Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Jaan 2013, 16:03

heikki kirjutas:...Tühikäigul nagu jätaks ühe takti vahele ja sumpast on kosta järelpõlemist(õrn paukumine) kui kohapeal pöördeid tõstan siis on vahelejätmist tunda ka suurematel pööretel.
Pole välistatud, et põhjus on kas süütesüsteemis või pihustites ja nande juhtimises.
heikki kirjutas:Küsimus õhulugeja kohta, kas õhu temp andur peab peale vaadatesolema ilus puhas plastik`? Nimelt minul on kõik 3 õhulugejat anduritega mis on nagu otsast läbi põlenud või siis mustust täis, pilti saan ma alles homme teha, aga kui peakski olema see temp anduur õhulugejas läbi siis mõtlesin prooviks ühe lahti võtta ja proovida andurit asendada...
Andur peaks olema puhas, kui on must/tahmane, siis on tegemist mootorist tagasilöökidega. Kui on must õlist, siis karteri tuulutuse probleemid.
Vahetamise käigus pead lugejat tükeldama. iga jublakas, mida eemaldad peab tagasi samale kohale saama, st et täpselt samale kohale. Nn liuguri asendi muutus ühe mm võrra võib tähendada jõu kadumist, kütuse kulu suurenemist + 5-10/l sajale... Seadistamiseks vaja wideband lambdat, mis pole odavate killast. Vedru pinge muutmist põhjusetta ka ei soovitaks.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas freerider » 11 Jaan 2013, 19:28

heikki kirjutas:...küsimus õhulugeja kohta, kas õhu temp andur peab peale vaadatesolema ilus puhas plastik`? Nimelt minul on kõik 3 õhulugejat anduritega mis on nagu otsast läbi põlenud või siis mustust täis....


Heikki, anduri luti sees on termotakisti, mis tumedat värvi ja see on fikseeritud liimiga, mis on musta värvi(olen lammutanud, tean). See ei ole põlenud seest. Tundub vaid nii. Sa ei pea ju seda vahetama hakkama(saad testriga takistust mõõta ka ju õhulugeja klemmidelt). Üldse pole vaja kaant lahti võtta. Ja takistused on THAA-l(siseneva õhu temperatuurianduril):
-20 kraadi juures - 13,600...18,400 oomi;
+20 kraadi juures - 2,210...2,690 oomi;
+60 kraadi juures - 493...667 oomi.
Mõõtma peab testriga(oommeetriga) ja eemaldatud õhulugeja pistikuga õhulugeja klemmidelt E2 ja THA. Siis mõõda takistust õues külma käes(peaks olema suurem) ja mõõda toas ~20 kraadi juures(peab vähenema 2..3 oomini). Panen ka pildi sulle, mis näitab ära, milline on mis klemm õhulugeja küljes(pistiku joonist mul hetkel kahjuks ei ole):

Pilt

Paugub, sest nagu Toomas mainis - mootor saab rikast segu või on süütesüsteem rikkega(kontrollida jagaja andur, jagaja kaas, kõrgepingejuhtmed, küünlad). Kütust tuleb liiga palju(aju rikastab segu pihustite pika lahtiolekuajaga). Muidu tühipöörded on sul ikka 800..950 peal või ujuvad ka?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 11 Jaan 2013, 23:27

Tühi käik jääb umbes sinna vahemikku aga miskipärast vahel ujub vahel mitte üldjuhul kukuvad pöörded alla ja siis taas normi. Proovin homme takistuse ära mõõta. Homme proovin aega leida ja vaadata süütesüsteemi üle.
Kuidas ma saaksin jagajas nukkvõlli anduri töökorda kontrollida?
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Jaan 2013, 08:29

freerider kirjutas:
heikki kirjutas:...pistiku joonist mul hetkel kahjuks ei ole...
Seletav skeem ka skeemide rubriigis olemas.

heikki kirjutas:...Kuidas ma saaksin jagajas nukkvõlli anduri töökorda kontrollida?
Sissejuhatuseks peaksid antud anduri endale hankima!
Niipalju kui minu skeemid näitavad ja oma kogemused lisaks on nii vända kui ka nuka andurid antud põlvkonna mootoritest vaid FE3 ja F2T jagajas. Ehk vaid neil mootoritel, mille süütesüsteemi juhib aju. :wave:
Lihtsaimm äratundmine: kui jagaja küljes on vaakumi voolikud, siis aju süütesüsteemiga ei tegele.
Sinu mootoril süüte juhtimine käib vaid "Halli" anduriga ja võimenduskiviga(ilmselt miski transistor seal sees), mis asuvad jagajas. Mähist saad katkestuse ja lühise suhtes mõõta, kivi kohta ei oska miskit öelda.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas freerider » 12 Jaan 2013, 09:40

heikki kirjutas:Tühi käik jääb umbes sinna vahemikku aga miskipärast vahel ujub vahel mitte üldjuhul kukuvad pöörded alla ja siis taas normi...

Huvitav, aga mul on seesama viga. Aga olen sellega harjunud. Kui võtan foori all käigu välja, siis pöörded langevad korra(vahel) isegi 500 peale 0,5ks sekundiks ja siis jälle 800 peale tagasi. Minul on viga selles, et pole tühipöörete mootor ühendatud. Autol on 929 HC sisselaskekollektor ja aju ei tunnista selle tühipööretemootorit :p

Heikki, sa küsisid, et huvitav kuidas mul auto käib ilma vaakumklappideta ja millekski nad ju on(kütusekuluks sain selle nädala argipäevadel ainult linnasõite 47km tehes 6,3L. Maantee peal on see number väiksem, ja mul on hea mõõta, 30 liitrine bensupaak on Mazda peal ainult

http://static1.nagi.ee/i/p/859/75/214938279c690b_l.jpg/1).


heikki kirjutas:Kuidas ma saaksin jagajas nukkvõlli anduri töökorda kontrollida?


Nukkvõlli andurit (G-andur) tõesti meie autodel pole. On ainult Ne-andur ja see toidab oma energiaga ka tahhomeetrit. Kõige parem "peegel" jagaja anduri tervise kohta ongi tahhomeeter. Kui andur enam õigesti ei toimeta ja signaali ei anna, hakkab ka tahhokas valetama ja seier siia sinna hüplema. Anna õrnalt gaasi 800-st pöördest kuni 4000pöördeni, vaata kas seier tõuseb sujuvalt? Ei usu et sul seal viga, võid muidugi jagajaid vahetada proovida, aga pigem ikkagi viga jahutusvedeliku temp. mõõtmises...ECT anduri signaali ajusse jõudmises. Edu remontimisel igatahes! :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 19 Jaan 2013, 20:38

Sain teise aju lõpuks peale ja hoobilt hakkas aju kahte viga näitama, lamda andur ja tühikäigumootor(klapp) andurit vahetama hakatesselgus et see on hoopis lahtine ja pool tiiru keerates kukkus küljest :oops: minu viga. Tühikäigumootori vahetasin ära ja mootor käib präegu 6km sõites normaalselt aga õrn paukumine on minimaalselt ikka alles. Proovin pihustid üle vaadata sest neid mul ka jagub, et vahetada ja paremad välja praakida.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 20 Jaan 2013, 10:47

heikki kirjutas:... paremad välja praakida.
:thumbup:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 20 Jaan 2013, 11:16

:lol: vast ma ikka mõtlesin paremad välja sortida 8)
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 21 Jaan 2013, 17:32

jagaja küljes on vaakumklapp mis regullib süüdet, seal on 2 vaakumvooliku otsa ja kas on õige, kui mõlemad lähevad sisselaskesse vaakumisse?
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Jaan 2013, 18:30

Kas skeemide teemas pole kirjeldust?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas freerider » 21 Jaan 2013, 19:34

heikki kirjutas:jagaja küljes on vaakumklapp mis regullib süüdet, seal on 2 vaakumvooliku otsa ja kas on õige, kui mõlemad lähevad sisselaskesse vaakumisse?


Vahel on veel "vaakumi viitklapp".
Joonis siin:

Pilt

Autoriõigused ei kuulu minule. Võetud 626 el. skeemide nurgast. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 21 Jaan 2013, 23:08

Mul on joonise järgi need vakumid vahetuses. Nii aga segusiibri küljes ühe vaakumi väljavõtte ees on reguleerimis koht ja ma vist jooniselt näen, et see jagaja ülemine vaakum peabki just sinna väljavõttesse minema? Kuradi hea oleks präegu kellegi originaal seisukorras mootorilt vaadata. :D
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 27 Apr 2014, 22:30

Oskab keegi mind juhendada või teab täpselt kust kohast võiks leida selliseid küljelaiendeid nagu mul mazdal küljes hetkel on. Ei otsi originaali vaid sobib ka järgi tehtud. kellegilt kunagi kuulsin, et kusagil lõuna naabrite juures tehakse aga pole seda weebi lehte senini leidnud kust infot saaks.

pilt ka siis
Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 12 Mai 2014, 18:25

Eelmine aasta soetasin veel ühe GD coupe ja see sai nüüd sõiduvalmis tehtud, plaanid sellega on samad, et teha 4x4 kasutades GD ja GE 4 veoliste sildu. Aga seoses sellega teen varsti enda esimese GD coupe müügikuulutuse. Põhjuseks see, et otsisin endale katuseluugiga ja musta couped ja kahte autot pole jaksu pidada. Kui kellegil peaks huvi olema võib juba järgi küsida. Sest kuulutuse saan vast alles nädala pärast ülesse.

Samas küssa ka modedele kas ma peaks tegema uue teema või oleks saagat siin mõistlikum jätkata? auto on sama, plaanid on samad ainult värv ja number teine.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Mai 2014, 18:33

heikki kirjutas:... kas ma peaks tegema uue teema või oleks saagat siin mõistlikum jätkata? auto on sama, plaanid on samad ainult värv ja number teine.

Vaadates teema pealkirja on ju kõik muutumatu. Ehk sama auto ja kasutaja koos kõikse selle auto arendamisega võiks jääda siia teemasse.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 10 Dets 2014, 21:40

Tere taas!
Saabus kätte aeg, et hakata paigaldama 4x4 kasti! Nimelt nagu eelmise coupeega lendas ka sellel differ laiali ja ainuke mõistlik lahendus on lõpuks sunniviisiliselt see 4x4 projekt lõpuks käima lükata. Nimelt hakkas kasti otsa semmer õli lekkima ja muidugi vahetasin selle ära aga kui töö tehtud sai siis auto enam kohalt ei liikunud :D ja kast kiilus kinn. Eeldan, et juhtus sama mis kunagi juba juhtus. Seega oleks mul vaja kellegilt hooratast, et sellele tugevam siduri komplekt peale aretada. OR. ei pidavat väga 4x4 all kestma. Kasti saab alla siis järgmine samm on tagasilla ehitamine.

2,2 F2 mootori hooratast oleks vaja kellel üle võib julgelt pakkumise teha.

Heikki
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 11 Dets 2014, 22:51

Täna sain vana kasti maha. Enne 4x4 kasti pealepanekut vaja siis teha järgnevad asjad... vända otsasemmer, pooltelgede semmerid, vaja leida tugevama survega korv sidurile sest OR hakkab kindlalt libisema.
Sellega seoses jäävad üle poolteljed ja käigukast millel on diffri sateliidid katki ja käigukangi hoovastik koos käigukangiga mille puksid on vägagi tihedad. Kui kellegil võib vaja minna siis PS. Pilte luban siis, kui kast küljes :D
Kui kellegil vedeleb F2 turbo väljalaskekollet siis sooviks diili teha.

Heikki
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Dets 2014, 07:11

heikki kirjutas:...Kui kellegil vedeleb F2 turbo väljalaskekollet siis sooviks diili teha.

Heikki

Kasutaja barlanks, tal oli üks isend tükeldamisel. Küsi temalt.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 12 Dets 2014, 10:24

Kahjuks temal pole kollet enam alles.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas -mix99- » 12 Dets 2014, 12:55

heikki kirjutas:...Kui kellegil vedeleb F2 turbo väljalaskekollet siis sooviks diili teha.

Heikki


Maale lähen, vaatan üle, kumb mul üle jääb. Mul 2 kollet, 1 on kindlasti F2T oma, kuid see läheb endal kasutusse. Teist hetkel ei mäleta, kas F2T või F2. Võid pühapäeval üle küsida.
EDIT: Üle siiski vabalthingava kolle.
Kasutaja avatar
-mix99-
 
Postitusi: 216
Liitunud: 04 Mär 2008, 16:41
Asukoht: Ida-Virumaa, Mäetaguse

1992 Mazda 323F

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 19 Dets 2014, 00:11

Hooratas, korv ja sidur on pärit Ford Probe F2T`lt. Kuna hooratas on diameetri poolest suurem vahetub selle hammasvöö F2 mootori omaga. Sidurikettal vahetub nuutide osa samuti sobivama vastu ja siduriketta katted tulevad uued. Kui kõik siduri ja hooratta asjad treialilt kätte saan siis saan ka kasti alla panema hakata.

Mootor saab endale turbo ja kõik mis vaja mootori töö juhtimiseks tuleb Ford Probe F2T mootorilt ja ka need jupid peaksid mingiaeg minuni liikuma hakkama. Surveaste jääb mootoris samaks mis NA-l on ehk siis 8.6:1. Lisaks tuleb ka segukell. Pole veel leidnud WG-d mida külge aretada aga saab ka sellega tegeldud.

Tagasild tuleb nullist uus teha kuna vana 4WD oma on omadega väga otsas ja liiga kohmakas sinna. Tagasilla teen siis torudest.

Kütusepaak tuleb eemaldada ja teha uus tagavara ratta kohale. Nimelt tagavara ratta süvendi likvideerin täielikult.

Kuna autol on ka ABS siis pean sellegi millalgi eemaldama kuna pooltelgedel pole hammasvööd millelt infot saada.

Heikki
Viimati muutis heikki, 19 Dets 2014, 20:56, muudetud 1 kord kokku.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Dets 2014, 08:42

heikki kirjutas:... Kuna hooratas on diameetri poolest suurem vahetub selle hammasvöö 2,2F2 mootori omaga...
F2 ja F2T hoorattad on erineva läbimõõduga ja seepärast ei mahu ta ka sidurikotta. Hammasvööd väiksema ketta küljest suurema külge aretada- treiali abiga. Sidurikoda avardada- nõrgestab kasti kinnitust mootori külge. Üksühele ei saa paigaldada.
Sisuliselt et vabalthingava kasti külge kinnitada F2T mootor on vaja kõik alates poriplekist välja vahetada(poriplekk, hooratas, korv, ketas).
Kui sul hakkab F2T oma normaalset elu elama vabalthingava siduriga, siis olenevalt sinu temperamendist, võib siduri vahetamine saada argipäevaseks tegevuseks. Turbo annab tunduvalt suurema väändemomendi, millega vabalthingava moto sidur arvestatud pole. Pealegi on sul ju 4vedu külge arvestatud, mis niigi suurendab siduri koormust. F2 ketas vs F2T ketas - 220mm->240mm läbimõõt. Sportsidur ehk kannataks suuremaid väändeid, aga siis kaob mugavus, sidur haagib äkki- libistamine(kohaltvõtul) kaob pea täielikult, sealt edasi- löökkoormused veermikule.
Kui sul jääb surveastmeks 8,6 (vs 7,6) siis ole ettevaatlik F2T`le norm ülesurve rakendamisega. Pingutad veidi üle ja saad lühiajalise kasutamisega vinge mootori. Paraku pead olema valmis uue mootori hankimiseks. Aju küll peaks ära plokkima deto anduriga ebameeldivused, aga parima tulemuse saad ehk vaid progetava aju ja antud mootori spetsseadega.
Ülevaatustega võib sul tekkida probleeme. VIN koodi järgi tuvastatakse et puudub ABS ja mootori toitesüsteemi ümberehitus(turbo lisamine). Mida aeg edasi seda enam kiputakse närima pisiasjade kallal.
PS kui sul ehitamise käigus jääb F2T siduriketas(240mm, 23 nuuti) üle, oleks sellest huvitatud. Vastu võin pakkuda 220 mm ketast 22 nudiga.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7795
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 19 Dets 2014, 09:31

Sa kordasid põhimõteliselt seda mida mina rääkisin.
Hooratas treitaksegi väiksemaks, et NA hammasvöö peale mahuks ja sellega probleem laheneb ning sidur tulebki F2T oma.
Olen arkist asju uurinud ja kui sama platvormile ehitatud autolt juppe ümber tõsta siis ei ole probleemi see arkis lihtsa vaevaga ka kooskõlastada.
Rõhust ei oska ma präegu rääkida kuna staatiline surveaste muutub siis peab sellega katsetama hakkama ja selle tarbeks tulebki lairiba lamda ja segukell. Kui asju teha mõistuse piires siis kestab ilusti. Proge aju oleks kindlasti parem lahendus aga EUROD rahakotis ütlevad sellele hetkel kindla EI!

Heikki
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas IvarR » 20 Dets 2014, 13:43

tomkulibin kirjutas:Sportsidur ehk kannataks suuremaid väändeid, aga siis kaob mugavus, sidur haagib äkki- libistamine(kohaltvõtul) kaob pea täielikult, sealt edasi- löökkoormused veermikule.


Kangemaid sidureid on tavaliselt erinevate omadustega. Näiteks Sachs Race Engineering-u korvi puhul ei ole ei pedaal raskem ega ka libistamise probleemi ummikus AGA korvid maksavad 500euri kanti ja toodetakse neid enamasti sakslastele.

Antud neliveo puhul ma ei julgeks kasutada üldse väga kanget sidurit kuna ma eelistaks enne libisevat sidurit kaitsmaks mazda õhk-õrna neliveoskeemi.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1934
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 20 Dets 2014, 15:08

Jah olen teadlik sellest kasti õrnusest ja väga ei kavatsegi teda lõhkuma hakata. Laiali lasta ka ei taha ja seni pean leppima sellega mis mul hetkel on. Muidugi on käinud peast läbi ka Evo 4 käigukast aga tolle peale aretamine läheb hetkel, kui pole veel enda garaaši valmis saanud liialt keeruliseks ja kalliks. Kuid tulevikuplaan sinna liigub.
Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist