Mazda 626 GF 2.0 01a. - skyline

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 626 GF 2.0 01a. - skyline

PostitusPostitas skyline » 12 Apr 2010, 21:43

Kallid foorumlased, lõpuks sain ka oma auto välise külje sellisesse korda, et julgeb teistele ka välja panna.
Tegu siis 2001 a Mazda 626-ga, mis uuena Eestist ostetud ja minu käes olnud alates 2009a sügisest. Autol on Executive varustuspakett.
Läbisõitu nüüdseks kogunenud 135 tuh km ning ka eelnev ajalugu on mul Mazda esinduse abil teada.

Varustusest:

roolivõimendi, kesklukustus (puldiga), ABS pidurid, turvapadi, signalisatsioon, veojõukontroll, lisapidurituli , konditsioneer, 4x elektrilised akende tõstukid, elektrilised välispeeglid (soojendusega), püsikiiruse hoidja, toonitud klaasid, istmesoojendused, stereo (CD, MP3), kompuuter.

Kuna auto oli eelnevalt üsna korrapäraselt hooldatud, siis senini peale õlivahetuste ja pidurite hoolduse suurt tegema ei ole pidanud. Üks stabilisaatorvarras on ka vahetust leidnud. Rohkem probleemne oli väline külg, üks mõlk sai lastud eemaldada ja viimati kulus pea terve nädalavahetus auto värvkatte uuele elule äratamiseks :) Salongis ka veel iluvigu leidub: juhi uksepolster on vasaku käe toe kohalt mõrane, kõrvalsõitja ees kindalaeka juures oli suusast tekkinud armatuuri suur pragu, mille täitsin armatuuriga sama värvi plastiliiniga :)
Lähiajal peaks ARK-st numbri duplikaadid ära tellima, sest esinumber on kulunud ja kuskil hangedes kahjustada saanud. Väliselt tahaks lisada veel kerge kroomliistu ringi, sest mulle musta värvi auto peal veidi kroomi meeldib :)

Mõned pildid siis ka

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas vvs » 13 Apr 2010, 10:51

Tere tulemast klubisse :wave:
Kas veljed ei ole mitte Wolfrace toodang?

Ja et Tartus ikka vaim püsiks, külasta ka meie kogunemisi :thumbup:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Mario » 13 Apr 2010, 11:30

Võimalik, et ma olen sind isegi linna peal näinud kuljetamas..
Numbrimärgi vahetus oleks endal ka plaanis, kuid väikese twist'iga - ma tahan USA numbrit. :D
Kroomaktsent oleks päris edev tumeda auto peal. :) :thumbup:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 13 Apr 2010, 12:11

vvs kirjutas:Kas veljed ei ole mitte Wolfrace toodang?


Velje tootjat ei suutnud ma ka ise tuvastada, ennem sai internet otsa :D Mingi täiesti noname värk, kahtlustan et Hiinast isegi...
Müüja väitel itaalias toodetud, kinnitust sellele küll kuskilt karbilt ei leidnud. Peal vaid kiri XX10 Drive to the future.

Ja eks üritan siis Mazdaklubi üritustele ka jõuda.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 21 Apr 2010, 13:48

Täna sain uue euronumbri kätte. Auto üldpilt sai sellega hoopis kenan.
PS Teab keegi kust saaks Tartus eraldi neid plastjublakaid, mis numbri alusel numbrit kinni hoiavad? Sepa turu autopoest ksüsin, seal ei olnud.
Vanu numbreid küljest võttes ilmnes et esinumbrile oli eelmine omanik need jublakad ise plekist teinud ja taganumber oli vaid ühe jublakaga kinni :(
Kui neid eraldi ei müüda, ju siis tuleb ka plekki painutama ja lõikuma hakata.

Eile ilmnes, et käsipidur on ka taaskord pekkis, alles kuu aega tagasi sai lastud seda sättida ja nüüd võtab taas alles päris lõpust :( Eelnevalt sai pea terve talv mittepidava käsipiduriga sõidetud ja pooled talverõõmud jäid kogemata :(
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Apr 2010, 16:21

skyline kirjutas:..Kui neid eraldi ei müüda, ju siis tuleb ka plekki painutama ja lõikuma hakata...

Ei müüdagi eraldi, pealegi uue aluse hind kõigub30-40.- piires.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 21 Apr 2010, 16:52

tomkulibin kirjutas:
skyline kirjutas:..Kui neid eraldi ei müüda, ju siis tuleb ka plekki painutama ja lõikuma hakata...

Ei müüdagi eraldi, pealegi uue aluse hind kõigub30-40.- piires.


Kusjuures selgus et müüakse ka ikka eraldi http://www.autoladu.ee/main/product/cid/198/id/3877
Nüüd tuleb ainult üles leida pood, kust neid saab, ei tahaks kuidagi originaal Vilojeti alustest loobuda :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Mario » 21 Apr 2010, 18:41

Kuna vilojetti enam ei ole nagunii, siis mõttetu hoida seda reklaami. Sama nagu meil Toyotad on veel mingi 90ndate keskpaigast pärit reklaamidega...

Uus numbrialus on 30.- Mazda kirjaga 50.-

Auto näeb kena välja. :thumbup:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas informer » 22 Apr 2010, 21:32

Lol päris tuttava näoga auto. Ilus :thumbup: Sinu oma muidugi paremini säilinud/vähem sõitnud kui minu oma.
W204
Kasutaja avatar
informer
 
Postitusi: 337
Liitunud: 04 Apr 2005, 14:48
Asukoht: Pärnu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 24 Apr 2010, 20:21

informer kirjutas:Lol päris tuttava näoga auto. Ilus :thumbup: Sinu oma muidugi paremini säilinud/vähem sõitnud kui minu oma.

Säilivuse osas ei julge öelda, et midagi väga head oleks. Väline külg on ikka üsna kõvasti vatti saanud. Ühe suurema mõlgi lasin eemaldada, väiksemaid kriipse-kraapse sai parandusvärvi ja vahadega hajutatud. Sisust on ka näha, et suusahuvi+ väike laps on omad jäljed jätnud. Kuid tasapisi hakkan iluvigadest üle saama.

Järgmine asi mis plaanis on, on pigimattidega tagarattakoobaste, tagasitme aluse ja pagasniku põhja katmine. See rehvimüra, mis tagant sisse kostab on ikka jõhker. Kuigi jääb mulje, et tehasest on pigimattidega juba seal pagasnikus ja istme all möllatud vist...või on seda siis eelmine omanik teinud...
Kuigi ei tea palju neist pigimattidestki abi, samuti muudavad need auto raskemaks.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 09 Aug 2011, 21:30

See suvi sai mitu korda vaeva nähtud ja lõpuks peale radika vahetust sain ka konditsioneerisüsteemi pidama :thumbup:
Sai nüüd tehtud puhkuse ajal suurem puhastus. Kokku kulus 2 päeva ja 5 töötundi. Tehtud sai nii puhastussavi kui kolme Meguiars vahaga :)
Tulemusega olen üsna rahul.
Vahendid mis kasutusse läksid olid järgmised:

Pilt

Mõned pildid ka tulemusest:

Pilt

Pilt
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Vanapeer » 09 Aug 2011, 23:25

ainuke, mis häirib, on liistud ustel, millest reaalset kasu niivõinaa pole. Muidu särab küll kenasti :P
Vanapeer
 


Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 10 Aug 2011, 08:48

IMHO need küljeliistud on ikka väga vajalikud asjad kuna need on ainsad asjad mis parklas keret külgedelt kaitsevad igatsugu ustega prõmmijate eest. Tänapäeva autode külgedele tehasest neid liiste enamasti ei panda, ju on kokkulepe, et nii tellib ostja esinduselt ehk ka tulevikus keretöid, et parklamõlke eemaldada.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Mel » 10 Aug 2011, 09:40

skyline kirjutas:IMHO need küljeliistud on ikka väga vajalikud asjad kuna need on ainsad asjad mis parklas keret külgedelt kaitsevad


Tubli poiss :thumbup: autu saab ka hea välja näha koos liistudega,nii n ettenähtud on.
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Vanapeer » 10 Aug 2011, 11:09

noh jah.. minu auto küljes oli neist 0 kasu, sest kui ülevalt alla vaadata, on ukse vööjoon kõige eenduvam osa ja liist jääb auku.. lisaks on moodsamate autode uksed mitte enam sirge joonega, vaid on viltu ja kahjuks selliselt, et kui uks lahti tehakse, on tagant näha ainult, et mingi kolmnurk tõmmati lahti :D ja kõikse valusamad mõlgid tulevadki kuskil lingi kõrgusele.. Mul olid liistud nagu uued, aga vööjoonele kogunes täkse järjest rohkem, mõtlesin lihtsalt maha kakkuda.. niiehknaa ei sobi nad edasiste plaanidega.. :D

kas oled testinud nüüd ka, kaua see nühkimine tulemust annab? paar päeva?
Vanapeer
 


Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 10 Aug 2011, 11:34

Vanapeer kirjutas:kas oled testinud nüüd ka, kaua see nühkimine tulemust annab? paar päeva?

Kuna tegu on musta värvi autoga, mis iga mustuse kohe välja näitab, siis tegelikult juba järgmise päeva hommikul võib isegi garaažis seistes näha autol kerget tolmukirmet :)
Nühkimise protsess ise oli väga pikk:
1. Korralik autopesu
2. Meguiars puhastussavi koos Quick detailer nimelise vedelikuga (sisuliselt nagu seebivesi) auto kere üle käimine
3. Silikoonõliga käisin need vähesed värvimata plastosad üle, et vahatamisel ei jääks neile vahajälgi
4. Värvi puhastusvahaga (Paint cleaner) kere üle käimine
5. Poleermisvaha peale kandmine (polish wax)
6. Kõvavaha peale (carnauba wax)
7. Velgedele veljevaha
8. Rehvidele rehviläige peale (suht mõttetu asi, aga sel korral tegin)
9. Akende pesu seest ja väljast
10. Vihmaeemaldaja (rain away) peale kandmine esiklaasile ja esituledele
11. Nahahooldusvahendiga nahkrooli ja käigukangi naha hooldus
+ siis teatud hulk poleermislappe ja svamme oli kasutuses

Kuna pealmine kiht on Meguiars carnauba kõvavahaga (jube kehva oli käsitsi läikima poleerida seda), siis see vahakiht peaks seal nüüd ikka paar kuud küll püsima, oleneb muidugi ilmadest ja teedest millel sõita.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Vanapeer » 10 Aug 2011, 15:06

naiss :thumbup:
enne talve soovitan veel sama jama ette võtta.. kogemus näitab, et sool ei taha väga hästi vahatatud auto külge eriti jääda.. :)
Vanapeer
 


Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 17 Aug 2011, 22:28

Üürike rõõm oli, alles sain öelda, et auto ideaalses korras, kui nüüd hakkas esisillas midagi kolksuma :( Meie teedel seda õnne vist kahjuks kauaks pole, et auto kolksuvaba.

Täiesti müstiline kolks on, ka kõige auklikumal teel ei pruugi absoluutselt kolksuda, aga üsna siledal teel võib panna paar kolksu järgemööda. Uurisin autot veidi kanali peal, kõik puksid said käega ja heebliga üle vaadatud, roolilatti loksutatud ja kõik tundus ok olevat.
Täna täheldasin et kolksu on tavaliselt kuulda kui kiirendada jõnksakaga.... kahtlustan mootoripatju, kuigi ka neid sai uuritud kanali peal, need 2 tk mida nägin tundusid ok(palju neid üldse kokku on?), vaid käigukasti padi, mis toetud mingile keset põhja jooksvale talale oli pisikese mõraga...täitsa nõutu, kas see veidi mõrane käigukasti padi võib sellist jama teha? Või äkki vedru pooleks?
Kui kolksu paneb tundub see tulevat küll justkui juhi jalgade alt.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Siim » 17 Aug 2011, 22:39

Stabikavarda puks?
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas cabernet1 » 17 Aug 2011, 22:53

Vihmaeemaldajaga selline lugu, et kasutasin ise kah ja nüüd kirun. 4 kuud oli tast ilusti kasu kuid jahedamate hommikute saabudes kipub esiklaasile tekkima tumehall kiht mis piirab väljavaadet. Kojameestega üle, korraks hall sein, siis klaas puhas... 30 sekundit hiljem läbi ei näe... kojameestega üle, hall sein ees, sekund hiljem klaas puhas, 30 sekundit hiljem läbi ei näe...
Ainuke asi, mis seda s´tta maha võyab on silikooni eemaldaja. Legendaarne fairy jääb hätta.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas Mario » 17 Aug 2011, 23:21

võib küll olla mootoripadi.. sellel on võimalik suht kergesti patjadest jagu saada.. endal mul on mootori eesmine padi nässu minemas.. aga veel ei kõigu, et kui gaasi anda, siis veeklaas mootori pealt veel vehkat ei tee..
eks jah, meie teed...
stabikapuksid võivad samuti tõesti olla.. kinnitub ta täpselt suht jalgade alla, et kui puks on otsas, käib vars vastu raami otsa..
Kuigi teede peale nii väga pahane olla ei saa.. pole veel õõtsapukse näppinud selle aja jooksul, ja ilmselt pole ka enne mind eriti keegi vaevunud pukse vaatama.. sest kui eelmise aasta alguses šarniire sai vahetatud, siis oli tunne, et poldid murduvad ära.. :?
sa proovi ära, kas kolksu on ka siis, kui lauges kurvis hooga natuke rooliga mängida.. Ehk siis ikka väikesel jalakäija kiirusel, ära maanteel seda katseta :D :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 18 Aug 2011, 09:24

Selle pika, üle põhja kulgeva stabikavarda puksides ei saa viga olla, need puksid lasin alles 3000 km tagasi vahetada ja siis saingi rõõmustada, et auto sai vaikseks.
Peaksin ka seda lühikest stabika konti veidi lähemalt uurima, parempoolne on vahetatud, aga juhipoolne on vana.
Aga proovin Mario pakutud kirjelduste järgi kurvis mängida rooliga veidi.

Vihmaeemaldajaga mul null probleemi, kasutan Motipi oma. Mäletan, et kunagi ammu vist ka tekitas korraks seda halli kihti hetkeks, aga viimastel aastatel enam mitte. Ma arvan, et see oli minupoolse töötluse viga, sest toona ei teinud täpselt kasutusjuhendi järgi. Muidu on see ikka mõnus asi 70+ kiirustel jämedama vihma korral pole kojamehi üldse vaja :thumbup:
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 26 Aug 2011, 10:09

Nii, autoga veermiku kontrollis käidud ja ongi mõrane mootori eesmine padi+ käigukasti padi. Käigukastipadi suht kirve hinnaga 42 eur, mootori padi tuleb 20 eur. Õnneks Japkoris mõistlikud müüjad ja teevad alet veidi :thumbup:
Lisaks läheb vahetusse vasak šarniir. Praegune šarniir paistab olevat veel originaal.

Loodetavasti esmaspäeval saab siis auto taas mingiks ajaks vaikseks :)
Aga läbisõitu ka autol hetkel 153 tuh km ja elu on näidanud, et kuskil 80-160 tuh km vahel see puks ja hoovastiku ring vahetust tahabki.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 09 Sept 2011, 20:16

Nii šarniir sai vahetatud ja auto selleks korraks taas vaikne :)
Äsja sai naasetud ka Leedust korvpalli EMi vaatamast oma autoga. 806 km pikkuse tripi keskmiseks kütusekuluks tuli kompuutri järgi meeldivalt madal 6,8 l/100 km (sealjuures autos 3 inimest ja pagass tavaari täis), mis kaheliitrise kohta on minu arvates igati hea näitaja :thumbup:
Ka täispaagi meetod andis keskmiseks 6,9 sajale, nii et väga viis tulemus... ja ka Leedus nähtud mängud olid väga head :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2,0 2001a- skyline

PostitusPostitas skyline » 13 Sept 2011, 09:45

Täielik ebaõnn, parkisin oma auto nii ca 50a vanade kaskede alla ja üks kask otsustas pühapäev (kusjuures polnud mingi tormine ilm!) minu autole kukutada nii labidavarre jämeduse suure kuivanud oksa, mis mitmeks tükiks oli lennanud. Nüüd tulemuseks 2 mõlki katusel, üks kapotil ja üks uksel :(
Hetkel kõhklen, kas minna Smartservicesse neid mõlke välja võtma või mitte, iseenesest mõlgid kuigi suured ei ole, aga koledad ikkagi. Mõlkide eemaldamine läheks 200-300 eur kokku vist ära :(
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist