Mazda sissepritse Zaporozetsile

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 06 Okt 2012, 21:17

kena õhtut kõigile!
Kas keegi oskab mind aidata küsimuses, kui palju pinget tuleb välja 323 BG optilisest jagajast? 12V? 5V?
Nimelt, proovin aju sapika originaaljagajaga(kontaktidega jagajaga) tööle saada. Aga sealt tulev pinge on 12 Volti. Kui liiga palju on, siis põletab aju maha...
Vastasel korral ma mootorit tööle ei saa, kui jagajat pole.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Okt 2012, 14:47

Uurisin Tomkulibini saadetud skeeme ja selgus, et kuni 5V tuleb jagajast Ne-signaali.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Okt 2012, 20:49

Vihm vihm ja vihm, täna ei jõudnud muud, kui auto uude garaazi paigutada, sellele garaazile ukse ette ehitamisele kulus ka oma aeg(ennem ust polnud). Esmakäivitus nihkub ajaliselt edasi(kuna minu plaanitud asjad ei läinud päris nii nagu tahtsin) :p aga ei heida meelt, järgmine nädal jõuab ehk rohkem :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 13 Okt 2012, 22:10

Tänase päeva töö:

Pilt
Pilt
Pilt

Käima pole saanud mootorit. Jagaja võll on tulemata veel treimisest, sellepärast panin vene jagaja peale. Säde on, bensiin on aga ei käi. Laisk olen(lootsin "topkaga" käima saada), aju ühendamata veel. :D käiasin starterit ja andsin käsitsi juhtmega pihustitele "impulssi" peale. Sain kätte ühe paugu väljalasketorust(natuke liiga pikk "impulss" oli vist) ;) aga põhilised seadmed on mootori küljes, jäänud vaid juhtmete ühendamine, ajule sobiva asukoha leidmine, õhulugejale aluse tegemine ja kui jagaja ka kokku saaks, oh seda pidu :thumbup:

Võõpasin vähe mootoriruumi ka värskemaks, viimati värvisin seda 2007a. Roostes polnud aga ilusam üldmulje ikka kui kapotialla kiigata(tankimise ajal näiteks).
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 14 Okt 2012, 20:22

Mel kirjutas:M.ruum täitsa uhke,julgelt valitud v.toon,need mõned tilgad mis pintsliotsast kukkund ei häiri,kas lisa genekas tähendab suure tootlikkusega muuskia süsteemi :D


Tegemist on Korrostop kruntvärviga - selle peale tuleb teine kattevärv, mille tooni ma veel välja pole nuputanud. Tilgad...niikinii põlevad summutid paljaks, värv tuleb peale paari sõitu maha ja tsink jääb alles. Need sai värvitud lihtsalt sepärast, et kohe roostetama ei hakka, kuna masin seisab enamuse ajast ja viimaselajal on õhk nii niiske(pidevad vihmahood ja tuul toob niiskuse garaazi). Lisageneraator ongi tegelikult põhigenekas. Originaal on vooluringist väljas, ka juhtmeid pole küljes. See generaator kindlustab, et peale käivitamist ja mootori seiskamist see ka uuesti käivitub - tugev laadimine 14,5 Voldiga. Hetkel on muusikast olulisem mootori käima saamine :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 14 Okt 2012, 22:41

Pilt
Pilt

Üksluisesse mootoriteemasse ka midagi vaheldusrikkamat. Tagumised polstrid siis. Teine on identne peegelpildis ja juba auto küljes, täna valmis üks veel, seega tegin ainult sellest pilti.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 14 Okt 2012, 22:53

Mel kirjutas:Järgmine samm,saab olema veesärk ja sinnajuurde kuuluv :)


Tegelikult teen kõike korraga, panen auto külge selle jupi mis kätte juhtub ja mis mõte/idee parasjagu pähe kargab ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Bumer323 » 15 Okt 2012, 01:46

Panen ka märgi maha! Tõotab huvitav teema olevat.
Mis autoga edasi plaanis? Mis arki onud asjast arvavad?

Terv Bumer323
Talve tulekul on bemmid sõbralikuks muutunud...Liputavad saba!
Kasutaja avatar
Bumer323
 
Postitusi: 231
Liitunud: 14 Jaan 2012, 17:44
Asukoht: Saaremaa,Tallinn Männiku!

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 15 Okt 2012, 10:00

Bumer323 kirjutas:Panen ka märgi maha! Tõotab huvitav teema olevat.
Mis autoga edasi plaanis? Mis arki onud asjast arvavad?

Terv Bumer323


Võtan su tervitused suurima heameelega vastu! :)
Loogiline oleks ju, et kuna tegemist on noore poisiga, talv on tulemas ja auto on sapikas, siis läheb asi lihtsalt põllurallikaks vms. Aga meie kodus asjad nii ei käi, sapikas on mul juba 6 aastat ja ennem seda oli mul veel üks. Miks võtsin üldse sapika projektiks? Seepärast, et lapsena ehitasin ma üht sellist "seebikarpi" 2 aastat iseseisvalt ja lootsin temast enamat teha.... aga see võimalus on mul nüüd ja praegu. :D Plaan ikka masin maanteele viia ja nädalavahetustel jms pühadel sõitma hakata. Kui ma heitgaasid normi saan, mis pole sissepritsega automobiilil sugugi raske ülesanne, kuna kõike annab reguleerida, siis ARKi spetsialistid ei kurda.

Terv Kalle
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Bumer323 » 15 Okt 2012, 22:12

Sapakad on töesti toredad liikurid. isegi omanud mönda. Kuid siis olin veel nii nooruke, et ei möistnud head autot hinnata ja sai ka pöllupeal käidud ja üldse cabrioks tehtud. Kuid nüüd targemana järgi möeldes ja autoturu pvaadates siis ZaZ-ide hinnad jätkuvad tõusu ja usun, et kunagi veereb ka taoline elukas uuesti mu õuele kuid siis juba hoolitsevat kätt saama ja Kiire söidu juppe külge ootama.
Senika aga edu ja jaksu! Jään kindlasti huviga edasi lugema
Viimati muutis Bumer323, 18 Okt 2012, 19:05, muudetud 1 kord kokku.
Talve tulekul on bemmid sõbralikuks muutunud...Liputavad saba!
Kasutaja avatar
Bumer323
 
Postitusi: 231
Liitunud: 14 Jaan 2012, 17:44
Asukoht: Saaremaa,Tallinn Männiku!

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Okt 2012, 07:50

freerider kirjutas:Kui ma heitgaasid normi saan,... siis ARKi spetsialistid ei kurda.

Terv Kalle
Riigiteatajas on üks selline ebameeldiv klausel, et ei tohi omapäi toitesüsteemi muuta. Olgu see kasvõi paremuse poole(mida pole ses dokustaadis mainitud), aga seaduses selline klausel :thumbdown:
Isegi lihtlabase koonusõhufiltri paigaldamine originaali asemele on tabu, rääkimata kogu süsteemi asendamisest.
Seda siis seaduse poolelt...
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 16 Okt 2012, 09:06

Just nii, lisaks veel kirjas, et väljalaskesüsteem - see peab olema originaal. Aga sapika originaalsummuteid pole enam kusagilt saada. Enamusel Eestis sõitvatest sapikatest on custom-summutid all, ehk siis nii nagu mul, üks pütt vasakul, teine paremal. Lähevad ülevaatuselt läbi küll. Ja kui mul tõesti tuleb ülevaatuseonu ütlema, et võta see masin ja lükka siit TÜV punktist välja, sest sõita sa sellega ei tohi, siis panen teise 30hj mootori ÜV ajaks peale. Sellel on karburaator ja originaal kõik. Pärast pritsung tagasi muidugi. Vaidle sa nüüd nendega, et pritsung käib palju puhtamalt ja saastab vähem loodust kui üks elementaarkarburaatoriga mootor. TÜV spetsialistid ju teavad seda ka aga seaduse vastu ei saa.

Kardavad, et äkki teeme mootorid võimsamaks jnejne. :thumbdown:
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 16 Okt 2012, 19:18

seetõttu ongi lihtsam käia ARKi onude juures näitamas, teostavad mõõtmised ja panevad sulle passi märkuste alla Ümberehitus: nummerdatud kood. :)
usun, et siis on pretsedent loodud ja teistel sapparimeestel ka lihtsam. Jossul, nagu ma aru sain, on üldse Lanceri mootor seal sappari sees? :P ise ma pole näinud, aga mossemeeste kogunemisel ta midagi rääkis..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 16 Okt 2012, 19:47

Mario kirjutas:seetõttu ongi lihtsam käia ARKi onude juures näitamas, teostavad mõõtmised ja panevad sulle passi märkuste alla Ümberehitus: nummerdatud kood. :)
usun, et siis on pretsedent loodud ja teistel sapparimeestel ka lihtsam. Jossul, nagu ma aru sain, on üldse Lanceri mootor seal sappari sees? :P ise ma pole näinud, aga mossemeeste kogunemisel ta midagi rääkis..


Võtan su nõu kuulda. ARKi lehel on olemas juhendid, kuidas ja mis ümberehitusi, mis ulatuses võib teha. Arvatavasti pean tegema ka joonised ja neid ARKi onudele näitamas käima ja konsulteerimas, et kas nii võib. Proovin asja käima saada, juhtmed....voolikud kinni, asja viisakaks ning siis viin auto ARKi. Niikuinii on tarvis teostada värvivahetus(passis: roosa) auto värvus tuleb passi: (kirss)punane.

Kui sa oled Joosepiga kokku puutunud, siis tead kindlasti, et temagi vahetab iga aasta ennem TÜV mootorit. Hetkel tiksub tal kapote all Mitsubishi Lanceri mootor, oli teine vist 1.2L või 1.4L. Ei mäleta. Aga lähiajal paneb temagi endale pritsungi, seda küll lääne mootori näol. On selline ridamootor, ventikaga radiaator on mootoriruumi disainitud ja kinnitatud, vedelikuga käib ka salongi soojendamine. Jossu on väga palju vaeva näinud selle pilliga, keegi ei tea seda täpselt kui palju töötunde selle sapika peale kulunud on :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 16 Okt 2012, 21:07

nojah, tookord oli ta veidi ginnine ja ei hakanud teda info kaevamisega tüütama, aga linna peal on raske punast zazzerit mitte näha, vurab mul koguaeg kodutänavas..
eks kirjuta ARKi ja vaata, mis nad sulle vastavad, kas kutsuvad hea meelega ette näitama või tahavad veel midagi näha, sest ise-enesest, kui heitgaas on normis, ja pealegi peaks talle kehtima karburaatori numrid, siis ma usun, et igasugune "roheline" tuuning oleks teretulnud.. vähemalt kui mina oleksin ARKis, ma paneks küll sulle templi passi :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 17 Okt 2012, 09:11

Isegi selle punase "Mummuga" sõitnud ja trikitamisi üle elanud(Kesklinnas kadusid tuled ja siis sõitsime kinost koju ohutuledega) :p
Võtan esimesel võimalusel nendega ühendust, räägin oma mure ära ja siis annan siia ka teada, mis vastus mulle öeldi.
Suured tänud toetuse eest! :) Selle aasta masinal kontrollitakse ainult tühipöördeid ja CO sisaldust. Ja muud ei vaadata. Pritsungiga masinaga võin kätte saada poole madalama CO sisalduse heitgaasides, kui karburaatoriga.
Aga nüüd ma lähen töövestlusele Pärnus, hoiame päialt siis :thumbup:
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas zoomzoom » 26 Okt 2012, 20:13

Nagu ma aru saan, siis pandi peale vestlust kohe rakkesse ja võib vist jõudu ja jaksu soovida? Või oled lihtsalt ehituse pooleli jätnud?
See postitus on heaks kiidetud Chuck Norris'e poolt!

Panen kildu,
Panen kivi,
Laotan asfalti kah!
Kasutaja avatar
zoomzoom
 
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Mai 2012, 20:13
Asukoht: Keila

2006 Mazda 6

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 27 Okt 2012, 01:37

zoomzoom kirjutas:Nagu ma aru saan, siis pandi peale vestlust kohe rakkesse ja võib vist jõudu ja jaksu soovida? Või oled lihtsalt ehituse pooleli jätnud?


Pandi jah. Võib. :) Üheks päevaks :D proovipäev oli, et kas sobin diagnostiku töökohale.
1. novembrist tuleb siis päriselt tööle hakata. Vahepeal olen lihtsalt "laisk" olnud. Eks oma osa ajast võtavad ka peresisesed tegevused ja kuna ehitan autot(sapikat) üksi ja teist sõidumasinat(mazdat) parendan ka pidevalt, siis toimubki "pritsesapika" ehitamine periooditi, kui rohkem aega üle jääb. Ma pole kindlat valmimiskuupäeva paika pannud aga sapikas võiks sõidukorda saada ikka ennem kui linnud lõunamaalt tagasi lendavad - nimelt auto all korralikud 13" naastrehvid ja tahaks need talvistes oludes järgi proovida. Ja mis kõige olulisem - sai ju ehitatud super soojendussüsteem(summuti soojusvahetid, elektriline pump, salongiradiaatorid jne).

Vahepeal olen autot niipalju modenud, et puhastasin sapika seest ja väljast 100% ära, võtsin bensiinipaagi välja ja selle pumbahoidik tuleb pikem teha - ei saa paagist bensiini kätte kui sees on 15liitrit. Kütusetaseme anduri vahetan ka täna ära, sest sõidu ajal paneb see villast, liugkohtakt ei anna hästi ühendust ja anduri takistus ei muutu sujuvalt(näitur armatuuris näitab vahepeal aiateibaid). Mootoripoole pealt on kõik valmis katsetusteks. Paigaldasin pritsungi juhtploki(ECU) ka salongi turvalisse kohta, tagaistme alla. Seal ta ei saa vett ega tolmu. Juhtmed vedasin mootoriruumi ära, nüüd vaid ühendamise vaev.
Kohe kui midagi teinud olen, jagan ka pilte!!! ;) Ehitust ma pooleli ei jäta, selleks olen lihtsalt liiga kangekaelne :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 27 Okt 2012, 02:00

Lisan siia veel ühe idee mootori parenduseks. Kuna külma mootoriga, eriti talvel, pole vaja silindritele nii intensiivset jahutust(ja alguses pole ju üldse jahutamist vaja), siis plaanin eemaldada jahutustiiviku rihmasüsteemist. Väntvõlli rihmaratas hakkab kaasa vedama ainult lisageneraatorit. Originaalgenekas hakkab toimima mootorina(peale väikese elektroonika lisamist).

http://www.youtube.com/watch?v=SdeQgOZqC78&feature=fvwrel

Tänu sellele saab mootor kiiremini soojeneda, norm. temperatuuri saavutades hakkab tiivik(vastavate andurite kaasabil) pöörlema ja jahutab mootorit. Kui silindrite temp. jälle langeb, võtab tiivik(olenemata mootori pööretest) kiirust maha ja mootori temperatuur taastub koheselt. Üle kuumenedes aga lisab tiivik niipalju pöördeid(lausa max. pöörded, kuni 5500p/min)et tagada piisav jahutus. Selline on minu esialgne plaan jahutusega. Toimiks see ka teatava termostaadina. Venelased aga omal ajal sellist süsteemi luua ei raatsinud, kuigi see oleks võimalik olnud.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 27 Okt 2012, 14:48

üks variant on jah el.lülitusega vent,lihtsam oleks külge pookida visko siduriga ventikas.vähem elektroonikat,rohkem lolli rauda. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 27 Okt 2012, 17:39

Arvan, et suudan selle BLDC mootori valmis ka teha, hetkel küll mitte aga tulevikus miks mitte ;) viskosidur ei hakka kahjuks minu süsteemi peal kuidagi tööle. Ainuke varjant mingi elektriline sidur panna, et silindrite kuumenedes lülitab järgi ventika.

Hetkel häälestan süütesüsteemi, kuna jagajavõlli pole ikka veel kätte saanud(arvatavasti pole veel treimissegi jõudnud) siis kasutan originaaljagajat, millele lisan uue GAZ-53 transistorkommutaatori TK102 ja sellele sobiva süütepooli B114-06. Originaalsüsteemiga tundus säde ikkagi liiga nõrgaks jäävat.
Loodan varsti youtubesse midagi ülese ka laadida, aga seda õhtupoole.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 27 Okt 2012, 18:18

iz nice... :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 27 Okt 2012, 22:41

Tunnistan, et olen liiga kaua keskendunud mootori käima saamise peale :D Täna otsustasin, et läheb kaua aega läheb, aga teen asja korralikult valmis. Siis proovime uuesti. Karburaatoriga käib mootor suurepäraselt, seega kinemaatika on kõik korras. Peale pritsungisüsteemi lisamist olen ma saanud sisselaskekollektorist ainult leeke ja paukumisi. Tundub, et starter on ka omadega jahe, sest ei kannata enam isegi 5..7sekundilisi käiamisi, tõmbab aku tühjaks. Sõna tühjaks on suhteline - sapika mootorit 65Ah aku ringi ei vea(käega keerates väntvõll pöördub) aga Mazda peale pannes käivitub auto kergesti. Pean hakkama sellega ka tegelema, käesoleva starteriga ma käivituseks piisavaid pöördeid kätte ei saa kahjuks(sädeme jaoks jääb pinget väheks).

Uued pildid masinast:

Tänane mootoriuumi aretus:
Pilt
Aju peidan tagaistme alla:
Pilt
Armatuur, juhtmed kinnitamata veel:
Pilt
Katuseluuk seestpoolt:
Pilt
Pilt
Pilt
Mõõduvõtt - Sapikas vs Mazda
Pilt

Homme saan natuke veel ehitada, siis Pärnusse! :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 29 Okt 2012, 14:03

Eilne päev(hommik) möödus edukalt. Kuna ma ei jätnud jonni ja kohe, kui uni silmast kadunud oli läksin sapikat edasi proovima. Keerasin süüdet varajasemaks, asetasin peale värskelt laetud aku ja panin õhulugeja peale tagasi. Käiasin mootorit mitu korda väikeste intervallidena ja neljandal korral jäi ise käima. Segu oli lahja, kuna temp. andur lühises või sai juhe kusagilt massi, aju pistiku klemmilt näitas temp. andur nullilähedast takistust. Mootori temperatuur oli võrdne välisõhu temperatuuriga(+1 kraad), selle juures peaks anduri takistus olema umbes 18 kilo-oomi. Mootor jättis vahele ja pöördesse minnes aevastas natuke, summutist tuli lahja segu lõhna. Kahjuks jäid katsetused selleks korraks pooleli, pidin ära Pärnusse tulema.

Edasised plaanid - hakata ehitama DFS süsteemi, et vabaneda jagajakaanest. Sellega seoses, kui kellelgi on ülearune Motorcrafti 4-silindrilisele mootorile mõeldud coilpack, siis olen sellest huvitatud. Juhtploki ehitan ise, tuleb üks huvitav projekt. ;) Võimalik on teha asi ka nelja eraldi süütepooliga, aga kas leian neli kvaliteetset pooli normaalse hinnaga - kahtlen :D mingeid vanu ei hakka kasutama. Parem Motorcrafti DFS coilpack, tuleb elektriskeem lihtsam ka.

BLDC mootori ehitamiseks idee olemas ka juba. Võtan aluseks täiesti tavalise, pisikese arvuti jahutusventilaatori. Sellel on sees mikroskeem, mis toodab kolmefaasilist voolu mootori ja selle küljes oleva tiiviku ringi ajamiseks. Sapika originaalgeneraator on täpselt, nagu see arvuti ventilaatori mootor, ainuke vahe, et vool, mida sapika genekas tarbiks, on kümnetes kordades suurem. Selleks on vaja 6tk MOSFET transistorit, mis võimendavad nõrgukese arvuti ventilaatori impulsse piisavalt, et sapika genekas hakkaks toimima mootorina. Nii, kuidas hakkab sapika generaator mootorina tööle??? - selleks on vaja geneka harjadele juhtida alalispinge, mis muudab ankru magnetiks(nagu brushless mootoritelgi). Pinge muutmisega saab muuta geneka/mootori pöörlemiskiirust, seega on kõik jahutuse tekitamiseks ja reguleerimiseks olemas. Pean veel iga silindri külge paigaldama NTC termotakisti, mis hakkavad genekas/mootorit juhtima. :D

******************************************
EDIT: teine võimalus jahutust ümber ehitada on paigaldada teistsugused mootorid, tsüklonventilaatorid ja asi läheks mõõtmetelt väiksemaks ka. Saaks sellest suurest kolakast vabaks, tänu sellele ei mahu praegu üks bensiinivoolik ka korralikult ära ja on ülihalva nurga all. Ilma ventilaatorita näeks asi selline välja:
Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 22 Nov 2012, 09:56

Teavitan klubikaaslaseid - sapikaga on kõik korras, ei ole vanarauakoormas, maha müüdud või projekt pooleli jäänud. Ajapuuduse ja kehvade ilmade tõttu olen pidanud lihtsalt teise autoga rohkem tegelema, sest mu klubiprofiili peakangelane, 626 kupee tahab samuti remonti saada :D nüüd Mazdaga kõik korras kenasti ja saab taas sapikaprojekti edasi arendama hakata. Nädalavahetusel teen kindlasti midagi ära ja jagan seda siingi teile. :wave:
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

EelmineJärgmine

Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron