626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 04 Sept 2013, 21:03

Terekest teadjamad!
Mure hetkel selline. M 626 1,8L bens. GE 1994 a "suri" sõites välja. Masendav! Alles sain liikuma. Hakkas nii pihta et ei tahtnud käivitamisel käima minna. Pidi pikalt käitama aga lõpuks läks ikka.(Arvasin et küte otsas, sai juurde pandud ja ikka sama jama.) Viimane mats oli see kui sõidu ajal kadus jõud ära ja jäi siis seisma. Starterist kedrates enam käima ei saanudki ja tirisin nööri otsas ta koju. Kütet kontrollisin (tuli ilusti peale) süüdet oli(igaks juhuks vahetasin ära jagaja kaane(oli hiidvana) ja rootori) Küünlad ja juhtmed ka uued.
Täna peale jagaja kaane ja rootori vahetust võtsin õhufiltri kaane maha ja proovisin nii käivitada. OH ÜLLATUST ja läkski tööle!! Aga ikka jama, gaasi andes mootor jääb nagu hetkeks hingest kinni ja siis alles pöörded tõusevad. Tiksus mul siis seal mõni aeg ja jätsin siis SEISMA. JAMA enam jälle käima ei saanud, ei nii ega naa !!!

On äkki kellelgi selliste tunnustega mingeid kogemusi. Ei oska ise enam kuskilt viga otsida. (Mingit salalukku-signat peal pole.)

Tänud ette.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 04 Sept 2013, 21:54

Eeldan et viga õhu etteande süsteemis. Esimese asjana kontrolli see lõdvik üle mis läheb õhulugejast sisselaske kollektorini. Kui korras siis piilu õhulugeja sisse ka korra.
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Fredo » 05 Sept 2013, 00:08

mul olid suht samad sümptomid... kiskusin kõik laiali ja leidsin aint kaks asja... rihma pinguti vedru ja küünlad olid peened, need vahetatud ja nüüd juba pool aastat nagu kellavärk.
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 05 Sept 2013, 21:51

No nii. Õhulugejata on ta varemgi töötanud, see ei tohiks nii palju ka mõjuda, et tööle ei lähe! Täna (08.09)proovisin diagnoosida LED lambiga. Ainus veakood mida näitas oli 8. ÕHULUGEJA! (st. Air Flow Meter http://autorepair.about.com/library/ts/ ... tcs-86.htm ) Mõtlesin et proovin kas käima läheb - JA IME LÄKSKI! Ei oska enam midagi arvata milles viga otsida. Õhulugeja ei tohiks ju käimist nii mõjutada et sõidu ajal päris seisma jääb ja enam käima ei lähe? Üks mõte veel nimelt on peal ka gaasiseade ja sellega sõites gaasi järsult vajutades jääb mootor "hingest kinni" kas ÕHULUGEJA mõjub nii, bensiiniga sõites ei ole sellist asja nii palju tunda!
Üks mõte on muidu veel. Kas SIIBER võib ka kinni kiiluda ja kui lahti peab olema sisselaske torus olev (vist) tühikäigu klapp(plekist vedruga).
Plaanisin täna(09,09) hom. siis tööle sõita aga peale 500m läbimist mootor jälle seisis ja enam käima ei saanud :evil: . Sihuke tunne et kuskil kaob vool ära või lühistab. Masendav!
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 12 Sept 2013, 22:14

Täna õhtul võtsin plokikaane maha ja uurisin asja. Väntvõlli hammasrattaid keerutades rihma lõtvust ei tuvastanud(päris alla ei piilunud). Märgid (värvitäpid) olid ka minu arust õieti kohakuti. Tuleb vist hakata juhtmeid ja "aju" üle kontrollima. Varjant on vist ka kütte voolikud(pump) ja lülitused üle kontrollida sest viimati, kui sain mootori veel tööle ja pöörded läksid üle 3500(lülitub siis ümber gaasile) oligi jälle kõik. Põlemist ei toimunud ja enam käima ei saanud.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas tomkulibin » 12 Sept 2013, 23:29

Panustan juhtmestiku või pistkute peale. Endalgi olnud kala, kus ühendus saadakse suvaliselt ja niisama äkk läheb ka kaotsi. Põhjuseks oli terve isolatsiooniga juhe, milles traat ise katkenud. Kusjuures see juhe oli juhtmekimbu keskel, teiste juhtmete vahel ja sellises kohas, kus juhtmekimp mingit painutamist pole paigaldamisest saati saanud. Veateade viitas õhulugejale- selle juhtmed soovitan eeskätt kontrollida.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas leviathan » 12 Sept 2013, 23:42

Elar kirjutas:Täna õhtul võtsin plokikaane maha ja uurisin asja. Väntvõlli hammasrattaid keerutades rihma lõtvust ei tuvastanud(päris alla ei piilunud). Märgid (värvitäpid) olid ka minu arust õieti kohakuti. Tuleb vist hakata juhtmeid ja "aju" üle kontrollima. Varjant on vist ka kütte voolikud(pump) ja lülitused üle kontrollida sest viimati, kui sain mootori veel tööle ja pöörded läksid üle 3500(lülitub siis ümber gaasile) oligi jälle kõik. Põlemist ei toimunud ja enam käima ei saanud.


nüüd ajad sassi väntvõlli ja nukkvõlli ja pealekauba ka plokikaane, tglt oli asi ju nii et võtsid maha klapikambrikaane ja vaatasid nukkvõlli märke. sel mootoril on sihuke kiuks küljes et hammasrihma pingutusvedru läheb katki ja ongi samad sümptomid nagu sul. et päriselt veenduda rihmamärkides, tuleb otsakaan maha võtta.
leviathan
 
Postitusi: 1425
Liitunud: 10 Mär 2005, 16:30

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 13 Sept 2013, 06:53

Kui märgid möödas siis ei ole nii et kord mootor töötab ja siis mitte.

Kas õhulugeja pistikut liigutades ei muutu miskit?
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 13 Sept 2013, 20:34

OK. Ajasin väheke segamini - pole just õppinud mehaanik. Nukkvõlli võtmega ringi keerates küll aru ei saa et hammasrihm pingul ei ole? Kas seda otsakaant saab maha võtta ka nii, et mootorit päris maha ei pea lammutama?
Õhulugeja pistikut liigutades ei muutu miskit. "Mõttetu" vidin, kas on järgi või mitte, vahet pole!
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Sept 2013, 21:18

Elar kirjutas:...Õhulugeja pistikut liigutades ei muutu miskit. "Mõttetu" vidin, kas on järgi või mitte, vahet pole!
Elar kirjutas:...Ainus veakood mida näitas oli 8. ÕHULUGEJA!...
Mõtetuid vidinaid valmistaja tehas ei paigalda, ehk siiski ajad seda rida pidi, mida diagnostika näitas? ja kui pistiku liigutamine miskit ei näita tuleks hankida tester ja hakata juhtmeid läbi helistama :roll:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 13 Sept 2013, 21:53

Kui viimati õhulugeja juhtmeid testeriga torkisin oli seal nii voolu kui ka pingemuutumist, kui pöördeid tõstsin. Kui õhulugejat järgi pole siis käima peaks ju ikka minema!!! Mõni aeg tagasi harutasin muidugi aju juhtmed lahti ja ega väga kindel ei saa olla et mõni juhe kannatada ei asaanud.

Rihmavahetusest (küljekaane eemaldamisest) leidsin päris põhjalikud videod Youtube-ist. See pole just viie mutri lahti-kinni keeramise töö :crazy:
http://www.youtube.com/watch?v=HBhNITlXZ6c
http://www.youtube.com/watch?v=lctDMHlvtcc
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Mario » 13 Sept 2013, 22:02

märkide kontrollimiseks pole palju vaja lammutada - klapikambri kaas maha, et veenduda nukkvõllide sünkroonsuses (I ja E kriipsud peavad mootori keskel kohtuma. ning alt väntvõllilt maha krudida rihma seib ja ilmub "käbi" nähtavale, kuhu on märk peale vermitud. Kui on kultuurkiht ploki peale tekkinud, siis mõistlik ka piduripesuga seal sein puhtaks teha, ploki peal on valtsitud märk.
Jagajaga mootori puhul on ka jagaja jala peal miskid märgid, millest mul paraku õrna aimugi pole, kuna minu 2.0 on poolidega..
Aga ses suhtes jah, päris põrandal roomates seda ei tee, hea kui on auto tõstmise võimalus.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 13 Sept 2013, 22:41

Tänud kribajatele. Homme vaatan mis seis seal selle rihma ja märkidega siis on.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 14 Sept 2013, 07:38

Mario esiteks rohkem kui pooltel autodest need märgid ei klapi enam kokku kuna arvatavasti on keegi kunagi vända ratta teise mootori pealt võtnud. Omad kogemused, kui paned lennanud rihmaga auto kokku ning mootor ainult parimal juhul puterdab(viimane kogemus u.3 kuud tagasi). Teiseks, kuidas saab paigast olevate märkidega kord töödata ning siis taas mitte? Minu kogemuste põhjal kui märgid ei klapi siis kas ainult puterdab või ei tööta üldse, pole kunagi olnud kord nii kord naa. Sellistel puhkudel kui kord on ja kord pole, on olnud viga elektrooniline(juhtmed, küünlad, andurid).
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 14 Sept 2013, 13:56

Nii, sai nüüd rihma kate maha võetud. Avanev pilt tundus mulle kui võhikule küll nii nagu peabki olema.
Nukkvõlli rihma rataste märgid - Pilt
All rihma kattel avastasin sellise märgi (T) ja rihmade rattal väikse süvendi (u), ei hakanud rohkem lammutama - Pilt
Rihma pingutaja vedru kenasti omal kohal ja tundub, et siis ju korras! - Pilt ; Pilt

Tundub, et viga tuleb siis mujalt otsida.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Mario » 14 Sept 2013, 18:28

Elar, paistab, et märgiprobleeme sul ei ole. Küll on sul nüüd aga ülevaade, mis sul klapikambris toimub. :)
Temperatuuri andurid mõjutavad samuti üsna palju, sest kuigi mul on küll uuem masin, on mootor ikka sama, siis kuumade ilmadega nt. lõi külmkäivituspöörded hommikul pea 3000ni, siis nüüd 10 kraadi juures hommikul üle 1500 ei tõuse, seega otsi üles mõni sõber, kellel ostsilloskoop ja tehke paar tundi mõõtmisi. Temp.andurid saad ka tavalise takistuse mõõtmise teel välja praakida. 20 kraadi juures peaks olema takistus 2-3 kilooomi, sõidusoojalt 200-300 oomi.
Niisama huupi asju vahetama hakata on meeletu rahakoti tapmine.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 14 Sept 2013, 23:01

Sinu probleemi põhjus on elektrooniline!

Kas on mingit vahet ka ilmal, kuiv/vihmane?
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 15 Sept 2013, 14:47

Oskab keegi öelda kus see temp.andur asub?
Kas need:
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2545831
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2545830
Siiani arvasin, et käivitades kui pöörded on 2500 peal ja hiljem mootori soojenedes 900-l toimetab lambda andur... See sai alles nüüd ära vahetatud.

Ilma vaheldusest ma ei oska küll miskit arvata - vahet nagu pole.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas tomkulibin » 16 Sept 2013, 07:29

Kahe klemmiga on temp andur, ehk esimene link. Paigaldatakse plokikaande, enamasti termostaadi lähedusse.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 02 Okt 2013, 22:14

Temp. andur oli külmalt 3,5k oomi ja kui soojendasin hakkas takistus kiirelt langema. Kruvisin maha ka gaasi andmise kolaka mille küljes üks siibri asendi andur(asendit muutes muutus ka takistus järelikult OK!) ja puhastasin siis selle gaasi andmise kolaka tahmast ära aga ei midagi targemat. Proovisin käivitada aga aku liiga nõrk nii et kannatas vaid paari korda.Proovin mõni teine päev.

Mõistus hakkab otsa saama.

Ainus veakood mida peale nullimist ikka jälle näitab on 8(õhulugeja - see ei tohiks ju käivitamist nii palju segada).Vahepeal kui pistikud lahti võtsin näitas nii 9-t(siis temp andur) kui 12-st(Gaasi/Throttle Sensor)kui ka korra vist 30!(külmkäivituse releed/Cold Start Injector Relay).Hiljem kui pistikud järgi panin siis peale nullimist neid enam ei näidanud.

MASENDAV. Tuleb vist nööri otsas lammarisse tirida!
Viimati muutis Elar, 12 Okt 2013, 22:35, muudetud 1 kord kokku.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 05 Okt 2013, 22:37

Kalada võivadki releed, veateadet algul ei näita aga peale käivitamist võib taas näitama hakata. Või kontrollisid peale nullimist kui olid proovinud juba käivitada? Mis tootja ja mis mudel küünlad sisse läksid?
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 06 Okt 2013, 15:30

Veateadet kontrollisin enne käivitamist. Sisse said pandud uued NGK Süüteküünlad V-Line.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas S.R. » 06 Okt 2013, 18:28

Vaata peale käivitamist uuesti, näed mis veateated uuesti sisse tulid. Paljusid vigu ei näitagi ennem kui pole käivitada proovinud.
Kui vaja abi siis küsi, kui oskan siis kindlasti aitan!
Kasutaja avatar
S.R.
 
Postitusi: 177
Liitunud: 14 Juul 2012, 10:02
Asukoht: Pältre külake Eesti kagu nukas.

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Elar » 12 Okt 2013, 22:44

Panin täna siis krempli uuesti kokku ja käiasin õige pikalt. Läkski käima ja tiksus siis mõni aeg aga kui gaasi peale ümber lülitasin ning siis gaasi andsin tekkis jälle see jama,et pöörded langesid ja mootor jäi jälle lõpuks seisma. Enam jälle ei käivitunud. Vaatan siis jälle mõni päev. Vea teade jäi ikka 8.
Elar
 
Postitusi: 21
Liitunud: 28 Veebr 2013, 13:11
Asukoht: Pärnu

Re: 626 GE 1994 a "suri" sõites välja.

PostitusPostitas Mario » 13 Okt 2013, 00:01

ei tea millal küll inimesed ükskord mõistusele tulevad, et gaasiseade on saatanast.
niigi ökonoomsel autol ei ole lihtsalt mõtet - 1. rahas kaotad remondi puhul (gaasi puhul pead küünlaid ja õli 3x tihemini vahetama ning igasugu anomaaliad, mis tekivad, on raske välja raalida, kuniks pole gaasiseade täielikult eemaldatud) 2. selle vahe, mis sa võidad kütuse liitri hinnas, maksad kuhjaga peale kütusekulus.
Eemalda see jura sealt ja hakkab masin ka ükskord normaalselt tööle.

ega see mingi itaalia ei ole, et 1.0 liitrisele ka vaja gaasiseade peale toppida.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6044
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Järgmine

Mine 626/MX-6/Xedos-6/6

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist