LED halogeeni asemele...?

Siin rääkida teemadel mis teiste teemade alla ei mahu

LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas ArgoMazda » 12 Veebr 2013, 23:51

Siin on kindlasti selliseid inimesi, kellel on nendega kokkupuude. :wave:
Küsiks siis , et kuidas nad öösiti näitavad jne, kas on suur vahe sees halogeen pirni ja led-pirnil?
Ise ma ei ole neid teadlikult põlemas näinud. :shh:

http://www.osta.ee/h1-led-pirnid-2tk-33437285.html
Kasutaja avatar
ArgoMazda
 
Postitusi: 24
Liitunud: 05 Jaan 2013, 22:22
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Kas kellelgi on kokkupuude selliste...?

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Veebr 2013, 07:49

Katsetasin just, päevatule funktsiooni täidab valgusti ära, ei midagi enamat. Kui et ehk, et pole legaalne ja on võimalus saada karistada võimuesindajatelt.
Füüsiliselt- kui valgusti pole Led pirni tarbeks ehitatud, ei suudeta temas valgusallika kiiri soovitult koondada- ehk tekkib ebamäärane valguslaik, mis võib olla kaasliiklejatele pehmeltväljendades ebameeldiv.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7780
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas skyline » 13 Veebr 2013, 10:01

Puhtalt show tuled, kaugtuledesse neid küll ei soovita panna. Sama hästi võiks pimedal maanteel parktuledega sõita.
Need igasugused odadav ledid kõlbavad vaid salongivalgustusse ja teatud mööndusega ka parktuledesse ja numbrituledesse. Ja isegi nendesse kohtadesse tasub osta power led tuled, et nad vähemalt hõõglambiga enam-vähem võrdväärset valgust annaksid. Mul on salongi laevalgustid viidud power ledide peale ja need väga head valged.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Mario » 13 Veebr 2013, 20:51

no enda kogemusest, kui toodi esindusse uus Seat Leon, siis sellel on ka kõik täis-LED, miskipärast ainult udutuli on halogeen... siis isegi gabariit särab piisavalt, et kui auto seisab esinduse ees, näen ma Veeriku selveri ette, et meil maja ees on auto...
Sellel on ka lähituli LED ning kaugtule jaoks liigutab mootor moodulit ning süüdatakse veel 3 väga eredat LEDi.. paraku on see võimsus saavutatud korralike moodulite abiga, mida väike tavamõõdus lamp ei suuda. Pealegi Leoni puhul ilmselt läbipõlenud valgustus tähendab terve tule ostmist. :)
Niiet päris show-room effect ta enam ei ole, täitsa edev ja toimiv lahendus, aga jah, sinna, kuhu on mõeldud halogeen, ei aita LED sugugi, sest see pisike element ei anna esiteks piisavalt võimsust ning valgus ei murdu õigesti.
Ainuke variant, et otsi lisatuled, kuhu on klaasile vermitud DRL ning viska halogeen välja ja pane seesama sisse... ja kasuta päevatulena..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas skyline » 14 Veebr 2013, 10:54

Mario kirjutas:Niiet päris show-room effect ta enam ei ole, täitsa edev ja toimiv lahendus, aga jah, sinna, kuhu on mõeldud halogeen, ei aita LED sugugi, sest see pisike element ei anna esiteks piisavalt võimsust ning valgus ei murdu õigesti.

Jah, oma jutuga pidasingi ma silmas just neid teemaalgataja lingis toodud hinna pirnikesi, mitte VAG grupi originaaltulesid, mille LEDid on juba tehtud arvestusega, et need midagi ka näitavad erinevalt neist hiina pirnikestest, mis enamikel juhtudel annavad vaid sinakat punktvalgust.
Suht tobe muidugi, et autotootjad on need LED ribad nüüd oma uute autode esituledesse juba nii sisse jootnud, et läbipõlenud led tuluke võib tähendada terve tule vahetust...ei tea kas varsti on terve auto kere monoliitne blokk, millel ühe vea likvideerimiseks on ainulahenduseks uue auto ost :)
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Karl » 14 Veebr 2013, 12:05

Kui võtta LED lambi elueaks 50000 tundi ja eeldada, et auto sõidab sel ajal keskmise kiirusega 50km/h siis saab tule elueaks 250 000 km. Autotootjate arust ilmselgelt eluaegne lahendus
Karl
 
Postitusi: 45
Liitunud: 18 Juul 2005, 18:23
Asukoht: Tallinn

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Mario » 14 Veebr 2013, 20:32

ehh, saladuskatte all ütlen, et eluaegne on kuni garantii lõpuni. kuni sinnani saad tasuta, sealt edasi, plekid ise.
tjah, tootja on arvestanud küll, aga tihti kasutaja teeb ise (anti)tuuningu ja siis pole ka tehase lahendus enam hea.
Et jah, need hiina odavad junnid ongi vaid efekti pärast, muud midagi.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas S.R. » 22 Veebr 2013, 09:29

Mario kirjutas:sest see pisike element ei anna esiteks piisavalt võimsust ning valgus ei murdu õigesti


Valguse murdumist heideti ka Xenon puhul ette aga olen ise mitmel autol proovinud ja tulemuseks on hoopis see et tegelikuses on muutunud vaid see et halogeeni puhul on nn. lõikejoon hägune ja selge piirita aga xenonitel on see lõikejoon selgepiiriline ja konkreetne. Siis kui tuled õieti reguleeritud on valgustus parem ja lähituledel ka vastuliikujale palju vähem häiriv, kuna xenonitel ei valgu valgusvihk ülespoole lõikejoont. Sama kehtib ka LED pirnide kohta, valgustab õieti aga lingis toodud pirni valgustugevus on kaugel sellest mis oleks vajalik et asendada halogeeni. Autode originaal LED tuledes kasutatakse kordades suurema lumenite numbriga LED elemente. Tähtis on et LEDpirn oleks sama kujuga kui halogeen pirn ning ka valgustugevus oleks samaväärne halogeeniga. Sellisel juhul ei oma tähtsust tule element. Katsetatud ja kogetud neid asju piisavalt.
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Mario » 22 Veebr 2013, 19:52

praegu me räägime täiesti erinevatest asjadest ju. :)
üks asi on need LED ribad, mida päevatuledeks valetatakse, teine asi on sellised SMD kaetud jurakad omale tuledesse toppida.
Praegu hetkel AINUKE täielikult LED-lahendusega on meie maja auto - uus Seat Leon. Ja seal on ikka tõsised cree-dioodid mängus, lisaks kõrgepinge plokid. Lisaks kaugtule jaoks tõstetakse lähitule nurka ning süüdatakse veel 3 PowerLEDi. 35W kui ma õigesti mäletan. Ehk siis dioodide võimsus on sama, mis halogeenil, kuid voolutarve kõvasti väiksem. Seal on LED horisontaaltasapinnast u. 25-kraadise nurga all ning tema taga on kohe selline suur kaarduv sein, mis kokkuvõttes on fokusseeriv. Ja vat see valgus suudab juba midagi teha.
See, kui panna efekti mõttes mingi jurakas, kus valgusallikaid on palju, kardan, et kõige hullem on enesepimestamine, kui üldse midagi näha on. Pole ise proovinud ja ei taha ka, hetkel piisab sellestki, et ääretules on SMD.
Muidu, ma ei vaidle vastu, sest ksenooni puhul tuleb valgus ikkagi ühest punktist ja seda on võimalik veel kuidagi ohjata.. Aga mitukümmend pisikest, kes igaüks tahab end nähtavaks teha.. mnjaa.. Tahad korralikku asja, osta õige auto.
Ainult seda ma ei taipa, miks Seat udutuled halogeenid jättis. :?
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6071
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas S.R. » 22 Veebr 2013, 22:53

No aga kui see LED kompott on kokku 35w tule kohta siis mis mõtet sellist jama sinna toppida ja aretada kui xenon tarbib ka 35w :shock: Ikkagi on see LED kokkuvõttes tilulilu :wink:

Tegelikult ju küsiski teema algataja et kas need sinna panna on mõtekas. Sina aga hakkasid jahuma LED täislahendusest uutel autodel ning valest valgusvihust. Muideks enamikel uuematel autodel toimub valgusvihu murdmine klaasiga ning see valgusallikas(xenon, hõõgniit või LED) ei oma mingit tähtsust. Lihtsalt tugevus on erinev.

Kokkuvõttes siis teema algatajale:

LED pirni valgustugevus on liiga nõrk et asendada halogeen või xenon pirni.
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Haramount » 06 Mär 2013, 19:27

S.R. kirjutas:Tähtis on et LEDpirn oleks sama kujuga kui halogeen pirn ning ka valgustugevus oleks samaväärne halogeeniga. Sellisel juhul ei oma tähtsust tule element.


Ideaalis oleks see tõesti nii aga reaalses elus on halogeenlambi hõõgniit sisuliselt punktvalgusallikas, mida ei üksik power-LED ega ammugi nendest moodustatud punt kohe mitte ei ole.
Mazzdast ja kazzdast: http://www.hot.ee/haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 517
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas leviathan » 06 Mär 2013, 22:55

S.R. kirjutas:. Muideks enamikel uuematel autodel toimub valgusvihu murdmine klaasiga ning see valgusallikas(xenon, hõõgniit või LED) ei oma mingit tähtsust.

oot misasja? uuematel ju tavaliselt clear klaas/plastik ees ja murdumine toimub just reflektori või eraldi piluga tulesees, vanal mossel oli murdumine klaasiga, kus klaas oli teatava ehitusega. nuh mosset nüüd uuemaks tänapäeva autoks ei pea enamus vist
leviathan
 
Postitusi: 1424
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas S.R. » 08 Mär 2013, 10:44

My bad leivathan, minu jaoks ongi uuemad autod kuni 1996 :angel: aga kui võtta tõesti üle selle aasta autod siis paljudel kasutatakse siledat klaasi. Auto millel kasutatakse valgusvihu murdmiseks/lõikamiseks klaasi, ei muuda erinev pirn mitte miskit peale valgustugevuse ja lõikejoone selgepiirilisuse(nii suures plaanis öelduna).

Samas kunagi sai paigaldatud BG klapptuledega isendile originaal tuledesse millel murdjaks klaas xenonid ning kui asemele sai pandud uued tule elemendid millel valgusvihu kujundajaks reflektor, siis ainus asi mis muutus oli lõikejoone selgepiirilisus. Halogeeniga oli valguse nn. lõikejoon hägus ja xenoniga selgelt nähtav ja selgepiiriline. Ning loomulikult oli xenoni valgustugevus suurem. Ei pimestanud ta miskit. See jutt et xenon pimestab on jama, pimestab valesti reguleeritud valguaallikas!!!
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Haramount » 12 Mär 2013, 23:56

S.R. kirjutas:Auto millel kasutatakse valgusvihu murdmiseks/lõikamiseks klaasi, ei muuda erinev pirn mitte miskit peale valgustugevuse ja lõikejoone selgepiirilisuse(nii suures plaanis öelduna).


Päris nii lihtne see tegelikult ikka ei ole. Need "triibulised klaasid" on enamasti (leidub ka erandeid aga suht vähe) sisuliselt fresneli läätsed. Pirni hõõgniit peab olema seal, kuhu konstruktormees selle on projekteerinud - liigutad edasi-tagasi-vasakule-paremale ja valgusvihk muutub. Aga üldjuhul mitte nii palju, et laterna asendi muutmisega paika keerata ei õnnestuks. Peegeldi ülesandeks on nö. vales suunas leviv valgus kokku korjata ja ettepoole suunata. Retrofit-ksenooni võid sa sellisesse laternasse suht julgelt panna, kuna kaarleek on sellisel pirnil enam-vähem samas kohas, kus halogeeni hõõgniit ja nii ei muutu (oluliselt) midagi. Selle variandi erimiks on ka luuptuled, lihtsalt fresneli läätse asemel ongi tavaline kumer lääts.
Uuematel autodel on laternal klaas sile ja selle taga multireflektor-peegeldi, mis formeerib valgusvihu. Selle variandi lolliks omaduseks on see, et iga pisemgi muutus hõõgniidi (ksenooni puhul kaarleegi) asukohas võimendub palju rohkem, kui klaasiga valgusvihku formeerivatel tuledel. Selle pärast on ka välja töötatud väiksema lubatud tolerantsiga lambitüübid, halogeenidest näiteks H9 või H11. Ksenoon-retrofitid pahatihti nii täpsed pole ja tulemuseks on kas häguse servaga või korrapäratu valgusvihk.
Aga kui algteema juurde tagasi tulla, siis võimas LEDipunt ei kõlba kumbagi tüüpi laternasse - valgust annab suht suur pind ning sellega läheb kogu punktvalgusallikale üles ehitatud optiline süsteem paigast ära. Leiutage võimas üksik LED, mis on küllaldaselt väike ja kiirgab valgust uniformselt igas suunas, vat sellise võiks halogeeni või ksenooni asemele pista.
Mazzdast ja kazzdast: http://www.hot.ee/haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 517
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

Re: LED halogeeni asemele...?

PostitusPostitas Deus » 23 Juul 2015, 13:27

Suht vana teema aga kui kedagi huvitab, siis ma võtsin endale hingeasjaks neid asju oma rahakoti peal proovida. http://1drv.ms/1BG7LB5

Kuna mul nüüd murikamaa masin, siis sain katsetada neid nii lähi kui kaugtuledes. Kaugtuledes on väga hea see kolmandal pildil olev LED ja nüüd tellisin endale veel ühe juurde, mis on veel parem!!! Kui keegi tahab näha või katsuda, siis võtke kontakti ja peab pimedal ajal kokku saama :D
Rooste tahab minu masinat :(
MyMazda
Kasutaja avatar
Deus
 
Postitusi: 65
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:58
Asukoht: liikuv


Mine Vaba teema

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist