Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 626 GD coupe 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 21 Nov 2010, 13:49

See on siis mul talvel sõitmise auto, kuna teisega talvel ei sõida siis on see lausa hädavajalik. Nagu vanal autol ikka on igast vigu küljes mis vajavad likvideerimist. mõned pildid ka
Pilt
Pilt
Pilt
Ära olen juba teinud summuti paranduse, termostaadi ja dosooli vahetuse, keemilise pesu salongile, väljastpoolt siis värvisin piltidel nähaolevad ja silma karjuvad kohad üle (lihtsalt lakialusele värvile panin kinnitit sekka) vaatab, kui tahtmist jagub värvin kevadel auto mustaks, seniks käib väga hästi.

Präegu maadlen ma jahutussüsteemiga. paar päeva tagasi vahetasin termostaadi ja dosooli ära. Põhjus miks ma seda tegin oli see, et pill läheb ebamaiselt kaua soojaks. Dosool oli täpselt sama värvi nagu väga kange kohvi vähese piimaga :D Sai siis kogu süsteem veega läbi loputatud. Tulemus on selline, et mootori töötemp tõuseb sutsu kiiremini aga salongi tuleb ikkagi jahe õhk (salongiradiaator ei ole kinni ega umbes) imelik on veel see, et mootori jahutus radikas läheb korralikult soojaks juba enne seda, kui mootori töötemp üleval on selline tunne nagu polekski sellel mootoril väikest jahutus ringlust ja on ainult suur. Äkki teab keegi öelda,kui kiirelt seelline mootor soojaks läheb ja kuhuni peaks tempertuuri näidik jõudma et mootor oleks töösoe. Või hoopis on sellel mootoril mingine väikese ringi sirkulatsiooni pump? Veel vingem oleks kui keegi oskaks öelda või suunata kust ma võiksin leida MANUALI selle konkreetse isendi kohta. Võib olla on asi hoopis nii et otsin valede nimetustega :wtf:
Viimati muutis heikki, 14 Jaan 2013, 16:46, muudetud 1 kord kokku.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Nov 2010, 23:02

Kasvavad ka väikse ringi torud kinni ja see, et jahutusvedelik mahub salongi radiaatorist läbi, ei tähenda veel et ta sooja suudab ära anda. Songi vähe foorumis ringi, sarnaseid probleeme lahatud mitmeid kordi.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas heikki » 22 Nov 2010, 19:07

Nii minu mõistus on täiesti otsas. Täna käis heitgaase mõõtmas ja tulemus on 10X üle normi. Müstika on sellepärast, et diagnosti ajule tehes ei näita ta ühtegi veakoodi. Ma ise kahtlustan ikkagi lamda andurit.

näitajad on siis järgmised, äkki keegi targem oskab kommenteerida miskit.

CO 8,57 %

CO2 08,6 %

HC 0874 ppm

O2 1,26 %

co lask 8,57 %

lambda 0,780

temperatuur 017
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas riisiveski » 24 Nov 2010, 13:55

heikki kirjutas:Nii minu mõistus on täiesti otsas. Täna käis heitgaase mõõtmas ja tulemus on 10X üle normi. Müstika on sellepärast, et diagnosti ajule tehes ei näita ta ühtegi veakoodi. Ma ise kahtlustan ikkagi lamda andurit.

näitajad on siis järgmised, äkki keegi targem oskab kommenteerida miskit.

CO 8,57 %

CO2 08,6 %

HC 0874 ppm

O2 1,26 %

co lask 8,57 %

lambda 0,780

temperatuur 017

Kõik need näitajad viitavad liiga rikkale segule, lisaks siis palju põlemata kütust heitgaaside hulgas. Alustada võiks näiteks uuest õhufiltrist ja küünaldest. Lisaks on mootori temp antud näitude järgi madal, proovi testida ka nii, et mootori temp oleks vähemalt 80 kraadi.
Käitu targalt. Sõida turvaliselt. Püsi õiguskuulekas.

Mazda6 Sport Wagon 2.3 GT Activematic '06
Kasutaja avatar
riisiveski
 
Postitusi: 471
Liitunud: 02 Mär 2009, 20:21
Asukoht: Tallinn (Mustamäe/Nõmme), Haapsalu

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 24 Nov 2010, 14:04

kaldun arvama, et "temperatuur 017" on ümbritseva keskkonna temperatuur, milles asus mõõteseade ise.
Aga jah, ega kui ikka on masin hooldamata, siis pole sügavat mõtet kisa tõsta sellest et põlemisjäägid paigast on. kui kõik hoodusega seotud tööd tehtud ja ikkagi viga jätkuv, siis võiks asjasse süveneda.
tihti liigse segu riikuse põhjuseks olnud ka jahutusvedeliku temp andur...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas heikki » 30 Dets 2010, 23:15

Too tomkulibin põhi holdus on tehtud! Vahetasin ära õhulugeja ja asi paranes CO poole pealt 6 peale ja HC 600 peale. asjad mida kontrollisin olid siis EGR klapp (toimis) kontrollisin kütuse rõhku(2-5 kuni 3 bar) eemaldasin kütuserõhu regulaatori ja vaatasin kuidas see regulaator liikuma peaks ja no ei liikunud kuhugile poole aga kütuse rõhk paistis normis olevat :wtf: Vahetasin veel temperatuuri anduri ja kyynlaid vaadates selgus ,et ühe kyynlapesa keere maas aga läbi ta sealt ei ole andnud (küünlad on 200km sõitnud) kyynla juhtmed on nagu nad on(vahetamatta). eelmine omanik rääkis veel seda, et pihustid said puhastatud ja nad oli korralikult ikka kinn. Otsisin ka netist pilte 2.2l leegitoru pilti aga ei leidnud tengin siis ise pildi ja küsimus oleks siis selline, et kas ta peabki nii peenike olema ja kui jõuab katalysaatorini siis läheb jämedamaks? vaatasin ja võrdlesin siisn 1,6l mootori (suva auto mootoril) leegitoru ja paistab sama mõõtu olema aga miks?
Pilt
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 31 Dets 2010, 04:39

Kogu mootorist töötab aja hetkel vaid üks silinder, seega ühest silindrist väljuva toru mõõt peaks piisav olema ka seal, kus kollektori torud kokku jooksevad, ehk nn pükste lõpus. Reaalselt on aga pükste lõpus oleva toru mõõt oma läbilaske võimelt suurem, kui see ava, mis on silindri väljalaske klapi vahel.See on siis toru(väljalaske süsteemi) poolt tekitatava takistuse vähendamise eesmärgil. Samas ei tohi unustada seda, et vabalhingava mootori normaalse töötamse tarvbeks peab väljalaske süsteem omama vastutakistust/mootor vjab vasturõhku. Ennaamus isehakanud insenere/tuunijaid on oma tuunimisega saavutanud vaid kütusekulu suurendamise ja mootori võimsuse langemise. Seega igasugune isetegevus eeldaks miskeid teadmisi sisepõlemismootori hingeelust, kui tahad, et tuunimise tagajärjeks oleks miskit enamat, kui vaid mõtetu tegevus ja raha raiskamine.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas heikki » 31 Dets 2010, 18:28

Ma ise arvasin ka, et vastusurve pärast on toru seal selline aga see selleks. Oskab keegi öelda mis andur asetseb radiaatori küljes alumise lõdviku juures`? Täna sai küünla pesasse puks treitud ja toimib!Mõõtsin silindrites surve ka ära ja kõigis on ühtlaselt 10.7 bar. Tuli meelde veel see, et vahetasin ära ka lambda anduri.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2,2 85kW 88a -heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 01 Jaan 2011, 14:14

heikki kirjutas:...andur asetseb radiaatori küljes alumise lõdviku juures...
On temp lüliti, mis reageerib temperatuurile +17 kraadi ja vajalik on ta mootori aju tegevuseks. Samas erilisi anomaaliaid tema puudumine ei tekita.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 15 Jaan 2011, 18:59

Eile käisin ÜL tegemas ja selgus, et tagumised piduri voolikud on game over aga CO on paigas ja viga oli siis õhulugejas ja pihustites. Pihustid sain siis nii, et ostsin nad koos komplektse töötava mootoriga. Ja nüüd peaks varuosi varnast võtta olema . Vahepeal otsustasin ära mis värvi Mazda kevadel värvida ...MUST... peaks turske olema. :thumbup:
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 08 Veebr 2011, 09:38

Sebisin Mazdale (Lexus IS 250 07a) 17"x8 veljed. Nüüd küsimus suurele ringile, kas kellegil on müügiks Mazda 626 GD coupe madaldus vedrusid? Saaks välimuse sutsu turskemaks.Ausalt öeldes ei jõu juba kevadet ära oodata, et saaks pilli mustaga üle tuisata 8)
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas rvs » 13 Veebr 2011, 15:22

Tagumised pidurivoolikud game over? Voolikud, ehk siis kummist ikka, mitte vasest torud? Torud said vahetatud ca 2 aastat tagasi.
Kasutaja avatar
rvs
 
Postitusi: 896
Liitunud: 03 Nov 2006, 13:09
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 14 Veebr 2011, 00:19

Pull on see, et käisin esimest korda Tartus sõbrakeskuse juures ÜL tegemas ja seal olid pidurivoolikud OK ja 1 kuu hiljem ja paarsada km läbides olid Bussipargis ÜL-i tehes voolikud jummala otsas, mulle endale tuli see ka täieliku üllatusena :crazy: aga jah pidurivoolikud mitte torud olid katki. Vahetasin ära ja läksin järgmine päev näitama siis ei vaadatudki kas on vahetatud ve ei ja tehti ainult piduristend, järeldused tehke ise. Muide täna panin salongi radiaatorile veel sirkulatsiooni pumba vahele ja toimib läheb kiiremini soojak ja ka mootori temp tõuseb kiiremini :o MADALDUS VEDRU ON VAJA. :twisted:
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas bmw » 17 Veebr 2011, 20:14

kui mu GV varuosadeks läheb siis võin madaldusvedrud pakkuda, viimased üsna jäigad.
Ferrum Fabrica :D
Kasutaja avatar
bmw
 
Postitusi: 499
Liitunud: 21 Dets 2005, 15:43
Asukoht: KEILA

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 21 Mär 2011, 16:27

Vahepeal on kuhjaga km läbitud aga eile hakkas imelik tigin mootorist kostuma. Tigin siis oleks nagu klappidest ja külma mootoriga seda tiginat pole aga nii kui soojaks läheb on tigin olemas. Äkki oskab keegi mulle seletada mis moodi selles mootoris toimub klapivahede reguleerimine? Õli on vahetatud 200 km tagasi ja tegin ka mootorile sisemise pesu.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Mär 2011, 17:21

heikki kirjutas:... mis moodi selles mootoris toimub klapivahede reguleerimine? ..... tegin ka mootorile sisemise pesu.

Klapivahesid reguleerivad sel mootoril hüdrokompensaatorid, neid on iga klapi tarbeks personaalne.
See sisepesu võis lahti leotada paakunud saasta ja 100% ei suuda keegi anda sulle, kuhu see saast satunud on. Sina oletad sinisilmses lootuses, et kõik sai välja lastud, paraku reaalselt seda tõestada ei saa. On reaalne võimalus, et see saast on nüüd ka oma mõju avaldanud kompensaatoritele. Ennetades järgnevaid küsimusi:
1.Parim läbipesu on regulaarne õli vahetus.
2.tiksuvate kompendaatorite läbipesu, puhastamine, taastamine... viib ikkagi uute vastu vahetamiseni.
Hetkel odavaim variant on veelkord õli vahetada, ehk läheb ära tiksumine.
Seda siis juhul kui on tegemist kompensaatoritega. Muul juhul- virtuaalne heli edastamine kirjalikus pildis = :crazy:
PS mis asi on uus õli, mille sisse kallasid, ehk on selles probleem? Pole ka välistatud, et nüüd on kulumisest/vanadusest tekkivate murede tagajärjed kohale jõudma hakanud.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 21 Mär 2011, 18:09

Sisse kallasin Gulf pool sünteetilise õli ja see sama õli oli ka ennem sees õli.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Mär 2011, 20:24

Õli ei tohiks paha olla, aga loputus peale läbipesu on oletuslik probleemi allikas. Ilmselt peale läbipesu lasid solgi välja ja kallasid õli sisse. Reaalselt sissekallatud õli on loputusvahend...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 24 Mär 2011, 22:12

Täna vahetasin hüdrotõukurid ära, aga paari tõukurisse ei saanud tõukuritäit õli, et sutsukene jäi puudu. Panin auto käima ja õrn tigin jäi sisse, huvitav kas see oli paha, et jäi sinna sutsu õhku sisse või peaks see süsteem seal ise korda minema :D Igatahes lihvisin täna velgesid ja homme saavad asjad siis uue värvkatte siis teen paar pilti ka
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas tomkulibin » 25 Mär 2011, 08:28

tõukurid peaksid ise õhust lahti saama, võib vaid aega võtta...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 06 Apr 2011, 22:59

Pilt

Räägin siis sellest mis vahepeal teha olen jõudnud. Vahetatud sai hüdrotõukurid, õli, küünlad ja küünlajuhtmed ette sebisin originaal stange lisa, sebisin veel madalduse (suvelks) ja ka vanad uued veljed 2007a Lexus 250IS-alt ja needki said uuenduskuri, vahetasin ka tagumise stange edevama vastu välja. Hetke seisuga ei oska öelda kas jõuan enne talve auto korralikult üle värvida või mitte. enne talve tuleks kindlasti amordid ja vedrud ära vahetada, uute vastu ja kindlasti regullitavad.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas hardstyler » 08 Apr 2011, 12:03

Tundub täitsa hea aga küljekarp riivab silma veidike.
Edu!
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 08 Apr 2011, 16:12

Küljekarp võiks ka olla originaal laiend siis oleksin mina ka rahul, aga pole hullu seda asja saab parandada ajapikku.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas Mel » 08 Apr 2011, 16:44

hardstyler kirjutas:Tundub täitsa hea aga küljekarp
Edu!


Hmm,mu arust just väga seff :shifty: teeme mõmmile ka samasuguse :D
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GD 2.2 85kW 88a. - heikki

PostitusPostitas heikki » 09 Apr 2011, 19:28

Hmmm mis või kes on MÕMMI?
Muidu on mul küsimus teistele GD keredega Mazdade omanikele, kui kerge või raske on roolivõimuga isenditel rooli keerata originaal rehvi laiusega? Seda küsin sellepärast, et mul enda Mazdal talvekatega (185 laiad) oli rool umbes ni raske nagu oleks ilma roolivõimuta isend. Muidu pesin terve roolivõimu süsteemi 3 korda uue Textron III õliga ja lõpuks see sama õli ka sisse läks aga kergemaks rool ei läinud. Äkki on kellegil sama probleem esinenud? :think:
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist