Esiklaas + kile + turvalisus

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas cabernet1 » 24 Mai 2010, 15:48

Tervist klubilised. Kuna sellist arutelu ei paistnud foorumis olevat, siis tekitan uue teema.
Mazdade väljanäitusel jäi silma ühe klubilise sõiduk, millele oli paigaldatud esiklaasile toonkile ning vestluses väitis antud klubiline, et 15 cm lai riba on lubatud.
Kuna lapsepõlves viinerit puhastades tõmbasin ise omale noa silma ning kuigi silm alles, ei talu ma eredat valgust ning minu autole toonribaga klaasi tehases üldse ei toodeta, hakkas asi mind huvitama. Tehnoülevaatuspunktis öeldi resoluutselt, et selline omalooming ON RANGELT KEELATUD.
Seega nje rõõba nje mjaasa. Oma probleemiga olen edasi silmitsi nagu siga lõhkise künaga.

Siinkohal tekkiski mul mõtteid, et: miks on esiklaasile paigaldatav ereda päikesevalguse eest kaitsev tooniriba keelatud?
Miks on samas autodes lubatud päikesesirmid, mis takistavad väljavaadet veelgi olulisemal määral, kuna ei paista üldse läbi. (Õige nurga alla paigutatuna jätavad üldse vaid ca 20 cm ruumi välja vaadata)
Kas päikesesirmid, kui nad ei ole kas täiesti suletud või täiesti avatud, ei ole äkkpidurduse või avarii korral ohtlikud, kuna võivad turvavööst hoolimata otsmikusse soonida, ka silmast ilma jätta?
Kui kile on keelatud, kuna takistab nähtavust, siis miks on lubatud päikeseprillid? (Tehasetoon + päikeseprillid = ülimalt halb nähtavus)
Kui päikeseprillid on lubatud, siis kas need ei ole turvapadjaga autos eriti ohtlikud kokkupõrke korral? Siinkohal mainin, et osadel juhtidel on prillide kandmine sõidu ajal KOHUSTUSLIK.

Olen teiepoolse arutelu üle väga tänulik ja kui teema piisavat kõlapinda leiab, oleks ehk mõistlik sellekohast infot lisaks uurida mõne autosaate vahendusel vastavast instantsist :wave:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas KRANTS » 24 Mai 2010, 16:27

Minu vastusest sa väga targemaks ei saa, aga räägin kogemuse põhjal avariist ja prillide kandmisest. Kui paugu paned siis see laks tuleb alt poolt (lööd pea vastu rooli vms) ja suure tõenäosusega ei purune prillid silmaauku vaid otsaette :mrgreen: Pärast saad mitu kuud otsaeest prilliklaasikilde kodus õllekõrvale noppida, ning poole aasta pärast lased veel korra traumapunktis pea lõhki lõigata, viimased tükid välja juurida. :wave:

Been there, done that :lol:
KRANTS
 


Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas tomkulibin » 24 Mai 2010, 18:49

RT:
Kood 607. Klaasid

Nõuded: 1) tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas ja tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%. Kui tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest tagapool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid. Kui eriotstarbelisel soomussõidukil on tuuleklaas või tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuv külgakna klaas kuulikindlast klaasist, siis nende läbipaistvus peab olema vähemalt 60%;

[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]

juhi vaateväljas- kui nüüd oletada, et päiksesirmi tagune pole vaateväli, siis võid selle või mustaks värvida.
samas kui sirmi üles keerad on vaateväljaks kogu klaasi pind :)
Järeldused teeb igaüks ise.
Mina kasutan enamikus ajast sirme alla keeratuna.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas Mario » 24 Mai 2010, 19:00

samas praegu sõber limpsib kõrvaltoolil õlutit ja muigab selle peale, et tema töötab ka klaasikojas ja pole kordai olnud probleeme toonsirmiga. Pigem on kindel nõue, et sirm ei tohi ületada laiust 15cm.
Tuleb auto ilma ja tellitakse ikkagi koos sirmiga, kuna vahe on ehk vaid 300.- ja päike ei sira silma..
Enda autole kavatsen ka kindlasti uue klaasi koos sirmiga tellida.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas tomkulibin » 24 Mai 2010, 20:36

Mario kirjutas:...on kindel nõue, et sirm ei tohi ületada laiust 15cm...
Vot sellekohast seaduse väidet otsisingi. Minagi seda tean, kas ta ka seaduslik on, seda ka caabernett taga ajab.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas R-go » 24 Mai 2010, 21:53

Mul 323f-ga sõites näiteks ei olnud tehase päikesesirmist mitte mingit kasu.Seal kus sirmi alumine serv lõppes ,seal see päike keset klaasi säras.
Mulle nagu meenub,et olen kusagilt kuulnud,et sirm ei tohi jääda kojameeste tööulatusse.Aga see võis käia ka väljapoole kleebitava riba kohta.
Minu arust on see toonriba pigem osake turvalisusest kui ohuallikast.A mine sa tee seadusetegijale selgeks.
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 743
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas Mario » 24 Mai 2010, 22:51

tomkulibin kirjutas:
Mario kirjutas:...on kindel nõue, et sirm ei tohi ületada laiust 15cm...
Vot sellekohast seaduse väidet otsisingi. Minagi seda tean, kas ta ka seaduslik on, seda ka caabernett taga ajab.

sõber ütleb, et see on neil tööasjades kirjas, et üle 15cm laiust riba tellida ei saa, et läheb illegaalseks...
Ja muideks,
klaasidel on tehnoloogilised kriipsud märgistustega peal, kuhumaani on lubatud :idea: Ja klaasitotja ei pane seda klaasi peale, vaid klaasikihtide vahele ja ahjus sulab see ühte. Siis ei ole ei ÜV onul, ega ka politseil midagi öelda.
Ilmselt ise seda sinna panna on nuhtlus, aga klaasitegija teab klaasi kaldenurka ja painet ja õige kumerusega riba lõigata.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas Skorpion » 24 Mai 2010, 23:08

Need nö klaaside vahel olevad ribad on kilega ühes tükis. Ei panda sinna miskit muud vidinat vahele. Mõnel mudelil käib lisaks ka uv kiirgust tagasipeegeldav kile (PET kile vms) lisaks. Vastav kile lõigatakse rullist ja enne lõikamist antakse talle ka väike paine vastavalt klaasi paindele. Seega nende klaaside peale pole ühelgi tehnoonul miskit kõbiseda, et seadusega vastuolus sest need klaasid tehakse vastavalt kehtestatud standarditele. Osad isegi vastavalt originaal klaasi nõuetele ehk siis A-varuosana. Ning tõesti mõnel klaasil on on olemas vastavad märgid mis täheldavad toonriba lõppu. Pole kõike klaase niimoodi uurind, lihtsalt tähelepanek isa passati klaasil. Peaksingi küsima firma asjapulkade käest, et kas Mazda 6-le teeme toonribaga klaasi või ei tee. Kui teeme sis peaks kohe uurima kunas tegemisse lääb ja tagavaraks muretsema.
Skorpion
 
Postitusi: 190
Liitunud: 14 Okt 2009, 04:47
Asukoht: Elva

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas ance » 25 Mai 2010, 07:29

Minule (eelmist autot omades) öeldi kunagi tehnoülevaatuse punktis, et korista ära. Et liialt lai toonriba oli. Öeldi, et õige oleks siis, kui keerad päiksesirmi alla ja riba selle taha jääks. Mul oli tookord 2 cm rohkem, kui õigesti mäletan ja et ülevaatust läbida, lasin ühes toonklaasi töökojas eemaldada. Hea asi oli, kui olemas oli. Ja moskvitsil (mu esimene auto) oli tehasepoolt toon riba, mis ülevalt allapoole ühtlaselt heledamaks läks... sellega probleeme ei old.

Ance
Kasutaja avatar
ance
 
Postitusi: 404
Liitunud: 30 Mai 2009, 06:52
Asukoht: Keila

1999 Mazda Xedos

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas cabernet1 » 25 Mai 2010, 08:09

Minu sõidukil on tahavaate peegel kinnitatud klaasi külge ning peegli all on juba tehasest selline must täpiline kiht. Aga seda vaid peegli mõõdu järgi esiakna keskel. Kui päikesesirmid alla keerata, siis jääb see veel sirmi alumisest servast 8 cm ülespoole. Teoorias võiks antud riba laiuselt ka kiletada KOGU akna. A-piilarist A-piilarini, kuid TÜV keelab.
Kui antud kilet tohiks olla vaid kojameeste tööpiirkonnast väljaspool, annaks panna alati ka väiksemad luuad, mis tekitaks kile jaoks lisaruumi. Kahjuks aga kojameeste tööpiirkonnaga on seotud vaid läbiv mõra esiklaasis.
Need ribad, mis on paigaldatud mitte klaasi peale vaid klaasi sisse on lubatud, sest sellisel juhul on neil ka sertifikaat selle kohta. Kuna aga M2 on nii vähelevinud sõiduk, et selle esiklaasi pakutakse VAID ühesugust (rohelise alatooniga ning ilma ülemise ribata) siis otsingi võimalusi.
Tomklubini näitest saan aru, et juhi vaatevälja alusel saaksin küll TÜV punktis vaielda, kuid kui ülevaataja (antud hetkel juht) ei kasuta sirme mitte all vaid üleval, olen kaotajaks mina ise.
Vaja oleks tugevamat tugipunkti, millega asi KINDLALT paika panna.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas KRANTS » 25 Mai 2010, 08:41

cabernet1 kirjutas:Vaja oleks tugevamat tugipunkti, millega asi KINDLALT paika panna.

TÜV-s käies ja politseiga kohtudes kurikas kätte? :lol:
KRANTS
 


Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas cabernet1 » 25 Mai 2010, 11:45

Ei puutu küll teemasse, kuid olen tööjuures meestega rääkinud. Nii konvoi-, kriminaal,- kui ka liikluspolitseinikega. Niipalju kui on olnud erinevaid isikuid, nii palju on ka erinevaid vastuseid ja arvamusi.
Siiani on antud asutuses olnud kõige enam kokkulangevaid arvamusi lühidalt EI TEA.
Eks antud küsimus tuleb esitada kas ARK büroole või otsida mõnda muud lahendust. Hetkel teema aktiivne ning kõigil võimalus oma arvamust avaldada ning ka kindlaid tõendeid, kui neid on.
Ise olen mõelnud, et STOP saates esineb aegajalt miskine liiklusjurist, äkki oleks asjalik tema poole pöörduda.
Sry samas ei taha ise ka see ainuke loll olla... äkki klubist abi :wave:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas cabernet1 » 25 Mai 2010, 11:51

tomkulibin kirjutas: juhi vaateväljas- kui nüüd oletada, et päiksesirmi tagune pole vaateväli, siis võid selle või mustaks värvida.
samas kui sirmi üles keerad on vaateväljaks kogu klaasi pind :)
Järeldused teeb igaüks ise.

Siinkohal lisaks, et juhi vaateväljaks talvisel ajal ning ka lohaka autoomaniku puhul VÕIB olla VAID kojameeste tööpiirkond. Lisaks arvestades asjaolu, et kojameeste luua pikkus EI OLE KINDLALT seaduses fikseeritud, siis võin panna sinna ka luuad, millepikkus ei ületa oluliselt sigaretipaki või postkaarti pikkust. Sellisel juhul on minu vaateväljaks parasjagu peenikesed kriimud, mis ülejäänud TUMEDA klaasi puhul oleks just segavaks teguriks :crazy:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas tomkulibin » 25 Mai 2010, 17:31

Tehniline osakond ARKs on vast ainule pädev, kes peab teadma vastust ja ka jagama küsijatele.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas spaidermän » 26 Mai 2010, 17:55

Kuna mind hakkas huvitama siis

riigiteataja kirjutas:Kood 607. Klaasid

Nõuded: 1) tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas ja tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%. Kui tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest tagapool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid. Kui eriotstarbelisel soomussõidukil on tuuleklaas või tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuv külgakna klaas kuulikindlast klaasist, siis nende läbipaistvus peab olema vähemalt 60%;

[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]

2) alates 1. jaanuarist 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema E või e sertifitseeritud või DOT või SAE tähisega märgistatud. Enne 1. jaanuari 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema valmistatud ohutust, purunemisel kildu mitteandvast klaasist või nendele tingimustele vastavast muust materjalist;

[RTL 2006, 84, 1537 – jõust. 4.12.2006]

3) juhi või tema kõrvalistuja klaasipuhasti tööalas ei tohi olla liikluse jälgimist raskendavaid kahjustusi või mõrade kogumit, nn «päikest»

4) aknaklaaside katmiseks on keelatud kasutada materjale, mille mõjul võimendub valguse peegeldumine klaasilt;


5) E või e sertifitseeritud aknaklaaside asendamine DOT või SAE tähisega märgistatud aknaklaasidega on keelatud.

[RTL 2006, 84, 1537 – jõust. 4.12.2006]

Kontrollimine: 1) TÜ – valguse neeldumismõõdiku ja vaatlusega;

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 43/00 või direktiivi 92/22/EMÜ (paranduste direktiiv 2001/92/EÜ) metoodikale.

[RTL 2005, 104, 1579 – jõust. 16.10.2005]

Kood 608. Klaasipuhasti

Nõuded: 1) klaasipuhasti peab töötama, tehes suuremal kiirusel vähemalt 55 ja vähimal – 10 edasi-tagasikäiku minutis. Kiirusastmete kiiruste vahe peab olema vähemalt 15 edasi-tagasikäiku minutis;

2) ühel kiirusel töötav klaasipuhasti peab tegema vähemalt 45 edasi-tagasikäiku minutis;

3) 1990. a või hiljem valmistatud M1 kategooria sõiduki tuuleklaasipuhasti peab vastama direktiivi 78/318/EMÜ nõuetele.

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja stopperiga;

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt direktiivi 78/318/EMÜ (paranduste direktiivid 94/68/EÜ ja 2006/96/EÜ) metoodikale.

[RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]

Kood 609. Aknapesur

Nõuded: 1) aknapesur peab toimima;

2) 1990. a või hiljem valmistatud M1 ja N kategooria sõidukite aknapesuri pesuvedeliku paagi maht peab olema vähemalt 1 liiter ja tagama vähemalt klaasipühkija kümne töötsükli jooksul pesuvedeliku pritsimise akna puhastamiseks;

3) 1997. a või hiljem valmistatud M1 kategooria sõiduki tuuleklaasipesur peab vastama direktiivi 78/318/EMÜ nõuetele;

4) M2 ja M3 kategooria sõidukitel peab pesuvedeliku paagi maht olema vähemalt 5 liitrit;

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega;

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt direktiivi 78/318/EMÜ (paranduste direktiiv 94/68/EÜ) metoodikale.

[RTL 2005, 12, 100 – jõust. 23.01.2005]


Tõlgenda kuidas soovid, kuid siin ei leidu ühtegi viidet tuuleklaasil paiknevale sirmile lubatud mõõtmetele. Veel vähem on kuskil mainitud üldse sellist asja. Seega peaks tõesti Indrek Sirk-i pooole pöörduma sellise küsimusega.

Ma isiklikult loen siit välja et sa võid selle sirmi kapotist katuseni endal teha, peaasi et klaasi läbipaistvus jääks lubatu piiresse e. vähemalt 70%.
spaidermän
 
Postitusi: 58
Liitunud: 05 Dets 2008, 11:03
Asukoht: Harjumaa

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas hardstyler » 03 Juun 2010, 16:19

Kui Sa oleks selle kile sinna klaasile kleepinud ja ülevaatusele läinud, ei oleks kindlasti probleeme olnud. Probleem on selles, et läksid seda küsima. Ilmselt nad ei teadnud ja vastasid, et ei tohi olla. Ega vist keegi peale Sinu ei küsigi selliseid asju. Mitte paha pärast ei ütle seda. Lihtsalt hämmastav, kui paljude pisiasjade peale Sa suudad mõelda. Mina ja kindlasti paljud teised oleks väikese riba rahumeeli kiletanud ja asi ants. :)

Igatahes lugesin Su auto teemast, et klaas koos toonribaga uuena saadaval. Niisiis probleem lahendatud?
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas cabernet1 » 07 Juun 2010, 09:00

Küsima läksin jah, sest on teada juhtumeid, kus siin linnas on ülevaatusel lastud kilesid eemaldada. Kui ei eemalda, kukud läbi ja asi vask. Vaidle palju tahad, kuid rahast ilma ja jalamees kah.
Minu autole on nüüdseks saada toonribaga jah, kuid kuna uus klaas sai alles 2 kuud tagasi ette, ei hakka ümber vahetama. Küsimus ei olegi enam minu konkreetses sõidukis vaid üleüldises lubatuses või lubamatuses. Liiatigi kui nõuetes ei ole midagi mainitud, kuid kontrollijad podisevad ja keelavad.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas tomkulibin » 07 Juun 2010, 17:06

cabernet1 kirjutas:... kui nõuetes ei ole midagi mainitud, kuid kontrollijad podisevad ja keelavad.

Juristide meelis ütlus- mis ei ole keelatud on lubatud. Ehk las podisejad tõestavad oma väite seaduslikkust, las näitavad keelavat seadust.
Alati kui miskit keelatakse tuleb uudishimuliku miimikaga tagasihoidlikult esitada küsimus- "mille alusel?"
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas heiks » 09 Juun 2010, 20:36

no , mina eriti ei kannata ka päikest . sessuhtes et kui see kevadine ere päike paistab , siis ei kannata autos ees üldse istuda . selline tunne nagu pea oleks kruustangide vahel . tänu sellele sai ka esiklaasile toon pandud .

mina tegin nii et tõin kaks esiklaasi . üks täiesti valge ja teine roheline , kõige heledam quantum kile , alguses sai kile kuivalt proovitud ja sai selgeks et rohelist klaasi ei kasuta , kuna see hakkab kindlasti pimedas sõitu segama .
sai siis valitud täiesti kirgas klaas , see ära kiletatud ja kiletamise järel sai roheline ja kiletatud klaas kõrvuti pandud . niimoodi silmaga vaadates tundusid nad ühe tumedad .
eks kui nüüd ringi sõita päikesepaistelise päevaga siis saab ehk näha kas sellest quantumist on kasu ka või mitte .

mõõtma jõuan ka alles järgmine nädal , kuid siiski eeldan et väga palju see õigest rohekast klaasist tumedam olla ei saa.
heigo +37256326132 +358449669921 Kõik majutusest www.apartmentsestonia.com
Kasutaja avatar
heiks
 
Postitusi: 285
Liitunud: 15 Veebr 2010, 22:36
Asukoht: WA

1998 Mazda 323F

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas Skorpion » 09 Juun 2010, 21:30

Rohelise klaasi puhul (ja ka sinise) on ainult välimine klaas roheline (sinine). Sisemine on nö valge.
Skorpion
 
Postitusi: 190
Liitunud: 14 Okt 2009, 04:47
Asukoht: Elva

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas riisiveski » 09 Juun 2010, 22:39

Päris huvitavad arutluskäigud :)
Esiteks - ei ole mingit konkreetset kõrgust, kui palju tohib toonriba laius üldiselt, kõigil autodel olla. See 15 cm jutt on laias plaanis BS, või siis seotud mingi konkreetse auto ja selle versiooniga.
Teiseks - kojameeste pikkus on määratud - selle määrab tootja, sest klaasipuhasti peab puhastama vähemalt 80% klaasi pindalast. Ja selle nõude täitmiseks on tootja välja mõelnud, millised on parimad klaasipuhastite pikkused antud autole.

Juhi vaateväli ei panda paika niisama lambist - selle jaoks on ette nähtud konkreetsed katsetused ja mõõtmised. Lihtsustatult leitakse juhiistme kohal konkreetne punkt, millest on horisontaal- ja vertikaaltasapinnas määratud ära nurgad, kus peab vaateväli olema vaba ja klaasi läbipaistvusega vähemalt 75%.
Esiklaaside ülaserva paigaldatud toonribad, mis on nö klaasi sees, need on eelnimetatud katsetuste käigus välja mõõdetud alaga, st toonriba ala jääb lubatud vaatevälja piirkonnast välja.
Mis puudutab päikeseprille (ja nende lubatust) või päikesesirmi (ja selle lubatust) - siis need on alati võimalik halva nähtavuse või pimeda ajal "eest ära võtta" ja sellega tagada vajalik nähtavus ja liiklusohutus.

Ma olen osalenud testil, kus oli eesmärk purustada bussi küljeaken, kui see oli üle kleebitud autode kiletamiseks mõeldud kilega. Tulemuseks oli, et klaasi purustamine on küll raskem, kui ilma kileta, kuid kuna ajaline vahe ei ole suur, siis ei ole tegemist oluliselt ohtliku lahendusega.
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 471
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas spaidermän » 10 Juun 2010, 09:19

riisiveski kirjutas:Ma olen osalenud testil, kus oli eesmärk purustada bussi küljeaken, kui see oli üle kleebitud autode kiletamiseks mõeldud kilega. Tulemuseks oli, et klaasi purustamine on küll raskem, kui ilma kileta, kuid kuna ajaline vahe ei ole suur, siis ei ole tegemist oluliselt ohtliku lahendusega.


miks on klaasi kiire purunemine ohutu ??? (see tähendab et klaasi katmine turvakilega on ohtlik ???)

EDIT: sain vist pihta, et bussi akende puhul on klaasi purunemine tähtis, et lemmingud saaksid endale vabadusse teed rajada klaasihaamritega ... auto puhul aga mida kehvemini klaas puruneb, seda parem ju - ega niisama turvekilet ei paigaldata - ikka selleks et külalistele elu raskemaiks teha ...
spaidermän
 
Postitusi: 58
Liitunud: 05 Dets 2008, 11:03
Asukoht: Harjumaa

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas pokenaut » 10 Juun 2010, 09:25

spaidermän kirjutas:
riisiveski kirjutas:Ma olen osalenud testil, kus oli eesmärk purustada bussi küljeaken, kui see oli üle kleebitud autode kiletamiseks mõeldud kilega. Tulemuseks oli, et klaasi purustamine on küll raskem, kui ilma kileta, kuid kuna ajaline vahe ei ole suur, siis ei ole tegemist oluliselt ohtliku lahendusega.


miks on klaasi kiire purunemine ohutu ??? (see tähendab et klaasi katmine turvakilega on ohtlik ???)

EDIT: sain vist pihta, et bussi akende puhul on klaasi purunemine tähtis, et lemmingud saaksid endale vabadusse teed rajada klaasihaamritega ... auto puhul aga mida kehvemini klaas puruneb, seda parem ju - ega niisama turvekilet ei paigaldata - ikka selleks et külalistele elu raskemaiks teha ...

Alati ei saa ainult külaliste elu raskemaks tegemisele mõelda. Mõtle nüüd selle peale, kui pauk käib, auto põlema läheb ja uks kinni kiilub. Kust kõige kiiremini välja saad kui teiseltpoolt pole võimalik väljuda? Või jääd ootama, kuni autosse sisse põled, kuna aken ei purunenud?
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas tomkulibin » 10 Juun 2010, 18:50

Elamine on üldse väga ohtlik, igal juhul lõppeb surmaga...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Esiklaas + kile + turvalisus

PostitusPostitas spaidermän » 11 Juun 2010, 18:10

pokenaut kirjutas:Alati ei saa ainult külaliste elu raskemaks tegemisele mõelda. Mõtle nüüd selle peale, kui pauk käib, auto põlema läheb ja uks kinni kiilub. Kust kõige kiiremini välja saad kui teiseltpoolt pole võimalik väljuda? Või jääd ootama, kuni autosse sisse põled, kuna aken ei purunenud?


Vaevalt et esiklaasi kaudu ... ja kui uksed juba kinni kiiluvad, siis ei tea, kas enam olekski suuteline üldse sellise matsu puhul kuskilt välja pugema ... ja järgi ka ei taha proovida ...
spaidermän
 
Postitusi: 58
Liitunud: 05 Dets 2008, 11:03
Asukoht: Harjumaa


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline