Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

PostitusPostitas TarmoT » 01 Mai 2012, 17:11

Tere kõigile,

Suur mure Mazda E2200 bussiga, vl 1987, diisel, 2184 cm3
Väntvõlli tagumine simmer lekib (vist ikka on tagumine simmer), nüüd on viimase nelja kuu jooksul 3 korda vahetatud ja paar päeva tagasi hakkas jälle õli lekkima.

Veidi lisainfot:
Mootorile on tehtud kapremont (uued kolvid, rõngad, saaled), pärast remonti olen sõitnud u 110 tuh.
Väntvõll on vana (originaal, 333 tuh km).

Eestis kasutasin 10w40 poolsünteetilist õli.
Praegu (viimane aasta ja 50 tuh km) sõidab buss soojas kliimas ja siin olen kasutanud 15w40 õli (väidetavalt on olnud poolsünteetiline, aga ma ei saa kindel olla, kui ikka kuskilt vaadist või voolikust tuleb). Õlivahetus on tehtud iga 10 tuh km tagant. Vahetuste vahelisel ajal tuleb peale valada siis, kui sõita päevas järjest üle 500 km ja nii mitu päeva järgemööda, siis läheb juurde u 1 liiter 1500-2000 km kohta. Kui sõita 100-200 km kaupa, siis õlikulu puudub.

Aga nüüd siis pildid

Esimene tihendi vahetus:
Hooratta mahavõtmisel avanes järgmine pilt.
Pilt

Vahetati tihend ja see väntvõlli otsa sees asuv laager.
Kuna käigukast oli juba maha võetud, siis paigaldati uus sidurkomplekt (korv, ketas, survelaager).
Vahetati õli ja mõlemad filtrid.
Pärast 4300 km läbimist oli jälle sama koht õline.
Siin on rohkem pilte esimese vahetuse kohta http://www.flickr.com/photos/tarmotamming/sets/72157629570633136/

Teine tihendi vahetus:
Lahtivõtmine:
Pilt

Tihend:
Pilt

Uus tihend on paigas
Pilt

Pärast u 5200 km läbimist oli jälle sama koht õline
Teise vahetuse pildid: http://www.flickr.com/photos/tarmotamming/sets/72157629935320067/

Kolmas tihendi vahetus:
Lahtivõtmine:
Pilt

Kriimud väntvõlli otsas
Pilt

Pärast liivapaberiga lihvimist:
Pilt

Järjekordne uus tihend on paigas, sees asuv vedru tehti 1 cm lühemaks.
Pilt

Lisaks uus õli ja uued filtrid.
Kolmanda tihendivahetuse ülejäänud pildid: http://www.flickr.com/photos/tarmotamming/sets/72157629570522892/

Küsimusele, kaua nüüd sõita saab, ilma et õli lekkima hakkaks tuli vastuseks, et no 100.000 km kindlasti.
Sõita sain 5300 km ja jälle õli lekkimas.

Kuna autol on põhjakaitse, siis õli tilgub põhjakaitsmele ja lekkinud oli kogus on nähtaval.
Pilt

Veel mõned pildid lekkest: http://www.flickr.com/photos/tarmotamming/sets/72157629940303763/

Teeninduses kuuldud arvamused:
Esimene lekkimine oli tingitud sellest, et ikkagi 100 tuh sõidetud selle simmeriga
Teise lekkimise põhjustas kehv (mitteoriginaal) simmer.
Kolmanda lekkimise põhjustas see, et väntvõlli ots jäi lihvimata.

Mis teha edasi?
Või mis on valesti tehtud (kokku pandud) või tegemata jäetud?
Väntvõlli ots lihvida?
Uus väntvõll?
Mazda E2200 D, 1987
Mazdaga Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas - http://tarmotamming.blogspot.com
Kasutaja avatar
TarmoT
 
Postitusi: 7
Liitunud: 02 Juul 2009, 23:55
Asukoht: Tallinn / Keila Tel: 372 59937904

Re: Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

PostitusPostitas tomkulibin » 01 Mai 2012, 19:57

Sellel nn lihvitud vända kaelal on ju ikkagi soon sees(tegelikult lausa 4 soont)- st et ei kesta ka see tihend eriti, ehk veidi kauam, kui eelmine, aga pead ei annaks. Vända kael antud piirkonnas peaks olema sile, ilma igasuguse soone jäljeta ja livimise tulemusena peaks pinnakaredus olema minimaalne, st et silmaga nähtavaid lihvimisest tekkinud kraaped, ei tohiks silmaga eristatavad olla. Eelnevate koostamiste käigus on hooratta poltidele liimi nii ohtralt pandud, et osa ka simmerlingile on kandunud. Kuidas antud keemia mõjutab simmerlingi materjali? Ka silikooni peab kandma mõistlikult tihendile, peale pingutamist ei peaks sealt välja pressima mm või suuremad "tordid". Pole välistatud, et ka silikoon võib tekitada miskit :roll: Taju arvestatud ikkagist vaid mitteliikuvate detailide tihendamiseks.
Samas, kas kapremondi käigus ka vahetati väntvõlli pikkilõtku saale uue vastu? kui suur on vända pikkilõtk?
Minu arvamised...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

PostitusPostitas dilidon » 01 Mai 2012, 20:10

Kuna sa oled saanud sõita kogu aeg sama palju enne, kui öli silmaga taas tilkumas on näha, siis on arvata,et sellest simmeri vahetusest pole kunagi kasu olnudki. Lihtsalt teatud aeg kulus selle jaoks, et õli immenduks käigukasti vaheltt loodusesse.
Mina pakun,et tuleb samm sügavamale minna,sest paistab,et probleem on väntvõlli ja ploki vahel- ei oska täpsemalt terminitega seletada, aga siin on pilt http://www.ap-magazine.com/showroom/jin ... MZ105.html
millel näha selle hooratta tagune ''koht''/''pesa'' mis lekib. Mina arvan nii.
EDIT; Kulibin tegi mulle sekundiga ''ära'' Seda pikilõtku ma mõtlesingi ka.
Pole head mõtet praegu..
Kasutaja avatar
dilidon
 
Postitusi: 326
Liitunud: 23 Mai 2006, 14:48
Asukoht: Läänemaa,Pärnumaa viis170viis07

Re: Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

PostitusPostitas TarmoT » 01 Mai 2012, 20:44

tomkulibin kirjutas:...
Samas, kas kapremondi käigus ka vahetati väntvõlli pikkilõtku saale uue vastu? kui suur on vända pikkilõtk?


Tänan kaasa mõtlemast,

1. Pikkilõtku saale kohta ei oska praegu öelda, see vajab veel täpsustamist.

2. Ja ebakompetentne küsimus - Kuidas pikkilõtku mõõta?

3. Teine ebakompetentne küsimus - kuidas karteri tuulutust kontrollida? Sellest kontrollist peaks vist alustama.
Mazda E2200 D, 1987
Mazdaga Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas - http://tarmotamming.blogspot.com
Kasutaja avatar
TarmoT
 
Postitusi: 7
Liitunud: 02 Juul 2009, 23:55
Asukoht: Tallinn / Keila Tel: 372 59937904

Re: Mazda buss E2200 - õlileket ei saa pidama.

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Mai 2012, 08:00

2. supleriga mõõdad näiteks rihmaratta kaugust mootori plokist. Esiteks üritad kangi või millegi sarnasega lükata väntvõlli max tagumisse(sõidusuunas) asendisse lükata ja teed mõõtmise. Siis üritada kangiga rihmaratast nihutada max ettepoole ja teed uuesti mõõtmise. mõõtmistäpsus peaks jääma täpsusklassi +/-0,1mm.
3.kuna diiselmootor pole päris minu valdkond, aga üritan aidata, ise pead leidma praktilise võimaluse. Tavaliselt on mootoritel(bensiiniga) 2 tuulutusava. Üks mis on ühenduses sisseimetava õhu(peale õhufiltrit, enne õhusiibrit) ja klapikambri kaaanega ja teine mis on ühenduses klapikambri kaane ja sisselaske kollektoriga. viimasel on ka klapp, mis peab tagama vaid ühesuunalise õhu liikumise. Ehk esimese kanali kaudu on mootori karter ühenduses välisõhuga ja teise klapi kaudu imetakse karterist õhk põlemiskambrisse.
Kuna diiselmootoritel puudub sisselaskekanalil pöördsiiber(gaasisiiber), ehk õhku antakse kogu aeg vabalt peale ja pöördeid muudetakse vaid kütuse kogusega, siis võib minu kirjeldus mitte täielikult ühtida sinu reaalse mootoriga.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7848
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757


Mine Maasturid/Bussid ja muud tööloomad

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron