Mazda sissepritse Zaporozetsile

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 25 Juun 2013, 01:19

Töömees jõi ennast purju ja võttis kaks sarniiri lahti ning peale puu all tukkumist lahkus sündmuspaigast. Pidin ikka ise edasi toimetama, ei saa sulaseid palgata :D
Vahepeal on soetatud hulgem kogus esisilla juppe.
Külastasin Pärnus Avo Kollamaa kauplust "Autokaubad" ja olin ülimalt õnnelik, et minu jaoks oli veel sinna midagi jäänud. Tõin koju kilekotitäie rooliotsakausse, munakaid, määrdenipleid, rattalaagri-simmerlinge, karbussile tutika remontkomplekti(ainult tehnoülevaatuse jaoks ikka) jne. Pritsung tuleb varstivarsti. Pilte ka natuke tänasest remondipäevast:

Esialgu sai korralikult lahti lammutatud terve esisild:
Pilt

Uued munakad ja kausid. Originaalkummid sain ka sinna peale, 2012 a tooted, otse venemaalt :D
Pilt

Piduritoru rull paistab, sellest vääname järgmine laupäev esimesed piduritorud ära:
Pilt

Korralikud ja vastupidavad akuklemmid:
Pilt

K133 rem. komplekt, laagrisimmekad, niplid, niplikaitsed ja kroonmutrite stoperdamiseks tihvtid.
Pilt

Värsked suurema avaga piduri-ja sidurinõud. Uus piduripump ka paigas:
Pilt

Torsiooniotsa kaitsekumm - ainuke isend, mis oli veel poodi jäänud, pandi mulle kauba peale niisama muidu. Peab 3tk veel juurde otsima.
Pilt

Sarniiri kaitsekummid ja tagumiste amortide kandurid.
Pilt

Terve torsioonisüsteem ja muud jupid tuleb roostest 100% puhastada ja siis roostemuundaja ning värv + kivikaitse.
Pilt

Sellised sarniirimunakad on veel puudu. Kellel pakkuda, võib kahtlemata ühendust võtta ja olen valmis need ära ostma. Loomulikult uuest peast. ;)
Pilt

Sellisena ootab sapikas oma saatust hetkel ja loodame et järgnev nädalalõpp tuleb helge, ja saan esisilla lõpuni korda. :) head ööd nüüd! :D
Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 28 Juun 2013, 22:06

Laupäeval loodame kuiva ilma, siis hakkab esisilla kokkuladumine :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas diidzei » 21 Juul 2013, 21:16

no pritse peal juba w? varsti saab suvi läbi juba :D
マツダ
Kasutaja avatar
diidzei
 
Postitusi: 32
Liitunud: 11 Mai 2011, 22:23
Asukoht: tallinn/kohtla-järve

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 29 Juul 2013, 01:18

Niikuinii hakkame masinaga ka talvel sõitma. :D

Möödunud on kuu aega viimasest postitusest ja Kallest ja tema sapikast ei kippu ega kõppu. Mõlemad on terved ja sapika juures midagi ka tehtud. Masin on küll suure rohu sisse juba kasvanud, aga esisilla juures on rohi tallatud, seal sai eile ja täna kõvasti tööd rabatud:

Pilt

Pilt

Torsioonitorudele sai juurde tehtud neli avavust, keermetatud ja kork peale pandud. Nende kaudu hakkan torsiooni õli panema - huvitav, minu esisillal polnudki 968 M laadseid korke, kust õli juurde kallata. Pidin siis ise tegema. Neli seepärast, et kui ühest õli sisse pumpan, siis teisest õhk välja tuleks. Ja kuna kummagi torsioonitoru kohta on kaks auku siis kokku neli.

Pilt

Torsioon sai täielikult puhastatud, värvitud ja uued kummidetailid, sarniirid, sarniirikausid/kummid jpm. Remont, mida ma pole suutnud juba 7 aastat läbi viia saab tehtud eeldatavalt 3 nädalavahetusega(kõiki teisi maatäid sekka ka, 100% vaba aega pole ju). :D

Järgmine nädal loodan siis esirattad alla saada ja sõiduomadusi proovima minna. Seejärel saab vabamalt hingata ja kõike muud edasi ehitada. ;)

Pilt

Masina jaoks on juurde ostetud igasugu asju, simmekaid, laagreid, voolikut, torusid jpm. Lisaks ka uus kaitsmeplokk 10 kaitsmega(sarnane nagu originaal aga kahvelkaitsmetega ikka). Hulgaliselt juhtmeotsi on karpidega.
Ennustama ei hakka midagi, aga tugev soov on auto varsti liikvele saada. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 11 Aug 2013, 23:03

Tänase päeva töö, üks ratas küljes :D seegi pole õige ratas, lihtsalt auto liigutamise jaoks ajutiselt alla pandud. Lõpuks tulevad ilusad valged veljed sapika alla ikka. Vaatasin ka nukralt riiulis seisvat pritsungisüsteemi, kunas selle lõpuks veel tööle saab :D aga küll jõuab, vaikselt tuleb koguaeg edasi teha. Esisillast siis:

Pilt

Alumised sarniirisõrmed on pikad, nagu võõrkehad seal. Kuna lühikesi polnud saada, siis kasutasin pikemaid. Muud vahet pole, kui et lihtsalt pikemad.

Pilt

Piduriklotsidele ka uued katted needitud, vaja veel torud vedada pumpa ja siis saab juba proovida, kuidas võtavad.

Pilt

Peale koostamise lõppu tuleb masin ratastele lasta, külgkalle reguleerida, kokkujooks paika panna ja amordipuksid kinni pingutada mutritega. Siis juba laagrite reguleerimine jne.

Pilt

Ostsin salongi armatuuri külge ka ühe lisavidina, mis võib sapika mootori juures vägagi kasulikuks ja hädavajalikuks osutuda, kuna õli avariituld alati usaldada ei saa. Vean 5mm vasktoru mootióri juurest salongi ja manomeetri külge. Nii näeb reaalset hetkeseisu õlirõhku.

Pilt

Ehitustööd jätkuvad õige pea. Siis juba uued pildid ja jutt. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Aug 2013, 00:08

Need väljaulatuvad šarniiri poldid on varsti sul roostes ja vahetamise kõigus liigne tegevus. Kas poleks mõistlik ketaslõikajaga asi õigeks ajada?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7686
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 14 Aug 2013, 07:34

tomkulibin kirjutas:Need väljaulatuvad šarniiri poldid on varsti sul roostes ja vahetamise kõigus liigne tegevus. Kas poleks mõistlik ketaslõikajaga asi õigeks ajada?



Jah Tom, mõtlesin ise ka seda, värvida pole ka mõtet, kivirahe/maanteekillustik lihvib ta niikuinii lõpuks haljaks tagasi. Nende poltide taga on sisekuuskantaugud, millega saab rataste külgkalde paika ajada, kui mõlemad rattad on alla saanud, reguleerin vajaliku nurga välja ja lõpetan alumiste sarniiride liigvõrsete piinad relakaga ära ;)

Eile ostsin roolikarbi sk-tihendid ära ja homme rändavad nad masina karbi külge ja karp omakorda sapperi kere külge. Karbil loksud puuduvad, tigu ja roolisektor heas korras, niiet mõneks ajaks saab vähemalt kolksu/loksuvaba esisilla, millega mugav sõita ja autot juhtida :) ette said ka korralikud uued amordid alla.
Nädalavahetusel peaks saama auto juba ratastele ära, siis ka esimesed katsetused :D
Rooliotstele paigaldan kõigile ka määrdeniplid alla(ühega proov tehtud juba, kujutan ette et natuke ikka pikendab otste eluiga) kui neid ka korralikult perioodiliselt määrida.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 21 Aug 2013, 00:15

Midagi sain ka valmis. Teine pool seisab ühe piduriklotsi taga, mis veel paigaldamata ja siis saab juba auto ratastele lasta(kui pendelhoob, roolikarp ja paralleelvarras ühendatud on). Roolikarbil sai vahetatud mansetid, uus õli sisse ja läheb. Pendelhooval puksid.

Pilt

Kummid läksid ilma õhukummita (tubelessilt) peale ja jäid viisakalt pidama, kusagilt õhku ei leki. Olen tulemusega rahul, vaja veljed ka veel tasakaalu ajada koos rehvidega.

Kuna vahepeal tuleb intensiivselt teist töömasinat ehitada, Mazdal nimelt olid amordid, esisilla puksid ära ja tuleb need vahetada, siis sapikas jääb hetkel tagaplaanile. Aga kui Mazda valmis, lõpetan sapika viimased esisilla sõlmed ka ära ja lükkan auto ratastele.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 01 Jaan 2014, 05:05

Tere klubirahvas! Neli tundi tagasi algas aasta 2014. Sapikat on ehitatud juba kokku seitse aastat, ei rohkem ega vähem. Kunagi peab ta valmis ka saama hakkama, täna päeval loodan asja liikuma saada, kui ilm ära ei keera jälle. Saaks teise varjualla ära, siis lihtne ehitada.

HEAD UUT AASTAT KÕIGILE! :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 16 Veebr 2014, 05:19

Kaheksa kuud tagasi sai sild lahti võetud, nüüd sai kokku tagasi. Lõpuks. :D

Pilti kah sellest edusammust:

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd jäänud veel esipidurite koostamine ja ratastele ta tagasi saabki. Kiiret pole, on siiani ootanud, ootab veel ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 20 Juul 2014, 11:47

Midagi uut ;)

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas diidzei » 27 Juul 2014, 23:04

lased rooste? :wtf:
マツダ
Kasutaja avatar
diidzei
 
Postitusi: 32
Liitunud: 11 Mai 2011, 22:23
Asukoht: tallinn/kohtla-järve

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 28 Juul 2014, 00:08

Eiei see seal peal on ortofosforhape, just eemaldab roostejäägid. Kuna ilmad on jätkvalt ilusad, otsustasin paralleelselt mazda 626 66kW ehitamisega sapika ka liikuma saada. Selleks pean ta korraliku värvi alla saama ja v.toon ei sobinud.
Kuna tegemist on väikese autoga, on lihtne eemaldada vana värv, teha kiirelt keretööd(siit-sealt keevitada, pahteldada) ja siis saab musta läikiva värvi. Sügiseks-talveks tahaks kaks autot sõitma saada - sapika ja mazda 626-e. Everti mazdast tuleb pühapäeva pill.

Sapika välimus varsti umbes selline(ilma valuvelgedeta):

Pilt/1

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 19 Aug 2014, 00:06

Vahepeal käisin sapikat modemas. Põnevad 8 tundi sai veedetud auto keret puhastades(vana värv, pahtel jm. soga).
Alles jäi piltilus metall. Mida tegelikult polegi vaja väga palju pahteldada nii vana masina kohta(1972 aasta).

Kell 7.00 umbestäpselt:

Pilt

Pilt

***NÄE, Mazda ka ootab seal, süsihappegaasiballooni*** :D

Pilt

Kell 10:00 vist, tahtis sadama hakata, ajasin masina korra varjualla. Mõnesentimeetrise täpsusega läheb see pill sinna hoonesse sisse ;)

Pilt


...ja poole tunni pärast:

Pilt

Tööd tegin relaka traatharjaga(ketas) ja liivapaberiga. Asi, mida ma eemaldasin oli Buvanoli

(roostemuundaja) jäägid. Seda oli auto peal mitu kihti, sp. nii kõvasti kinni oligi, nagu värv ja emaldasin relakaga.

Kell 6 õhtul seis selline:

Pilt

Pilt

Püüan saada super tulemust(minu seadmete, ja oskuste kohta).
Meli ja Tomi tasemele ilmselgelt ma ei jõua niipea, aga proovin korralikult värvida. See läikes krunt tuleb veel matistada nüüd, pahtel selga ja lihv. Seejärel krunt jälle, eks näete, mis sealt välja tuleb. Midagi läikivat, kõrgläikivat ajan taga(pärast tuleb poleerimine kaa). ;) Sapikale sobib see värv hästi ja see läige.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 09 Sept 2014, 09:19

Uudiseid tagaaiast:

Pilt

Pilt

Pilt

Kui jääb aega üle, peaks hakkama tulesid, vilesid külge keerama. :)
Pritsungimõte pole veel peast pühitud :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mel » 09 Sept 2014, 18:13

Teil temp öösel nullis w :) ,sa peaks sinna tagaaeda midagi garage taolist tekitama :wink:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2829
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 09 Sept 2014, 20:39

No see on nagu sinu aed varsti juba :D
Hakkan garaazi ostma/ehitama küll varsti. See on päris suureks probleemiks kujunenud juba, et pole masinaid remondi ajal kusagil mujal hoida kui lageda taeva all.

Külma pole meil veel teinud. See on hommikune kaste, mis alla vajus(pilt tehtud kell 6 hommikul). 14 kraadi oli õhusooja.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 30 Apr 2015, 23:44

Nonii, teema on tolmu all.
Aeg see tolm maha pühkida - kaevasin sapika unustusehõlma alt välja:

Pilt

Plaan siis lihtne, kõik lõpuni ära värvida(uksed jäid ju tegemata ning kapott). Sapperi puhul siis pagasniku luuk.
Edasi võiks kõik puuduolevad keredetailid külge kruvida.

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 02 Mai 2015, 00:22

Pilt

Öös on asju. Veetsin päeval mõned tunnid autot kokku pannes.
Pildistamisega jäin natuke hilja peale, aga on aru saada, et taga on kõik keredetailid paigas ja isegi liistud, milled võtsin maha 2009 ja nüüd 6 aastat hiljem on nad taas auto küljes.

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 10 Mai 2015, 20:14

Tänase ilusa ilma puhul panin masina külge paar juppi.
Hakkab ilmet võtma sebikarp juba.
Etteruttavalt ütlen ära, et kui ülevaatus olemas, hakkan kohemaid pritsungiga tegelema, mitu aastat ma seda OT juba teen siin teemas ;-)

Edit:

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mel » 10 Mai 2015, 21:32

freerider kirjutas: mitu aastat ma seda OT juba teen siin teemas ;-)



Ei põe,teed ju endale,läheb kaua läheb,pole ju niiväga,et saad aint sellele pühenduda... :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 2829
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 10 Mai 2015, 22:55

Lohutan ise ka ennast, et aega läheb, aga ühel päeval saan minna masina juurde, keskluku puldist auto uksed lukust lahti teha, avada ja kui rooli taha istun, keeran võtit ja sõidan. :)
Praegu on nii - lähen auto juurde, avan pagasniku(aku klemm peale), lähen mootoriruumi lahti tegema ja seal pean käsitsi juhtmega starterit andma. Alles seejärel on võimalik autoga sõita :D

Lubasingi nüüd endale, et ostan suurema koguse erinevaid juhtmeotsi, releesid, lüliteid jms. ära. Juhtmesooned tuleb ära vedada(ikka erivärvilised, et hiljem lihtsam otsida oleks pundist.

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas eksole » 11 Mai 2015, 18:25

Jaaa...kõik on pisiasjades. Ja need pisiasjad võtavad meeletu aja, energia ja papi.
Jõudu!
elu on ilus, aga saatus nöögib
Kasutaja avatar
eksole
 
Postitusi: 304
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:51
Asukoht: pärnu

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 11 Mai 2015, 23:21

Täiesti nõus sinuga.
Täna investeerisin rehvidesse, sellise suvemustriga:

Pilt

Järgmiseks tuleb veljed puhastada, värvida, veel mõned detailid auto külge panna ja tehnoülevaatusele ;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas hullkonn » 20 Juun 2015, 23:55

Räägi ega sa katuseraami ei soovi seebikarbile?
Tasa sõuad jääd teistele jalgu!!!
Tafka:53038827[color=#0040BF][/color]
Kasutaja avatar
hullkonn
 
Postitusi: 933
Liitunud: 24 Mär 2006, 10:24
Asukoht: Pärnumaakond audru vald

EelmineJärgmine

Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist