Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas WerteX » 09 Sept 2012, 22:32

Tere,

80.000km hooldusprogramm näeb ette pidurivedeliku vahetust, hetkel on sees DOT3 õli.
Kas võib vahetada õli DOT4 vastu või tuleks jätkata DOT3'ga.

Kas pidurisüsteemi peab pesema mingi spets.vahendi või ainega ennem ka läbi kui uus õli lisatakse?

Kas peaks õlides ka mingid kindlat firmat eelisatama hetkel sirvides leidsin Erimelli toodangu 3.7 € liiter. http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=7410


Tänades!
WerteX
 
Postitusi: 32
Liitunud: 28 Dets 2008, 12:14
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas Mario » 09 Sept 2012, 23:22

Soovitaks juba DOT5 panna.. minul on juba kolmas aasta DOT 5.1 sees, see on veel leebem, kui DOT4. Hinna poolest on nad kõik ühte auku.
kui ise tahad vahetada, siis aja auto kanalile, keera paagil kork maha ja keera niplid lahti, las niriseb, kuni paagis tase kriitiliseks muutub, siis kalla uut peale ja lase veel kuni paagipõhjani. siis keera niplid kinni ja täida potsik ära.
ABS süsteemi puhul ei pääse lihtsa õhutamisega, peale kokkupanekut mine tee kruusateel 90 pealt äkkpidurdus, et kõik 4 ratast saaks korra ragistada, siis lööb õhu pumbast välja ja siis korra veel niplitest lahti keerata, viimane õhupiisk välja lasta.
Ei ole midagi rasket. :)
Tegelikkuses praktika näitab, et 5 aastat pidurivedelikule ei mõju küll, mina enda masinas ei vahetanud pea 4 aastat ühtegi mahla, ja enne vahetust oli pidurivedelikus 1% niiskust, kohustuslik vahetus on, kui on juba 4%...
Vot. Aga no kui sidur on ka samast potsikust, siis kasulikum ta on ja pärast siis sidur ka ära õhutada, muidu saad kettast ruttu lahti.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas WerteX » 09 Sept 2012, 23:40

Saan ma aru, et täiesti tühjaks ei tohi süsteemi niristada? Kui paak tühi hakkan uut peale kallama kohe ja kallan kuni paaks uuesti täis?
Selle siduri kohta peab uurima targemalt, seda ma ei oska ise kommenteerida, kas ta on koos või mitte.

Kui palju peaks seda õli varuma?

Jutte on palju selle vahetamise kohta, ühed ütlevad, et ei ole mõtet vahetada, teised jällegi meie kliimas soovitavad...

Jahutusvedeliku vahetust näeb ka hooldus ette kas 4 aastat või 100.000km / 100ni on aega aga 4 aastat on täis.
Kas selle vahetuse peaks ka ära korraldama?
WerteX
 
Postitusi: 32
Liitunud: 28 Dets 2008, 12:14
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas Mario » 10 Sept 2012, 01:37

võid, ei pea. koos jahutusvedelikuga on soovitav vahetada ka termostaat.
kui sõitmist on rohkem, siis ikka tasub vahetada, mina ei oleks ka vahetanud, 2011 vahetasin esimest korda 4.a jooksul ise ja enne seda oli ka veel -30 kõlbulik. aga kuna rihmavahetus, siis tuli ära teha....
Et jah, mina kui autotehnik, sõidaks julgelt edasi, mitte kui midagi ei juhtu. lihtsalt kui midagi juhtub sul mootoriga ja garantii veel kehtib, siis on hambad. aga kui pole enam garantiid ka, siis on suht savi.

no pidurisüsteemi enda maht on nõksa üle liitri, ise tead, palju välja niristad, kas üldse niristad.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas WerteX » 28 Okt 2012, 13:29

Kui pedaal läbi vajub ja koheselt ei pidurda vaid peab pumpama, tähendab see seda, et on kehvasti õhutatud?
WerteX
 
Postitusi: 32
Liitunud: 28 Dets 2008, 12:14
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Okt 2012, 16:27

Sul on õigus. :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas Mario » 28 Okt 2012, 19:19

või vaakumvõimendi enam ei tööta..
või kuskil on vedeliku leke..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas WerteX » 29 Okt 2012, 00:30

Vaakumvõimendi andis otsad, kui toimus lihtne õli vahetus?
Lekket kuskil ei tähelda küll.
WerteX
 
Postitusi: 32
Liitunud: 28 Dets 2008, 12:14
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas Mario » 29 Okt 2012, 08:27

need asjad lähevad tegelikult nii kiiresti katki, millest enamikul aimugi pole. ilmselt sa tühja potsikuga pole sõitmas käinud, siis võib selle ära jätta.
uuesti õhutada ja asi võiks nagu korras olla. Aga kuna sul ABS on ka, siis pigem mine tee enne sõit, mine kohta, kus sa saaksid kõigil ratastel ABSi käima.. nt. kruusatee. Tõmba 70 pealt plokki. Las pump põristab ka veidi. Siis lükkab õhu kenasti minema ja teha uuesti kontrollõhutamine.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas skyline » 29 Okt 2012, 10:07

Ma võin piduriõli vahetuse koha pealt pajatada kummalisest loomkatsest, mille tegi minu isa. Ostis salongist uue auto ja vahetas siis 2a tagant piduriõli aastatel 1997 ja 1999. Viimati sai siis sisse DOT5 vedelik, mis toona oli mingite hardcore kirjadega, et usa sõjaväe Hummerid kasutavad seda jne. Siis aga isa autol enam piduriõli ei vahetanud mingi mehaaniku soovitusele tuginedes, kes pidas seda mõttetuks.
Eelmine, 2011a, siis hakkas suvisel ajal soojade ilmadega ilmnema asjaolu, et peale pidurdamisi vahel pedaal enam ei naasnud päris algasendisse ehk pidurid jäid nagu peale ja pidi jala pöiaga pedaali kergitama üles. Ilmselt hakkas midagi kinni jääma või siis lõi suure veesisalduse tõttu vedeliku keema. Viisin ma siis auto piduriõli vahetusse, aga töökoda peale pusimist loobus tööst öeldes, et ei saanud nipleid lahti.
See aasta sai siis vana õli lõpuks ära vahetatud, kuna tuttav töömees suutis need kinni jäänud niplid siiski tervelt lahti meelitada. Piduriõlipaagi sõel oli igatahes mingist kahtlasest ollusest sisuliselt umbes ning süsteemi läbipesuks värske vedelikuga kulus omajagu aega. Peale vahetust on nüüd kõik taas tipp-topp. Ehk mida ma tahan öelda on see, et päris 13a ei maksa õli vahetusega oodata, aga kui seda ka mitte iga 2a tagant teha ei tohiks suurt midagi juhtuda.
Oma autol olen küll iga 2a tagant piduriõli vahetada lasknud.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas Mario » 29 Okt 2012, 20:28

4 aastat meie kliimat annab uuele vedelikule vaid 1% niiskust. Lubatud on kuni 3. Ehk siis normaalse kasutuse korral 10 aastat on muretu. see 2 aastat on pigem mull, et sinu käest raha kätte saada. loll pole see, kes küsib, vaid see kes maksab. Ennem mädanevad torud ära, kui vedelik niiskub... :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas WerteX » 29 Okt 2012, 20:46

Õhk oli vahel ja kõik sujub. Vahetus toimus hetkel 4 aastat vanale autole.
WerteX
 
Postitusi: 32
Liitunud: 28 Dets 2008, 12:14
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 3 Pidurivedeliku vahetus?

PostitusPostitas skyline » 29 Okt 2012, 22:00

Mario kirjutas:4 aastat meie kliimat annab uuele vedelikule vaid 1% niiskust. Lubatud on kuni 3. Ehk siis normaalse kasutuse korral 10 aastat on muretu. see 2 aastat on pigem mull, et sinu käest raha kätte saada. loll pole see, kes küsib, vaid see kes maksab. Ennem mädanevad torud ära, kui vedelik niiskub... :D

Jah, selle loomkatse puhul tundub, et sul on täiesti õigus :) Kuigi päris nii kaua vahetamata ei julge mina sõita soovitada. Pikemaajamisel hooldamata jätmisel lihtsalt need niplid jäävad muidu nii kinni, et kui ükskord vahetama hakata tuleb õhutusniplite lahti saamiseks neist osad välja puurita, paremal juhul saab kuumutamisega lahti.
Ma siiski üle 3a pole ühelgi autol vahetamata jätnud, sest kõik need peened süsteemid, mis tänapäevastematel autodel on oluliselt kallimad välja vahetada kui tollel 1995a autol.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu


Mine 323/MX-3/3/MX-5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist