Mazda sissepritse Zaporozetsile

Mazda sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 06 Aug 2012, 23:20

Postitan siia teema ühe vene auto ümberehituse kohta. Kuigi ilmselgelt pole tegemist Mazdaga, hakkan selle auto mootorile paigaldama Mazda 323 BG 1,6l sissepritset. Asi sai alguse ideest ja soovist auto kütuse kasutamine ja õhuga segunemine efektiivsemaks muuta. Kuna tavaline Zaporozetsi (maakeeli sapika) karburaator oma tööga rahuldavalt toime ei tule(mootori tööks vajaminev küttesegu moodustamine), siis muretsesin ühe väiksema auto mootorile mõeldud sissepritse süsteemi. Kuna Mazdad on südamelähedased, siis otsus sai langetatud 323 65kW mootorijuhtimise kasuks.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt





Mis mootorile see sissepritse läheb? Pilt mootorist ilma karburaatorita(selle asemele tuleb õhusiiber koos tühikäigu mootoriga ja segusiibri anduriga):
(Sisselaske kollektor on see hõbedane X-kujuline torustik. Sinna puurin augud ja asetan pihustid.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ootan elavat kriitikat ja toetust selle projekti raames. Lisaks veel kui võimalik, palun klubilistel postitada abimaterjali mis mind ehitamisel aidata saaks.
Ära kuluvad Mazda 323 BG 65kW, 16valves 1 nukkvõlliga 1,6liitrise masina mootorijuhtimise skeemid, pistikute klemmide andmed, mis kuhu läheb jne.
Avaldage julgelt oma arvamust ja nõu. Lisan ka siia, et tegemist ei ole järjekordse ralli, või põlluralli masinaga, samuti mitte ka pole plaanis ehitada mingit "superautot", lihtsalt süütu uudishimu, kas selle mootori saab konkreetse Mazda pritsesüsteemiga käima. Ise olen "kodus" Mazda 626 GD 2.0...2.2 pritsungitega, sest ise oman üht sellist autot. 323F, kupee on olnud ainult karburaatoriga versioon. Seetõttu ma seda läbi ja lõhki ei tunne ;)
Viimati muutis freerider, 01 Okt 2017, 17:42, muudetud 3 korda kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 06 Aug 2012, 23:41

Midagi veel Mazda küljest - 626 GD kupee istmed ja suunatulede/kojameeste hoovad. :)

Pilt

Mootoriruum - hetkel veel teeb oma tööd karbraator, aga õige pea lendab see riiulisse oma aega ootama... ;)

Pilt
Viimati muutis freerider, 26 Sept 2012, 18:48, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 07 Aug 2012, 07:51

ilmselt tuleb sul ringi tõsta ka enamik andureid. vända andurit tal minu teada ei ole, aga jagaja sees peaks olema halli andur, seega pead sa selle jagaja tervenisti sinna kuidagi ära istutama. teine variant on proovida poolidega mängima hakata, siis kaob jagaja vajadus.
ma arvan, et isiklikult lihtsam oleks hargpritsega mässamise asemel panna siiski esialgu kasvõi prooviks hoopis VAGi monopritse..
Oma F aegadest ei mäleta enam ainult, kas gaasiklapist jahutusvedelik ka läbi käis... aga kuidagi ta seda tühikäiku reguleeris...
IvarR oleks õige kommenteerima seda tegevust praegu, tal on 323f skeemid pealuus :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Evert » 07 Aug 2012, 09:13

Kui paned pritsungi, siis peaks vist panema pihustid ka, eks? Siis peaks üritama ka lambda kuskile paigutada, sest muidu aju ei oska kütusekogusega majandada ja keerab segu "umbes" paika, aga see, mis on Mazda mootorile enam-vähem võib Sapaka mootori üle ujutada või hoopiski kuivale jätta. Tühikäigumootori asemele peaks välja mõtlema mingitooreklapi süsteemi, sest tühikäigumootor toimib jahutusvedeliku temperatuuril (mida õhkjahutusega mootor pakkuda ei saa) jne.

Ma arvan, et projekt on umbes sama raskusastmega kui "Jukule" CD kirjutaja installimine.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2203
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas tomkulibin » 07 Aug 2012, 13:27

Ma oleksin siiski proovinud 1.3 liitrise pritset siirdada, oleks kubatuur ligilähedasem.
Skeemid riputan skeemide peatükki(mis leian).
Tühikäigu mootor on kaheti juhitav, elektriliselt(ajust) ja jahutusvedelikuga. Viimase toimimine on seotud temostaadi laadse elemendiga, mis soenedes muudab tühikäigu tarbeks oleva kanali õhu läbilaske võimet.
Enamuse vajalikku 323 mootorite kohta olen suutnud IvarR`i käest välja "imeda"( :shh: ) ja kuna ta ise siin keskkonnas suht passiivne, siis üritan aidata võimaluste piires.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7660
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 14:27

Mario kirjutas:ilmselt tuleb sul ringi tõsta ka enamik andureid. vända andurit tal minu teada ei ole, aga jagaja sees peaks olema halli andur, seega pead sa selle jagaja tervenisti sinna kuidagi ära istutama. teine variant on proovida poolidega mängima hakata, siis kaob jagaja vajadus.
ma arvan, et isiklikult lihtsam oleks hargpritsega mässamise asemel panna siiski esialgu kasvõi prooviks hoopis VAGi monopritse..
Oma F aegadest ei mäleta enam ainult, kas gaasiklapist jahutusvedelik ka läbi käis... aga kuidagi ta seda tühikäiku reguleeris...
IvarR oleks õige kommenteerima seda tegevust praegu, tal on 323f skeemid pealuus :D


Andurid on kõik kättesaadavad ja olemas. Mootorite töötemperatuurid on sarnased, keskmiselt 90 kraadi. Seega mootori temperatuuri sensor istub 1:1, puurin sapika ühte plokikaande selle tarbeks sobiva augu ja keermestan. Jagaja läheb vahetusse, peale istub Mazda 626 2.0 66kW mootori jagaja koos induktiivanduriga, "halli andurit" seal sees pole. "Vasted spark" oleks küll hea, aga hetkel ei hakka sellega pead vaevama, lähen lihtsamat teed. Mõtlesin samuti monopritset, Opel kadeti oma kuid, see oleks peaaegu sama mis karburaator, segu moodustamine jääb nelipunktile kõvasti alla ja silindrid saavad erineva segu.
Jah, tühikäigumootorist käib ka jahutusvedelik läbi. Kuid kuna antud Mazda tühikäigumootor on elektriline, ei muretse selle pärast, et mootor on õhkjahutusega, aju juhib tühikäiku ja külmkäivitust elektriliselt mootori temp. järgi. Seda küll, kindlasti. ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 14:43

Evert kirjutas:Kui paned pritsungi, siis peaks vist panema pihustid ka, eks? Siis peaks üritama ka lambda kuskile paigutada, sest muidu aju ei oska kütusekogusega majandada ja keerab segu "umbes" paika, aga see, mis on Mazda mootorile enam-vähem võib Sapaka mootori üle ujutada või hoopiski kuivale jätta. Tühikäigumootori asemele peaks välja mõtlema mingitooreklapi süsteemi, sest tühikäigumootor toimib jahutusvedeliku temperatuuril (mida õhkjahutusega mootor pakkuda ei saa) jne.

Ma arvan, et projekt on umbes sama raskusastmega kui "Jukule" CD kirjutaja installimine.


Ikka tulevad pihustid, samamoodi nagu tehase autodelgi - sisselaske kollektori külge, need hakkavad bensiini klappide peale pritsima õigel ajahetkel ja sisselasketakti ajal imetakse õhu ja kütuse sobiv segu silindrisse... karburaatoriga ei taha jamada enam. Lambda andur on samuti sellel Mazda 323 süsteemil, mille peale panen. See läheb väljalaske kollektori külge ja hakkab nuusutama põlemisjääke.

Siit ka küsimus, kas ma võin panna lambda anduri ühe silindri taha või peab ta kõikide silindrite jääke inspekteerima, ehk siis kõik torud kokku ja sinna lambda andur ja siis edasi summutisse?

Tühikäigumootor töötab kahel viisil - jahutusvedelikuga ja aju juhtimisel - viimast mina kasutangi. Aju suudab tühikäigu "õhku" suures ulatuses juhtida, sest selle Mazda 323 tühikäigumootor avaneb päris palju(laseb vajadusel palju õhku läbi). Tooreklappi ei saa olla, tegemist pole karburaatoriga ja pihustid on lihtsalt külmal mootoril kauem lahti.

Usun et ei ole ;) aga ma vähemalt teen proovi, eks siis selgub :D
Viimati muutis freerider, 26 Sept 2012, 18:40, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 14:51

tomkulibin kirjutas:Ma oleksin siiski proovinud 1.3 liitrise pritset siirdada, oleks kubatuur ligilähedasem.

Tõsi, raskusi võib tekkida tühipöörete õigeks saamisega, kuna need suuremad pihustid. Mitu cc Mazda 323 1.6 bg mootori pihustid üldse on?
tomkulibin kirjutas:Tühikäigu mootor on kaheti juhitav, elektriliselt(ajust) ja jahutusvedelikuga. Viimase toimimine on seotud temostaadi laadse elemendiga, mis soenedes muudab tühikäigu tarbeks oleva kanali õhu läbilaske võimet.

Selline süsteem(klapi avatus muutub koos jahutusvedeliku temperatuuriga) on mul mazda 626 peal kasutusel praegu. Elektriline tühikäigumootor ISC on ka aga ma ei saa seda hetkel kusagile ühendada, kuna aju ei oma vastavat ISC valve väljundit siis jäi see ühendamata. See puudus tekitab elektritarbijate tahaühendumisel probleeme, tühipöörded muutuvad kohe kui tuled põlema hakkavad, salongipuhur järel on jne.
tomkulibin kirjutas:...üritan aidata võimaluste piires.

tänud! :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas tomkulibin » 07 Aug 2012, 15:19

Sapkini mootoril peaks olema õli jahutamise radikas, sellest võiks võtta väljaviigu ja lasta läbi tühikäigu mootori jahutusvedeliku kanalist, saad mitte ainult elektroonilise tühikäigu sisse/välja lülitamise(mida aju teeb) vaid ka külma mootori tarbeks antud kanali kaudu ka rikastamise.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7660
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 16:50

Õige küll, sapikal on õliradiaator täiesti olemas, asetseb õlimagistraali lõpus - mootorist läbi käinuna, jookseb õli ülejääk sealt mootori karterisse tagasi.
Õli keskmine temperatuur 80...95 kraadi. Hakkan radiaatorile lisanipleid projekteerima. Aga mida arvate siis lambda anduri asukohast? kas võib selle panna ühe silindri alla, oluline pole ju heitgaaside kogus, vaid kvaliteet ja kõik silindrid töötavad enam-vähem ühtmoodi, kui küünlad puhtad ja ok. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Fredo » 07 Aug 2012, 19:20

Päris huvitav projekt :thumbup:
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 533
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 19:55

Fredo kirjutas:Päris huvitav projekt :thumbup:


Tänan, veel huvitavamaks läheb siis, kui päris ehitamiseks läheb. Hetkel puhastan veel viimaseid detaile, otsin mõningaid pistikuid, juhtmeid ja nokitsen V4 mootorile sobiva kütusemagistraali kallal, originaal R4 oma tuleb ümber teha sutsu, mis pihustitele rõhu all bensiini ette annaks.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas R-go » 07 Aug 2012, 20:12

No peab ikka inimestel igav olema :lol: , et selliseid projekte ette võetakse.Heas mõttes muidugi. :thumbup:
Siit paistab midagi huvitavat tulevat.Tuleb silm peal hoida.
Edu igaljuhul.
Mina ei tea midagi,aga mõni ei tea sedagi ;)
Kasutaja avatar
R-go
 
Postitusi: 745
Liitunud: 20 Nov 2009, 22:22
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 07 Aug 2012, 20:46

jah, temp. andureid saaksid rakendada õlitemperatuuri järgima. KÜlmkäivituse süsteemina meeldib mulle enim bi-metall lahendus. Seda saad samuti õli pealt käima panna, eks see torude vedamine muidugi paras jant ole ja ei imesta, kui lõppeks pead rohkem õli hakkama sisse kallama, kui sasseri tehas ette nägi omal ajal..
aga vat eriline kummardus oleks, kui sa suudaksid ka need kardaaniristidest püsikiirusliigendid korraliku Ržeppi liigendiga asendada.. :D Saaksid sasserimehed ka lõpuks rohkem, kui ühe hooaja oma pooltelgedega sõita :P
igal juhul uuri skeeme. Omal sul tundub ka nutti olevat, hakka ristama.
Kütuse vooluga võib probleeme tekkida siiski, mehaaniline käpaga pump ei pruugi pritset rahuldada, siis pead arvestama võimalusega ka paagi pump ja tasemeandur sasseri paaki istutada. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 07 Aug 2012, 21:19

Aitäh toetuse eest kõikidele vastajatele! Proovin anda endast parima selle projekti juures, alguse asi, olen alles noor ja esimeseks projektiks sobib hästi sapikas. ;)

Aju temp. anduri, ehk siis Mazda vee temperatuurianduri, mille järgi aju segu moodustab, panen kindlasti V4 ühe plokikaane küljele, sest õli ise läheb jube kaua soojaks, tunduvalt kauem kui vesijahutusega mootori veesärk. Plokikaante sees on aga põlemiskambrid ja kuumeneb kiiresti, ja kui plokikaas juba kuum on, siis on mootori töö ka juba ühtlane, vedades paralleele vesijahutusega jõuallika veesärgi soojenemise ja mootori tööga. Pooltelje liigendid on hetkel väikseim mure, uued nõellaagrid on sees ja määrdeniplid küljes, neid tuleb vahepeal määrdepritsiga "tankida" ;)

Originaalpump jah kindlasti sissepritset ära ei toida, ta rohkem mõeldud lihtsalt bensiinipaagist bensiini imemiseks ja karburaatorini toimetamiseks :) tal on see kompleks, et juba väga väikese vastusurve juures hakkavad klapid, mis seal sees, järele andma ja ta ei tooda rõhku eriti palju. 40 liitrisesse kütusepaaki tuleb sisemine kõrgsurvepump Mazda 626 kupee pealt, mootori kubatuur oli 2.0, niiet toidab mis kole pihusteid.Tasemeandur juba olemas paagis ja originaal, toimib...rahuldavalt, teepeale ei tohiks jääda.
Uurin homme jooniseid, mis siin foorumis. Ning kasutaja Tomkulibin saatis mulle tabeleid ja need on suuresti abiks, aitähtalle ja kõikidele teistele kaasaaitajatele! :) ja proovin ligilähedase joonise teha, kuidas asi kokku panna ja toimima saada, riputan siiagi sellest pildi üles.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 07 Aug 2012, 22:55

Noh, kõige valutum oleks ilmselt panna sinna subaru lamamootor või siis juba Fordi V4. V6 oleks liiga palju.. Kui mälu ei peta, siis see samagi venelaste V4 ongi Kölni ploki pealt maha viksitud jälle koos vene inseneri teadmistega. :D
Aga hakka nüüd ehitama ja pilte jagama. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Aug 2012, 09:17

Mario kirjutas:...Kui mälu ei peta, siis see samagi venelaste V4 ongi Kölni ploki pealt maha viksitud jälle koos vene inseneri teadmistega...
Kas mitte "Tatra" polnud algne, mis maha viksiti ainiti koos tehnikaga, antud mudelil ju vaid kere vahetatud, tehnika vaid lennukate insinööride täiustusi saanud :roll:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7660
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Mario » 08 Aug 2012, 20:17

eih.. :P
Zazzer on tegelikult algselt Moskvitsi meeste ehitatud masin. Kuid kuna kompartei ei andnud ehitusluba, võtsid GAZi insenerid joonised üle, tootmine algas hoopiski ZAZi nime all Zaporožjes. :)
Tatra alustas T600ga ning kasutati hoopis Fiati põllutöömasina agregaati - sileda kaanega rida nelja.. T603 järgnes tõesti röögatu õhkjahutusega V-8ga, kuid see on neil ikka omal välja töötatud, nii nõudis toona valitsus.. :)
Aga noh, seda, et venkud igalt poolt pätsasid, oli ammu kõigile teada. Sel ajal, kui Lääne tegijad omale rehve välja töötasid, said nad haisu ninna, et venelased jälle manu. Söödeti siis neile mingi nätsu retsept ette. venelased olla kukalt sügand päris usinalt. :)
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 08 Aug 2012, 21:30

Venelased oleksid võinud ühe asja selle mootori - MeMz 968 juures teisiti teha - kahe nukaga gaasijaotusmehhanismi ja kettülekandega süsteemi. Aga ilmselgelt ei tulnud ju keegi selle peale, et klappide tõukurvardad muutuvad kõrgematel pööretel "pudelikaelaks"... :D Korraga oleks siis võinud teha juba silindri kohta neli klappi, kokku 16 klappi mootoril ja täituvus ja läbipuhumine oleks paranenud ;) insenerid olid ilged asjapulgad aga selliseid asju välja ei mõelnud :p
Muidu ei kurda mootori ehituse üle. Materjalid ehk võiks paremad olla. Saaled teisest materjalist näiteks. Ja õli filterelement võiks ka olla(sapikal ainult tsentrifugaalfilter).

Pikalt sai lobisetud sapika ajaloost, aga nüüd pöörduks tagasi sissepritse ehitamise juurde.
Olemasolevad detailid, mis varsti sapperi kapoti alla installeeritud saavad:

Pilt
*Ülalt vasakult peale hakates: õhufilter; aju (ECU); jahutusveega töötav tühipöörete klapp; pihustite juhtmed ja pistikud; õhulugeja - MAF sensor.
*Keskel: TPSi kaas mis käib tema kõrval olevale andurile peale, kus sees kontaktid; bensiinimagistraali rõhuregulaator(just täna andis tomkulibin mulle selle detaili kohta nõu ja õpetas põhjalikult, suured tänud); mootori temperatuuri andur.
*All vasakul asetseb gaasiklapp, reguleerib mootorisse mineva õhu kogust; 4 pihustit; tühipöörete mootor(kombineeritud - töötab nii elektriliselt kui jahutusvedelikuga).

---Üllatuseks avastasin TPSi, õhusiibri avatuse andurit lahti võttes, et sellel puudub potensiomeeter - liuguriga takistusriba. On vaid kontaktid, määramaks, kas gaasiklapp on suletud -või avatud asendis.

Kas kellelgi oleks pakkuda sellisele ajule pistikuid?
Pilt

Sapika sisselaske kollektor on eemaldatd: ...näha on ka tõukurvarraste üks puudustest - varda kattetoru on sutsu õli läbi ajanud. Seepärast sapika mootorid üle kuumenevadki - see õli kogub tolmu enda ümber ja tulemuseks jahutusõhu tee ummistumine.
Pilt

Õliradiaator, millest Tomkulibin rääkis - see tuleb eemaldada ja asendada niplitega. Edasi jookseb voolik tühipöörete mootorisse/klappi ja sealt uude, ventilaatoriga varustatud radiaatorisse ja sealt edasi mootori karterisse:
Pilt
Viimati muutis freerider, 26 Sept 2012, 17:57, muudetud 2 korda kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 13 Aug 2012, 22:29

Bensiinipump olemas. Tänud kasutaja Siim69-le.

Unustasin veel tänada kasutajat bmw, kes organiseeris mulle enamuse 323 pritsungi detaile. Vahepeal sapikaga tegeleda pole jõudnud, aga homme puurin pihustitele pesad/augud sisselaske kollektori sisse ära ja hakkan kütusemagistraali sobitama, mõtlen neile kinnitused, et pihustid korralikult ära fikseerida.

Paigaldan bensiinipaaki ka kõrgsurvepumba, mis hakkab kütusemagistraali ja pihusteid toitma.
Aju pistikut oleks jätkuvalt vaja.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas Siim » 13 Aug 2012, 22:43

Põnev,ise haudusin kunagi sama plaani,aga sinnapaikka see jäigi :P
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 22 Aug 2012, 21:34

Sain kauoodatud pistiku(d) ajule:

Pilt

Sobivad täielikult ja nüüd saan hakata asju paigaldama autole.
Viimati muutis freerider, 26 Sept 2012, 18:43, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas raido357 » 24 Aug 2012, 17:42

freerider kirjutas:Selline süsteem(klapi avatus muutub koos jahutusvedeliku temperatuuriga) on mul mazda 626 peal kasutusel praegu. Elektriline tühikäigumootor ISC on ka aga ma ei saa seda hetkel kusagile ühendada, kuna aju ei oma vastavat ISC valve väljundit siis jäi see ühendamata. See puudus tekitab elektritarbijate tahaühendumisel probleeme, tühipöörded muutuvad kohe kui tuled põlema hakkavad, salongipuhur järel on jne.
tänud! :)


323 BF 1.6 63kw pritse mootorit on koos ISC-ga ja ilma. Oman ilma ISC-ita varianti ja pöörete probleemi lahenduseks on lisa klapp ja pisike relee/karbike. Kapoti all on magnet klapp, mis avaneb vastavalt koormusele, saab releest 12v peale. Ehk siis näiteks, kui puhur sisse lülitada, avatakse ka too magnetklapp, mis varustab mootorit lisaõhuga.
Kasutaja avatar
raido357
 
Postitusi: 336
Liitunud: 20 Dets 2005, 20:53
Asukoht: Tel. 56481187 -> Haapsalu

1989 Mazda 323

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 25 Aug 2012, 22:49

raido357 kirjutas:323 BF 1.6 63kw pritse mootorit on koos ISC-ga ja ilma. Oman ilma ISC-ita varianti ja pöörete probleemi lahenduseks on lisa klapp ja pisike relee/karbike. Kapoti all on magnet klapp, mis avaneb vastavalt koormusele, saab releest 12v peale. Ehk siis näiteks, kui puhur sisse lülitada, avatakse ka too magnetklapp, mis varustab mootorit lisaõhuga.


Sellega olen kursis, aitäh seda ära märkimast - tegelikkuses on ka minu Mazda 626 GD peal see süsteem olemas. Kuid mootor on vahetatud, ja peal teise auto (929 HC) sisselaske kollektor ja siiber. Seal puuduvad vajalikud toruotsad selle klappide süsteemi kasutamiseks. Sellel on ISC klapp vaid. Aga kuna 626 aju ei toeta ISC-d, siis ma hetkel seda kasutada ei saaks. Probleemi lahendus oleks - ehitada signaaligeneraator, mis toodaks teatud sagedusega ON/OFF signaali ISC klapi jaoks. Ja koos tarbijate järele lülimisega peaks signaali sagedus suurenema. Minu jaoks poleks see keeruline ehitada kuid ajapuuduses on see tegemata jäänud.
Muidu on mul originaalis kolm klappi, mis järjest lisaõhu saamiseks järele lülituvad - kaugtuled, salongipuhur, radiaatori ventilaator jne.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 323 91a. BG sissepritse Zaporozetsile

PostitusPostitas freerider » 25 Aug 2012, 22:54

Uurisin vahepeal 323 BG mootorijuhtimise skeeme. Aju vajab töötamiseks ja pritse juhtimiseks signaale jagajalt. Aga lisaks veel signaale G ja NE. G-signaal on nukkvõlli andurilt pärinev signaal. NE-signaal tuleb väntvõlli andurilt.

Kas neid on antud mootori juhtimiseks vaja või hakkab aju esialgu tööle ka paljalt jagaja signaalist(mootori pöörded)? ;)
Ja kas Mazda 323 BG - l on üldse need andurid ja signaalikettad olemas?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 495
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Järgmine

Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron