Mazda RX-8 - RandoM

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 20 Sept 2012, 22:06

Mõtlesin ka enda kähkusõiduautost väikse teema teha, alustame ostu ja harrastus autospordi looga:

Kõik algas 2010 kevadel kui tundus, et just nüüd oleks õige aeg endale uus sõiduk hankida. Tingimused olid suhteliselt poissmehelikult lihtsad:
Peab olema tagaveoline, ei tohi mitte mingil juhul olla BMW, kaasa peab mahtuma kolm sõpra ning paar asja ning naistele peab hullupööra meeldima, auto peab olema võrdlemisi värske ning ei tohiks maksta üle 100 000 krooni (sellest läksin ma muidugi 36 000 võrra üle :))

RX-8'ni jõudsin ma tegelikult täiesti juhuslikult läbi tuttava soovituse. Vaatamas sai käidud kõiki tol ajal müügis olnud isendeid, kokku oli neid vist viis.
Esimene vaadatud sõiduk oli high power punane RX autod.ee platsil aga kuna sealsed müügimehed suhtusid autode müümisesse väga ükskõikselt ning kuna auto oli liiga punane siis sai edasi vaadatud. Halli värvi ja musta nahksisuga isendi ost oli mu südames tegelikult otsustatud juba enne kui omanik võtmetega välja jõudis. Aga sellest hoolimata öeldi proovisõiduks - mine ja sõida. Paar tundi ja pool paaki hiljem tõin tagasi ning palusin võimalust auto ka ülevaatamiseks viia. Segaste asjaolude kokkulangemisel oli sõiduk minu käes enne reaalset omanikuvahetust kokku 14 päeva ning väga palju kilomeetreid, ühesõnaga, otsus oli väga põhjalik ja kaalutletud ning ajalugu ka mulle sobiv (talvel sõitnud polnud, hooldused iga 5-7 tuhande kilomeetri tagant jne, eelmine omanik noor kutt kellele meeldis kihutada jmt. Ehk suurepärane retsept.

Juba ostes oli teada, et kavatsen osaleda erinevatel autospordiüritustel nii nagu jõukohane ning nii saigi juba esimesel aastal Speedest Legendsil Bracket klassis osa võetud
Pilt
Ma olen alati olnud seda meelt, et kui sul on aeglane (kiirendusvõistluste mõistes) auto siis peab rahvale vähemalt natuke rehve kulutama, muidu nad vasekesed peavad lihtsalt pool tundi raja ääres passima kuni "päris" autod peale tulevad. Tulemuseks oli klassi kolmas koht ning napp väljajäämine finaalist stagemise reegli vastu eksimise tõttu.

Peale seda saigi veel natuke tavasõite tehtud ning siis auto talveks seisma Fakto auto sooja garaaži.

2011 oli erinevatel põhjustel suhteliselt osavõtuvaene ning osalesin mõnel üksikul üritusel, üks nendest aasta alguses audrus (parim ringiaeg 1:04.xxx mis on põhimõtteliselt sama mis oli BMW325cup võistlusautode tulemused), vahele paar sõitu Raplat ning siis aasta lõpus veel Opentrack enne mida olin ka tugevalt mitte tänavalegaalse summuti alla saanud.
Pilt

Seevastu olen see aasta natukene rohkem jõudnud.
Hooaeg algas Aravetel AG suvekarikaga, mis oli ka viimane koht kuhu see auto omal jalal kohale läks. Rada oli märg, rehvid olid üle viimase piiri kulunud tänavarehvid ning tulemus masendav, sõitsin umbes 120km treeningsõite, ühe ajasõidu ning siis tulin ära, kuna ilm oli ilus ning kolme tunni ootamise asemel (vahe järgmise sõiduni) läksime hoopis Tallinnas sõbraga grillima.
Pilt

Edasi EDRA Nationals kiirendusvõistlusega Raadil kus langesin esimesest eliminaatorite voorust välja, ent kus oli muidu meeleolukas seltskond ning üritus.
Pilt

Peale seda jäi auto mõneks ajaks süütepoolide puudumise tõttu seisma ning sel ajal sai tuttavaga koos Raplas tema MX-5'ga üks rajapäev tehtud. Kui roppinetut häält (Rootor rikub inimese ära) tegev mootor välja jätta on MX-5 rajasõiduks (eriti Rapla taolisel pisikesel ringil) ikkagi way coolim riistapuu.

Sel suvel sai veel osaletud AC Mile ühe miilli võistlusel kus kilomeetri kiiruseks 191km/h ja lõpptulemuseks 211km/h. ning AC Drag kus sain ka enda parima aja 14.7 ja 152km/h.
+ Üks väga pikk nädalavahetus Raplat mille raames sai üle 400km rajal maha sõidetud.

Nüüd on veel ees kaks sõitu Audrut (Opentrack + AG) ning siis läheb huvitavamaks. Nimelt on selle talve plaan mitte autol niisama seista lasta vaid viia turvavarustus vastavusse ühisstardiga võistluste nõuetele. See tähendab salongi rookimist, turvapuuri lisamist, tulekustutussüsteemi ehitamist, istmete ja vööde vahetust, klaaside vahetust ning nipet näpet veel.
Minu kahjuks või õnneks ei ole RX-8'le mitte ühtegi mõistliku klassi milles võrdsete autodega koos sõita, aga see ei takista ehitamast ning ilmselt üritan osaleda lähematel aastatel nendel kestvussõitudel kuhu starti lubatakse. Üheks suurimaks eesmärgiks on muidugi regiooni suurim võistlus Palanga 1000km. Aga loomulikult eeldavad need sõidud lisaks tehnikale ka korralikku finantseerimist ning ühtegi realistlikku/optimistliku eesmärki mis aastal seda teha ei ole veel endale seadnud.

Rohkem pilte: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.120451624672236.33708.100001221966174&type=3&l=c50e3e401c
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Eigo1 » 20 Sept 2012, 23:56

Peab olema tagaveoline, ei tohi mitte mingil juhul olla BMW :lol: I am with you man 8)
Ilus auto ja loodetavasti jõuan kah open track-ile :wave:
Edu ehitamisel ja sõitudel :!:
Kui sulle ei meeldi mu sõidustiil siis hoia kõnnitee pealt eemale !!!
Kasutaja avatar
Eigo1
 
Postitusi: 72
Liitunud: 10 Sept 2012, 13:14
Asukoht: Paide

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 21 Sept 2012, 00:19

Eigo - Kui vähegi 29. septembril Pärnu kanti satud siis tule kasvõi niisama läbi ja räägi törts juttu, hea meelega jagan kõike mis ma RX'st tean.

PS: Kuna sul vist oli talvel plaanis natuke hullata siis hoia 7 sek veojõukontrolli nuppu all, tuleb ka stabiilsuskontroll maha. Aga see viskab ajusse veakoodi mida musta stsenaariumi puhul kindlustus tahab ilmselt enda kasuks tõlgendada.
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Siim » 21 Sept 2012, 02:09

Mootoris ka sees oled juba käinud?
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 21 Sept 2012, 09:05

Ei veel. Küll aga on auto mõned korrad Ivari käes käinud, küll niisama tegemises kui kompressioone mõõtmas.

Pole veel midagi nii häda olnud, et oleks pidanud vaatama mis karul kõhus :)
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Siim » 21 Sept 2012, 10:40

Nendel ongi kiirem kulumine kui sõidad nagu vanamutt :D koguaeg pähe andes toimib kuidagi paremini.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 21 Sept 2012, 11:10

Õige- Rootori parim omadus, mida rohkem tallad seda paremini kestab :)
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Eigo1 » 21 Sept 2012, 11:16

Kas kontrollid õlitaset iga tankimise ajal :?:
Kui sulle ei meeldi mu sõidustiil siis hoia kõnnitee pealt eemale !!!
Kasutaja avatar
Eigo1
 
Postitusi: 72
Liitunud: 10 Sept 2012, 13:14
Asukoht: Paide

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 22 Sept 2012, 00:32

Kui 200 km peale liiter õli juurde ei kalla siis on omp katki, ehk jah, jämedalt paak kütust tähendab liiter õli. Aga minu auto mootor töötab harva alla 5000rpm. Tavakasutuses läks liiter 1000km peale.
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 27 Sept 2012, 13:39

Väino Laisaar Motors24'st käis natuke juttu puhumas: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/22654 ... +RX-8.aspx
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Mel » 27 Sept 2012, 14:13

Hmm,mina igatahes hoijan :thumbup:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3566
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas zoomzoom » 27 Sept 2012, 14:32

:wave: :thumbup: näita siis hondadele tagant lonti 30. Raplas! Hoia mazda lippu kõrgel, siit klubist on pöidlad kõigil sinised varsti. Edu ehitamisel!
See postitus on heaks kiidetud Chuck Norris'e poolt!

Panen kildu,
Panen kivi,
Laotan asfalti kah!
Kasutaja avatar
zoomzoom
 
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Mai 2012, 20:13
Asukoht: Keila

2006 Mazda 6

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas tinder » 27 Sept 2012, 15:39

sel ajal sai tuttavaga koos Raplas tema MX-5'ga üks rajapäev tehtud.


Kas see võis olla ecctuningu karikasarja raames? Seal sai märgatud küll mingi hetk mazdat sõitmas, isegi kahe erineva juhiga minu arust.
tinder
 
Postitusi: 60
Liitunud: 26 Veebr 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn

1993 Mazda MX-3

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Siim » 27 Sept 2012, 18:11

Millega saaks palju naisi :D hahaaaa

Kui minu kasutuses oli selline siis vaatasin et nii ongi :D mul oli veel punase ja musta nahaga sisu mis neile eriti hästi peale läks :D

Kui tulevikus vaja peaks minema siis mul on ajapikku igast mootori tihendeid ja simmekaid järgi jäänud,täpselt ei mäleta mida aga kui eesti lähen mingi aeg siis vaatan.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 03 Okt 2012, 00:34

Hola,

Vahepealne update:
Tegin sel aastal viimase rajakülastuse ning Open Track raames sai Audrus parimaks ajaks 1:33:89. Detailsed tulemused, pildid jmt on leitav Opentracki foorumist: http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1250

Videoülesvõte esimesest sõidust. (siin on tegu minu esimeste ringidega rajal, seega trajektoore jmt ei soovita vaadata, õpime veel :)) http://www.youtube.com/watch?v=oD4xgCk5Zrk

Ja täna õhtuks, ka mulle natukene ootamatult, on auto salong Audiofookuse meeste abiga välja kistud ning homme algab üleliigse kaabelduse väljavõtmine, sealt edasi läheb turvapuuri mõõtmiseks aga ehitamises tuleb ilmselt pikem paus, kuna Eestis teadaolevalt RX-8'le turvapuuri ehitatud ei ole siis tuleb kogu asi ka ennem arvutisse joonistada.

Tänud poolehoidjatele, kahjuks mina sel korral Raplasse ei saanud minna kuna Audru sõi kõik mu piduriklotsid ära. Teine kord :)
Aga väike parandus videos öeldule (kütusekulu rajal 50l/100km). Minu auto kütusekulu Audrus (arvestades ainult "kiireid ringe") oli ~40l/100km. Not bad :)

Siim - suured tänud pakkumast. Mul ei ole veel otseselt plaani võetud mootori lammutamist, aga kui pika ja pimeda talve kestel vaim peaks peale tulema siis ei saa midagi välistada.
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 04 Okt 2012, 00:40

Motors24 tegi ka vahepealsetest sündmustest videomeenutuse: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+ ... 2+osa.aspx
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas jann » 04 Okt 2012, 01:12

Pole küll raja huviline, aga lahedad videod olid! Jõudu ja jaksu sulle ning muretuid kilomeetreid!
http://web.zone.ee/numbero/ - NUMBER Ö - TSEKI BIITI!
Kasutaja avatar
jann
 
Postitusi: 1937
Liitunud: 09 Nov 2006, 22:32
Asukoht: TLN

1998 Mazda 626

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Bumer323 » 04 Okt 2012, 02:19

Tere jõudu!
Väga köva ette vötmine! Hoian kahe käega pöialt. Vaatasin teie rajapäevade videod ära Youtubes ja peaks märkima, et väga käredalt liigub edasi ikka(eeldusel, et ikka veel originaal konditsioonis). Aga kas sellisele autole ka nn. kiiresöidu juppe saada on?
Ja üks küsimus on veel painama jäänud. Kahjuks pole rootor mootoritega väga kursis sellest ka küsimus, et miks see rootor mootor õli peab vötma? Paagi täis ja 1l?

Ja kas välimusega ka midagi teha plaanis, et rajasuutlikumaks muuta teda(vedrustus on ilmselge)?

Palju edu ja jöudu! Jään kindlasti huviga jälgima! Terv Bumer323
Talve tulekul on bemmid sõbralikuks muutunud...Liputavad saba!
Kasutaja avatar
Bumer323
 
Postitusi: 231
Liitunud: 14 Jaan 2012, 17:44
Asukoht: Saaremaa,Tallinn Männiku!

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Siim » 04 Okt 2012, 03:38

Kiirestisõidujupid on sellele enamuses customtöö,hetkel kannataks ehk sisse ja väljalaske pordid kergelt suuremaks teha,aga edasi läheb juba kallimaks.

Kerged,kõrge surveastmega rootorid jne...
Võimalus on svenssonitelt pikem E-Shaft tellida,ehk siis üks rootor lisaks,või kaks :) ning siis olenevalt rootorite arvust 270-360kw(litraas tõuseb siis 2.0-2.6l kanti)

Rääkisin just eksootikast :D ja odavam on üle laadida.
Kõik see eeldab aga raha(palju) :thumbdown:
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 04 Okt 2012, 13:14

Heia,

Tänud toetuse eest.

Bumer - tegu on tehaseseades autoga ning mootori poolelt ta selleks ka jääb, vähemalt järgmiseks hooajaks.
Rootormootor võtab õli sest õli pritsitakse otse põlemiskambrisse tihendite õlitamiseks. Kui ta õli ei võta siis see tähendab, et õli põlemiskambrisse ei pritsita mis omakorda tähendab kiiret kulumist. Seega on mootoriga seni kõik ok, kuni õli võtab. Ühesõnaga tegu on lahedalt veidra asjaga mis töötab totaalselt vastupidiselt tavaloogikale. (Mida rohkem tallad, seda paremini kestab, mida rohkem õli võtab seda paremas korras mootor on jnejnejne...).

Siim - 3 või 4 rootorit oleks äge, kas sul on mingisugustki kogemust mida see reaalselt tähendab? Loogika on jah lihtne, hakka aga laduma ja pane pikem võll ja muudkui ongi, aga mis probleemid reaalselt sellega ette võivad tulla.

Turbo tundub veits nagu sohki tegemine, ehkki pean tunnistama, et uurisin hübriid ja elektriliste ülelaadimiste (ei, mitte sissevõttu paigaldatava ventilaatori ) kohta. Aga õnneks on see kõige muu kõrval niipalju kulukas ettevõtmine, et sel talvel ma ei taha sellest midagi kuulda. Ma kasutan vabanduseks seda, et aeglase autoga õpib ka paremini sõitma :)
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Siim » 04 Okt 2012, 14:03

No rahaprobleem on ainuke :D
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas RandoM » 13 Dets 2012, 11:00

Vahepeal ei ole eriti palju juhtunud, ent midagi siiski http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+ ... 3+osa.aspx
RandoM
 
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Sept 2012, 16:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas Evert » 13 Dets 2012, 14:57

Vaatasin just varem seda vidiot ja mul tekkis küsimus, et kas tagant tolle paarikümne kilo pleki ära lõikamine kere jäikusele halvasti ei mõju? Saan aru, et selle vastu aitab turvapuur, aga kuidas plaanid tagumised amordid omavahel ära siduda? Tagasilla jäikuse huvides peaks sinna ikka torudest vist mingid diagonaalid või risti kompunnima? (Vabandan kui video lõpupoole see osa selgitatud sai. Mul jooksis brauser kokku ja ma ei jaksanud seda uuesti ära oodata.)
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas ValdurKivirand » 14 Dets 2012, 00:40

Põnev- põnev värk! :thumbup:
Edukat ehitamist!
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 300
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: Mazda RX-8 - RandoM

PostitusPostitas stento » 14 Dets 2012, 01:08

Evert kirjutas:Vaatasin just varem seda vidiot ja mul tekkis küsimus, et kas tagant tolle paarikümne kilo pleki ära lõikamine kere jäikusele halvasti ei mõju? Saan aru, et selle vastu aitab turvapuur, aga kuidas plaanid tagumised amordid omavahel ära siduda? Tagasilla jäikuse huvides peaks sinna ikka torudest vist mingid diagonaalid või risti kompunnima? (Vabandan kui video lõpupoole see osa selgitatud sai. Mul jooksis brauser kokku ja ma ei jaksanud seda uuesti ära oodata.)

Minu teada puur tagumiste amortidega ühendataksegi.. Parandage kui eksin, pole ise üldse videot vaadanud :D
Kasutaja avatar
stento
 
Postitusi: 14
Liitunud: 10 Nov 2012, 15:10
Asukoht: RAKVERE

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist