Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas pokenaut » 05 Dets 2011, 18:30

Et teine teema päris käest ei läheks, siis tõmbasin teemad laiali.

Jutt käib R4 mootoritest.

Mario kirjutas:jah, aga mootor tuleb ikkagi Fordilt.

See, et neil FoMoCo kirjad peal on ei tähenda kohe, et nad Fordilt tulevad.

Fordidel olevad Zetec mootorid on välja töötatud Mazda poolt ja kannavad tähist MZR(plokkidel koodid L ja Z). MZR tähisega on ka Mazda 6 kapoti all olevad mootorid, mis on edasiarendus vanadest mootoritest, Fordi kapoti all kannavad Duratec nime. Mazda 6 kapoti all olev diisel on RF koodiga, RF koodiga diislid on Mazdal juba väga ammusest ajast.

PSA Grupiga koostöös tehtud mootor on 1,4'ne ja 1,6'ne diisel, pole never paigaldatud 6'e kapoti alla.

Mario kirjutas:Mazda ei tooda ise juba 9 aastat mitte midagi

Kes RX'ide tarbeks rootoreid tarnis? Ka Ford?

Edasine küsimus, miks peaks Ford tootes mootoreid ka Mazdale enda mudelitele panema lahjemad variandid? Vahe ei ole küll märkimisväärne, aga siiski on Fordidel peal olevad mootorid nõksu lahjemad.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas Mario » 06 Dets 2011, 21:11

paistab, et ma ainuke loll, kes siia kribab..

Räägi poiss, palju sa üldse peale kooli tööd oled teinud, et nii julgelt väidad :mrgreen:
See on siililegi selge, et igasugused rootorid on Mazda toode, kuna Mazdal on ainuõigus sellele hetkel.

Alates Mazda 6 GG mudelist, kui Volvo, Ford ja Mazda ühise platvormi paika panid, on olnud tööjaotus selliselt, et platvorm ja mootor Fordilt (erandid), igaühel oma kerekuju ja sisu koos elektroonilise poolega (Volvo kasutab ainult paari mootorit)

Duratec - MZR (Mazda L engine) 1.8 L (110 CID; 1798 cc)
2.0 L (122 CID; 1998 cc)
2.3 L (138 CID; 2261 cc) 2001–present DOHC I4
Ford andis oma panuse Mazdale ning loovutas eelnimetet mootorid, mida Mazda arukalt edasi arendab. Kahjuks on tegu otsepritsemootoritega, seega kõik on vahva, kuniks midagi laiali lendab. Oleks see Mazda mootor, oleks ta rihmaga edasi käinud..

PSA diisel (PSA DW12B, tuntud ka kui Peavalu 12B) on commonrail 2.0 100kW, mida alguses GH kapoti alla pandi - tuleta meelde, ka Muri auto oli sellega (tuntud viga on see, et sõidu ajal jahtub maha, kuna puuduvad lisa-veepumbad). Seda kasutati aastakäigu jagu, siis asendus see ikkagi RF-diisliga, mida vuntsiti commonraili ja muude vidinatega, mida andis tuunida. Fordi mootor Jaapani kuues = remondimehele peavalu..
Diisli puhul võib jah tõesti vaielda, et kumb selle suurema töö ära tegi, Mazda ostis mootorid ja arendas neid ise edasi ja müüs edasi. Neile on suuremalt jaolt karteri peale Fordi logod ka pressitud. need, millel on Fordi logoga plokikaaned, on kaane vahetuse läbinud. Üldiselt püüdis Mazda kõik võõrad asjad maha viilida, et peita seotust teiste firmadega.

Vahepalaks:
As of 2011, Mazda will cease to develop the Z-engine, to be replaced by the SkyActiv P-engine. At this time, Ford will be the only manufacturer to develop and use the Mazda Z and L-engine designs.

Ford omandas Z-mootori ainuõiguse.

ja

As of 2010, Ford is introducing a GDI turbo variant of the Mazda LF engine design as the EcoBoost 2.0L. They have developed their own manifold and engine control systems for use with the direct-injected, turbocharged EcoBoost. Ford plans to use the L-engine, as well as the Z-engine, well into the future for their EcoBoost and Duratec 4-cylinder generations. As of 2011, Mazda will cease to develop the L-engine, to be replaced by the SKYACTIV P-engine. At this time, Ford will be the only manufacturer still using the Mazda L- and Z-engine designs.
Ehk siis SkyActiv ja ECOBoost põhinevad samadel mootoritel, mille osalusest samuti Mazda loobus, kuna nüüd hakkab ta OMA mootorit lõpuks ehitama, mille arendustöö on juba ligi 10 aastat kestnud... Koolitusel räägiti sama juttu enamvähem, peale seda, kui ma küsimuse tõstatasin, miks Mazda läks kergema vastupanu teed ja võttis mootorid konkurendilt.. Vastuseks sain selle, et olleks osanik selles kontsernis, oli lihtsam kasutada olemasolevat, kuna FS mootor jäi juba ajale jalgu ja tehas üle 133kW sellest pigistada ei tahtnud, siis oleks jäänud õlirõngaste ja muude detailide eluiga õite lühikeseks.

Eks see on siuke veidi mõttetu vaidlus. Samahästi võiks küsida, miks BMW whitab Mini Cooperit aga kasutab PSA mootorit.. ometi räägitakse "puhtatõulisest BMWst" või miks VAG ostis ära Seati tema hea diisli pärast.. Praegu vb sõidaksid Golf 3 ja muud loomad ikka edasi 1.6 juustudiisliga... Kõik teavad, et on "volkkari 1.9" aga tegelikult on Seati oma.

Poke, ole hea ja mine lõpuks kuskile reaalselt tööle, või käi koolitustel.. kooli kohta ma kuulen su kursavendadelt igapäev, oleks aeg õppima hakata. :)

Mis puudutab sinu viimast küsimust, siis Ford (ja ka teised ameerikamaa tootjad) mõõdab oma võimsuseid rattast, ülejäänud maailm (euroopa, jaapan) aga hoorattalt. Sellest ka vahe. Kütusekulus pole mingit vahet eriti.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas Siim » 07 Dets 2011, 01:43

Audil tuleb ka rootor,järelikult on neil ka õigused,teised ei huvita kus tulevad ja kellel õigused :D

Ajalooliselt sai rootor´i ka NSU esimesena.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas Mario » 08 Dets 2011, 00:39

no ajalugu on jah, et NSU palkas Felix Wankeli, aga kuna Ro80, mis muidu oli hea masin, hiilgas oma kehva mootorikestuse poolest, müüdi kogu krempel täiega Mazdale, kes selle enda kasuks pööras ja siiani sellega leiba teenib... Ju siis on Audi jälle meepoti ligi lastud.

Jah, hea küll, tunnistan, et mõnes teemas olen teinud mõttetu norimise, kokkuvõttes pole vahet, mis mootor, peaasi, et töötab... aga vigade korral, oleks väga vahva, kui inimene teaks oma auto mootori sugulust, et ehk on mõne teise mudel peal sama mootor ramade vigadega olnud.. ja vajadusel juppe keerata, kuigi diisli puhul on need enimpurunevad detailid ikkagi margispetsiifilised... Denso vs EPIC vs CR..

Ma lihtsalt eeldasin, et kuna Poke isa juba teise 6 omale on ostnud, et poiss on autotehnik, võiks nagu teada, mis seal kapoti all tegelt tuksub, aga tuleb välja, et auto tundmine on juba liigne luksus tänapäeval :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas pokenaut » 08 Dets 2011, 02:18

Mario kirjutas:Ford andis oma panuse Mazdale ning loovutas eelnimetet mootorid, mida Mazda arukalt edasi arendab. Kahjuks on tegu otsepritsemootoritega, seega kõik on vahva, kuniks midagi laiali lendab. Oleks see Mazda mootor, oleks ta rihmaga edasi käinud..

Kust kohast võttis Ford mootorid, et need anda Mazdale, kui neil endal olid ainult suure kubatuuriga mootorid? Tuletan meelde, et Zetec mootorid on Mazda omad.

PSA diisel (PSA DW12B, tuntud ka kui Peavalu 12B) on commonrail 2.0 100kW, mida alguses GH kapoti alla pandi - tuleta meelde, ka Muri auto oli sellega (tuntud viga on see, et sõidu ajal jahtub maha, kuna puuduvad lisa-veepumbad). Seda kasutati aastakäigu jagu, siis asendus see ikkagi RF-diisliga, mida vuntsiti commonraili ja muude vidinatega, mida andis tuunida. Fordi mootor Jaapani kuues = remondimehele peavalu..
Diisli puhul võib jah tõesti vaielda, et kumb selle suurema töö ära tegi, Mazda ostis mootorid ja arendas neid ise edasi ja müüs edasi. Neile on suuremalt jaolt karteri peale Fordi logod ka pressitud. need, millel on Fordi logoga plokikaaned, on kaane vahetuse läbinud. Üldiselt püüdis Mazda kõik võõrad asjad maha viilida, et peita seotust teiste firmadega.

DW12 mootorit pole kunagi Mazdale peale pandud, seda paigutati ainult Mondeo ja X-type Jaguari kapoti alla.

Vahepalaks:
As of 2011, Mazda will cease to develop the Z-engine, to be replaced by the SkyActiv P-engine. At this time, Ford will be the only manufacturer to develop and use the Mazda Z and L-engine designs.

Ford omandas Z-mootori ainuõiguse.

ja

As of 2010, Ford is introducing a GDI turbo variant of the Mazda LF engine design as the EcoBoost 2.0L. They have developed their own manifold and engine control systems for use with the direct-injected, turbocharged EcoBoost. Ford plans to use the L-engine, as well as the Z-engine, well into the future for their EcoBoost and Duratec 4-cylinder generations. As of 2011, Mazda will cease to develop the L-engine, to be replaced by the SKYACTIV P-engine. At this time, Ford will be the only manufacturer still using the Mazda L- and Z-engine designs.
Ehk siis SkyActiv ja ECOBoost põhinevad samadel mootoritel, mille osalusest samuti Mazda loobus, kuna nüüd hakkab ta OMA mootorit lõpuks ehitama, mille arendustöö on juba ligi 10 aastat kestnud... Koolitusel räägiti sama juttu enamvähem, peale seda, kui ma küsimuse tõstatasin, miks Mazda läks kergema vastupanu teed ja võttis mootorid konkurendilt.. Vastuseks sain selle, et olleks osanik selles kontsernis, oli lihtsam kasutada olemasolevat, kuna FS mootor jäi juba ajale jalgu ja tehas üle 133kW sellest pigistada ei tahtnud, siis oleks jäänud õlirõngaste ja muude detailide eluiga õite lühikeseks.


Kui mootorid pärinesid algselt Fordilt, siis kuidas saab Ford omandada iseenda mootori ainuõiguse? Loogika?

Poke, ole hea ja mine lõpuks kuskile reaalselt tööle, või käi koolitustel.. kooli kohta ma kuulen su kursavendadelt igapäev, oleks aeg õppima hakata. :)

Ma ei taha küll nüüd norima hakata, aga minu tööstaaž on üsna kindlalt pikem, kui Sinu kõige pikem töösuhe(siinkohal ei käi jutt Sinu tööstaažist, mis on minu omast pikem). Btw, kui Sa näiteks Koeru teemat loeksid, siis teaksid ka, et käin hetkel tööl.

Kooli kohapealt... mind absoluutselt ei koti, mida mu endised kursavennad räägivad. Jah, mul oli päris palju puudumisi, samas, kui ülejäänud klassil mõistus otsa sai, siis pöörduti ikka minu poole, kas nad Sulle sellest ka on rääkinud? Minu puudumised olid seotud minu töölkäimisega, see, et ma seda kusagil avalikult karjunud ei ole on hoopis omaette teema.

Mis puudutab sinu viimast küsimust, siis Ford (ja ka teised ameerikamaa tootjad) mõõdab oma võimsuseid rattast, ülejäänud maailm (euroopa, jaapan) aga hoorattalt. Sellest ka vahe. Kütusekulus pole mingit vahet eriti.

No ega ikka ei mõõda küll. Tuletaks meelde Mondeo vs Mazda 6(GG), mõlemal on ju samad 2 liitrised mootorid ja tehnilistes andmeteski ilutsevad mõlemal 104kw(Mazdal peale facelifti 108kw). Kütusekulus on vahe Mazda kasuks. Samuti on Mazdad äkilisemad.

Mario kirjutas:Ma lihtsalt eeldasin, et kuna Poke isa juba teise 6 omale on ostnud, et poiss on autotehnik, võiks nagu teada, mis seal kapoti all tegelt tuksub, aga tuleb välja, et auto tundmine on juba liigne luksus tänapäeval :D

Esimene kuus tuli puhtalt sellepärast, et Mazda tegi Premacy kohapealt parima pakkumise ja autol oli ülihea varustus. Kui mõni teine esindus oleks parema pakkumise teinud, siis ei oleks ka 6 tulnud.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas Mario » 08 Dets 2011, 16:54

Jajah, usu aga oma juttu :wink: :thumbup:
ma võin sulle kalli raha eest need koolituse materjalid anda ja siis sa ilmselt lased suurest häbist jalga.
Zetec ei ole kuskilt otsast Mazda oma. Arenes välja CVH'st ja Kenti plokiga. Zeteci projektis lõi kaasa Mazda ja tekitas omale FP ja FSi.
Katsu sa aind oma nägu kooli juurde näidata, tahaks kohe teada, kus selliseid rumalusi õpetatakse.
DW12 on VÄGA paljudel 6 kapoti all, et sa teaks, kui sa diislit ei tee, siis ära ära lahmi, tattnina selline, õpi autosid remontima ka vahelduseks, mitte ära käki (on kuulda ühistelt tuttavatelt).

BTW, mul on pikemaid töösuhteid ka, niiet teise mehe elus sorimine lõpeta heaga ära, vaata kuidas omaga hakkama saad.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas madoc » 08 Dets 2011, 17:02

Mu arust lahmib kodanik Mario...
See võimsuste mõõtmise erinevuse jutt on küll bullshit. Rattast ei mõõda jõudu keegi. See, et mõni tootja hindab võimsust veidi üle või alla on hoopis teine jutt.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas pokenaut » 08 Dets 2011, 18:55

Mario kirjutas:õpi autosid remontima ka vahelduseks, mitte ära käki (on kuulda ühistelt tuttavatelt).

Ma kohe tahaks neid ühiseid tuttavaid näha!(vähemalt ütluse järgi tundub neid palju olema).

Löö siis materjal letti, eks ole näha, kui palju ma jalga lasen.

Tänan muret tundmast, aga mina saan enda eluga väga hästi hakkama. :)
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas MaSu » 08 Dets 2011, 19:13

oleks tõesti ilus hoiduda hinnangute andmisest kaasfoorumlaste kohta :thumbdown:
seda enam kui need jäävad suht anonüümseks
rääkige parem asjast konkreetsete viidetega allikale :thumbup:
Kasutaja avatar
MaSu
 
Postitusi: 384
Liitunud: 07 Juul 2009, 19:31
Asukoht: Tallinn

2005 Mazda 3 GT Aero

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas leviathan » 08 Dets 2011, 19:37

poke ikka lahmib küll natuke - zetec on fordi mootor , see ammu juba escordil ju peal
leviathan
 
Postitusi: 1428
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas martin » 08 Dets 2011, 21:03

zetec on natuke üldisem nimetus vist. Wiki jagab nad veel viieks: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine

Ford omas aastatel 1990-2008 üle 30% mazda aksiatest.
"alliance between Ford and Mazda has been a very successful one, with Mazda saving perhaps $90 million a year in development costs and Ford "several times" that"

Ühesõnaga, kui mazda ja fordi koostöös valmib mootor, siis kelle oma see on?
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 434
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas cabernet1 » 08 Dets 2011, 21:08

martin kirjutas: Ühesõnaga, kui mazda ja fordi koostöös valmib mootor, siis kelle oma see on?

Jeah jeah... samamoodi nagu mees ja naine teevad üheskoos lapse, kelle laps on eksole? :wave: Aga võta näpust... Kui sa paned raha coca cola automaati ja ta väljastab sulle ühe pudeli märjukest, kas see kuulub siis sulle või automaadile? Kelle laps ta on, mehe või naise oma? Kelle mootoritega on siis ikkagi tegu? :crazy: :mrgreen:
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1253
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas martin » 08 Dets 2011, 21:28

Laps ei kuulu kellelegi, saavad ainult hooldusõiguse :mrgreen:
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 434
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas pokenaut » 11 Dets 2011, 14:53

Nii, mul oli nüüd esimest korda aega pikemalt arvuti taha istuda, et siia midagi veel kirjutada.

Jah, eksisin, Zetec on Fordi enda mootor. Fordi osad Duratec mootorid(1.8, 2.0 ja 2.3) on Mazda arendatud, seega mina peaks neid Mazda mootoriks.

PSA diisel (PSA DW12B, tuntud ka kui Peavalu 12B) on commonrail 2.0 100kW, mida alguses GH kapoti alla pandi. Seda kasutati aastakäigu jagu, siis asendus see ikkagi RF-diisliga.

Mario kirjutas:DW12 on VÄGA paljudel 6 kapoti all, et sa teaks, kui sa diislit ei tee, siis ära ära lahmi


Teed äkki mõne vähe kindlama otsuse?

DW12 on 2.2l'ne mootor, DW10 on 2.0l'ne mootor. GH'l tuli 2.2l'ne mootor kunagi veidi hiljem, kui esimesel aastal. GH kapoti all pole ka kunagi olnud 100kw'st mootorit vaid on 103kw'ne mootor, mis on detuned versioon GG/GY peal olevast 105kw'sest RF'ist.
GH kapoti all olev 2.2l'ne on hoopis erinev mootor PSA/Mondeo kapoti all olevast mootorist.
pokenaut
 
Postitusi: 1687
Liitunud: 23 Nov 2005, 13:23
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Mootorid, Mazda vs Ford, kes välja töötab?

PostitusPostitas Mario » 17 Dets 2011, 23:27

teema on täpselt sama nagu Audiklubis, kus üks mees küsib, mis vidin see tal all stangenurgas kütusejahuti kõrval on. 10lk on möla, siis üks postitus on, et see on välisõhu temp.andur, siis on 20lk mõrvamist, kuidas see üks mees ei tea, et see on udu-vihma-haisu-kütuse temp. või mis iganes muu andur. Et kuidas see mees küll omale mehaanikuhariduse on saanud ja kuidas ta elektroonikast midagi ei jaga ja kuulaku 100 aastat elektrikuna töödanud mehi.. Paraku oli sellel 1 mehel õigus.
Ma ei ütlegi, et minu sõnad ka puhas kuld on, aga igapäev asju taga otsides, võrreldes, uurides, mõõtes, parandades.. jääb nii mõnigi asi silma-kõrva-mällu.
PSA DW12 oli tõesti tootmisel kasutuses täpselt 49 päeva ja kuna see mootor ei näidanud erilisi võimsuse numbreid ega vastupidavust, siis Mazda loobus sellest rihmajamiga mootorist, kuna prantsuse iseloom ei sobinud jaapani toitesüsteemiga; vahetati mootorid ümber ja klientide kätte jõudis healjuhul ehk käputäis, probleemide korral oldi nõus kliendile vastu tulema ja mootor vahetatakse probleemide korral välja. Kui sa selle info koopia (sobib ka pilt) mulle originaaltekstis allika viitega leiad, siis võtan küll mütsi maha :wave:

mina siia teemasse rohkem sõna ei poeta. remontimisel pole nagunii vahet, kuna varuosakoodid on 95% juhtudest erinevad ja ükski mehaanik ei hakka nagunii sul kalli mootori tüki puhul võrdlema, kas mõne muu mootori oma sobib... Sel juhul võid mehaaniku ameti maha panna, sest naine jätab su maha, sest kodus on külmkapp tühi :mrgreen:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist