Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas skyline » 07 Jaan 2010, 15:22

Huvitab, et kuidas teistel Mazda omanikel veojõukontroll toimetab. Minu arvates praeguse lume ja libedaga omab see süsteem ainult segavat mõju.
TRC ehk veojõukontrolli ülesanne peaks olema mitte lasta rattaid läbi libisema, et tagada optimaalne paigaltvõtt. Minu 626 veojõukontroll aga laseb rattaid üsna jõuliselt läbi libiseda, enne kui hakkab rattaid pidurdama ja tulukest vilgutama ehk veojõukontroll rakendub alles siis kui ma olenpiltlikult öeldes juba pooled naelad asfaldile jätnud ja liikvele pääsenud :)
Lisaks ei lase see süsteem paksus lumes kinni jäädes autot nö kiikuma ajada vaid selleks puhuks peab ta välja lülitama. Talvistes oludes tundub küll täiesti mõttetu abimehena. Suvel ehk jah on abi ja ei lase sul tahtmatut burnouti teha :)
Eile sain ka taas tunnistust, et ka minu Mazda ABS toimib üsna idiootselt. Sõitsin kitsal lumerööpaid täis tänaval kui äkki viskas auto rööpast välja vasakule ja otse tänava äärde pargitud autode poole, vajutasin pidurit ja üritasin rooli pargitud autodest eemale keerata, aga krt ABS ainult kõristas ja auto pani ikka otse loha pargitud autode poole, veidi enne kokkupõrget ei jäänud muud üle kui piduripedaal vabastada ja tõmmata rooli järsult paremale, siis pani auto muidugi teisele poole teed hange suunas ajama, aga sain kuidagi kontrolli tagasi ning õnnestus lõpuks vältida otsasõitu nii pargitud autodele kui lumehangele.
Järeldus Mazda ABSi kohta- pidurdusmaa lumel pikeneb tohutult, kuigi rattad pole blokeerunud on juhitavusega pidurdamisel endiselt probleeme.
Minu viimasel kolmel autol on olnud ABS ja 2001a Mazda süsteem tundub olevat küll vist pärit ABS suht vanast põlvkonnast, sest ABSi primitiivne käitumine meenutab minu 90ndate alguse Nissan Primerat.
Hiljuti sai loetud kümmekond aastat vanu Tehnikamaailmasid, kus oli selle põlvkonna 626 kohta öeldud, et pidamine kaob äkki ja siis on vaja juba kogenud juhti, et auto taas kontrolli alla saada-tundub, et kahjuks peab see paika. Mazdal pole kombeks libedast eriti ette hoiatada, kui kontroll kaob, siis äkki.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas marx07 » 07 Jaan 2010, 17:06

Mul ka samamoodi, laseb suhteliselt palju ratast all ringi. Kuskil 2000p juures hakkab pooma lihtsalt. Aga samas, kui välja lülitada siis ei saaks oma 2,5l üldse ohjes hoida, käiks pidevalt tühja kui vähegi vajutada, niiet ma arvan, et natuke on ikka kasu. :think:
Samamoodi ka piduriga, abs ragistab, aga mõnel juhul läheb ikka suht otse, samas mingil ajal, kui pole väga plöga ja jama peal siis jääb isegi roolimine toimima. Aga sai katsetatud, et kui täiesti hullu tee peal pidurdada kõvasti pedaali põhja surudes et abs ragistab, siis tõesti kuidagi aeglasemalt jääb seisma, et eitea kas ta lükkab pidurit liiga maha vms? Kui lasta ragistamise pealt tagasi pedaali natuke, siis on tunda, et aeglustab. :think:
marx07
 
Postitusi: 17
Liitunud: 04 Jaan 2010, 14:48
Asukoht: Tartu/Tartumaa Nõo või Tallinn Mustamäe

1997 Mazda Xedos

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Mario » 07 Jaan 2010, 18:54

enda masinal on TCS, õnneks ei tööta. :D Vähem muret. ABS on, aga õnneks ei tööta ja puudust ka ei tunne.
Ütleks pigem nii, et mazda annab vägagi palju märku, kui libisema hakkab ja libisema saada on teda üsna raske, kui pidurit ei näpi..
sõitsin lumega kaetud jääteel, mis oli küllalt kurviline ja auto ei näidanud kordagi seda nägu, et tahaks libiseda, kui vale käiguga gaas põhja lüüa, vat siis tuli ka 90 pealt rooli kinni hoida, et käest ei läheks.. proovisin platsi peal ka 60ga rooli kakkuda, no ei õnnestu.. siiani rööbastes eeskujulikult käitunud ja pareerida aitab ainult käsipidur.
Samas ütleks, et veojõukontroll on hanges vajalik, kunagi tööauto oli golf 5, siis see alatasa jäi kinni ka sinna, kust mazda äsja välja ronis.. ja siis oli hea sellega tõgistada, aga kui vahepeal tekkis haardumine ja gaasi vajutasid natuke juurde, siis tõgistas ikka omasoodu ja ma sain ilma selle krdi ASRita väga hästi välja hangest..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6047
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Ch » 07 Jaan 2010, 20:16

Praegu lülitan sõidu ajal tcs välja tavaliselt. Kohalt minnes on kasuks, lamellidega jääpealt veidi halb minema saada... Samas on see nii uimane et hakkab tööle alles siis kui mul ratas juba paar sekundit ringi on käind. Sõidu ajal asi rohkem segab kui aitab. Kurvis käib ratas ikka ringi ja auto läheb otse, aitab gaasi järele andmine ja veidi sabaga mängimine :) Samas kui kurvis tööle hakkab siis katkub rooli nilbelt... Teisalt jälle mäest üles minekuks on vägagi kasulik asi... Võiks ise seadistada saada. :D
Ch
 
Postitusi: 314
Liitunud: 06 Apr 2008, 14:52
Asukoht: Tallinn

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas pokenaut » 07 Jaan 2010, 20:30

Premacy'l oli väga debiilne süsteem veojõukontrollil... nii kui ringi läks poos hinge kinni ja põhimõtteliselt sinna jäidki temaga(kui hästi läks suri välja ka!). 6'l oli juba parem süsteem, lasi veidike rattal ringi minna, mistõttu sai autoga liikuma, ei poo ka nii meeletult. Samas kui nüüd 6'ga veojõukontroll peal lapats põhjas lumel 400m kiirendada, siis 400m läbimiseks kulub veojõukontrolliga vähem aega, kui ilma(testitud mõlema 6'ga, ei aidanud oluliselt ka gaasiga mängimine). Üldiselt, kui lapats põhjas kuskil minna ei anna, siis veojõukontroll tööle ei rakendu, kerge läbilibisemine on pigem boonus, võrreldes räige poomisega, mida tegi Premacy veojõukas.

Stabiilsuskontrolli kohapealt töötab asi aga väga hästi, sekkub alles siis, kui vaja ja märkamatult... käsipiduriga aidates sekkub päris jõuliselt.

Samas ma sõidan nii kui nii enamus ajast DSC off, seega väga palju ei oska kaasa rääkida.

Terv,
Poke
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas skyline » 07 Jaan 2010, 22:35

Sai vist ära sõnatud. Täna õhtul õnnestus just tänu veojõukontrolli abile lumme kinni jääda. Sai lumist teeotsa sõidetud kus oli vaja hooaläbi minna, ja nii kui ratta ringi lasi, nii poos gaasi kinni ja siis istusingi kõhu peal kinni. Hooga oleks ilusti läbi läinud. 10 minutit kaevamist ja sain välja. Edaspidi hommikul peale käivitamist esimene tegevus see gaasijala katkestus välja lülitada...vähemalt talvisel ajal :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas MaSu » 07 Jaan 2010, 23:01

linnas on enamasti maas. maanteel lülitan sisse.
Kasutaja avatar
MaSu
 
Postitusi: 382
Liitunud: 07 Juul 2009, 19:31
Asukoht: Tallinn

2005 Mazda 3 GT Aero

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Skorpion » 08 Jaan 2010, 00:02

Kuna siin paar kuud aint sõitnud oma M 6 sis ei oska ka väga kaasa rääkida. Aga isiklikult kui on näha et on vaja toorest jõudu siis saab ta ikke välja lülitatud. Aga linnas vast isegi aitab natsa paremini liikuda. Ei ketra niisama koha peal ratast vaid liigud ka :D Kässeriga olen mõned korrad ikke mõnda käänakut võtnud. Siis küll pole nagu tunda olnd et miskit sekkuks väga.
Skorpion
 
Postitusi: 190
Liitunud: 14 Okt 2009, 04:47
Asukoht: Elva

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas pokenaut » 08 Jaan 2010, 00:16

Skorpion kirjutas:Kässeriga olen mõned korrad ikke mõnda käänakut võtnud. Siis küll pole nagu tunda olnd et miskit sekkuks väga.

Kontra peab ka enne sisse viskama, muidu ei kipu eriti sekkuma. Minul täisnurka võttes ei hakka DSC tööle, kui kässariga seda 30 pealt võtta. 40-50 pealt kontraga aga vilgutab parajalt.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas roossaar » 08 Jaan 2010, 00:31

Ei tea ei sega.kahe aasta jooksul pole veel kinni jäänud. kogu aeg on sees kontroll. peab ikka vaatama kah kuhu minna ja mõistusega sõitma
ei ole mõtet kohe pedaali põrandasse raiuda.
Aina paremaks läheb...
roossaar
 
Postitusi: 997
Liitunud: 17 Mär 2007, 13:51
Asukoht: Tallinn/Viimsi

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas viper85 » 08 Jaan 2010, 00:41

Tänavu aastased teeolud on tõesti erakordsed ja siinkohal soovitan varuda rohkem aega ja valida rahulik sõidustiil. Isiklik kogemus veojõukontrolliga on ainult tugevamal kiirendamisel libedates teeoludes. See on abiks, kui on vaja jõuliselt kiirendada aga kui juht ei soovi auto naelrehve liialt kulutada, siis tal pole vaja seda kiirendust ega ka veojõukontrolli.
Hetkel minu autol pole seda ja absoluutselt pole ka mingit vajadust, kuna seda ülesannet täidab parem jalg. Need vidinad on pigem abiks juhtidele, kes ei oska või ei taha mõistlikult gaasi vajutada ja valivad vale sõidukiiruse. Ja siin Tallinnas ma näen seda iga päev :?
viper85
 
Postitusi: 180
Liitunud: 18 Veebr 2007, 18:21
Asukoht: Viljandimaa

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Hundipoeg » 08 Jaan 2010, 12:41

Ei sega ennast see TCS küll kuidagi moodi, kuigi ega pole roninud ka kõhuli lumme, ei tea kas peaks :think: . Sekkub minulgi ta suht hilja ja alles siis, kui ikka mõnuga pedaali vajutada.ABS poole pealt ütleks, et väikesel kiirusel pigem segab. Kuskilt teemast jooksis läbi, et alla 20km/h ABS ei rakendu, kuid ei saa seda enda auto puhul küll kinnitada.
Vist oli Mazda 2 1.4 59kW 06a. - cabernet1 teemas
Kasutaja avatar
Hundipoeg
 
Postitusi: 68
Liitunud: 11 Dets 2008, 15:45
Asukoht: Saue vald

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Mario » 08 Jaan 2010, 12:50

# When the vehicle speed goes below 20 km/h (12 mph), the ABS turns off.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6047
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas marx07 » 08 Jaan 2010, 16:33

Ma täna proovisin absi käitumist huvipärast. Kinnitallutud lumega tee, no kiirus 40-50km/h ja vajutada abs ragisema jääb roolimine toimima möödapõike raadiuses(rooli keerata ~90-100 kraadi), et sain küll ühest tänava veerest teise vingerdada. Aga kui nüüd on oht nt tänavaotsast mööda sõita, st pidurdad absi ragistama ja tahaks ära keerata teise tänavasse täisnurkses kurvis, siis rool risti keeratult laseb suht otse.
Ja (alla 20km/h lülitatakse välja?!) kuskil jah viimased 0,5-1m laseb täiesti libisema. :)
marx07
 
Postitusi: 17
Liitunud: 04 Jaan 2010, 14:48
Asukoht: Tartu/Tartumaa Nõo või Tallinn Mustamäe

1997 Mazda Xedos

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas riisiveski » 08 Jaan 2010, 20:11

Mulle küll meeldib TCS ja DSC sellisel kujul, nagu nad GG/GY-l on.
Enamasti on sisse lülitatud, kuna rahuliku pereautona kasutades on veojõukontroll (TCS) väga mugav: ristmikult või foori tagant kiirendades vajutad lapatsit vana harjumuse kohaselt ja ei pea mõtlema, kas gaasi järgi anda või mitte. Laseb piisavalt nii palju rattad läbi libisema, et reaalselt ka edasi liikumine toimuks. Kuna Mazda puhul vähendab TCS mootori veojõudu, mitte ei pidurda ratast, siis ei toimu ka mingit liigset energia kulutamist.
Aga kui on vaja teha kässariga pöördeid, siis stabiilsuskontroll (DSC) segab. Sellisel juhul lülitan ikka välja.
Maanteel talvel sõites, enne läbi lumevaalude möödasõitude sooritamist, lülitan aga TCS/DSC välja. Samuti kui on minek kuhugi ülilibedale kõrvalteele või vaja väga paksust lumesupist läbi sumbata.

Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 471
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Mario » 08 Jaan 2010, 22:00

riisiveski kirjutas:Mulle küll meeldib TCS ja DSC sellisel kujul, nagu nad GG/GY-l on.
Enamasti on sisse lülitatud, kuna rahuliku pereautona kasutades on veojõukontroll (TCS) väga mugav: ristmikult või foori tagant kiirendades vajutad lapatsit vana harjumuse kohaselt ja ei pea mõtlema, kas gaasi järgi anda või mitte. Laseb piisavalt nii palju rattad läbi libisema, et reaalselt ka edasi liikumine toimuks. Kuna Mazda puhul vähendab TCS mootori veojõudu, mitte ei pidurda ratast, siis ei toimu ka mingit liigset energia kulutamist.
Aga kui on vaja teha kässariga pöördeid, siis stabiilsuskontroll (DSC) segab. Sellisel juhul lülitan ikka välja.
Maanteel talvel sõites, enne läbi lumevaalude möödasõitude sooritamist, lülitan aga TCS/DSC välja. Samuti kui on minek kuhugi ülilibedale kõrvalteele või vaja väga paksust lumesupist läbi sumbata.

Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6047
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas pokenaut » 08 Jaan 2010, 22:31

Mario kirjutas:
riisiveski kirjutas:Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.

Kässariga kurvide tõmbamine ei aita. Ainult kaitse välja, aga sellega seoses kaob ära kohe ka veojõukontroll ja stabikas.

EDIT: Jutt käib 6'te kohta!
Viimati muutis pokenaut, 09 Jaan 2010, 18:43, muudetud 1 kord kokku.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas skyline » 09 Jaan 2010, 18:35

Mario kirjutas:saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.


Kusjuures mingil veidral kombel niiviisi talitades tõepoolest saab ABSi maha. See nädal proovisin korra kässariga pööret, rebisin kangi üsna tugevalt, lõi põlema nii ABS, käsipiduritule kui ka turvapadja tule :)
Ja kusjuures tuled jäidki põlema, olgugi, et olin käsipiduri kangi vabastanud. Algul vaatasin ,et nüüd õnnestus küll aju segi ajada ja midagi ära lõhkuda, kuid õnneks peale restarti st auto uuesti käivitamist olid tuled kustunud. Kässar on peale seda tõmmet küll üsna vedela pidamisega ja ilmade soojenedes lasen selle üle vaadata.

Kas tõesti on tehase poolt selline meetod sisse programmeeritud või ajab kässariga möllamine auto aju segi?
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Mario » 09 Jaan 2010, 20:24

ajab segi ja seda niikauaks, kuni taas käivitad. Sakslased reageerivad samuti nii - VW, Audi ja teeb nii ka HOnda Accord.
Kässariteema on tavaline, et tundub "vedelam". Minu oma on juba nii vedel, et ma ei taha teadagi. :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6047
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas Siim » 10 Jaan 2010, 11:21

veojõukontroll on saatanast :wtf:
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas riisiveski » 11 Jaan 2010, 10:43

pokenaut kirjutas:
Mario kirjutas:
riisiveski kirjutas:Mis aga häirib, et ABSi ei saa välja lülitada :(

saab,
tõmba paar korda hooga kässariga kurve ja näed, kuidas auto sulle tulukese põlema paneb kenasti. :)
teine variant on kaitse välja tõmmata.

Kässariga kurvide tõmbamine ei aita. Ainult kaitse välja, aga sellega seoses kaob ära kohe ka veojõukontroll ja stabikas.

Minu jutu mõte ABSi kohta oli, et ma ei saa seda samamoodi nupust sisse/välja lülitada, nagu TCS/DSC-i.

6 aastat tagasi oli mul GE, millel panin ABSi kaitsmele lüliti juurde - sõidu ajal sai selle abil ABSi välja lülitada. Kahjuks aga sisse lülitamiseks pidi mootoriga restardi tegema, mistõttu see lahendus mulle lõppkokkuvõttes ei meeldinud ja ei ole hakanud seda ka nüüd GY-l proovima.
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 471
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas veekaheksa » 11 Jaan 2010, 20:24

Ei ütleks, et mõttetu vidin on. MPV peal toimetab ta kah justkui mootori jõudu maha võttes, mitte liiga hilja ega ka mitte liiga vara. Parasjagu toimetab. Maha pole viitsinud küll võtta. Ja ABS on kah normaalne.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
veekaheksa
 
Postitusi: 65
Liitunud: 02 Dets 2008, 21:19
Asukoht: Scand<V8>Prn

2004 Mazda MPV

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas skyline » 26 Jaan 2010, 22:23

pokenaut kirjutas:Premacy'l oli väga debiilne süsteem veojõukontrollil... nii kui ringi läks poos hinge kinni ja põhimõtteliselt sinna jäidki temaga(kui hästi läks suri välja ka!)...

Mul õnnestus ka täna veojõukontrollil mootor nii kinni puua, et auto suri välja. Tegemist oli libedalt paremakäe ristmikult veidi vastu mäge liikuma hakkamisega, lasi ratast ringi ja siis poos nii kinni et suri välja...ülimalt idootne süsteem, kahjuks pole meeles seda ka pidevalt välja lülitada. Jääb arusaamatuks, et kellele seda süsteemi üldse vaja on? Talvel rohkem hädaks. Ainus pluss ehk suvel kui mõni liigraske gaasiajalaga tegelane võib muidu kogu rehviturvise asfaldile jätta.
Nagu tuttavatelt kuulen osutub ka ESP liigne agarus talvel tihti probleemiks.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas aviar » 26 Jaan 2010, 23:05

Toon just vastupidise näite veojõukontrolli kasulikkusest.
Hiiul Sõbra spordihoone juurest üles sõites on tegemist suht järsu tõusuga, mis talvel tänu kergelt peale sadanud lumele on parajaks takistuseks nii mõnegi sõiduvahendi jaoks. Oma 6-ga tulin sealt just tänu veojõukontrollile vaikselt ilma pingutamata üles nagu vana mees ja kui oleks DSC OFF olnud, siis ma vist oleksin seal risti-põiki lihvinud enne kui oleksin mäel olnud. Risti -põiki jäljed oli just enne mind rõõmsalt maha jätnud vana rull-bemm, kari rullnokkasid juures. Sõitsin vaikse muigega piimavuntsidest mööda. :wave:
Sõidan tihti ka Mercedes W210-ne(4,2) ja W220-ga(3,2) ning loomulikult on talvel alati veojõukontroll sees - ilma on libedaga täiesti mõeldamatu, lausa ohtlik, sest iga kergema vajutusega oleks kohe külg ees. :shock:
aviar
 
Postitusi: 388
Liitunud: 01 Veebr 2009, 13:34
Asukoht: Nõmme (Tallinn)

Re: Kas veojõukontroll on talvel tarbetu ja segav vidin?

PostitusPostitas raido357 » 27 Jaan 2010, 16:15

Minu BF'i veojõukontroll asetseb kahes jalas ja neid jalgu juhtivas ajus.

Olen tegelt vejõukontrolli omavaga masinaga ka sõitnud, isiklikult pigem sõidaksin ilma.
Kasutaja avatar
raido357
 
Postitusi: 333
Liitunud: 20 Dets 2005, 20:53
Asukoht: Tel. 56481187 -> Haapsalu

1989 Mazda 323

Järgmine

Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 0 külalist

cron