Netist Akukeskuse kodulehelt http://www.avt.ee/kataloog/tabel1.html akude tabelit uurides selgus, et miskipärast Jaapani autode klemmiasetusele ja kinnitusele mõeldud akud on oluliselt kehvema käivitusvooluga kui Euroopa autode akud sama mahutavuse juures. Kas keegi teab öelda, miks see on nii?
Näiteks minu autol on hetkel peal 60 Ah Excide aku käivitusvooluga vaid 390A. Ja tõtt öelda on kogu minu käes oldud aja auto käivitusmoment olnud sekundi murdosa pikem kui ootaksin ehk ei käivitu just poolest pöördest. Tundub, et siin võib oma osa olla aku madalamal käivitusvoolul. Mina mõtlesin, et eelmine omanik on lihtsalt kooneranud ja madala käivitusvooluga aku ostnud, aga nüüd selgub, et nii vist peabki olema.
Kui vaadata tabelit, siis Euroopa autodele on 60-64 Ah akude käivitusvool reeglina 460-540 A, Jaapani autodele pakub justkui standardselt 390A.
Mäletan, et kunagi mul Nissanil oli mingise 420A käivitusvooluga aku ja auto käivitus ka tsuti pikemalt nagu praegune Mazda, kui Nissanil aku ära kooles sai peale pandud 540A käivitusvooluga aku ja auto käivitus alati paugust.
Või on se lihtsalt selle müüja pakutavate akumarkide eripära?