Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 06 Dets 2012, 16:21

Tere!

Olen olnud pikka aega foorumi kasutaja ja lisan ühe oma Mazdadest siia.

Autol mingit erilist varustust pole. 2x elektriaknad, elektriline katuseluuk, 2x airbag.

Kui auto sain, siis oli ta väga kurvas seisus. Radikas oli puruks, veepump lekkis, rihmapoolsed simmekad lekkisid, sinist tossu tuli tagant, sidur oli läbi, tagumised amordid olid läbi, esimesed kondid olid läbi, sarniirid olid läbi, välised pooltelje otsad ragisesid, õõtshoova puksid olid läbi, tagumised vedrud olid erinevad ja paar keerdu oli puudu. Nüüdseks aga kõik need probleemid lahendatud ja tehtud enamgi veel.
Hiljuti vahetasin ära plokikaane tihendi, kuna õli oli paisupaagis.

Paar telefoniga tehtud pilti kah:

Pilt
Pilt
Pilt
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas margys » 06 Dets 2012, 18:54

päris kena :thumbup:
Kasutaja avatar
margys
 
Postitusi: 95
Liitunud: 06 Sept 2011, 13:51
Asukoht: põlvamaa

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas edvin0212 » 07 Dets 2012, 00:18

vau, kus need lisad tulid. Olid küljes või ise said kusagilt ?

Muidu näeb jube ilus välja. :clap:
http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic11986.html
Kasutaja avatar
edvin0212
 
Postitusi: 899
Liitunud: 22 Nov 2009, 23:14
Asukoht: Tallinn

1993 Mazda 626GE 2.5 v6 DOCH 24v 128kw

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 07 Dets 2012, 10:10

edvin0212 kirjutas:vau, kus need lisad tulid. Olid küljes või ise said kusagilt ?

Muidu näeb jube ilus välja. :clap:


Need lisad olid küljes.
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 07 Dets 2012, 10:11

Väike pildiseeria töödest mis jäid pildile:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 12 Dets 2012, 09:43

Sattusin juhuslikult peale õhulõdvikule ja tegin kohe diili, sest sellele isendile nii korralikku leida on suht haruldane. Vana oli igatepidi läbi ja ehitasin 1.3 mootoriga mazda 323 õhulõdviku ümber, et minu omale sobiks, aga nüüd läheb peale nii öelda korralik kasutatud originaal.

Pesin Fairiga ära ja lõpptulemus selline:

Pilt
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mkangur » 15 Dets 2012, 21:50

nagu uus värk, uhke värk :)
Kasutaja avatar
mkangur
 
Postitusi: 120
Liitunud: 25 Apr 2011, 23:57
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mastermind18 » 15 Dets 2012, 23:39

Seda lõdvikut on jah jube raske saada ! Mul endal 323 f ba 94 a ja ma ei saanudki seda kuskilt ,käisin paljudes lammarites ja uurisin aga tulutult .Siis soetasin uue mis maksis 160 eurot :cry: :mrgreen:
Kasutaja avatar
mastermind18
 
Postitusi: 73
Liitunud: 18 Jaan 2012, 10:17
Asukoht: jõgevamaa

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mastermind18 » 21 Dets 2012, 16:18

Mis asi see 4,5 ja 6 pildi peal on?
Kasutaja avatar
mastermind18
 
Postitusi: 73
Liitunud: 18 Jaan 2012, 10:17
Asukoht: jõgevamaa

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas tomkulibin » 22 Dets 2012, 06:50

4,5 on stange kinnitust näidatud, 6 ja 7 on õhu pöördsiibri(see asi mida jalaga gaasipedaalile vajutades mootoris/sisselaske kollektoris liigutad.) sisemine ja välimine vaade.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mastermind18 » 22 Dets 2012, 12:18

Ma mõtlesin täitsa ülevalt alla 4 pilt kus see valge kopsik peal on :mrgreen:
Kasutaja avatar
mastermind18
 
Postitusi: 73
Liitunud: 18 Jaan 2012, 10:17
Asukoht: jõgevamaa

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 22 Dets 2012, 21:32

mastermind18 kirjutas:Ma mõtlesin täitsa ülevalt alla 4 pilt kus see valge kopsik peal on :mrgreen:


See on Õhu sissevõtu kopsik, mis asetseb stange taga. Ei teagi mis eesmärki ta seal täidab, aga selle ehitus on päris keeruline, sest selle valge kopsiku sees on erinevad õhukanalid, ei ole ainult seest tühi kopsik. See oli mul puruks ja tõmbas kogu aeg liiva ja vett sisse. Parandasin ära, nagu piltidelt näha on.
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas tomkulibin » 24 Dets 2012, 09:19

mac kirjutas:... Ei teagi mis eesmärki ta seal täidab...
Resonaator, ehk teeb õhu liikumise sujuvamaks ja vähendab mürataset.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 03 Jaan 2013, 21:11

Mazda sai täna uue klapikambrikaane tihendi. Panin uue tihendi silikooniga kinni, kuna kipub isegi uue tihendiga lekkima...
Lasen silikoonil korralikult ära kuivada ja homme panen auto käima ning vaatan kas seekord jäi pidama :wave:
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 13 Jaan 2013, 12:23

Klapikambrikaane tihend jäi pidama. Lisan ka paar pilti tagumisest mootoripadjast (salongipoolne), mille vahetasin ära paar kuud tagasi.

Vana mootoripadi:
Pilt
Pilt

Taastatud vana mootoripadi (pilt on suhteliselt halb, aga see musta värvi möga seal on klaasiliim):
Pilt

Lasin esimese mootoripadja ka klaasiliimi täis, kuna ka sellel oli mõra sees. Nüüd on mootor suhteliselt jäigalt kinni ja annab natukene tunda tühikäigul (läbi kere on tunda vibratsiooni). Arvan, et kui mingi aeg sõita, siis vast lähevad padjad pehmemaks. Kusjuures panin tähele, et nüüd kui mootor suht jäigalt kapoti all asetseb, siis piduripedaali tühikäik muutus väiksemaks, mis on tegelikult loogiliselt võimatu, aga eks igaüks tunneb enda autot kõige paremini.
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas Mario » 13 Jaan 2013, 21:58

noh, päris otseselt mootori asend pedaalidele ei mõju, aga ju siis mõni vaakumvoolik, mis pidurivõimuga seotud, leidis sobivama asendi. :P
muide, soovitan sul töötava mootoriga patjade poldid õrnalt lahti keerata kõik korraga ja siis kinni. siis vajub mootor paremasse asendisse. sellest on ka Tomkulibin rääkinud korduvalt. :wave:
tore näha, et pill käib jälle.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 13 Jaan 2013, 22:56

Mario kirjutas:noh, päris otseselt mootori asend pedaalidele ei mõju, aga ju siis mõni vaakumvoolik, mis pidurivõimuga seotud, leidis sobivama asendi. :P
muide, soovitan sul töötava mootoriga patjade poldid õrnalt lahti keerata kõik korraga ja siis kinni. siis vajub mootor paremasse asendisse. sellest on ka Tomkulibin rääkinud korduvalt. :wave:
tore näha, et pill käib jälle.


Seda salongipoolset mootoripatja ma enam lahti ei keera, sest haavad veel eelmisest korrast paranevad :wave: topic18436.html Keeran ta lahti alles siis kui midagi selle padjaga uuesti juhtub või vibratsioon väga häirivaks muutub.
Auto jah sain juba ammu käima ning peale plokikaane tihendi vahetust sain sõita 20 kilti ning siis tuli lumi maha. Mazda ootab kevadet, et siis uuesti teedel vurama hakata. Käin teda iga nädal käiamas ning mootoril lasen pool tundi käia nii tühikäigul kui ka pööretega mängides. Ootan juba ise ka suure huviga, kas viga sai lahenduse ainult plokikaane tihendi vahetuse näol.
Seni aga kulgen ringi oma teise Mazdaga :thumbup:
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 03 Veebr 2013, 15:51

Kõige rohkem tekitab praegu selle auto juures muret kütusekulu. Suvel linnas 9 ja maanteel 8. Kütte hinnad on ka laes ja aina tõusevad ning väga tahaks jälile jõuda mis tekitab sellist suurt kütusekulu... Siin foorumis olen arusaamale jõudnud, et maanteel peaks see auto umbes 6.5 võtma, et 8 suvel maanteel on ilmselgelt palju. Enda meelest olen teinud nii palju kui olen suutnud, et vähendada kütusekulu. Jupid mis vahetatud, et küttekulu vähendada: küünlad, küttefilter, jagaja kaan, jagaja rootor, õhufilter. Auto vilgukoodidega ühestki veast märku ei anna ja tühikäik on ühtlane. Ainuke asi mida olen tähele pannud on see, et külmema ilmaga autot käivitades hoiab ta pöördeid 20 sekundit 2500rpm-i, siis langeb 1500rpm-i ning kui tempi seier ilusasti keskel on, siis on 750rmp-i nagu õigele Mazdale kohane. Endal on mõistus otsas ja enam ei oska midagi välja nuputatada, milles võib probleem olla, aga 1. märts juba vaikselt koputab uksele :wave: .

Kas viga võib olla sissetuleva õhu temperatuuri anduris? Muudan natukene postitust, just mõõtsin takistuse ära nii 20 kui ka 90 kraadiga, andur töötab.

Kas kellegil on mõni idee mida veel võiks vahetada ja testida?
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas Mario » 03 Veebr 2013, 18:55

siseneva õhu temp. peaks olema 20 kraadi juures 2-3kOhmi.
jahutusvee temp. anduril takistust ei ütle, aga töösooja mootoriga peab signaal olema 0,2-1 volti. selleks peab natuke juhet vigastama ja siis massi suhtes mõõtma. Ilmselt on seegi siis töösoojalt miski 0.2-0.4kOhmi, kui loogiliselt võtta.
Ega siin väga muud ei olegi. Järgmiste asjade jaoks on ikka ostsilloskoopi vaja täppismõõtmiseks, sest andur võib ju töökorras olla, kuid kas see näit on ka õiges vahemikus. Kui tal on sisse toksitud, et töösoe temp. andur laseb 0.2V asemel 0.19, siis on see temajaoks juba katki. Olgugi, et tavamultimeetriga on asi justkui korras.
Ma pigem kahtlustaks ikka laisaks jäänud lambdat... :?
Sõltub ka sellest, kas kütusekulu on kõrge Open või Closed loop režiimis - kui mootor pannakse käima, siis automaatselt käivitub Open loop, ehk siis aju eirab andureid ja paneb segu paika endale tabelisse söödetud numbrite järgi, ja seda niikaua, kuni:
* Lambda on piisavalt soojenenud, et tema impulsisagedus vastab ettenähtule
* jahutusvedeliku anduri näit vastab üle 40*C temperatuurile
* teatud aeg on möödunud mootori käivitusest, see on igal tootjal erinev, seda ei saa veaks lugeda.. aga põhimised on jah temperatuurid ja hapnik, mida ta mõõtma hakkab. Uutel autodel ka siseneva õhu temp., sest külma õhku saab rohkem silindrisse pakkida.
Kui kõik tingimused on täidetud, läheb aju Closed loopi ning "usub", mida andurid talle ette söödavad ning hakkab seda stöhhiomeetrilist 14.7:1 hoidma. Kui lambda on uimane või tema näit ei ole usutav, läheb aju tagasi Open loopi ja paneb sulle piirväärtusega edasi, kuniks lambda kuumeneb, et jälle midagi näitama hakkab.
Meil siin sukisukidega probleem -vanad Balenod suudavad vigase süütesüsteemiga väljalaske 600 kraadini ajada, ja kusjuures ei ütle, et midagi viga oleks. Omanik on see, kes tuleb, et auto all tilgub sulametalli... :D

rohkem ei oska sulle öelda, ükshaaval kõik seonduva üle käima. :?
KÜlmalt ta peabki kõrgel hoidma. Jaapanlastel sisse programmeeritud, nendel sellist külma ei ole nagu meil. Uus CRV hoiab ka miski 20 sekki 2700 pööret, siis laseb sujuvalt allapoole, seda just nimelt selleks, et mootor kiiremini soojaks saada, et ei tuleks NOx ühendeid..

Kahjuks on juba hilja sind Türile tellida, muidu oleks sul kõik ükshaaval üle mõõtnud, katsunud.
A oled sa ikka kindel, et küünlad õiged on? :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 03 Veebr 2013, 21:05

Mario kirjutas:A oled sa ikka kindel, et küünlad õiged on? :P


Praegu on peal (NGK BKR5E-11). Arvan, et need on õiged, sest Autodata annab valikus sellise margi, aga kui sa nüüd nii küsisid, siis enam pole kindel :wave: Kas keegi oskaks öelda, kas need küünlad ikka sobivad minu autole või oskab mingeid paremaid küünlaid soovitada?
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas Mario » 04 Veebr 2013, 12:48

BKR5E on küll kuum küünal.. aga see pind, mis otseselt heitgaasiga kokku puutub, on kuumal küünlal suurem. Seetõttu annab ta kehvemini soojust ära ka. Elektrood küll kuumeneb kiiremini, aga laguneb kiiremini ära ka vales mootoris.
Mazda tehasesoovitus alla 6 ei lange tavaliselt nii Denso kui NGK puhul. Mina kasutan enda mootoris BCPR6ES (2€ tk) ning hetkel on sees joos Denso KPR-20U (2.1€ tk). Mõlema küünla puhul on võimsus olemas, kütusekulu väike. Tehas nõuab minu auto puhul ka ulmekalleid iriidiumeid, aga iriidium on liiga külm meie kliimas, lisaks veel madalatel pööretel ei tööta ta nii, nagu peaks. Copper-küünlad meie kliimas kõige paremad.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas cabernet1 » 06 Veebr 2013, 14:15

Masin tundub tuttav. Nimelt kohtume pidevalt Tallinna ja Kauba tänavate ristmikul kui ka Uueveski poe parklas :) Ammu on see masin silma jäänud aga tore, et ka klubisse lõpuks tee leidnud :)
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 06 Veebr 2013, 23:26

cabernet1 kirjutas:Masin tundub tuttav. Nimelt kohtume pidevalt Tallinna ja Kauba tänavate ristmikul kui ka Uueveski poe parklas :) Ammu on see masin silma jäänud aga tore, et ka klubisse lõpuks tee leidnud :)


Eks ma ole Sinu autot ka näinud samades kohtades :wave:
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas mac » 06 Veebr 2013, 23:34

Mario kirjutas:BKR5E on küll kuum küünal.. aga see pind, mis otseselt heitgaasiga kokku puutub, on kuumal küünlal suurem. Seetõttu annab ta kehvemini soojust ära ka. Elektrood küll kuumeneb kiiremini, aga laguneb kiiremini ära ka vales mootoris.
Mazda tehasesoovitus alla 6 ei lange tavaliselt nii Denso kui NGK puhul. Mina kasutan enda mootoris BCPR6ES (2€ tk) ning hetkel on sees joos Denso KPR-20U (2.1€ tk). Mõlema küünla puhul on võimsus olemas, kütusekulu väike. Tehas nõuab minu auto puhul ka ulmekalleid iriidiumeid, aga iriidium on liiga külm meie kliimas, lisaks veel madalatel pööretel ei tööta ta nii, nagu peaks. Copper-küünlad meie kliimas kõige paremad.


Ma arvan, et jätan praegu need küünlad peale ja ootan kevadet, et vaadata mis masin peale plokikaane tihendi vahetust teeb. 1 silindri küünlajuhe läks ka puruks tihendi vahetuse ajal, ju ta oli enne ka juba vigane, sest oli näha, et esimeses silindris ja neljandas silindris oli põlemine väga kehv (klapid, kolvid ja küünlad olid põlemisjäänuseid täis), teise ja kolmanda silindri kolvid, klapid ja küünlad olid ilusad .
mac
 
Postitusi: 175
Liitunud: 21 Okt 2008, 08:41
Asukoht: Eesti

Re: Mazda 323forte (BA) 1.5 (65kw) 95a. - mac

PostitusPostitas madoc » 07 Veebr 2013, 01:21

Sillad reguleeritud?
Mul oli 6 kraadine kokkujooks(kui õigesti meistrist aru sain) mõned kuud ja täitsa kannatas sõita :D.
Kuid kütusekulu oli Tln-Tartu-Tln 8,1 sajale(liiklust eriti ei olnud ja tänu sellele uhasin sirgetel ikka üle lubatu +20)
Nüüd lasin korda seada ja sõita on jälle hea, käisin Riias ja keskmine tuli 6,9 sajale, kiirus oli üldiselt 90-100 vahel. Seda siis 1.8 mootoriga 323F´ga. Talverehvide ja talve kohta pean seda normaalseks tulemuseks.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron