Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas madoc » 11 Nov 2011, 01:40

Mario kirjutas:tagumist kolinat võib tekitada:
a. tagaluuk
b. üks amortidest on väsinud, lõhub stabikavarrast ja lõppeks kulutanud ära kummipuksi stabika ja kere vahel, et igakord, kui august läbi sõidad, käib stabikas juba vastu keret.. mul oli just niimoodi. Panin just uued amordid ja puksid taha. Asi korras.
Amordi ülemine tugipuks seda teha ei saa.. :)

Kasti õlitaset on lihtne kontrollida. Sõidusuunas küljel peab olema suur polt. 17mm peaks olema.. selle keerad lahti ja pistad näpu sisse. Kui saab märjaks, on timmis. Kui pead näppu kõverdama, ja ikka õli pole, siis on pahasti. Siis pead juurde lisama. Dexron II käib sinna. :)


Räägin küll 323F kogemusel, AGA mulgi oli üks amort taga täiesti kutu(aru sai, et ilma koormata paukus nagu tagaotsast, alguse sai asi suurte külmadega). Seda, et amort läbi oli kuidagi aru ei saanud kandevõime järgi, sest enamuse ajast seisab see nagunii vedrude peal. Kui amordid olid vahetatud jäi midagi ikkagi kolisema, sai ka vigane stabikavardaots vahetatud(ning ka kummipuksid mõlemad). ÜV nüüd rohkem ei kiusanud, aga kolinavaba pole see tagumine ots ikkagi. Väiksemates aukudes häält ei tee, aga suuremates kolksub seal midagi küll. Vb kolksub lihtsalt kogu pagasiruumi sisu, sest vedrustus gaasiamortidega(Boge) ilma koormata pehme pole.
Kas Mario garanteerib, et amordi tugipuks ei saa häält teha? Sest mul tuli peale amortide vahetust üks salongi...puksi lasin taastada ühes töökojas, sest jupid on kallid, seega ei hakka niisama ka vahetama.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas JaanusM » 11 Nov 2011, 10:27

Mul kolises taga otsas aasta aega midagi, ÜV väristamis pingid tulemust ei andnud, seal ta lihtsalt ei kolisenud.
Viskasin pagasniku täiesti tühjaks, isegi mati kiskusin välja ja ikka kolises.
Ja ühel päeval kui unustasin käsipiduri õrnalt peale, siis avastasin, et kolin läinud.

Seega kui teil taga kõik vahetatud ja ikka midagi koliseb, proovige kas õrnalt pidur peal ka koliseb. Kui jah, siis ei tea kui EI siis arvatavasti teil lihtsalt tagumised klotsid lahti.
Näide on trummel piduriga. Minu jaoks oli hämming suur, kui teada sain, et piduriklotsid sellist kolinat suudavad teha.
Kui sul pole aega oma autoga tegeleda siis sõida bussiga,mitte ära kiru, et auto laguneb.
Kasutaja avatar
JaanusM
 
Postitusi: 420
Liitunud: 21 Aug 2010, 17:30
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Mario » 11 Nov 2011, 22:18

trummel koliseb.. ketta klotsid ei kolise vaid lahtise aknaga sõites on kuulda kerget kõlinat..
323 amorte mina pole vahetanud, seega ei saa garanteerida. 626 puhul käib amort koos padjaga oma pessa ja kui koliseb, siis on lihtsalt mutrid pingutamata jäänud. Kui alt ära võttes vigu ei tuvastatud (mõrasid või lõhesid), siis padi see kindlasti olla ei saa, sest seal pole metallpindastid. Äärmisel juhul on see vedru, mis on ära vajunud ja suurtel hüplemistel lendab seal edasi tagasi. võid proovida sellega, et pane uued vedrud ja ürita siis kolinat leida. Vedru reeglina sureb, kui amort õli välja laseb, aga seda müüti katsetan ma isegi, sest ma jätsin ka vanad vedrud, hetkel ei tee kolinat isegi ilma puksita stabikas, sest amort on vinge.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Siim » 11 Nov 2011, 22:25

Kui suporti liugurid või pesad kulunud hakkavad kolisema,kui suporti tööpinnad kulunud hakkavad klotsid kilisema rõvedalt.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas JaanusM » 14 Nov 2011, 10:53

Tule istu mu autosse, ma teen sulle paide vahel ühe ringi ja sa kuuled kui "vaikselt" nad seal koliseda suudavad. Selle kõige põhjuseks see alumine klotse ühendav vedru, Korra sai see juba asendatud "mitte orginaali" vastu, nüüd see ka ära väsinud ja koliseb uuesti. Täpselt teada mis häda. :D.

Pool aastat otsisin seda viga taga, sai igalpool väristamas kangutamas jne käidud, midagi ei tuvastatud kusagil, sest enamus silla kontrollides on pidur peal..

Kuna mu auto vana omanik on nüüdseks minu töökaaslane, siis ta rääkis ka, et otsis aasta aega seda viga taga, vahetas korduvalt taga osas igasugu asju aga miski ei aidanud. ja lõpuks ta selle ka sedasi maha müüs.. :D.
Kui sul pole aega oma autoga tegeleda siis sõida bussiga,mitte ära kiru, et auto laguneb.
Kasutaja avatar
JaanusM
 
Postitusi: 420
Liitunud: 21 Aug 2010, 17:30
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 14 Nov 2011, 17:59

Nii, tekkis selline huvitav küsimus, kas minu autole lähevad ilusti alla 17' tollised veljed ja millise rehviga siis veel? Ja kui ratsionaalne otsus see oleks, kas hakkan väga tihedaks pukside ja muude vidinate vahetajaks? :D
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas JaanusM » 14 Nov 2011, 20:35

TDI93 kirjutas:Nii, tekkis selline huvitav küsimus, kas minu autole lähevad ilusti alla 17' tollised veljed ja millise rehviga siis veel? Ja kui ratsionaalne otsus see oleks, kas hakkan väga tihedaks pukside ja muude vidinate vahetajaks? :D

Lähevad alla küll, aga õiget offseti soovitan taga ajada, mul 16" 45 kõrge rehviga hakkas koopa serva taguma kui keegi taga peal oli, talvekaga kadus probleem ära.
rehv peaks suht madal ikka olema. :D.
Kui sul pole aega oma autoga tegeleda siis sõida bussiga,mitte ära kiru, et auto laguneb.
Kasutaja avatar
JaanusM
 
Postitusi: 420
Liitunud: 21 Aug 2010, 17:30
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Siim » 14 Nov 2011, 21:22

225/45/17 mahum täitsa vabalt ja mitte kuskile vastu ei käinud,olid minu luukpära all ja nüüd foorumis ühe sedaani küljes ning ei juhtu su nende puksidega midagi.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Mario » 15 Nov 2011, 00:19

mazda veermik kannatab suuri velgi.. vale offset võib aind rattalaagreid mõrvama hakata... Muud miskit.. Ivar'i sõnul peaks sinna 18" ka veel alla mahtuma. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 27 Nov 2011, 16:04

Nii, pole nüüd tükk aega kirjutanud midagi, aga autol oleks nüüd aeg teha õlivahetus. Kas oleks mõistlik teha seda Mazdaabis?

Olen kahe vahel, praegu tundub olevat üpris mõistlik ja soodne osta siit foorumist veljed, sest kevadel hakata otsima oleks kordades kallim, vähemalt mulle tundub nii :D . Mustad veljed sobiksid üpris kobedalt mu meelest.
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Mario » 27 Nov 2011, 16:11

see õlivahetus on nii lapsemäng, et seda lihtsat asja saab ise ka teha.
vaja on vaid kas tõstukit või kanalit või estakaadi, et sa saad ise auto alla minna.
korralikku õli ostad poest, maksad odavaimal juhul Moteci eest 12€ 4L ja kallimal juhul 40-50€ 4L eest (Pennzoil)
FIlter on paar € ja veerand tundi vaba aega ning tehtud. :)

Kui veljed on hea hinnaga, osta ära, kui ei meeldi,saad kevadel alati maha müüa parema rahaga :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 27 Nov 2011, 16:18

Veidike võhiklik küsimus :D, kas 4 l piisab?
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas e2200 » 27 Nov 2011, 16:58

TDI93 kirjutas:Veidike võhiklik küsimus :D, kas 4 l piisab?


Piisab, jääb ülegi.
Põhiline on, et auto teeäärde ei jätaks, kõik muu on suhteline...
Kasutaja avatar
e2200
 
Postitusi: 107
Liitunud: 27 Nov 2007, 21:39
Asukoht: Harjumaa

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 27 Nov 2011, 17:25

Aga mis õli soovitaksite, kas see on koht kus võib kokku hoida raha? Ja poolsünti peab panema eks?
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas risto_626 » 27 Nov 2011, 21:49

õli on just koht, kus kokku hoida ei tohiks. muidugi ei pea sa panema miskist ulmekallist õli, vastavalt rahakotile ikka. kindlasti hoidu odava otsa omadest ja tundmatutest firmadest.
levinumate markide kasutamine üldiselt kindla peale minek.

kas eelnevalt oli sees pool- või täissünt? kui õlikulu suur pole, sis võiks ikka täissünti panna.
Ära ütle mulle, mida ma tegema pean; sis ei ütle ma sulle, kuhu sa minema pead.
Kasutaja avatar
risto_626
 
Postitusi: 1745
Liitunud: 06 Mai 2007, 19:02
Asukoht: Ida-Viru

1992 Volkswagen Polo

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas Mario » 28 Nov 2011, 12:58

no reeglina üle 200 000km sõitnud autole enam täissünti pole mõtet sisse kallata. Ise sõidan Addinoli poolsündiga. Muud õlid lihtsalt ei taha sees püsida ja tekitavad kolinaid, mis kõrvale nõnna valusad on.
Comma õlid on head, Carlube on täitsa pandav. Aga no kui raha palju, eks pane siis miski Castrol või Mobil.. Minu auto vähemalt sõi need enne 5000km täitumist ära..
Maximas nägin just Motec'i 4L oli 11.90.. Eks ise tead paremini. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas pokenaut » 28 Nov 2011, 15:13

Mario kirjutas:no reeglina üle 200 000km sõitnud autole enam täissünti pole mõtet sisse kallata.


Inimesed, kes autost hoolivad valavad ka 700+k km sõitnud autole täissünti sisse. Enamus lihtsalt mõtlevad, et ah palju sõitnud ja poolsünt on odavam ka, hoiab kokku natuke.
pokenaut
 
Postitusi: 1678
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 04 Dets 2011, 15:05

Nii, sai siis ka endale talvepapud alla pandud, maa võiks juba valgeks minna. Tegin mõned pildid ka, üllataval kombel ei paista piltidelt tegelik mustus välja :D

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 100kW 98.a - TDI93

PostitusPostitas cabernet1 » 04 Dets 2011, 19:46

Õliteema on siin olnud pinnuna silmas kaua ning lausa selle pärast kakeldud. Täissünt õli on tavaliselt hea määrimisomadusega ja ka madalatel (miinuskraadid) temperatuuridel vedelam kui poolsünt või mineraalõli. Olgu öeldud, et PARIM määrdeomadus on siiani mineraalõlil, kuid eks ka neid tehakse odavamat saasta ja hirmkallist kvaliteeti.
Täissündi viga ongi tema hästi vedelas olekus. Nimelt kipub ta kulunud mootorist või pisut pragunenud tihenditest lihtsalt oma teed minema. Muud viga polekski tema kasutamisel ka vanemas mootoris.
Õli puhul jälgi alati tähiseid. Näiteks 5w40 tähendab, et 5 on suht vedel madalatel temperatuuridel (mida väiksem number, seda vedelam) ning 40 näitab tema paksust kõrgematel temperatuuridel.(mida suurem number, seda vähem vedelaks ta muutub) Ehk siis, et ta ei muutuks suisa veeks ja tema määrdeomadused ei muutuks olematuks.
Meie konnatiigis oleks 5w40 või siis sinu masina puhul 10w40 parimad lahendused.
Õli tootjafirma võid valida vastavalt oma äranägemisele ja rahakoti suurusele. Ise olen kasutanud üle 1000 krooni maksnud castrolit ja alla 200 krooni maksnud kingoili... Hetkel olen addinoli peal ja ei kurda. Mingit vahet õlidel märganud ei ole - ei sõida rallit vaid liiklen linnatänavatel ja maanteel.
Põhireegel on, et iga õli on parem kui õli puudumine ;)
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 03 Sept 2012, 14:35

Tervitused. Pole ammu siia miskit kirja pannud, eks kiired ajad ja koolivaheaeg ei lasnkud seda teha. Auto on täitsa alles, sõidab ja nagu ikka vajab tegemist. Mõned väiksemad asjad, mõned suuremad vead. Nagu ikka on takistuseks tudengile kohaselt õhuke rahakott. Autot käest lasta ei soovi, seega tasapisi ikka üritan neid vigu eemaldada. Paneks kirja mõned tehtud tööd ja plaanitavad.

Tehtud tööd:
* Õlivahetus - 204 000 km ( õlifilter)
* Esipidurite hooldus
* Tagumiste õõtshoovapukside vahetus
* Vasaku esikondi vahetus
* Remonditud sai tagumised pidurid
* Tagumine stabika otsik
* Esimene vasak stabika ots
* Liuguri polt
* Ette sai pandud üks kasutatud korralikum piduriketas

Plaanitavad tööd:
* Õlivahetus ja filtri vahetus
* Tagumised amordipadjad tahavad vahetamist
* Samuti esimene parem amordikumm
* Suurem töö: sidurivahetus - arvatavasti kogu komplekt
* Enne talve tahaks vist ikka kõik pidurid uusi kettaid ja klotse
* Samuti enne talve tahaks tagumised koopaääred roostest puhtaks saada
* Olemasolevad udutuled võiks külge installida

Tööd on, aega ja raha pole. Loodetavasti ikka enne talve saab auto enam vähem vigadest priiks. Aga nüüd mõned suvised pildid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas Mario » 03 Sept 2012, 16:16

ma ikka vaatan neid pilte ja mõtlen, et kurat, sakslased ei oska ikka ... jah, justnimelt, GFi luukpära on disainitud Saksa Mazda osakonnas, spetsjomm eurooplase maitse järgi.. No ei istu kusagilt otsast.. Ennem ostaks juba siis saksa auto..
Aga muidu tubli masin. Ma pean ka millalgi tagasilla ette võtma, nimelt sillajooksu reguleerimise teen ringi. puksid on vägagi kõvad veel. Pole noid 4 aastat näppinud ja vaevalt enne mindki keegi viitsis neid vahetada....
tubli ettevõtmine, jaksu!
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas skyline » 03 Sept 2012, 19:56

Mario kirjutas:ma ikka vaatan neid pilte ja mõtlen, et kurat, sakslased ei oska ikka ... jah, justnimelt, GFi luukpära on disainitud Saksa Mazda osakonnas, spetsjomm eurooplase maitse järgi.. No ei istu kusagilt otsast.. Ennem ostaks juba siis saksa auto..

Mario, nii palju kui on inimesi on ka maitseid ;) Minu meelest on see luukpära väga kena disainiga, oleks isegi ostnud kui oleks tollal sobilikku saada olnud. Just universaal oma lühikese teljevahe tõttu üle perve rippuva tagaotsaga on näiteks minu meelest külgvaates kole.
Ja mõne arvates II põlve Avensis ja 2002a Vectra ka väga ilusad autod, kuigi mind ajab nende välimus oksele :sick:
Nii et maitse üle ei vaielda

Piltide kohta ütleks, et üsna hästi välja tulnud kui arvestada seda, et osa neist on vastu päikest pildistatud, mis on pildistamise ABC reegli nr. 1. eiramine.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas Haljazme » 04 Sept 2012, 22:25

Mario kirjutas:ma ikka vaatan neid pilte ja mõtlen, et kurat, sakslased ei oska ikka ... jah, justnimelt, GFi luukpära on disainitud Saksa Mazda osakonnas, spetsjomm eurooplase maitse järgi.. No ei istu kusagilt otsast.. Ennem ostaks juba siis saksa auto..


Kuss nüüd, tibake SAAB näeb välja jah, aga vähemalt on see 1000x kenam GW'st :P :D
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! Tel:51717-null-seitse
Kasutaja avatar
Haljazme
 
Postitusi: 627
Liitunud: 09 Sept 2007, 21:09
Asukoht: Aakre - Valgamaa (tööpäeviti - Elva)

2000 Mazda 626

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 05 Sept 2012, 20:23

Heh.. Ei oskagi muud öelda kui seda, et asi on maitses. Tõepoolest, mõne nurga alt vaadates on see kujult proportsioonidest väljas, kuid üldjoontes mulle meeldib, veidikene välimust timmida ja võib asja ka saada. Ja näiteks mina isiklikult arvan ja teisedki, et just see GW ei ole kõige parem inseneride looming : )
Nagu öeldud, asi on maitses ja olekski imelik, kui kõigile meeldiksid samad asjad. Peaasi, et auto omanikule meeldib ja teda truult teenib ;)
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

Re: Mazda 626 GF 2.0 100kW 98a - TDI93

PostitusPostitas TDI93 » 03 Okt 2012, 17:45

Nii, aeg jälle edasi läinud ja natukene ka raha autosse investeerinud.

*Sai vahetatud kogu sidurikomplekt
*Tehtud õlivahetus (220 000 km )

Üks küsimus suurele ringile, kui mul on olemas udutuled, lüliti ( tagumise ja eesmise tule ühine lüliti) ja originaaljuhtmed, mis sinna tulede külge käivad, siis mida mul on veel vaja teha, kas plaksti külge ja kaitse ka sisse või on vaja veel juhtmeid vedada?
Kasutaja avatar
TDI93
 
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Aug 2011, 15:00
Asukoht: Kiili

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist