Premacy 1.8 mõned küsimused...

Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 06 Juun 2010, 20:23

Tere!
Olen värske Premacy omanik nüüd ja on tekkinud ka mõned küsimused-probleemid :D Auto 1.8 74kw 2000a. Maanteel sõites alates 70km/h on esisillas vibratsioon nagu rehvid oleks tasakaalustamata ja eest paremalt on kuulda pidev vidin. Vibratsioon on püsiv ka vabakäiguga veeredes. Kiuks kostub nagu piduriketaste poolt. Muidu pidev aga pidurit vajutades kaob. Pedaalitunnetus pidurdades maanteekiiruselt võbelev. Rehvid on autoaias juba küljes olnud lamellid korraliku mustriga(plaanis suvekad panna). Ma ei tea..äkki on praakrehvid aga äkki on kiuks ja vibra seotud kuidagi :?

Ise olen praegu ainult seda ette võtnud, et lasin esirattad tasakaalustada. Olevat olnud küll balansist väljas. Aga see ei muutnud midagi. Vahetuse käigus oli näha, et klotsi ja ketast on. Ülevaatusel probleeme ka polnud. On kellelgi kogemusi-nõuandeid?

Teine küsimus. Kus oleks Tartus kõige soodsam ja kvaliteetsem teha hooldus autole, mis sisaldaks rihmade ja vedelike vahetust? Eurostautos pakuti eelarveks 5-6k(ka käigukastiõli). Rihmad juba pragulised. Tegelik läbisõit teadmata.

Tänud ette.
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Mario » 06 Juun 2010, 21:08

Vaksali ja Näituse nurga peal, kus enne oli Mazdaabi, on nüüd teine instants, kuid siiski remondivad ka Mazdasid edasi. usun, et sealt saad ikka abi. :thumbup:
Platsil seisnud (ka salongis seisvate autodega juhtub) autoga võib juhtuda, et on kaua seisnud ja rehv tühjeneb ja traadid turvise sees võtavad lapiku kuju. MÕne aja sõitmise ja tavalisest suurema rõhu abil peaksid need siiski paika minema..
Aga pole ka välistatud jah, et rehv on punnis. Meil tööjuures on isegi terve jooks korralikke Pirelli lamelle, mis on keskelt või äärest punnis ja nendega pole muud teha, kui Kuusakoskisse viia.
Võbelemine äkkpidurdusel võib viidata kõvera(i)le ketta(i)le.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 07 Juun 2010, 20:23

Nii nii. Esialgsed plaanid minna kuskile Eurostautosse või carstoppi on asendunud sellise plaaniga, et ostan kõik osad ise ja lasen tuttaval mehhaanikul teha. Küsimus on nüüd järgmine: Rihmavahetus? Mis juppe mul üldse vaja on kuna manuaali kaasas polnud autoga. Palju õli läheb? Kui osta kõik jupid nt. Japanpartsist Tartust oleks soodne? Veits kiire ka. See 1.8 on sama mootor, mis 626-l?
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas diidzhei » 07 Juun 2010, 20:38

Manuaalist ei leia rihmavahetuse kohta täpsemat infot.
Vaja läheb: Hammasrihma, Pingutusrullikut, Juhtrullikut(hea oleks koos pingutusvedruga). Soovitatav vahetada ka veepump. Lisaks ka klapikambrikaane tihend.

Õli läheb Autodata järgi 3,5 liitrit.

Mootor peaks enamjaolt sama olema mis 626'el.
diidzhei
 
Postitusi: 605
Liitunud: 30 Jaan 2007, 15:16
Asukoht: Järvamaa

1995 Mazda Xedos

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Mario » 07 Juun 2010, 22:14

Rihmakomplekt on Taketis miski nõksu alla 2000.- Ja kindlasti küsi ikka pingutusvedru ka, õnneks vähemalt pakuvad nad ise.

Kui saad, siis küsi Aisini rihma. Teine hea on Sun. Välp on vähemalt nende järgi 160 000km.

Kui vähegi saad, siis Carstoppi ära mine. Vähemalt mitte Turu tn. omasse, seal lõhutakse kõik absoluutselt ära, mis lõhkuda annab. Muud CarStopid on OK.
Ainuke defitsiit on siit klapikambrikaane tihend, kohe pole seda võtta olnud, kui vaja oli. Aga usun, et saad hakkama küll isegi. Pole seal vahetamisel rasket midagi, tööriistu on vaja korralikke. Kruvikeeraja ja haamriga päris ei tee :mrgreen:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 07 Juun 2010, 23:46

Aitäh info eest! Taketisse minek siis. Ise ma vast ei riski vahetada rihma sest pole aimu kui tugevasti midagi pingutama peab ja mis asendis rihmad lähevad. Ikkagi tundub, et pääsen odavamalt kui arvasin :wave: ....võibolla :wink:
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Mario » 08 Juun 2010, 07:56

Oleksid sa Viljandi inimene, saaksin sulle 1600.- komplekti (ilma pumbata).
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 08 Juun 2010, 22:12

Aitäh saan Tartu jubinatega hakkama.'
Veel paar asja....et siis:
Esinduses ütles hooldusmees telefonis, et vaja mingi klapiregull teha kui kaanetihendi vahetus on. Kõik teised väidavad, et moodsatel mootoritel on autom. regull neil nagunii...et vend ajas udu? Siis veel soovitati mazdas 5w-50 õli. Ometi enamus sõidab 5-w40-ga. Viimane variant läheb sisse nagunii vist. Kas veepumpa oleks mõtekas kah koos rihmaga vahetada? Sellel mootoril pakuti kahes kohas varianti, et pole vaja kuna ta ei käi mootori rihma pealt.

Ints.
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas tomkulibin » 09 Juun 2010, 05:26

Ints kirjutas:...Esinduses ütles hooldusmees telefonis, et vaja mingi klapiregull teha kui kaanetihendi vahetus on. Kõik teised väidavad, et moodsatel mootoritel on autom. regull ...

http://www.japancats.ru/mazda/Parts.asp ... d=50800005
Kas need kõik teised on antud mudeli mootorit klapikambri kaane alt näinud, küsi seda "Kõik teised" käest.
Kui pakutud link on sulle avanev, siis las need teised näitavad, kuidas see automaatne regull antud skeemil toimiks ja mis detail antud funktsiooni täidab.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8365
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Mario » 09 Juun 2010, 08:15

ei noh.. uumor.
veepump on jah õnneks genekarihma pealt, kuid vahetamiseks peab ikka mootoririhma eemaldama, ehk siis sisuliselt sama töö tuleb ette võtta. Seda on käega tunda, kui rihm maas, kui käib raskelt või on õrn loks juba sees, siis mine poodi ja kuluta see 700.- sest praktika näitab, et peale rihmavahetust veepump ka kaua ei ela (max. 30 000km)
5W-40 on algselt tehasest määratud, kuid suurema läbisõidu korral võib see juba mootori jaoks veeks osutuda ja sel juhul on tehas ette näinud 10W-40 poolsündi kasutamise, kui see vastab A3/A4 standardile. Aga kui oled kindel,et mootor on korralik, siis vala julgelt 5-W40 sisse.

Klapiregulli füüsiliselt vajab ja saab teha vaid diiselmootoritel, sest need on Fordi omad. Bensukad on üle läinud löökseibidele ja kui tigin juba ükskord väga vali on, siis mikromeeter appi ja seibid üle mõõta ja kui on märgata kulumist, siis need lihtsalt asendada.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas cabernet1 » 09 Juun 2010, 17:04

Mario kirjutas: Välp on vähemalt nende järgi 160 000km.

WTF??? :wtf: Niipalju kui minu putuka kohta on esindustes kuulda olnud, kestab ORIGINAALRIHM ca 90 000 km ning järelturu omad MITTE ROHKEM KUI 70 000 km.
Tunne rõõmu oma infoga 160 kilo, kui klapid peas on... Lisaks tuleb arvestada, et teedel lendav sool ning teiste masinate õhkutõstetud õli ja muu keemia VÕIVAD sattuda rihmale ning selle eluiga lühendada. Näiteks Fordi mootoritel külmaga käivitades kipub õli mootorist just rihma peale sattuma. (ei pea olema vana masin)
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Mario » 09 Juun 2010, 18:45

klapid ei löö pähe. non-interference mootor on.
Vat selle 1.8 kohta jään võlgu, kuna FP sugulane ta pole.. Aga meil on müügil Gates'i rihm, mis on 70 000km ning Aisin - 120 000km ning Sun'i rihm (mille omalegi tellisin) 160 000km. Suni rihma kasutavad ka ameeriklased ja seal on reeglina kõik vahetanud 100 000mi juures rihmasid (160k km). Ühel vennal läks hästi - sisuliselt sõitis 200 000km ühe rihmaga, rihm katkes ja pani lihtsalt uue.
Su putukal ongi Fordi mootor ja Gates on selle originaalrihm. Mu masinal tiksub hetkel 150 000km sama rihmaga ja näeb välja veel päris hea, pole murenenudki mitte.
Kuigi õige ta on, et vahetama peab õigel ajal, mitte siis kui tuju on.

Aga veepumba võid küll igaks juhuks ikka ära osta, parem panna kohe uus ja ei pea mõne aja pärast jälle kõike laiali kiskuma.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 10 Juun 2010, 00:22

Veepump juba läheb! :wink: Seda, et klapid katki ei lähe, lugesin juba autolehest ka, kust sain ka peamise moti antud auto osta. Ehee. Saigi roostevaba isend leitud nagu plaanis.
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 10 Juun 2010, 23:06

Kas keegi teab, kus asub kütusefilter sellel autol ja kas on raske vahetada?
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas pokenaut » 10 Juun 2010, 23:08

Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ei olegi. Pumba küljes on ainult sõel ja muud midagi ei tohiks olla.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas leviathan » 11 Juun 2010, 00:18

pokenaut kirjutas:Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ei olegi. Pumba küljes on ainult sõel ja muud midagi ei tohiks olla.


vale vastus poke - filter ongi paagis pumba ümber. välist filtrit tänapäeva autod ei kasuta enam
leviathan
 
Postitusi: 1426
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas pokenaut » 11 Juun 2010, 00:45

Premacy ei ole enam väga tänapäevane.. sama ajastu Audi A6'l on filter näiteks täiesti põhja all olemas. Ja on ka veel selliseid, millel see aeg ei olnud filtrit.

EDIT: Lihtsalt niisama infoks, et 2005a Mazda 3'l asub samuti filter põhja all paagist eraldi.
EDIT2: Paikneb parempoolse tagumise ratta ees, vahetus ei ole raske.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 17 Juun 2010, 15:50

Hooldus tehtud ja selgus, et asjad olid juba vahetatud kah välismaal 30 000 tagasi :lol: Aga nüüd on vähemalt veel kindlam enesetunne. iial ei või teada. Kütusefiltrit mu remondimees ei leidnud. Võibolla sellel 2000a autol on paagi sees siiski ja 2003 ja uuemal väline.

:wave: Aitäh kõigile.
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 17 Juun 2010, 19:14

Muidu 2 kohta, kust remondi hinnapakkumist küsisin, ütlesid, et klapid on ikkagi vaja reguleerida(Carstop ja esindus). Nyyd on aga remont tehtud ja kõik on korras, välja arvatud ma pole kindel , et klapid nüüd reguleeritud on, sest minu remondimees sellest juttu ei teinud.. Arvatavasti pole.
Kas see hakkab nüüd kuidagi avalduma ka mingi aja pärast? Ja kuidas tavaliselt reg.-mata klapid avalduvad?
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas tomkulibin » 18 Juun 2010, 05:58

Kui mootor on korras, siis töösooja mootoriga, tühikäigul on mootor paigal, ei tõmble, nagu polekski käivitatud. Aga see eeldab, et mootor on korras, ka surved silindrites on võrdsed, kõik mootori sisu on tasakaalustatud...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8365
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 10 Juul 2010, 00:18

Mis ma ikka hakkan uut teemat tegema :P Küsiks siis veel midagi Premacy kohta.
Siduri juurest kapoti alt kostub mingi vidin või sirin tyhikäigul ja sõites. Sidurit isegi õrnalt puudutades kaob ära. Paari seki pärast tuleb tagasi. Kaua sõites maanteel kaob ära. Vahepeal tundub, et käikude lülitus on raskendatud aga seda pole veel juhtunud, et sisse ei läheks. Sidur ei libise. Kütusekulu ok. Pidurivedelik ok(kas on hydrosidur?). Selline lugu siis. on kellelgi kogemusi ja tarkust jagada?
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas tomkulibin » 10 Juul 2010, 07:57

Oletan, et survelaager tekitab seda heli lähtudes kirjeldusest. Tema on siduri pöörleva ja mittepöörleva suruja/kahvli vahel ja eesmärgiks ongi siduri korvi kulumise ära hoidmine. Ligipääsemiseks tuleb käigukast maha võtta.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8365
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 10 Juul 2010, 09:26

Aitäh. Hehh just sai kasti õli vahetatud :D
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas Ints » 01 Okt 2010, 19:13

Hea kui keegi saaks anda nõu sellise probleemi suhtes. Kuna tegemist pole mingi superbump´iga, siis ei hakka jälle uut teemat tegema. Auto kisub paremale alates ostmisest. Alguses ei pidanud seda probleemiks sest sillaregull pole väga kallis. Nüüd on tehtud 2 regulli 1 digimeetodil Turu autos ja teine lampidega meetodil üsna pro tyybi juures. Mõlemal juhul näitab regulli tulemus(meetod), et ei tohiks kiskuda ja kõik on korras. Suverehvid on natuke juustud aga peale igapidi rataste ümber tõstmist kisub ikka samale poole sama moodi. Pealegi tegi sama ka korralike lamellidega. Ärge ometi öelge, et roolilatt või tala kõverad on. Äkki on mingi muu veermiku hoob laksu saanud ja tegullis ei näita?
Appi!
Ints
 
Postitusi: 13
Liitunud: 06 Juun 2010, 19:42
Asukoht: Tartu

Re: Premacy 1.8 mõned küsimused...

PostitusPostitas tomkulibin » 01 Okt 2010, 20:22

Üht kiskuvat loomakest sai lahatud. Oli teist ka mitmes töökojas regullitud....
minu resümee oli, et parem esi ratas oli vasaku esiratta suhtes 2 cm eespool :crazy: ja seda ka peale silla tala ja õõtsade vahetust.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8365
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Järgmine

Mine Premacy/MPV/5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist