metaltom00 kirjutas:No võta kinni siis kuidas tegema peab, üks ütleb et uste klaasid vaja küljest võtta.
Ahh,ä jama,leidsin sellise huvitava jutu,loodan,et omanik ei pahanda
Kuna kõigil ei ole raha, et klaaside kiletamist raha eest teha lasta, aga omal käed otsas, siis võib kasutada seda juhendit, mille ma valmis klopsisin.
Kuna kilesid on ka erineva tumedusega, siis seda peab igaüks ise poes vaatama, üldiselt on ka näidislipikud küljes.
Alustuseks tuleb ära mõõta kiletatavate akende suurus ning kile tuleb alati võtta väikese varuga, juhul kui midagi nässu peaks minema.
Vajaminevad tööriistad on : 1) žilett või väike vaibanuga. Ise soovitan žiletti ikkagi. Siis kaabits (soovitavalt kummisem, ei riku kilet ära). Ja veeprits seebilahusega. Olen kasutanud ka Fairy lahu.
Kui kile on käes, tuleb läbi mõelda kõige optimaalsem variant, et kõikidele klaasidele jätkuks. Pakenditel on ka mõõdud peal ja sellest saab juhinduda kile ostmisel.
Kõige tülikam on ilmselt uste klaaside eemaldamine, et kile saaks korralikult paika sättida ja korralikult peale panna.
Kui uste klaasid on eemaldatud, tuleb kõik klaasid ära pesta nii seest kui väljast, et ei jääks prahti, ega rasvajälgi.
Aga alustama peaks siiski tagumisest klaasist, sest see on kõige suurem ja kile optimeerimise kohalt kõige mõistlikum.
Kui klaasid on pestud ,piserda seebilahust tagumise klaasi välisküljele, aseta rullist võetud kile tagaklaasile nii, et äratõmmatav (läbipaistev kile) pool jääks väljapoole. Peale seda võta kaabits kätte ja lükka ettevaatlikult vesi klaasi ja kile vahelt ära, peale seda "kleepub" kile piisavalt kinni - järgmise sammuna tuleb žiletiga lõigata klaasi peal kile
kuju välja, tuleb järgida et klaasil olevad "mustad" servad varjaksid ära kile ääre.
Kui kile on ettevaatlikult välja lõigatud tuleb vaadata kui kumeraks klaas jäi kile suhtes, sest vajadusel peab ettevaatlikult fööniga soojendama kilet, et see võtaks klaasi järgi õige kumeruse.
Ja alles nüüd on tagumine klaas ette valmistatud kile paigaldamiseks.
Tagumine klaas piserda seest seebilahusega korralikult märjaks ning eemalda kilelt tagumine kile ja aseta see kleepuva poolega vastu märga klaasi - seda osa on muidugi mugavam kahekesi teha - asetage kile paika - sättige ääred paika ning ettevaatlikult tuleb jälle hakata vett kile alt välja lükkama. Kaabitsaga peab alati keskelt väljapoole suunama. Ja nüüd jätkata tegevust kuni kõik nähtavad veemullid on kile ja klaasi vahelt välja saadud - viimased jäljed kuivavad mõne päevaga päikese käes ise välja.
Küljeklaasidel tuleb teha kõike samamoodi, ainuke vahe on see, et ääred tuleb lõigata klaasi servaga täpselt tasa , seda on kõige mugavam teha siis, kui kile on korralikult klaasi külge kinni kuivanud - tuleb võtta žilett ning lõigata diagonaalis surudes vastu klaasiserva.
Küljeklaase ei soovitata paar päeva alla lasta, et las kile kuivab korralikult vastu klaasi ja tuuletõmmet soovitatakse ka vältida esimese päeva jooksul.. Edaspidi aga, tuld anda!
Pean ise ka omal küljeklaasid uuesti tegema ja tagaluugile uue kile panema, sest tagaluugil puudub ja tagumistel ustel rikkusin talvel kogemata jääkaabitsaga ära.