selle allapoole käänakuta. K. karbi alla keevitab veel ühe pisema läbimõõduga nelikanttoru, mis hakkab toimima siis, kui autot vaja tungrauaga tõsta. Kindluse mõttes, et kuidagi läbi vajuda ei saaks tõstmise ajal. Aga see tuleb nii paigaldada, et jääb k. karbi taha peitu.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 13 Aug 2014, 01:16

Vbl.vinkel 25x25mm,ise ka nüüd seda teed läinud,Tomi eeskujul,kuigi tema kasutab 4 kant torusi. :D
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Aug 2014, 08:26

Sisekarp ja tugevdusribi 1,5mm on veel mõistetav, aga välimine samast materjalist- soomukit ehitad vä? Arvesta ka lisaraskusega, mitte ainult tugevusega. Ilmselt pead hakkama võimsamat mootorit paigaldama. Pealegi kaal mõjutab ka kõiki pukse, liigendeid...
Saan aru, kui on originaalplekk veidi paksemaks aetud (0,8>1,0; 1,0>1,5; 1,5>2,0) aga karp on originaalis 0.8 ja asendada 1,5 see vast liiast.
Tungrauale/tõstmiseks põhja alla piisab ka 2mmx20mm paksust latist.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 13 Aug 2014, 11:56

Panen nelikanttoru, sellele pritsin vaha sisse ja keevitan otsad kinni. Tom, niipalju mul ka nüüd kaalu juurde ei tule ju ;-) küll F2-hel powerit jagub :-) aga soomuki teema - ega ei tea, venemaa on ebastabiilne, auto peab tugev olema :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 13 Aug 2014, 12:43

Mõtlesin ringi, praegu pole 20x20 nelikanti võtta, panen lati, nii nagu Tom õpetas. See peaks tonne taluma tõsta, ja on mul olemas ka 4 m vähemalt.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 13 Aug 2014, 14:32

Tom vist oli kolksu foorumis teema kus vend kasutas. 3 mm plekki põhja keevitusel.Selliselt vist kui kunagi mingi pauk peaks juhtuma sõidab terve põhi alt omateed.Aga vbl on ka mõte raskuskese suhtes ja kraami ka pole eriti tarvis peale määrida. :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 13 Aug 2014, 15:41

Eiei nii hulluks ma ei lähe. 3 mm jäägu ikka statsionaarsete ehituste juurde :D niigi, hakkasin juba mõtlema, et mul sai taha pagasnikusse nelikanttorud 2mm seinaga vist olid. Kui nüüd keegi tagant sisse sõidab, siis arvestuste kohaselt tõusevad need koos pagassi põhjaga üles ja ei tungi salongi. Aga praktikas - hoidke pikivahet. :D usun et 1,5 plekk paindub avariiolukorras kenasti läbi ja deformeerub.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 13 Aug 2014, 21:07

Loodame,et ei pea seda praktikas proovima :shock:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 15 Aug 2014, 20:35

Kahju vaadata kuidas peab couped ülesse keevitama, mõtlen töömahtu. Oleks mul rohkem aega oleksid vast minult kordades korralikuma Mazda saanud, mida ehitada. Müük on kindel aga pole aega olnud tegeleda kuna vaja maja talveks sooja saada. Igatahaes jõudu ja jaksu!!!
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 16 Aug 2014, 08:23

Töömaht pole siin üldsegi suur aga mind ennast häirib ka see, et vaba aega pole nii palju, et kätte võtta ja korraga ära teha auto. Siin on ju kõva nädala töö 8-5ni ja auto oleks vinks-vonks ratastel. Siis juurde tuleb veel värvimine, aga seda õnneks ise ei pea tegema. ;) Tänase ürituse käigus proovin salongiga ühelepoole saada, poolraamid alla ja augud kinni. Edasi on nokitsemist tagumiste reaktiivõõtsade kinnituste meisterdamisega, siis tagumised amordikannud. Tööd jätkub, oleks vaid ilma, sest kõik vast teavad juba ju, et ma teen seda autot lageda taeva all(pole lihtsalt jõudnud garaazi ehitada/osta).
Tänud lugejatele ja luban õhtuks pildimaterjali ka.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 16 Aug 2014, 22:08

Täna kiletas vihmane ilm kõik Mazdaga seotud plaanid kinni + jama keevitusega - gaas lõppes otsa ja kohalikus AGA esinduses CO2 balloone polnud. Milline pettumus oli ikka :s
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 08 Sept 2014, 23:31

Ei läinudki päris kuu aega mööda - mazda salong on valmiiis :)

Teen nüüd poolraame veel põhjaall, taha midagi varuratta augu laadset, aga sügavusega 5 cm, ei teagi mis sinna panna saab, aga põhimõte on tal pagasnikupõhja jäigemaks muutmine. Plank plekk läi läbi painduma. Mingid tööriistad ehk saab sinna panna(rehviparanduskomplekti - elektripump, parandusvaht, veljevõti...) :D


Tegin kapotialuse ka "soojaks", lasin multisprayd pool aastat seisnud mootori küünlaavadest sisse, igaksjuhuks. Siis tasakesti andsin starterit, et "ära vajunud" õli asemel hakkaks kolvirõngaste vahel multi-õli liikuma. Ja siis sai pihustilatt bensiinirõhu ka peale ja kone käivitus kohe.

Tagasillale sai meisterdatud uued stabikavarda kinnitused, kuna tala kuju muutus oluliselt ja stabilisaatorvarras ei mahtunud enam oma kohale.

Salongis hakkan tegelema müramattide paigaldamisega. Teen jah kere raskemaks, aga loodan sellest saada vaikset ja stabiilset linnavahel kulgemise autot, pole tähtis jõud, ega ökonoomsus. Oluline on, et müra ei roni salongi ja vedrustus oleks elastne ja mugav.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas kulles » 08 Sept 2014, 23:55

freerider kirjutas:Tegin kapotialuse ka "soojaks", lasin multisprayd pool aastat seisnud mootori küünlaavadest sisse, igaksjuhuks. Siis tasakesti andsin starterit, et "ära vajunud" õli asemel hakkaks kolvirõngaste vahel multi-õli liikuma. Ja siis sai pihustilatt bensiinirõhu ka peale ja kone käivitus kohe.


Krt, ma käivitasin just 2 aastat seisnut Corollat nii, et tõstsin aku peale ja keerasin võtit. Käivitus enne, kui võti lõpuni keerata jõudis ja käis surinal nagu oleks just sõidust tulnud. Nüüd on vaja samasugune lõikumine ja keevitamine ette võtta, esimest korda viimase 22 aasta jooksul.
ex-2008 Mazda 6 GT 2.3 GY
kulles
 
Postitusi: 133
Liitunud: 22 Mär 2012, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Sept 2014, 08:04

Tubli! Minul surinat polnud, hüdrotõukurid tiksusid nii(suht uued, aga õli oli ära vajunud) et kõrvad olid lukus :D
Aga andsin paar korda gaasi (kergitas õlirõhku) ja tiks kadus.

Bensiinipaagiga on suur mure, originaali panna ei taha, mul pole seda 60 L bensiinikogust kuhugile panna (väike DIY paak näitas seda, et ma ei jõudnud minipaakigi tühjaks sõita). Ja kurvihädad ka selle minipaagiga, seda enam ka ei taha kasutada. Bensiin läks lihtsalt pumbal "eest ära".
Mõte - teen u 30..40 liitrise paagi taha põhjaalla ja panen sinna mingi pisema madalrõhu etteandepumba külge/sisse. Toru ette mootoriruumi ja sinna ehitan pisikese vahepaagi, kus hakkab sees elutsema pihustilatipump. Tagasivool jookseks siis ka sinna.
Kui üle hakkab kuumenema peab tagasivoolu taha paaki ka vedama.
Sellised ideed esialgu. Paar pilti tuleb ka varsti.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Sept 2014, 08:59

Pilti siis. Mõned pidikohad on salongis vaja viimistleda(pisiaugud) aga üldjoontes olen tulemusega rahul.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Soomusauto on ta salongist tõesti, kui pleki vastu koputada, siis on tunda, et see on nii jäik, et ei kõmise ega kolise.
Küljekarbid pole veel oma kohale asetatud, aga ma kujutan ette, et need naginad mis ma sõidu ajal pidevalt kuulma pidin on jäädavalt kadunud. Kere paindus ikkagi läbi kusagilt või liikusid põhjaplekid omavahel. Seal polnud midagi takistamas ju enam.
Kui pigimatid ka peale saab peaks olukord veel paremaks minema(akustilises mõttes) :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 12 Sept 2014, 11:31

Tänase päevaga plaanin ma selle liikuri taas ratastele ajada, nimelt selle viiekuulise seismisega on Mazda kattunud paksu tolmukihiga, sõidutan ta hoovipeale pessu. Alla vaja istutada siis tagaamordid(ajutiselt küll vanad aga hiljem asendan tutikatega). Tegelema peab ka uksehingedega, sealt tulid samuti sõidunaginad- suured loksud sees. Puurin augud üle ja asetan uued tihvtid sinna sisse. Peaks vist mingist kõvemast toorikust need treima, et paremini vastu peaks. Esimesed pidurikettad/supportid on kindlasti kinni, nendega ka tegemist :) Avastasin, et Mazda plekk mädaneb ära ka vihmaveerennis, esiklaasi all. Seal, kus on salongiventaator. Seepärast on hea, et ma veel armatuuri tagasi pole kokku ladunud, tuleb see osa uus konstrueerida. Minul veel see roostekoht vett sisse ei aja, aga Everti hallil mazdal küll. Ennem talve tahan sellega ka tegeleda ja järgmiseks aastaks kuidagi konserveerida - järgmine, korralikum projekt. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 12 Sept 2014, 22:01

Sain ka oma auto hoovipeale. Hea tunne kohe oli sõita jälle :) ...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


...pealambi ja kartulikasti peal istudes. Mugav ei olnud. Keevitada/käiata on veel vaja,
klaasidelt katteid ma maha võtta ei taha. Küll jõuab. Homse päeva plaanidesse peab mahtuma auto täielik pesemine, kuivatamine, puhastamine. Täna ei jõudnud, oli muid asju ajada.

Aga lihtne õhtu ei olnud. Oma 2 tundi möllamist, ennem kui Mazda ratastele sain. Kõik rattad olid kinni(piduriklotsid + kettad/trumlid). Andis neid lahti saada, õnneks mutrid poldid olid määritud ja avanesid kergesti aga klotsid olid nt. ketaste külge nagu liimitud. Nüüd vaja need ka korralikult puhastada, roostemuundada ja värvida.

Ah jaa, see värgendus, mis taga stange all töllerdab - pidi olema minu varuratta pesa aga kuna see mulle absoluutselt ei meeldi, siis jääb ära, ja see kaob sealt ära. Vot. :)
Hetkeks mõtlesin aku taha tuua nagu BMW-del on näiteks. Mul on vahepaagi jaoks kapoti all ruumi vaja. Samas see ei pea suur potsik olema, peaasi et bens. pump ära mahub sinna sisse.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Eelmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist