Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 31 Dets 2011, 17:49

Mul küll avatud õhulugejast pilt, aga ehk saad miski ettekujutuse.
Pilt
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 01 Jaan 2012, 13:12

Suured tänu!

Head uut aastat kõigile.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 03 Jaan 2012, 19:32

Vhepeal sain süüte paika aga enne seda vahetasin 2X mootori rihma. 1. kord lendas miskit rihma vahele 2. kord avastasin, et rihm jooksis viltu ja lisaks oli midagi jälle läbi rihma lennanud :crazy: vahetasin rullid ja rihma ära ning ok ta oligi. Nüüd siis vaja vahetada taaskord termostaa, eelmine talv vahetasin ja panin mingi odava junni aga nüüd ma ei viitsi iga aasta vahetama hakkata ja vaatan mingi kallima, äkki on kvaliteetsem.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 03 Jaan 2012, 20:14

Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 04 Jaan 2012, 19:39

Täna sain lõpuks aega mõõta IAT sensori takistust, kui mootor käis ja tulemuseks oli 760 ja miskit on siin nihu
-20 kraadi - 13600-18400 oomi
+20 - 2210-2690
+60 - 493-667
Eelmisel omanikul on IAT Vasakpoolne sensori juhe kuidagi täies pikkuses kärssama läinud, ja mõtlen siin seda kas asi ei või hoopis ajus olla või on tõesti kõik muinu õhulugejate andurid persses. Homme vast saan seda 3. ja viimast õhulugejat proovida. Aga kui on viga ajus kas siis ei võiks olla asi nii, et kui panen uue õhulugeja peale ja siis läheb see IAT sensor lihtsallt katki ? Muidu on mul üks F2 mootori aju veel aga pole kindel kas see sobiks sest auto mootor on 89a ja aju mis üle on 92a. eks homme vaatan.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 04 Jaan 2012, 23:17

Parima mõõtetulemuse ja ainiti ka juhtmestiku korrasoleku kontrolli saad ,siis kui mõõdad aju pistikust(eelnevalt ajust lahti ühendatud). Pole välistatud, et juhtmestik kuskilt lühistab ja annab vale infi viidates temp andurile.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 04 Jaan 2012, 23:59

Lihtsam oleks mul vist see põlenud juhe ära vahetada ja siis kontrollida :D vaatan, kui jõuan enne lõunat enda töödega valmis siis võtan käsile, aitab sellest kütuse raiskamisest. Aga kas seda andurit vahetada saab kui ta katki on?
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas leviathan » 05 Jaan 2012, 02:25

2011 autodata 3.38 järgi on 20kraadi juures iat väljundklemmil 2,5 v ( aju pistikus 2J)
leviathan
 
Postitusi: 1425
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 05 Jaan 2012, 14:23

heikki kirjutas:...kas seda andurit vahetada saab kui ta katki on?
Ikka saab, aga kõik seaded pead piinliku täpsusega säilitama, vedru asend ja liugur(kuuskant kruvi parem ära lahti keera!).
Tegin vastavad märked eelneval pildil.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 05 Jaan 2012, 21:26

Üllatusi jagub ja kindlasti tuleb veel`! Võtsin aju maha, et vaadata sinna sisse ja leidsin kärsanud koha nimelt see koht kuhu kinnitub klemm ja klemmi otsa siis see kärsanud juhe. Jootsin selle koha üle ja oh imet auto ei käinud üldse. Tõmbasin siis õhulugejalt vasakpoolse IAT anduri juhtme välja ja mootor hakkas jälle tööle normaalsemalt. Arvasin Siis, et õhulugeja ikkagi pekkis ja proovisin 3 erinevat õhulugejat ja nende IAT takistust kõigil sama 740 oomi. Ma isiklikult arvan, et see aju on tuksis kuna seal on sees on kärsanud. proovisin foorumist ka eelmise omaniku teemat ülesse leida aga ei leidnud. Kuna täna rohkem aega polnud tegeleda, kui 1h siis ei sutnud eriti asjasse süveneda,
milline see Väljund klemm võib olla ja nagu ma õieti aru saan siis 2J pistik on see pistik kuhu IAT anduri juhtmed lähevad aju küljes.
Tegin ajust paar klõpsu ka
Pilt
Pilt

Siin on ka seda kärsanud kohta näha nimelt alumise 2. rea keskel kui nii võib öelda.
Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 05 Jaan 2012, 21:36

Muidu veel tuli meelde mis oli kirjutatud aju kaanele " PUHASTA LISA AJU SISALDAB 50% SAEPURU " :wtf: Kuna eelmise omaniku telefoni pole oleks hea meelega talle helistanud :D Aju kaanel ega küljel pole ka mingeid markeeringuid. Muidu on mul 91a 2,2 mazda aju aga too on 2 pistikuga ja too ei läheks kuidagi loosi kui aju ikkagi tuksis.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 06 Jaan 2012, 09:00

heikki kirjutas:milline see Väljund klemm võib olla ja nagu ma õieti aru saan siis 2J pistik on see pistik kuhu IAT anduri juhtmed lähevad aju küljes.

Anduri ja aju pistikus peavad juhtme värvid kattuma. 2J- st teine pistik(antud juhul keskmine). Kui lähemalt uurid juhtmeotsas olevat ja aju küljes olevaid pistikuid, ehk leiad ka tähelisesd markeeringud.
Proovi veel kontrollida takistusi, kui õhulugeja ja aju pistikust lahti on, eriti seda juhet, mis IAT külge peaks minema, ega ta miski teise juhtmega ühenduses pole.
Pole küll konkreetselt sinu isendi skeeme, aga paraleele saad ja ka üldise ettekujutuse, kuis klemmide markeerimine käib: topic6530.html?start=25
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 06 Jaan 2012, 17:04

No nii mõõtsin siis garaažis 20 kraadises soojuses IAT volte ja tulemus on 2,47volti. aga kui mõõdan oomides siis 740 olenematta kus ma olen kas garaažis või toas ja nii on kõigi 3 õhulugejaga mis mul on. Kärssand juhe on vahetatud ja peale seda mootor ei töötanud üldse suri vahel täiesti välja siis vaatasin veakoode ja pildus mulle 14 9 ja 12 ehk siis segusiibri asendi andur, mootori temp andur ja vaakum klapp mis klõpssis siis, kui süüte sisse keerasin see vaakum klapp on siis sisselaske ja kütuserõhuregulaatori vahel. Kustutasin veakoodid ära ja voilaa mootor töötab kuid mitte nii nagu peaks nimelt väristab ehk vibra on tervel kerel sees. siis ta siin põksus oma 15min ja tegin uuesti ajule veakoodide lugemise ja nüüd see tleed mis peaks vilkuma ei kustugi ära :S imelik on ka see, et anolmaalia põhjustas just see et ma vahetasin IAT juhtme ära ennem võtis ta lihtsalt alju kütust nüüd aga vahel lihtsalt ei käi. Korra siin mõtlesin, et kas peaks ajus kõik üle jootma??? või on tõesti aju lihtsalt läbi :sick:

Tänud kõigile kes on viitsinud aidata :thumbup:
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 06 Jaan 2012, 17:51

Vale häire see et lamp põles oli sellest, et sai kerest massi :angel: aga täpsustan siis mis hetkel toimub. Kustutasin veakoodid ja vahetasin segusiibrianduri (doonormootori küljest sain) tegin uuesti diagnosti ja veakoodid samad peaks nagu üks vähem olema aga ei.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 06 Jaan 2012, 22:22

Teen siis väikese kokkuvõtte
Jootsin ajus kärssanud koha üle
Vahetasin kärssanud juhtme
vahetasin mitmeid kordi õhulugejaid
vahetasin segusiibri asendi anduri ära
Avastasin, et ajju mineva kõige väiksema pistiku klemmid on kuidagi välja tulnud ja lükkasin need õigetesse kohtadesse tagasi, et ulatuksid isaste klemmideni ja ühendasin pistiku ajuga.
tegin lugematu kordi diagnosti ja ajule niiöelda restarti
lõpuks kallasin veel 4L bena juurde

Tulemus on selline, et starter veab mootorit ringi, säde on olemas aga mootor ei käivitu enam(kas pump töötab ei jõudnud vaadata) ajule diagnosti teha ei õnnestu enam sest diood ei tee enab piuksugi, ennem vähemalt näitas veakoodigi :eh: nüüd on kaks võimalust kas ma keerasin ise midagi tuksi või oli ennem midagi tuksis :think: :lol: aga hoian ikka positiivset vaimu üleval ja loodan, et homme saan asjale jälile.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas bmw » 07 Jaan 2012, 00:34

kui ma ei eksi siis GD 2,2 mootorite ajud on samad, pistikud erinevad ja sõltuvad sellest kas tegemist oli automaat kastiga auto või ilma.
Ferrum Fabrica :D
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 07 Jaan 2012, 03:05

3ja 2 pistikuga ajud on sisemuselt ka erinevad, kuigi tarbija seisukohast suurt vahet ei märka. Juhtmestik peaks jah erinema vaid pistikute poolest.
Sisuliselt on ka Mazda929 HC 2.2 L mootoriga aju ka samasugune, 3 pistikuga. Ühenduste poolest pole kontrollinud, seal võib olla üllatusi.
Soovitaksin vahetada välja või vähemalt täielik kontroll teha mootori juhtimise juhtmestikule ja ilmselt ka aju vahetus.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 07 Jaan 2012, 12:06

Mul endal nimelt ongi 2 pistikuga aju pärit siis 626 2,2 4WD mazda pealt. Kui kellegil on pakkuda sellist aju mis mul piltidel siis oleksin äärmiselt huvitatud. Ajul endal pole mingeid numbreid ega koode peal selesuhtes vahet saaks teha ainult trükiplaadi võrdlusega. Teen tast patema pildi. lähengi kohe garaaži ja kontrollin juhtmestiku üle.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 08 Jaan 2012, 15:35

Hetke seis selline; auto sõidab! Viga oli siis selles, et ma vedasin juhtme mis oli kärsanud valesti. Vedasin ta otse pistikust pistikusse aga ei vaatanud et see juhe on pundis veel kahe juhtmega ühenduses ja need jöid ühendamatta. Ja sealt tulid ka veakoodid ja lõpuks ka see, et auto ei käinud enam üldse. Ühendasin need juhtmed nagu peab ning VOILAAA hakkas elama jälle. Sellekohapealt oskan ma ainult iseennast süüdistada :D sest nagu ikka väsinud peaga pole mõtet üritadagi järgmine päeva on alati targem, kui eelmine nii olika präegu. Nüüd jääb veel üle kütusekulu mõõta ja siis selgusele jõuda kas asi sai korda. Hetkel Küünalde järgi on ikkagi segu liialt rikas sest küünlad on kohvipruunid ja sumpsist tuleb väga imelikku haisu (mitte katalüsaatoriga seotud haisu)

Selline nägi juhtmestik välja peale isolatsioonide maha kakkumist. Mähkisin ta pärast korralikult riidest musta isoleeriga sisse :thumbup:
Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 22 Jaan 2012, 01:09

Tere, pole pika aega postitanud siia aga selle vea parandan ohe ära. Nimelt vedasi taas ühe Mazda enda hoovi, et sealt endale vajalik võtta. Autost siis lähemalt, Mazda mz6 2,2 USA varjant või lausa pärit sealt täpselt ei teagi. doonorilt enda auto külge poogin KONDITSIONEER, keskmisi salongi vendi ribisid liigutav seade ja äkki ka automaat turvavööd. Esialgu otsisin sellist pilli mille saaks pooleks lõigata ja siis tagumist auto osa kasutada šabloonina 4x4 tagasilla tegemise tarbeks. Nüüd võin öelda, et suurem osa juppe on projekti tegemiseks olemas ja võib alustada. Homme plaanin GE 4X4 mootori maha võtta ja kere pooleks lõigata. Väikene idee tekkis ka MX6 järele jääva tagumise osaga nimelt teha see käruks 8) seda siis, kui 4x4 coupe all töötab.

Kas püsikiirus hoidjat GD pealt on keegi mõnele teisele autole pannud ja kui keerulise skeemiga see süsteem on ehitatud, ise kahjuks elektri skeeme lugeda ei oska.
Kas konditsioneeri pealepanekuks on vaja palju juhtmetööd teha või piisab pumba ON OFF nupust?

MX6 on selline (üle jäävad bena paak ja valu veljed)
Pilt

Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas Mel » 22 Jaan 2012, 12:24

Saaks mingi valemiga tolle stanged ä ommale :(
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 22 Jaan 2012, 12:28

Esimene stange mis oli USA oma on sodiks sõidetud ja see mis seal ees präegu on tavaline aga ma arvan, et selle stange enda saamise valem on väga keeruline sest ei taha seda eriti loovutada.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas Mel » 22 Jaan 2012, 12:33

OK.e satub neid veel simapiirile,heasti sobiks modida omma gc coupele :wink:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 22 Jaan 2012, 12:44

Kas sa mõtled tavalisi stangesid mis on GD coupe omad GC coupe peale panna?
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas Mel » 22 Jaan 2012, 13:22

Noojh iseenesest ei pea olema usa varjant
Pilt
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist