Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Ralfwind » 29 Mai 2013, 10:41

Tere!
Premacy diisel 2,0 ( 2004) 74kw
Tekkisid mõningad küsimused. (230 000 km-on reaalset läbisõitu.)
1. Kas käigukasti õli on vaja vahetada või on see igavene manuaalkasti korral?. Kui vaja vahetada , siis milline õli on parim?(Pole kunagi vahetanud)
2.Mis oleks optimaalne klapivahede reguleerimise intervall? (Hetkel olen seda teinud 30 000-40 000 tagant. )
3. Ketaspidurite mehhanismide ja käsipiduri puhastamise intervall? ( Hetkel on seis selline minu kogemuse põhjal, et 1 kuni 2 korda aastas vajalik muidu hakkavad peale jääma, eriti tagumised)
4. Kas rattalaagreid oleks ka vaja määrida mingi läbisõdu järel? Kui vaja siis millise läbisõidu järel?
5. Hiljuti tekkis arutelu ühe spetsialistiga, kes ütles ,et antud mootorile ei tohiks panna Castrol Edge W5-40 õli ja soovitas Castrol magnatec C3 5W-40. Varaseemalt on valdava aja olnud just castrol magnatec. Teine spetsialist aga ütles , et Edge on ikka parem kui vedada suuri haagiseid ja mootor saab suurt koormust. Eseine spetsialist ütles, et tootja ei luba Castrol Edge W5-40 kasutada sellel autol. Paluks kommentaare Castrol mootoriõlide osas!
6. Tegin ka kokkuvõtte diislikulu kohta. 70% sõitudest on linnas. Hetkel on diislikulu 7,1 L- 100 km-i läbimiseks. Seda võiks lugeda normaalseks. Kuidas Teil kogemused on? ( küllap kui kui pumpaks rehvidesse rohkem rõhku kuluks vähem) Kuna meie teed on auk augus kinni, siis on kasuliku sõita madalama rõhuga, säästad pukse ja konte.
Ralfwind
 
Postitusi: 59
Liitunud: 02 Veebr 2009, 12:56
Asukoht: Tartu

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Mario » 29 Mai 2013, 21:51

1. Ikka on vaja vahetada. Iga 60 000km tagant ja sööb ta GL-4 õli. GL-5'ga sobivus kahtlane, 5 pidi sünkrod ära sööma. Seetõttu on minul oma Mazda kastis juba kolmas aasta TAD17i, ainuke letist kohe haaratav GL4 õli.. hetkel sõidab ja töötab. :D
2. Mazda RF-diisel käseb klappe reguleerida iga teine õlivahetus. Muidu on mootori surm üsna kiire tulema.
3. Soovitan kord 2 kuu jooksul, kui tahad sadulate liikuvust säilitada. Sadul jääb kinni ja reaalselt pidurdad vaid kolvi abiga. Eriti hull on asi, kui on juba rem.komplekt sees. Siis tuleb uusi kummidetaile töödelda ja jumala eest mitte kliinerit kasutada, see paisutab kummist asjad kohe ära.
4. Laager on "eluaegne". Kui kuuled urinat, siis vahetus. Määrida ei anna seal midagi.
5. Mazda puhul ei ole see nii määratletud, et seda ei tohi, seda ei või. Diiselmootori õli ja mida moodsam, seda parem. Moodsad õlid põlevad ka sedasi ära, et oluliselt rohkem tahma ei teki. Õlikelme ja selle kadumise suhtes jään vastuse võlgu. Kõik on kinni omanikus. Pane midagi sisse ja tee mõned veod ja kui näed, et lühikese ajaga on õlitase alanenud, siis on see õli lihtsalt sinu autole natuke liiga vedel... Mobil 1 Formula V on päris kvaliteetne õli ja sobib kasutamiseks kõikides diislites, hind on ka üsna taskukohane. Kasutaja rahakott määrab ka õlid reeglina. :)
6. Kütusekulu paistab sul normaalne olema. Tangi paagitäie kohta ka u. 80ml kahetaktilise õli. Määrid ka kõrgsurvepumpa ja pihusteid. Praegune diisel on küll seda nägu, et samahästi võiks veega sõita. Lisamääre ei tee paha. Õhufiltri puhtus on esmatähtis ning kütusefilter olgu veest puhas. Sealt on võimalik seda välja lasta ja usun, et juba paari nädalaga saaks kilu karbi täis :)
Käisime sellise masinaga 4kesi sõitmas, trassi peal - kont järgi - 20 liitriga sai tallinnas koolitusel käidud, mööda linna vuristatud mitu korda ja auto omanik sai veel paar päeva töölegi käia. Seega oletan, et sul on ka veel arenguruumi...
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas S.R. » 29 Mai 2013, 22:27

Mario kirjutas:3. Soovitan kord 2 kuu jooksul, kui tahad sadulate liikuvust säilitada. Sadul jääb kinni ja reaalselt pidurdad vaid kolvi abiga. Eriti hull on asi, kui on juba rem.komplekt sees. Siis tuleb uusi kummidetaile töödelda ja jumala eest mitte kliinerit kasutada, see paisutab kummist asjad kohe ära.


Ise olen hooldanud iga klotsi vahetus, pole olnud oma hooldatud sadulad kunagi kinni täielikult vaid raskema liikumisega ning ka klotsid pole välimised rohkem kulunud olnud. Palju oleneb sellest, millega ja kuidas hooldad! Parem teha iga klotsi vahetus põhjalik hooldus, mitte iga 2 kuu tagant "mingi" hooldus.
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Mario » 29 Mai 2013, 22:40

Nojaa, aga mina pole näiteks juba 4 aastat klotsi vahetanud... mina ei saa selle 626 puhul grammigi usaldada seda pidurit. Täna on üks peal, homme teine...
Pealegi sellise läbisõidu juures on reeglina veel originaalsadulad ja need on oma ekspluatatsiooniaja ammu ületanud. Siis tuuakse mängu odav saast FrenKIT, mis asja veel rohkem pekki keerab, et sadul jumala eest grammigi liikuda ei saaks.
Ja kui tahad, et asi toimiks, siis tuleb teha koguaeg profülaktiline määrimine.
Kunagi 2007 tegi Tartu Mazdaabi mu hallil GEl täieliku remondi, ja mis sest kasu oli... Ikka olid uued asjad paari kuuga kinni.
Niikaua, kuniks on seisupidur ja sõidupidur ühes ja samas sadulas, on asi surnult sündinud projekt. Ja see ongi nendel murekoht. Eesmiste piduritega pole muret olnud, kuniks ma otsustasin vanad ja kulunud kummidetailid välja vahetada ja uued sõrmed panna. Nädala ajaga sadulad kinni paistetanud. Ei sobi Frenkiti kummid mitte ühegi moodsa määrdega. Mäkerdasin mootoriõliga kokku ja sõitsin paar päeva ja siis läksin jämeda puuriga kallale ja lasin sõrme järgi augu parajaks.. ja seejärel uuesti pidurivaseliin ja eesmistega ei ole vähemalt veebruarist saati muret olnud.
Aga kui masin on hea, siis 50€ uue sadula eest ei ole ka palju makstud ning muresid kohe palju-palju vähem.

Aga kui teemaalgatajal on taga juhtumisi trummelpidur, siis nende hooldus näeb ette iga 60 000km tagant lahtivõtmist ja puhastamist, sest trummel kulub päris kenasti ranti. Usinamatel sõitjatel ma olen ka iga 30 000km tagant trumli maha võtt ja randi maha käianud. Trummel on oluliselt lihtsam pidada.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Ralfwind » 10 Juun 2013, 09:59

Mario kirjutas:
Aga kui teemaalgatajal on taga juhtumisi trummelpidur, siis nende hooldus näeb ette iga 60 000km tagant lahtivõtmist ja puhastamist, sest trummel kulub päris kenasti ranti. Usinamatel sõitjatel ma olen ka iga 30 000km tagant trumli maha võtt ja randi maha käianud. Trummel on oluliselt lihtsam pidada.

Ketaspidurid on taga ka. Tänud nõuannete eest!

##
7.Küsin veel tagumiste rattakoobaste hoolduse kohta.
Kipub kerge rooste sinna tekkima. Sai haljaks lastud ja roostemuundurit peale kantud kahel korral, veidi niisutatud. Erilist roostet tegelikult seal polnudki kuid värv hakkas millegimärast kooruma. Nüüd plaanis uuesti ära värvida. Paneks umbes 3 kihti värvi peale ja lakk ka. Kas siin on ka mõni hea nõks, et paremini pidama jääks?
Hea oleks kui saaks kuskilt tellida spetsiaalsed kummist või plastist kaitsmed rattakoopa servale nagu Nissan Quasqail või volvodel. Lükkaks selle plekile kaitseks. Kas kellegil on midagi sellist silma jäänud? Tahaks tellida. Kui kruusa sõita, siis peksab värvi maha ja siis hakkab jälle roostetama.
Ralfwind
 
Postitusi: 59
Liitunud: 02 Veebr 2009, 12:56
Asukoht: Tartu

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Ralfwind » 10 Juun 2013, 10:05

Mario kirjutas:1. Ikka on vaja vahetada. Iga 60 000km tagant ja sööb ta GL-4 õli. GL-5'ga sobivus kahtlane, 5 pidi sünkrod ära sööma. Seetõttu on minul oma Mazda kastis juba kolmas aasta TAD17i, ainuke letist kohe haaratav GL4 õli.. hetkel sõidab ja töötab. :D
.

GL-4 õli :Mitu liitrit seda Preamcy-l seda manuaalkasti läheb?
Ralfwind
 
Postitusi: 59
Liitunud: 02 Veebr 2009, 12:56
Asukoht: Tartu

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Mario » 10 Juun 2013, 20:28

2.7L on kogumaht...
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Ralfwind » 11 Juun 2013, 12:07

Mario kirjutas:1. Ikka on vaja vahetada. Iga 60 000km tagant ja sööb ta GL-4 õli. GL-5'ga sobivus kahtlane, 5 pidi sünkrod ära sööma. Seetõttu on minul oma Mazda kastis juba kolmas aasta TAD17i, ainuke letist kohe haaratav GL4 õli..


Panen siia ühe lingi, kus vädetakse, et TAD 17i on GL 5-õli.
Paistab, et internetisaidil on vist väär info
http://www.maardekeskus.ee/tad-17i-1-l-p-176.html

--------------
Silma jäi ka selline õli:
Castrol SMX-S 75W-85

Täissünteetiline transmissiooniõli manuaalkäigukastidele, milles on ette nähtud kasutada API GL 3/4 õlisid. Tagab sujuva käiguvahetuse ka väga madalatel temperatuuridel. Märkimisväärsed müra vähendavad omadused.
Spetsifikatsioonid ja autotootjate heakskiidud : API GL3/4

Küllap sobib ka see, aga hind on vägev värreldes TAD 17i-ga
Ralfwind
 
Postitusi: 59
Liitunud: 02 Veebr 2009, 12:56
Asukoht: Tartu

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Mario » 11 Juun 2013, 19:41

Addinolil on ka odavam toode ja ise soovitaks kasutada King Oili märgi all tehtut... mis on tegelikult HydroTexaco ja tunduvalt taskukohasem. Ise sõidan selle "tatiga" edasi. Prooviks lasin tilga välja ja ei täheldanud mingeid erinevusi uue õli vahel ja kork kinni tagasi. Aga ilmselt vahetan siiski õli ära, sest olen märganud viimasel ajal, et esimene käik juba ei lähe väga ludinal sisse ning peagi hakkab täis saama ka õlivälp.. seda Tatti väga pikalt sees hoida ei taha...Seetõttu kasutus omal vastutusel.
17i on muidu GL-4/5 kompatiibel... minul, kui toonasel õpilasel, tundus see kõige taskukohasem osta, aga valmis on juba Addinoli märki kandev kanister...
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6069
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Türi-Jõgeva /55 608 255

1999 Mazda 626

Re: Premacy diisel manuaalkast 2004 2,0 Diisel

PostitusPostitas Ralfwind » 22 Juul 2013, 21:59

Annan tagasisidet vahepeal toimunust. Kuna oli vaja minna megapikale reisile, siis auto sai täiskontrolli.
Vahepeal siis sai lastud manuaalkäigukast puhastada ja uus õli sees. Rehvid tasakaalustatud ja optimaalne rõhk (esimestel 2,2 AT, tagumistel 2,4AT)Klapivahed reguleeritud.Pidureid kontrollitud ja pisiosasid vahetatud. Veermikikuosad ees ja taga vahetaud. Katuse peal on gigantne katuseboks ( Thule Atlantis) aastaid. See katuseboks on väga hea asi ja toimub kiiluna tuulevoogudes ja ilma ei meeldigi enam sõita.Uued filtrid ja uus mootoriõli. Mitmetuhande kilomeetrine maantesõidu (85%maanteed ja 15% metsateid ja linna) järel sain Diisli küttekuluks sain 5,88Liitrit .
Probleemiks, et raadio antenn murdus ära , kas kuskilt annaks seda tellida või kuidas seda lahti võtta ja metallvarras otsa joota?
Ralfwind
 
Postitusi: 59
Liitunud: 02 Veebr 2009, 12:56
Asukoht: Tartu


Mine Premacy/MPV/5

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist