Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 626 GD kupee 2.0 66kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Dets 2009, 13:59

Tervitus klubilistele! Auto sai ostetud selle aasta kevadel, kui lumi oli just äsja taandunud. Juhtus nii et otstsin parasjagu uut sõidukit endale ja praktikajuhendaja soovitas mulle ühte mazdat, et seisab paar kuud juba ja on müügis. Järgmine päev sõitis autoomanik mazdaga Viljandisse ja näitas ning andis sõita. Hakkas kohe meeldima ja tõin nädala pärast ta Loodist ära Abja-Paluojale. Odomeeter näitas 205 000 km läbisõitu ja kere on üllatavalt heas korras:
Pilt

ainuke iluviga on mootorikate, kuhu oli koer talvel käppadega peale läinud ja mõned kriimud teinud. Auto on stock ja jääb ka hetkel selleks.
Midagi ära pole võetud originaalist, lisatud on ainult tagumistele klaasidele toonkile, esiklaasile sirm, valuveljed 15tolli.
************************************
Sügisel tekkisid mootoriga jamad, oli pragu plokikaane peal(jahutusvedelik tikkus klappide peale). Pragu hetkel parandatud ja auto sõidab jälle.
Viimati muutis freerider, 25 Juun 2014, 03:02, muudetud 4 korda kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

PostitusPostitas Mario » 27 Dets 2009, 14:45

paistab kena masin olema. :)
Jõudu ja jaksu!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6045
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

PostitusPostitas rvs » 27 Dets 2009, 20:20

Rohkem pilte sooviks. Ehk pakub huvi ka selline asi: http://mazdaklubi.com/foorum/viewtopic. ... ht=#120564
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 17 Mär 2010, 23:48

Vahepeal on talv kätte jõudnud ja kevadki kaugel pole enam. Autuga on palju ringi vuratud, väga ilus, mugav ja stiilne sõiduvahend on 626 GD ikka :)
Viimati muutis freerider, 29 Sept 2012, 00:59, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas hardstyler » 19 Mär 2010, 02:08

GD kupee on tõesti väga ilus masin. Konkreetne isend tundub veel uskumatult korraliku kerega olevat.
Hoia iludus liikvel. Edu. :wave:
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 19 Mär 2010, 12:14

hardstyler kirjutas:GD kupee on tõesti väga ilus masin. Konkreetne isend tundub veel uskumatult korraliku kerega olevat.
Hoia iludus liikvel. Edu. :wave:


Ilusad küljelaiendid on neil, on alati stiilsed ja samas omapärased.:)

Rokem kevadepoole ja suvel, kui lund pole enam ja pori jne, saab rohkem ilusaid pilte. Talv on autole siiski kahju teinud, vasakpoolse esitule seest reflektori ära soonud(see keemia mis meie teedele laotati see aasta on jube), kuidagi pääses see kloorivesi sinna tule sisse, arvatavasti ei ole see tihend seal just kõige elastsem, ja soojade ilmadega muutus tule reflektor aina tumedamaks. Ühel päeval märkasin et seal polegi peegelpinda eriti enam, suur pettumus. Õnneks on varu-esituled olemas.:)
Aga tänud teile.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 17 Apr 2010, 16:56

Tere. Kevad käes ja alustasin projekti "Mootori Vahetus".
Auto: Mazda 626 GD (kupee kerega);
Vana mootor: Tüüp FE, 2.0L sissepritse, 8VALVE;
Uus mootor: Tüüp FE4, 2.0(karburaator), 12VALVE;

Põhjs, miks mootorit vahetama hakka, on vana mootori plokikaanes, seal on pragu ja jahutusvedelikku hakkas õli sisse tulema. Lisaks on eelmine omanik arvatavasti mitu mitu mootorihooldust vahele jätnd, õlid/filtrid vahetamata jne. Mootor on kulunud ja jõudu pole.
Plaan oli siis selline: On olemas üks 2.0 mootor, kuid see oli teise doonorkere peal karburaatoriga.
Doonormootor:
Pilt

Karburaatorit aga ma ei soovi, tahaks mootoriplokile panna sissepritsega sisselaskekollektori. Suure hurraaga hakkasin siis sisselaske kollektoreid võrdlema(seda karburaatori oma ja minu vana, sissepritset, lootsin et vana FE-oma istub uuele FE4-le peale):
Minu praegu peal olev mootor:
Pilt

Aga õnnetuseks on poltide asetused juba erinevad.
Nüüd tuleb leida FE4 mootoriplokile sobiv sisselaskekollektor koos kõige muuga, mis seal külge käib:
Vajalik sisselaskekollektor seal mootori taga(2.0i):
Pilt

-Kollektor ise;
-Pihustid;
-Elektroonika;
-Klapid(torud);
-(Torukesed)* - ei ole nii olulised.

Otsin sellist sisselaskekollektorit. Kontakt telef.: 56 77 12 02
või PM. Ette tänades, kasutaja freerider.

(( 3 viimast kasutatud pilti võetud internetist, autoriõigused kuuluvad: http://www.arbiter.pl/zdjecie/1256, ))
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Apr 2010, 02:19

Sulle vajalik sisselaske kollektor on 2.2l mootoril (626 GD/GV 1987-1992/1997)
Kui aga tahad, et õhuvõtt toimuks, kui vanasti/mootori keskelt, siis pead hankima 2.2l mootorilt, mida paigaldati 929 HC kerele(1988-1991)
Üldsegi, pane 2.2l mootor, saad 12 klappi ja 85kW ja väänet juurde ja sobib sinu k.kasti otsa.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 18 Apr 2010, 10:57

tomkulibin kirjutas:Sulle vajalik sisselaske kollektor on 2.2l mootoril (626 GD/GV 1987-1992/1997)
Kui aga tahad, et õhuvõtt toimuks, kui vanasti/mootori keskelt, siis pead hankima 2.2l mootorilt, mida paigaldati 929 HC kerele(1988-1991)
Üldsegi, pane 2.2l mootor, saad 12 klappi ja 85kW ja väänet juurde ja sobib sinu k.kasti otsa.


Suur tänu abi eest, mul ei ole vahet eriti, kas õhuvõtt toimub eest või paremalt, peamine et asi toimiks ja minu mootoriploki külge istuks :) Küljelt õhuvõtt oleks muidugi parem kindlasti, õhk liigub rohkem otsesuunas.
Aga kas on siis olemas eraldi 2.0l 12klappi mootor ja 2.2l 12klapiga mootor?

Mul peaks olema 2.0l(auto kere peal on kirjas nii) ja 12klapiga mootor, see doonorkere pealt. Mitu kW sellel on? Ja vaatasin, et peaks sobima minu kasti otsa, kui võllid muidugi ei erine, mootor ise on kap. remonditud hiljuti.
Vaatasin et lisaks kõigelemuule on tuttuued nukkvõlli rihma rullikud, sidur+hooratas ja sidurikorv, vändasimmerlingid jms.
Niiet ma arvan, et tasuks see mootor panna küll.

Kas kellelgi leiduks varuosadena pakkuda eelmainitud sisselaskekollektorit?
oleksin väga tänulik kui leiaks selle. :P
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Apr 2010, 12:41

12 klapiga "F" sarja mootoreid on 1.8;2,0 ja 2.2L mahuga. Võrreldes 8 klapilistega on neil pisut suurem võimsus.
Miks pakkusin 929 pealt kaant- sellel on "VICS" süsteem, ehk maakeeli muutuva pikkusega sisselaske kollektor, mis võimaldab suuremat väändemomenti ja laiemas pöörde vahemikus. Samas tahab ta ka vastavat aju saada. Pealegi on viimasel olemas ka variant enne facelift`i, ehk ilma katalüsaatorita versioon, millel on ka veel suurem võimsus. Seda küll raskem hankida, kuna rohelised piirasid selliste tootmist ja turustamist eriti euroopa turul.
Samas kõikide nende 12 klapiliste kollektorid istuvad kõigile 12 kaantele olenemata mootori mahust. Ja kuna on tegemist "F" sarjaga, siis istuvad kõik kaaned kõikidele plokkidele(olenemata kubatuurist ja kklappide arvust.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Mai 2010, 10:26

Tervitus kevadisest Abja-Paluojalt. Mazdaga on asi nii kaugel, et kuu lõpus on tulemas ülevaatus, vaja üht-teist siit sealt remontida. Installeerida tuleb uus tagumine summutipütt, mis tuli talvel küljest ja keevituse/aja puudumise tõttu jäi asi parandamata. Nüüd siis võtan terve summutajatoru täispikkuses alt ära, ja kontrollin ta üle, kusagil sumiseb veel välja, augud sees. Vahele panen veel suka peale vl. kollektorit. Piduritega asi jama, tagumised ei võta üldse(ei käsipidur ega jalgpiduriga võta rattaid blokki). Mis süsteem seal on nende reguleerimiseks(klotsid uued, silindrite seisukord teadmata). Kumbki ratas ei võta seejuures.
Mootor käib edasi nagu viiul - (kolm korda üle õla sülitades), :D siiani pole tõrkeid esinenud(v.a. see, et õli neelab meeletult, just siis kui kiirus 100km/h ringis - 0,5L 100km kohta umbes, 90km/h ja alla selle sõites on kulu märkamatum), ei kutsu väga vahetama aga samas teine 12klapiline ootab kannatamatult garaazis. Kas kellelgi oleks pakkuda 12klapilisele 2.0, 2.2 mootorile sisselaskekollektorit? Pole oluline kas võtab õhku eest või küljepealt, tähtis on, et istub sellele plokikaanele. Kaant vahetada ei tahaks, väga korralik kaas ja teist kasut. mootorit ka ostma hakata ei tahaks.

Üks küsimus veel - kuidas käib sellel mootoril klappide paisumisvahe reguleerimine, kas tal on mingid hüdrotõukurid?? Sest seal nookurite küljes puuduvad mutrid ja regul. võimalus täielikult :)
Viimati muutis freerider, 10 Juun 2010, 14:48, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 10 Juun 2010, 14:42

Teema UP :D
Tänase seisuga summutaja täispikkuses tagasi - viimast pütti polnud pool aastat peaaegu. Vahele sai keevitatud korralik resopütt. Järgmiseks bensiinipaak ette võtta, tankimistoru on läbi ussitanud ja bensiinijaamas on alati tilgad all kui tangin. Vasakpoolne pooltelje liigend läheb ka nädalavahetusel vahetusse, ragiseb juba mitu kuud(kumm läks talvel katki).

Ikka veel otsin 12klapilisele plokikaanele sisselaske kollektorit taga. Hakka või vägisi vaheplaati ehitama :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Mär 2011, 18:04

Tere! Mazda on alles, pole veel vanarauas, sama 66kW mootor tuksumas. Vanur ei taha tühipööretel käia ja klapid klõbisevad. Aga sõidab, kokku selle plokikaane praoga sõidetud üle 50 000 kilomeetri. Surve tagajärjel on purunenud paar lõdvikut aga peale vahetamist käis edasi. Valasime veesärki ka mingit spets. ainet, mis sulges prao terveks talveks, nüaüad on uuesti järgi andnud.
Sel nädalavahetusel hakkab suurem ettevõtmine uue mootori juures. Sain sellele 12 klapilisele mootorile Mazda 929 sisselaskekollektori (tänud kaasklubilisele bmw ). Muretsetud on juba kõik tihendid, saaled, kolvirõngad(ei pruugi vahetusse minna, kuid üle tuleb kontrollida). Täna hakkan sisselaskekollektorit puhastama ja homme võtan mootoriploki juppeks, see üleni õline(klapikambrikaane tihend oli vigane). Läheb customiks kätte ära, sest ei ole plaanis sellest mootorist viimast võimsust välja väänata, vaid et oleks kütusesäästlik ja käiks hästi. Esialgu jääb sama 66kW aju ja juhtmestik, kui midagi ei sobi , läheb kõik vahetusse.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 25 Mär 2011, 19:59

Arvan miskipärast et valmista end moraalselt juba juhtmejamadeks. Kui sul see 12 klapiline on 2.2L siis selle juhtimine on hoopis muu, kui 2,0/66kW
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Mär 2011, 20:19

No ma olen nõus ja väike hirm on et ei hakka käima. Aga see on 2.0 12 klapiline.
Sisselaskekollektorit uurides jäi kull suu lahti, kaks õhuklappi on sellel(kas see on too VICS?)..
ja kas 2.0 vs 2.2 pihustid on väliselt erinevad (kuju, pikkus) ?
homme proovin pilte ka panna. Sisselase lahti võetud, sammal maha ja kanalid puhun läbi. Mootoriploki juurde see nädalavahetus vist ei jõua, tahaks sisselaske kolle puhtaks saada.

Edit: ja kas äkki kellelgi leidub Mazda 929 manuaali olema?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 26 Mär 2011, 08:21

kellelgi leidub Mazda 929 manuaali
Sinisilmne, sellist aja pole vist olemas... :)
Mis sind huvitab ?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas bmw » 26 Mär 2011, 10:55

kui hästi otsid, siis võid leida 2,2 mootori juhtimis skeemi.
Ferrum Fabrica :D
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 26 Mär 2011, 14:47

tomkulibin kirjutas:
kellelgi leidub Mazda 929 manuaali
Sinisilmne, sellist aja pole vist olemas... :)
Mis sind huvitab ?


Mul on olemas 626 2.0, 2.0i, 2.2i täis manuaal ja elektriskeemid, miks siis 929 kohta seda pole? Võibolla lihtsalt vähe liigub ringi sellist asja.
Aga sealt huvitab , kuidas töötab tühipöörete mootor, või solenoid klapp, mis sisselaske küljes on. Pole veel jõudnud seda nii põhjalikult uurida. 66kW mazda sisselaskel on tühipöörete kruvi ainult ja kolm solenoidi(air by-pass actuators) mis tühipöördeid timmivad, 929 sisselaskel aint üks solenoid ja siis veel lüliti, mis aktiveerub kui gaasipedaal lahti lasta (deceleration). Võimalik et neid 66kW ajuga sobitada ei saagi. Vastavad viigud on ajul lihtsalt puudu.
Muuga peaks toime tulema, kõik sama mis 66kW mootoril. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 26 Mär 2011, 14:58

...ka õhulugejad ja nendest laekuv inf on erinev. Pihustid teise läbilaskevõimega, seega ka lahtioleku ajad teised... Kui ikka 2.2 mootor, siis ka selle juhtimine/aju. Kui isetegevust teha tahad, hangi programmeeritav aju ja lõbutse (krdi kalliks läheb).
929 on erinevad ajud, erinevate surveastmetele, Lambdaga ja ilma... Mõistlikum variant on ikka mootor koos oma ajuga installida, siis jäävad vaid toite juhtmed ja muud peenemad pudinad ühendada.
PS aju pistikus võib ju samas kohas traat olla, kas ta ka sama funksiooniga on, seda peab kontrollima, kipuvad mitte ühtima. Ja ka näiliselt sarnased pistikud ei pruugi külge hakata...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 26 Mär 2011, 15:13

jepp, sellele olen mõelnud.
Aga mul on 2.0, 12 valves mootor ju. Ja kui ma muudan ainult selles 66kW süsteemis sisselaskekollektori(ainult kinemaatiline osa pmt), pihustid panen vanad, 2.0 66kW omad, ja vaakumklapid jms ka samad, äkki ikka hakkab siis tööle :)
ennem ei tea kui pole proovinud.
EFI-dega on kogemused olemas, päris puhas leht ei ole. Olen 2x ford sierra 2.0 DOCH i EFI-süsteemi nullist ühendanud, juhtmestikku polnud, oskan skeemi lugeda ja saan loogiliselt aru ka, mida andurid aju ja täiturid teevad, ja miks. :) Aga Fordi ECC-IV ja Mazda EGI on natuke erinevad.
MegaPlurtsu (MegaSquirti) jupid on enamus olemas, aga tegemise isu kadus ära ja Mazdale ei paneks ka seda.

Lähen mootorit modema, edu ja kordaminekuid on nüüd vaja. ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 26 Mär 2011, 21:12

Ühel on tühikäik BAC valve kaudu ajust juhitav, teisel 3x solemoidid- kuidas sa selle probleemi lahendad? Sisselaske kollektorite ühendus kaane külge on 8 ja 12 klapilisel erinevad, sedapidi ka ei saa teha.
929 2.2 motol oli vics, 626 samal (2.2)mootoril pole. Kahe siibriga kurk on teise siibri asendi anduriga, selle andmed ka ei klapi ajule. Üks on vist reostaadiga, teine lülitiga(pole 100%kindel).
...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Mär 2011, 01:59

tomkulibin kirjutas:Ühel on tühikäik BAC valve kaudu ajust juhitav, teisel 3x solemoidid- kuidas sa selle probleemi lahendad? Sisselaske kollektorite ühendus kaane külge on 8 ja 12 klapilisel erinevad, sedapidi ka ei saa teha.
929 2.2 motol oli vics, 626 samal (2.2)mootoril pole. Kahe siibriga kurk on teise siibri asendi anduriga, selle andmed ka ei klapi ajule. Üks on vist reostaadiga, teine lülitiga(pole 100%kindel).
...


Jap, täna uurisin seda 929 tühipöörete klappi, tal jookseb seest läbi ka jahutusvedelik. Kas seal on siis mingi temperatuurile reageeriv osa ka? Elektriliselt töötas solenoid küll, lasin 12V peale ja klapp töötas ilusti.

Ma arvan et 66kW mootoril on need 3 klappi tühipöörete stabiliseerimiseks(põhilise tühikäigu määrab tavaline kruvi, nagu osadel vene autodel) näiteks lisatarbijate järgi lülitamisel, (võimas salongipuhur või mootori radika vent) ja vastavalt annab lisaõhku juurde (ja pikendab pihustite lahtioleku aegasid). Selle pärast ei muretseks praegu, panen kasvõi käsitsi reostaadiga selle solenoidi avanema vms, küll õhulugeja aru saab et annan õhku vähem või rohkem ja toidab pihusteid ka vastavalt. :D

Uut 929 sisselaske kollektorit sai proovitud täna, selle teise mootori külge mis mul nüüd auto peale läheb, sobis 100%. Väga hea meel selle üle. Ja selle 8 klapilise saadan esimesel võimalusel vanarauda, see nii katki juba, ime et käib veel. Noo ma siin mõtlesin igasugu varjante, et teeks mingi vaheplaadi, et sobitaks 8 klapilise sisselaske 12 klapilise otsa, aga sisselaske portide augud juba nihkes mitu mm ja ei sobinud üldse.

Mootor mille korda teen, praegu on ta selline. Suhteliselt koleda õlikihiga:

Pilt

Karteripõhi tuleb vahetada, kerge kivi on saanud. Samas, õnneks õlivõttur oli täiesti terve ja muu ka kõik. :)

Pilte ka uuest sisselaske kolle ülemisest osast(puhastasin seda natukene oksiidist):

Pilt

Pilt

Pilt

Seguklapi andurid paneme ka klappima. Peab üle mõõtma erinevates asendites ühe ja teise ka, ja vajadusel panen teise reostaadi. 929 omal on lüliti ka, seda ei oska esialgu kuhugile ühendada.

Mootor sai täna juppideks võetud, saaled välja, olid okei aga mõned kriimud ikka pinnal. Väntvõll õnneks okei. Homme võtan töö juurde kaasa, mõõdame mikromeetriga üle, remonditud seda ei ole ja kui kaelade läbimõõdud okei, lähevad orig. mõõdus saaled peale. Kolvid on nagu uued, poleks nagu käinudki. Rõngad vahetan ka ära. Jube pisikesed hüdrotõukurid on sellel mootoril. :D
Homme siis hakkab mootoriploki alumise osa pesemine.
Viimati muutis freerider, 29 Sept 2012, 01:00, muudetud 2 korda kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Mär 2011, 08:30

freerider kirjutas:Jap, täna uurisin seda 929 tühipöörete klappi, tal jookseb seest läbi ka jahutusvedelik. Kas seal on siis mingi temperatuurile reageeriv osa ka? Elektriliselt töötas solenoid küll, lasin 12V peale ja klapp töötas ilusti.
Ma arvan et 66kW mootoril on need 3 klappi tühipöörete stabiliseerimiseks(põhilise tühikäigu määrab tavaline kruvi, nagu osadel vene autodel) näiteks lisatarbijate järgi lülitamisel, (võimas salongipuhur või mootori radika vent) ja vastavalt annab lisaõhku juurde (ja pikendab pihustite lahtioleku aegasid). Selle pärast ei muretseks praegu, panen kasvõi käsitsi reostaadiga selle solenoidi avanema vms, küll õhulugeja aru saab et annan õhku vähem või rohkem ja toidab pihusteid ka vastavalt. :D

12 klapilisel on 3 asja siibri ploki küljes: tühikäigu lüliti, TPS(thortle position sensor)- ehk siibri asendi andur ja BAC tühikäigu mootor. Viimane on jah juhitav ajust tuleva elektrilise signaaliga(on/off) ja termoelemendiga, mis määrab avatuse määra. viimase käitumisest annab tunda, kui mootor soeneb, siis pöörded hakkavad langema vs külm mootor-kõrged pöörded(1500-220 rpm).
BAC elektriline impulss avanemiseks tuleb ajust ja sinna on juba eelnevalt koondatud suurte elektriliste tarbijate signaalid(salongi ventika 3s ja 4 asend, lähi/kaug tuled ja tagaklaasi soendus- vist oli veel miskit, vajadusel täpsustan)+ tühikäigu lüliti impulss(osadel mootoritel on vastav vidin kuhu koondatakse kõik suured tarbijad ja ühe juhtmega tuleb käsk ajusse, sealt -BAC-sse.
Õhulugejad on erineva läbilakse võimega (2.0/FE vs 2,2/F2)ja erineva elektriliste parameetritega- pole vastastikku vahetatavad(2.0 moto oma on sama suure läbilaske võimsusega kui 323 1.6L mootoriga, ehk jääb "pooma" ülemistel pööretel.).
TPS on sedadistatav pingega, mida mõõdetakse ja seadistatakse sisselülitatud süütega ja piirid pannakse paika algus ja lõpp asendite järgi( mõjutab kõvasti kütuse kulu ja võimsust!) Viimase õnnestunud paikaajamisega sain oma universaalil linna kuluks u 8 L/100km. :)
2.2L ehk F2 mootori juhtimise skeem on siin: topic6530.html?start=25

freerider kirjutas:Uut 929 sisselaske kollektorit sai proovitud täna, selle teise mootori külge mis mul nüüd auto peale läheb, sobis 100%....et sobitaks 8 klapilise sisselaske 12 klapilise otsa, aga sisselaske portide augud juba nihkes mitu mm ja ei sobinud üldse.

Erinevused tulevadki sellest, et on kas 12 või 8 klappi. 12 klapilisi mootorieid oli mazda 626-l 3: 1.8;2.0 ja 2.2L. 929 kolle on vaid üle mootori keeratud erinevalt 626 omast, mis jääb otsaga käigukasti poole. Pealegi on 626 ja 929 mootoritel jagaja erinevates kohtades ja jagaja ise teistsugune. Aga see pole mootori aju suhtes oluline. Antud mootorite ajud ei juhi süüdet.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Mär 2011, 15:45

Eks selle pärast muutub tühikäik ebaühtlaseks, kui jahutusvedeliku tase on madal.
Seda küll, et erinevate näitajatega mootorite õhulugejaid omavahel vahetada ei saa. Jätan selle vana 2.0 õhulugeja peale.
Mootor imeb ikka sama palju õhku ju, see väga palju muuta ei tohiks, et 1 sisselaskeklapi asemel 2 tk on?? Või siiski...
Linna k-kuluks 8L/100km saada on küll üllatav tulemus :) kui palju maanteel siis rüüpab?
Ma kardan et vana TPSi ja 929 TPSi takistusrajad pole identsed, tuleb ikka vahetada kuidagi.

Kas tühikäigu lüliti tööpõhimõte seisneb selles, et kui "mootoriga pidurdades" jalg gaasilt ära on, annab ajule teada, et pihustid välja lülitada, seniks, kuni mootori pöörded ja sõiduki kiirus on kriitilise piirini langenud (pöörded alla 2100 p/m ) ja siis annab kütuse tagasi ?
626 66kW-sel on TPSi sisse ehitatud(skeemi järgi vaadates) see lüliti, 929-l eraldi. Äkki annab kombineerida kuidagi.
Aitäh, olen seda skeemi vaatanud ja uurinud. :)

Jagaja vist seepärast teistsugune, et hariliku viikude asetusega jagajakaas jääks õhulugejale ette ja vastupidi.
Kas sellele mootorile paigaldatud 1-juhtmelise O2 sensori võib asendada HEGO(küttega), O2 sensoriga?
Ja kas see teeks midagi paremaks, kui O2 anduri signaalijuhe varjestatud juhtmega asendada? Hetkel on seal tavaline kiudjuhe, varjestamata. Samas, elektriskeem näitab varjestusega juhet. Sama ka süütepooli küljest tuleva signaalijuhtmega, mis ajusse jookseb.

Üks asi veel: 929 sisselaske küljes on EGR klapp. Aga mul on juba EGR olemas, õhufiltri korpuse küljes. Kas ma võin 929 klapi koha "pimedaks" teha (tihendiga plekitükk ette sinna lõigata ja kruvida) ja elektrilise klapi vaakumi vana õhufiltri EGRi klapile vedada?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.0 66kW 88a. - freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Mär 2011, 19:37

freerider kirjutas: Jätan selle vana 2.0 õhulugeja peale.
Ülemise otsa pääretel jääb õhku väheks...
freerider kirjutas:kui palju maanteel siis rüüpab?
u 6.6-7- rüüpas. Nüüd see mootor teisel autul juba küljes....
freerider kirjutas:Ma kardan et vana TPSi ja 929 TPSi takistusrajad pole identsed, tuleb ikka vahetada kuidagi.
Ilmselt kinnitused paeksid kattuma.
freerider kirjutas:Kas tühikäigu lüliti tööpõhimõte seisneb... siis annab kütuse tagasi?
Jah.
freerider kirjutas:626 66kW-sel on TPSi sisse ehitatud.
Ilmselt pead kuidagi selle nn välise lüliti külge pookima, muidu pole TPSsi kuhugi panna.
freerider kirjutas:Kas sellele mootorile paigaldatud 1-juhtmelise O2 sensori võib asendada HEGO(küttega), O2 sensoriga?
Ja kas see teeks midagi paremaks,... elektriskeem näitab varjestusega juhet. Sama ka süütepooli küljest ...

Küttega lambda tahab saada toidet süüte releest. Vähe varem saab soojaks aga antud aju nii ehk nii hakkab näitu lugema alles sooja mootori pealt(temp anduri näidust lähtudes). Juhe ongi varjestatud, nii kuis on skeemil näidatud. Lihtsalt vaata hoolikamalt skeemi, varjestus hakkab peale pistikut, mitte anduri enda juurest. Sammuti ka jagajaga,
freerider kirjutas:Üks asi veel: 929 sisselaske küljes on EGR klapp. Aga mul on juba EGR olemas, õhufiltri korpuse küljes. Kas ma võin 929 klapi koha "pimedaks" teha (tihendiga plekitükk ette sinna lõigata ja kruvida) ja elektrilise klapi vaakumi vana õhufiltri EGRi klapile vedada?
EGR on rohkem "roheliste" mängumaa. Kui ühe neist alles jätad, on piisav.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8356
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron