Nonii, nüüd veidi aega, tutvustan siis lähemalt probleemi oma matu käimakotiga.
Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et....
2007 sain olude kokkulangemisel enese käsutusse tutika mazda 6-e, põhimõtteliselt oli tegemist sama seeria autoga, lihtsalt veidi vähem lisasi. Sellega läbisin 200 000km kuni eelmise sügiseni. Nendest 180 000km olid täiesti muretud, kui vaadata tehnilist külge ja kulumist. Viimase 20 000km pealt hakkas käigukastis kolmandast neljandasse vahetades töösooja v kuuma õliga kolksuma. Jätab nagu käiguvahetusel veidi vahele, ja siis lükkas kolakaga sisse. Külmalt oli probleem olematu - seda siis ca esimesed 10 sõiduminutit.
Esinduses öeldi, et võtavad kasti lahti ja vahetavad kõik kuluvad osad, see maksaks ca 2,5-3,5tuhat euri ja garantiid, et kolks ära kaob ei julge anda. See jäi raha nappuse tõttu esialgu tegemata.
Selle vea parandas õnneks või kahjuks minu jaoks mõned kuud hiljem üks paremakäe reeglit eiranud toyota corolla.
Kui olin jõudnud uue auto otsinguil lõpusirgele, sai uuritud siis nö uue masina tausta. Tore müügimees mainis, et auto ajalugu suht kena, üks väiksemat sorti tagant sissesõit ja hiljutine käigukasti mure, mis nüüdseks parandatud. Edasise vestluse tulemusena sain teada,et auto kast kolksus just kolmandast neljandasse vahetades
Tegin prooviringi, veendusin, et kast ei kolksu ja viisin masina platsilt minema. Koduteel (ca10km läbimisel) ilmnes vana hea tuntud käigukasti kolks
Nüüdseks on proovitud hea ja halvaga, aga tulemus on tagasi paukumise peal. On vahetatud pool kasti sisust, proovitud teist aju, sada imet ühesõnaga tehtud. Korraks sai asi korda, kui sain alla uue kasutatud kasti, kuid mõniaeg hiljem selgus, et see jõuga käigu sisse paugugamine on lõhkund hooratta jpm. Sai siis uue hooratta alla, ja volaa, koju sõites jooksis kast tühjaks, kast kuumenes üle ja kolmandast neljandasse vahetus jälle ilgema pauguga.
Nüüd olen järjekordse kastivahetuse v remondi ootel. Esindusemehed suht nõutud ja ootavad mida tehas asjast arvab ja ütleb....
Igathes inglisekeelsed mazda kuue foorumid on seda viga paksult täis ja siiamaani on ainuke kindel lahendus uus kast koos uue ajuga.
Ühesõnaga - hoiduge kastiõli ülekuumenemise eest ja vahetae seda "igavest õli" vähemalt 100 000km tagant kindlasti.