323F BG.

Välimusega seotud probleemid

323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 09 Aug 2010, 23:20

Pilt

Uploaded with ImageShack.us
Sooviks enda F'le kaa selliseid tagumisi tulesid.. :P
Ise olen otsinud, aga ei ole leidnud..igasugune abi on oodatud.
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 10 Aug 2010, 12:54

Samkompunn.
Orig. tuledelt on klaas maha võetud ja asendatud nt. päevavalguslambi hajutiga. Olen näinud pilte sellistest tuledest ka GE 626, mx-6 ja volvo küljes. Väga illegaalsed.

Pilt
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas lines » 11 Aug 2010, 10:01

Aga kui pirnid on õiget värvi siis ei tohiks ju keelatud olla? :roll:

Lines
Kasutaja avatar
lines
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 07 Veebr 2005, 11:36
Asukoht: Tallinn

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 11 Aug 2010, 10:17

Saab seda pleksiklaasiga teha, kas siis jääb liiga läbipaistev? Või ei tasu riskima hakata, et jääb liiga poliisile silma? :think:
Pani igaljuhul mõtlema see ise tegemine, aga muidugi oleks hea, kui oleks valmis kaup. :D
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Mario » 11 Aug 2010, 10:37

E-tähised on need, mille pärast nokitakse.
Samodelnik on kindalsti edevam ja ka odavam, kuid ei pruugi olla seda seadusesilma jaoks. PRaegusel ajal, kus iga sent on arvel (ainuüksi ülbuse eest taheti mulle 12k teha :crazy: ), siis ei ole midagi parata. samuti ei pruugi ÜV nendega läbida, sest tahtsin oma Lada jaoks osta nõukaaegsed kollased udukad, et tehasetuuning või nii.. A vot, ÜV punkt ei tunnista ilma E-tähiseta asju ja kästi maha kruvida. :|
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 11 Aug 2010, 10:56

Alati saab ÜV jaoks vanad külge kruvida. :mrgreen: Ma igaljuhul hakkan varsti katsetama, otsin teised tuled ja hakkan pihta. :thumbup:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 11 Aug 2010, 12:09

lines kirjutas:Aga kui pirnid on õiget värvi siis ei tohiks ju keelatud olla? :roll:

Lines


No offence, aga mees, kus sa elanud oled? :wink: Eeskiri ütleb, et valgustusseadmed peavad koosnema valmistaja poolt ettenähtud elementidest e. lambist, reflektorist ja hajutist. Sõidukitel, mille esmaregistreerimine oli peale 1992 (vist? täpse aastaga võin eksida) peavad kõikidel valgustitel olema vastavad E tähised.

Kui su kommentaar oli mõeldud irooniaga, mis minust mööda lipsas, siis vabandan selle pärast.

Valdur, ÜV'l võib käia orig. tuledega küll, aga ilmselt hakkad seda smurfibrigaadi soovitusel tegema tihemini kui korra aastas.
Kui juba komponeerimiseks läheks, siis pane tavaliste pirnide asemele LED'id ka. Jääb popp ja noortepärane :thumbup:
Viimati muutis Evert, 11 Aug 2010, 14:24, muudetud 1 kord kokku.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas lines » 11 Aug 2010, 14:06

Evert kirjutas:
lines kirjutas:Aga kui pirnid on õiget värvi siis ei tohiks ju keelatud olla? :roll:

Lines


No offence, aga mees, kus sa elanud oled?


Koplis elan, sa ju tead :mrgreen: . Aga mis puutub valgustusedmete muutmisse siis tõesti pole nende nõuetega kursis.

Lines
Kasutaja avatar
lines
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 07 Veebr 2005, 11:36
Asukoht: Tallinn

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 11 Aug 2010, 22:14

Evert kirjutas:
lines kirjutas:Aga kui pirnid on õiget värvi siis ei tohiks ju keelatud olla? :roll:

Lines


No offence, aga mees, kus sa elanud oled? :wink: Eeskiri ütleb, et valgustusseadmed peavad koosnema valmistaja poolt ettenähtud elementidest e. lambist, reflektorist ja hajutist. Sõidukitel, mille esmaregistreerimine oli peale 1992 (vist? täpse aastaga võin eksida) peavad kõikidel valgustitel olema vastavad E tähised.

Kui su kommentaar oli mõeldud irooniaga, mis minust mööda lipsas, siis vabandan selle pärast.

Valdur, ÜV'l võib käia orig. tuledega küll, aga ilmselt hakkad seda smurfibrigaadi soovitusel tegema tihemini kui korra aastas.
Kui juba komponeerimiseks läheks, siis pane tavaliste pirnide asemele LED'id ka. Jääb popp ja noortepärane :thumbup:

Kui oli jutt aastast 1992. siis mu masin on 1990. :mrgreen: noh muidgi peab ennem selle klaasiga valmis saama ja siis mõelda rohkem ja LEDid sisse toppida. :D
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas riisiveski » 12 Aug 2010, 10:26

ValdurKivirand kirjutas:Kui oli jutt aastast 1992. siis mu masin on 1990. :mrgreen: noh muidgi peab ennem selle klaasiga valmis saama ja siis mõelda rohkem ja LEDid sisse toppida. :D

Õige ongi tegelikult 1990.a. Aga see ei päästa sind oluliselt, sest tulede ümber ehitamine ei ole ikkagi lubatud.
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 472
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: 323F BG.

PostitusPostitas cabernet1 » 12 Aug 2010, 12:24

Evert kirjutas: smurfibrigaadi

:think:

Tulede ümberehitus on tõesti keelatud, küll aga on käsitletud siin foorumis võimalusi, kuidas seaduseaukude najal elada. Tomklubini sõnad: Kõik, mis ei ole keelatud, on lubatud.
Samas ka ühe TÜV mehe inimese, mitte TÜV kontrollija (tähendab, oli eravestlus) ning ka paljude Lõuna-Eesti smurfide??? :mrgreen: seisukoht on, et asjad, mis teevad midagi paremaks, ohutumaks ning töökindlamaks, ei peaks nii resoluutselt keelatud olema.
Kahjuks just arvamus, et kõik, mis ei ole keelatud, on lubatud, on paljud oskamatud isikud pannud ehitama ja paigaldama vidinaid, mis ei muuda asja paremaks ega ohutumaks. Senikaua, kuni enamuse sõidukiomanikest (juhtidest/ehitajatest) staatus on: raha ja mõistuse suhe pöördvõrdeline, siis kahjuks ei saa liiga vähe keelata.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1253
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 12 Aug 2010, 12:52

Tegelt on jah 1. jan 1990, aga see kuupäev kehtib hoopis esilaternate kohta.
Tagatulede kohta on öeldud, et pärast 1.jan 1998 esmaregistreeritud sõiduautodel peavad tuled vastastama E-direktiividele, enne seda kuupäeva registreeritud autodel peavad tagumised tuled vastama valmistaja poolt ettenähtule.
Juriidilises mõttes in any case you're screwed.

Minu meelest oleks õiglane see kui antaks võimalus oma ümberehitus peale ARKi tehnilise kontrolli läbimist nt. tehnilisse passi arvele võtta. Aga laisale eesti ametnikule on loomulikult lihtsam silmaklapid peas näpuga E'de reas järge ajada ning vastutus kellegi teise õlgadele veereteda.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 12 Aug 2010, 23:56

Kahesõnaga: pilt ja mõte ilus.. :mrgreen:
Kuna siin kõlas palju tarka juttu, järelikult jääb see tulede tegemine ära.. Peab vanade kollaste suunatuledega edasi vilgutama :(
Suured tänud, et viitsisite "Seadustes" tuhnida. :thumbup:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 13 Aug 2010, 11:52

Seaduslik variant oleks tagatuled nö. "moodulitest" ise ehitada. Igal jupil oleks vajalik E peal ja kuskilt pole nokkida. Võib kasutada ka nt. haagisetulesid, mis üldiselt maksavad vähem kui "tuuningtuled".
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 13 Aug 2010, 13:16

Kui oleks tulede klaas 1 tükis, kas ei piisaks ühest E- märgistusest? Äkki leiutan välja mooduse, kuidas ise E- märk peale teha :thumbup:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 13 Aug 2010, 13:57

Ei piisa. Iga nö. valgusava juures on oma E + selle tule funktsiooni tähistav täht. Tähis peaks olema selline, mida ei saa eemaldada e. nt. kleepekas ei sobi.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas tomkulibin » 14 Aug 2010, 03:49

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367 :

Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määruse nr 50 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded»
lisa 2
[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 1.09.2010]

NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE
KANTUD SÕIDUKILE ...
...Grupp 2
Valgustusseadmed

Kood 201. Üldnõuded

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Nõuded: 1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–224 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgustussignalisatsiooniseadmeid. Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras;

[RTL 2010, 1, 7 – jõust. 8.01.2010]

2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;

[RTL 2010, 1, 7 – jõust. 8.01.2010]

3) laternates ettenähtud lampide asendamine vahetatavate LED valgusallikatega on keelatud. Laternale, milles kasutatakse LED valgusallika moodulit, peab olema kantud tähis MD;

4) kaugtuled, lähituled ja eesmised udutuled võivad olla paigutatud peitlaternatesse. Peitlaternaid ei tohi olla võimalik juhi kohalt osaliselt avada ja sulgeda. Pimestamise vältimiseks laternate avanemisel või sulgumisel peavad tuled sisse lülituma alles pärast peitlaternate täielikku avanemist ja välja lülituma enne nende sulgumise algust. Lülitusmehhanismi rikke korral peavad sisselülitatud peitlaternad jääma avatuks või olema kergesti avatavad ilma tööriistadeta;...

...7) kohustuslike laternate kaitseks ei tohi kasutada selleks mitte ettenähtud vahendeid.

8 ) laternatele ja helkuritele kantavad tähised peavad olema selgelt loetavad ja kustutamatud. Laternatele peavad tähised olema kantud kas laterna klaasile või korpusele, helkuritel valgustatavale pinnale. Tähised peavad olema nähtavad, kusjuures vajadusel tuleb avada liikuv osa (nt kapott, luuk jne);...

...11) kui sõiduki valmistaja on sõidukile paigaldanud valgustus- või valgussignalisatsiooniseadmed, mille ehitus või paigutus ei täida lisa 2 koodides 202, 203, 211–216, 218, 219, 221 või 222 toodud nõudeid või on koodides 216 või 217 toodud valgustusseadmed jätnud paigaldamata, peab valgustus- või valgussignalisatsiooniseadmetele esitatud nõuded lugema täidetuks.

Kusjuures puudub märge, kes peab tähistuse tegema, st kraabin ise klaasile mida iganes tähistusi :D Ehk auk seaduses.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 20 Aug 2010, 15:36

Olen uurinud teiste autode "tuuning" tulesid, ja on peale mägitud nagu mustas kirjas E14 ja veel mingid koodid, tehase tuledel peale sulatatud/pressitud E- märk.
Kui laseks kellegil trükkida E14 sinna peale, siis põhimõtteliselt asi toimiks.? :problem:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas Evert » 20 Aug 2010, 16:00

E number näitab seda, millises Euroopa kolkas sertifikaat antud on (erinevad numbrid = erinevad riigid). E juures peab olema ka täht, mis näitab tule funktsiooni.
Kuna tulesid valmistades on vastavad märgised juba valuvormi sees, siis ma ei kujuta ette kuidas ise neid tegema peaks nii, et ei näeks isetehtud välja.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2205
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: 323F BG.

PostitusPostitas cabernet1 » 27 Aug 2010, 21:36

Evert kirjutas:E number näitab seda, millises Euroopa kolkas sertifikaat antud on (erinevad numbrid = erinevad riigid). E juures peab olema ka täht, mis näitab tule funktsiooni.
Kuna tulesid valmistades on vastavad märgised juba valuvormi sees, siis ma ei kujuta ette kuidas ise neid tegema peaks nii, et ei näeks isetehtud välja.

A kus on öeldud, et EI TOHI ISETEHTUD VÄLJANÄHA???? Öeldud on vaid, et PEAB olema E märgistus :mrgreen:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1253
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: 323F BG.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 28 Aug 2010, 10:32

Olen ikka uurinud tagutulesid, suuremosadel puuduvad E- märgistised..
Enne 1998. a. reg. autodel peab olema tehasetuled, aga nii paljud vahetavad need välja muude vastu, mis näevad koledamad väälja, kui originaalid. :D
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: 323F BG.

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Aug 2010, 10:44

Aga Matil on pikem ja Katil on suurem...
RT-s on selgel räägitud tulede vahetamisest ja mis nõuded sellega kaasnevad. ka on räägitud kõikidest Edest ja muudest lühenditest.
Aru ma ei saa, miks peaks seda teemat siin sellisel kujul lahkama. Ehk viitsiks ise läbi lugeda, usu mind, enamus küsimusi saavad lahenduse.
Ja kui tahad mitteametlikult kasutada mida iganes, siis see vaid su isikliku vastutuse/rahakoti arvelt.
Aukudest seadustes on mainitud, kui suudad neid rakendada ja tõestada oma õigust suvalisele mundrikandjale teeoludes, oled mägedes.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 323F BG.

PostitusPostitas IvarR » 21 Nov 2010, 13:27

Evert kirjutas:Samkompunn.
Orig. tuledelt on klaas maha võetud ja asendatud nt. päevavalguslambi hajutiga. Olen näinud pilte sellistest tuledest ka GE 626, mx-6 ja volvo küljes. Väga illegaalsed.

Pilt


Sellised on tootmises ka olemas. Kuskil 1000lehelises hiina kataloogis jäid nii fbg kui ka ge omad silma. Kui vaja võib tellida aga leidke ka ülejäänud 499-le tulepaarile ostja. Alla konteineri osta ei saa.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn


Mine Välimus

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist