Eilne päev(hommik) möödus edukalt. Kuna ma ei jätnud jonni ja kohe, kui uni silmast kadunud oli läksin sapikat edasi proovima. Keerasin süüdet varajasemaks, asetasin peale värskelt laetud aku ja panin õhulugeja peale tagasi. Käiasin mootorit mitu korda väikeste intervallidena ja neljandal korral jäi ise käima. Segu oli lahja, kuna temp. andur lühises või sai juhe kusagilt massi, aju pistiku klemmilt näitas temp. andur nullilähedast takistust. Mootori temperatuur oli võrdne välisõhu temperatuuriga(+1 kraad), selle juures peaks anduri takistus olema umbes 18 kilo-oomi. Mootor jättis vahele ja pöördesse minnes aevastas natuke, summutist tuli lahja segu lõhna. Kahjuks jäid katsetused selleks korraks pooleli, pidin ära Pärnusse tulema.
Edasised plaanid - hakata ehitama DFS süsteemi, et vabaneda jagajakaanest.
Sellega seoses, kui kellelgi on ülearune Motorcrafti 4-silindrilisele mootorile mõeldud coilpack, siis olen sellest huvitatud. Juhtploki ehitan ise, tuleb üks huvitav projekt.
Võimalik on teha asi ka nelja eraldi süütepooliga, aga kas leian neli kvaliteetset pooli normaalse hinnaga - kahtlen
mingeid vanu ei hakka kasutama. Parem Motorcrafti DFS coilpack, tuleb elektriskeem lihtsam ka.
BLDC mootori ehitamiseks idee olemas ka juba. Võtan aluseks täiesti tavalise, pisikese arvuti jahutusventilaatori. Sellel on sees mikroskeem, mis toodab kolmefaasilist voolu mootori ja selle küljes oleva tiiviku ringi ajamiseks. Sapika originaalgeneraator on täpselt, nagu see arvuti ventilaatori mootor, ainuke vahe, et vool, mida sapika genekas tarbiks, on kümnetes kordades suurem. Selleks on vaja 6tk MOSFET transistorit, mis võimendavad nõrgukese arvuti ventilaatori impulsse piisavalt, et sapika genekas hakkaks toimima mootorina. Nii, kuidas hakkab sapika generaator mootorina tööle??? - selleks on vaja geneka harjadele juhtida alalispinge, mis muudab ankru magnetiks(nagu brushless mootoritelgi). Pinge muutmisega saab muuta geneka/mootori pöörlemiskiirust, seega on kõik jahutuse tekitamiseks ja reguleerimiseks olemas. Pean veel iga silindri külge paigaldama NTC termotakisti, mis hakkavad genekas/mootorit juhtima.
******************************************
EDIT: teine võimalus jahutust ümber ehitada on paigaldada teistsugused mootorid, tsüklonventilaatorid ja asi läheks mõõtmetelt väiksemaks ka. Saaks sellest suurest kolakast vabaks, tänu sellele ei mahu praegu üks bensiinivoolik ka korralikult ära ja on ülihalva nurga all. Ilma ventilaatorita näeks asi selline välja:
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.