Kont(kondinsioneer) töötab külmkapi põhimõttel. Külmkapil on juhe seinas, see paneb kompressori käima, mis omakorda panep liikuma vedeliku süsteemis. Süsteemi põhimõte seisneb selles, et ülerõhk tekitab temp. tõusu(kui pumpad jalgratta kummi, läheb pump soojaks), Ja alarõhk temp languse(keerad kummil ventiili välja, kipub avaümbrus jahtuma/mõnikord läheb härma). Süsteemi 2 kõhikomponenti- kompressor/tekitab ülerõhu ja düüs/tekitab alarõhu. Komp. tekitab oma väljundil ülerõuga seonduvalt temp tõusu, mida jahutatakse lisaradikaga(põhiradika ees, koos ventilaatoriga), sealt edasi läheb toru salongi poole ja enne küttesüsteemi õhukanalisse sisenemist seisab düüs(see on kitsaskoht kust komp imedes tekitab alarõhu-seega temp languse), peale düüsi läheb toru siis küttekanalisse, kus seisab soojusvaheti e. radiaator, millest puhutakse ühk läbi, mis jahutub radikas ja sealt läheb edasi nägu tavalises(ilma kondita) autol.
Auto puhul algab süsteem sellest, et kompressor saab käivituse rihmarattalt, mis omakorda tekitab koormuse mootorile(kütusekulu). Selle süsteemi juhtimiseks on loogikaplokk, mida saab ka käsitsi mõjutada (salongi ventilaatori kiruse lüliti ja süsteemi käivituslüliti). Seega saab seada vajaliku konstantse temp muutuse(alg/sisend temp vs lõpp/väljund temp). Kliimatroonik on sama süsteemi elektrooniline juhtimine, mis arvestab mitte ainult alg- ja lõpp tempi ,vaid lähtub ka välis, ehk õue tempist ja sisetempi mõõdab mitte kütteõhu kanalist, vaid köetavast/jahutatavast ruumist. See süsteem on algse edasiarandus- enam automatiseeritud, täpsem ja võibolla mugavam. Aga igal juhul kallim.
Kas ta rohem kütust küsib- pole väga kindel. Oleneb see ilmselt sellest, kui optimaalselt kasutaksid lihtvarianti/kliimat ilma troonikuta. Mugavuse annab küll, aga...
Lisakulutused lisaseadme hooldusel/ülalpidamisel:
Bakterid, mis siginevad lisaradiaatoris
Süsteemi vedelik, mis väga läbitungiv, kipub jalga laskma
kliimaseadmest tekkivad külmetushaigused( ja seda südasuvel)
Lisahind (mõjutab autohinda)
Töökindlus ( mida keerulisem seda tihedamini teenenduse ootejärjrkotrras)
Kütusekulu
Ja kui palju aega aastas Sa teda kasutad- aga kaasa tassid kogu aeg
PS väljalülitatud süsteem olulist veeretakistust ei tekita, aga mõni laager veereb kogu aeg kaasa/kulub ikka ja maksab ka , ilma et kasutaksid süsteemi
Veorihm on tavamudeli omast pikem, ka see on lisaraha ja kulub ka kõikse aeg.
Ah sai vist kõik. kui miskit arusaamatu, küsi üle.
Siin ka ülevaade kogu kupatusest
http://213.234.216.242/mazda/image.asp?imid=609000CD