Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 02:39

Oh, rääkida on palju ja palju ja palju, aga mul on töö tõttu jube vähe aega. Pealegi pole veel selles osas midagi põnevat juhtunud, aga et oleks aimu, millest jutt, panen ühe pildi sekka:
Pilt
Looduslik paintjob rohelisel koletisel ka peal. :D

Kuid põhjus, miks ma "hädaolukorra" postituse teen ilma põhjalikuma seletuseta, on see, et auto täna tegi mulle halva üllatuse ja temperatuuri näidik tõusis poole sõidu päält lakke. Sümptomid on säänsed, et salongi ei küta; radikas tundus käega katsudes päris külm, kuigi mootor oli selgelt soe ja näidik oli kõrgel; pärast 5-tunnist jahtumist kordus sama jama; kuumaks läinud mootori all tilkus miskit (jahutusvedelikku ilmselt ikka) välja. Jahutusvedelikku oli õige kogus nii külma kui sooja mootoriga. Homses tööplaanis on esimesena termostaadi kontroll ja teisena veepumba vahetus – juhul kui keegi paremat nõu ei paku, kust viga otsida veel. Igasugune abi teretulnud. :)
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Fredo » 07 Mär 2014, 03:27

Suure tõenäosusega vedelik lännu. See ,et näitab et on normaalse taseme peal ei ole näitaja. Kui salongi sooja ei tule siis juba suht kindel lugu.
Ilmselt otsad andnud jah pumba tihend, mis kipub nii tegema. Termostaat regullib aint seda kas on suurel või väiksel ringil jahutus ja ei mitte sulgumise aga ka mitte avanemisega ei oleks antud sümptomeid. Seda kas tuleb pumba tihendi vahelt peaks ilusti kohe ära nägema kui auto alla piilud. Pumba vahetus õnneks kiire ja lihtne :)
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 07 Mär 2014, 08:02

Halvem variant on kaane tihendi vahetuse vajadus. Summutist peaks auru tulema töötava mootoriga ja jahutussüsteemi surve tõuseb, pole ka välistatud, et antud vedeliku värvus hakkab muutuma(õli ilmingud).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 10:32

Fredo kirjutas:Suure tõenäosusega vedelik lännu. See ,et näitab et on normaalse taseme peal ei ole näitaja. Kui salongi sooja ei tule siis juba suht kindel lugu.
Ilmselt otsad andnud jah pumba tihend, mis kipub nii tegema. Termostaat regullib aint seda kas on suurel või väiksel ringil jahutus ja ei mitte sulgumise aga ka mitte avanemisega ei oleks antud sümptomeid. Seda kas tuleb pumba tihendi vahelt peaks ilusti kohe ära nägema kui auto alla piilud. Pumba vahetus õnneks kiire ja lihtne :)


Et kuna termostaat on radika juures, siis soojendusradikas peaks ikka soojaks minema? Ka hea point. Veepumba juures mõtlesin aga sellele, et kui radikas täiesti külm on, siis kas mingit sundtsirkulatsiooni seal ei teki? Osalt radikas ju ikka kõrgemal kui see kuum vedeliku kogum mootoris? Või seda lihtsalt ei pruugi tunda, kuna radikas jahutab ta maha oma massiga?

tomkulibin kirjutas:Halvem variant on kaane tihendi vahetuse vajadus. Summutist peaks auru tulema töötava mootoriga ja jahutussüsteemi surve tõuseb, pole ka välistatud, et antud vedeliku värvus hakkab muutuma(õli ilmingud).


Jaa, ka seda kaalusin, aga lihtsam on alustada vist veepumbast... :) Muidu, kas plokikaanetihend oli see, mida ei tasunud ise vahetama minna, kuna midagi tuli lihvida ja sobitada? Või see oli ainult plokikaanega nii? Ja teiseks, et tihendeid vist ei tasu doonorilt võtta? Plokikaanetihend pole erand?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Fredo » 07 Mär 2014, 11:01

ei kaane tihendi peaks ikka uue panema. Lihvimisega nii et targem oleks jah tihendi vahetuse käigus lasta kaan ära lihvida. Muu töö saab rahus ise teha.
Kas mootori pöörded hüppavad ka kui kuumeneb ?
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 12:03

Jah, aga mul on muidu ka pööretega probleem. Külma mootoriga on körged, sooja mootoriga stabiliseeruvad ja lähevad normaalseks. Kui mootor kuumaks läks, siis pöörded normi ei läinud.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 13:20

Hakkasin nüüd tegelema ja tegin alguseks uue katse. Paagis oli ka täna korralikult vedelikku, nii et juurde ei saanud eriti pannagi, seega ei pannud. Lasin koha peal soojaks, kuskilt midagi ei lekkinud. Küll aga tuli sumpsist minu meelest üsna korralikult auru (soe ilm ka ju praegu, ei tohiks nagu nii). Pööretega oli nii, et alguses töötas päris normaalselt (sooja ilmaga väga ei trikita), aga kui temp hakkas üle poole minema (poole peal umbes on norm töötemperatuur), siis hakkas kohe viskama. Kas mul on õigus, kui panen diagnoosiks plokikaanetihend?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Evert » 07 Mär 2014, 16:06

Plokikaane tihend (või plokikaas ise) on läbi siis kui jahutusvedelik kaob teadmata kohta ja/või

su auto õlikork on selline:
Pilt

õlivarras on selline:
Pilt

paisupaagis on selline ollus:
Pilt

ja tagant tuleb sellist tomu:
Pilt

või isegi sellist:
Pilt

Tagant tulev aur on ok, aga jahutusvedeliku põlemisel tekib selline paks valge suits, millest on raske läbi näha. Pane üks oma auto sumpsist tuleva auru pilt võrdluseks.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 16:52

Tänud täpse selgituse eest! Pilti on a) mõttetu panna, kuna aur ei ole eriti võrreldav ja b) raske panna, kuna praegu on jahutusvedelik väljas ja radikas maas. Plokikaane tihendi kahtluse jätan siis natuke rohkem kõrvale. Targad tutvused soovitasid alustada ikka termostaadi kontrollist ja sellega ma algust tegingi, aga tulemusi praegu veel teatada ei saa, kuna pean linna uute tööriistade järgi minema... :roll:
Viimati muutis nomore, 08 Mär 2014, 01:19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 07 Mär 2014, 19:46

Termostaat avaneb korralikult, testitud. Järgmiseks siis veepump. Oskab keegi öelda, kas seda saab maha võtta ka ilma hammasrihma ja klapikambrikaaneta möllamist või ei? Manuaal ütleb, et tuleb sealt alustada.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Fredo » 07 Mär 2014, 22:29

Kurat selle õlikorgi testi unustasin vabsee ära :D
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Mär 2014, 00:00

nomore kirjutas:... Manuaal ütleb, et tuleb sealt alustada.
Soovitan manuaali järgida :wave:
Kaane lihvimise vajadus on siis kui kaant liitepinnas servast serva pikki, risti ja diagonaalis kõverus ei ületa 0,15mm. Kui mõra kaanes, siis lihtsam järgmine hankida.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 08 Mär 2014, 00:20

Fredo kirjutas:Kurat selle õlikorgi testi unustasin vabsee ära :D


Õlikorgi? Termostaat põle eriline õlikork mo aruga... :D

tomkulibin kirjutas:
nomore kirjutas:... Manuaal ütleb, et tuleb sealt alustada.
Soovitan manuaali järgida :wave:
Kaane lihvimise vajadus on siis kui kaant liitepinnas servast serva pikki, risti ja diagonaalis kõverus ei ületa 0,15mm. Kui mõra kaanes, siis lihtsam järgmine hankida.


Selge, aga kui ma võtan hammasrihma ka maha, siis tuleb vist päris suur hulk juppe välja vahetada. Hammasrihm (sõitnud 50000 km, võib vast vahetada), klapikambrikaane tihend... mis veel? Kas klapikambrikaane keskmised poldid tuleb ka asendada või on seal mingi venimise mõõt, millest alates tuleb asendada?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Fredo » 08 Mär 2014, 00:29

Pilt mille evert postitas.... kui kisud õlikorgi ära ja seal all on majonees siis kaane tihend peene.
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 08 Mär 2014, 01:19

Ahjaa, see muidugi. No praegu on igatahes õli ja jahutusvedelik mõlemad puhtad.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 08 Mär 2014, 16:41

Lõunapaus tuli sellises kohas: Pilt

Muidu olen olnud edukas ja kõik on veel terve, aga teretulnud on soovitused selle kohta, kuidas veepumba ja väntvõlli (vist?) rihmarattad küljest ära saada. Käivad ringi, raiped, ei saa keerata ju. :think:
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas ValdurKivirand » 08 Mär 2014, 17:09

Mul 2 korda samal autol vända keskmist polti lahti keerates- :mrgreen: 2m toru padruniga vändamutri külge ja eebel hooratta vahele, muidu seda polti lahti ei saanud.. :shock:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 301
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 08 Mär 2014, 17:57

Kas hoorattad on need?
Pilt

Ja kuhu sa selle 2-meetrise pulga panid? Ühel pool on stange vastas, teisel pool auto põhi... Ei ole liiga palju ruumi keerata. :thumbdown:

EDIT: Pärast hoolikat tööriistade valimist tuli veepumba ratas lahti, väntvõlli oma jäi homseks...
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 08 Mär 2014, 20:04

Välismaisest foorumist soovitus väntvõlli rihmaratta lahtisaamise kohta:
Remove the crank pulley bolt. Place your wrench on the bolt and wedge it into the ground, if its too high off the ground, use a length of pipe as a cheater bar. Now, blip the starter for a second. This will break the bolt free and make your job 2000% easier


Ehk tõlkes: "Võta väntvõlli rihmaratta polt lahti. Pane mutrivõti poldi peale ja teine ots vastu maad. Kui auto on maast liiga kõrgel, pane sinna otsa veel üks torujupp, mis toetaks vastu maad. Nüüd anna korraks starterit. See teeb poldi lahti ja teeb sinu töö 2000% lihtsamaks."

Kas seda tohiks proovida või vastuseks on pigem karjuv ei?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas martin » 08 Mär 2014, 22:53

Ära neid nukkvõlli rihmarattaid küll stoperdama hakka, pärast teed veel miskid täkked sisse ja hakkab rihma sööma. Starteri abiga saab selle väntvõlli rihmaratta väga hästi lahti keerata.
Need mustad plastikust hammasrihma tolmukatted on üsna pehmed, ürita neid mitte väga painutada. Võib juhtuda, et veepumba rihmaratas hakkab pärast vastu plastikut hõõruma ja häirivalt krõbistama.

Kui võimalik siis toesta mootor alt ära ja võta see vasakpoolne mootoripadi kah lahti. Saad natukenegi ruumi juurde.

Ilmselt olen oma nõuannetega juba hiljaks jäänud, aga äkki on abiks.
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 432
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Fredo » 09 Mär 2014, 04:18

Ma olen tavaliselt selle võtme kuskile õõtsa taha pannud kinni siis kindel värk et võti ei lenda na``ui kui starterit annad.
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 09 Mär 2014, 13:13

Ei ole nõuannetega hiljaks jäänud mitte, aitäh. Teen siis starteriga. :)
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 09 Mär 2014, 16:15

Praegune tulemus on tutkit – starter ei jaksanud lahti keerata. Proovisin ka polti jahutada, aga tolku ei miskit. Panin aku praegu laadima, äkki on natuke lahjaks jäänud viimaste päevadega. Eks siis proovib uuesti.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas ValdurKivirand » 10 Mär 2014, 21:56

Ma lähenesin asjal kahjuks altpoolt. hooratta kojas on all lõhed/avad, kuhu paigaldasin kangi ja fikseerisin kangi.
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 301
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 10 Mär 2014, 23:15

Täna sai 2+ tundi jälle kakutud... Paistab, et mu ettevõtmine on määratud nurjuma. Starter oli sama lahja kui eile, edasi sikutasin käsitsi. Üllataval kombel pidasid auto ja mootor nendele jõududele igast otsast vastu, aga krdi tööriistad jms asjad, mida kasutan, ainult lagunevad. Ainult peamine veneaegne padrunvõti, millega keeran, on vist titaanist tehtud ja põle isegi kõveraks suutnud seda kobakat tirida. Käsitsi keeramisel kasutasin ära rihmaratta sees olevat kahte poldiauku, kuhu keerasin poldid ja siis kuidagi raudkangiga selle ära fikseerisin. Lõpuks kui olin tööriistade hulgast suutnud kõige vastupidavama kombinatsiooni leida, murdus üks poldiauk katki ja väntvõll ikka sama kindlalt kinni kui enne. :clap: Sai täna veel mingit roosteste poltide möginat sinna pihustatud, aga kardan, et nii kõvasti kinnise asja vahele ta ei tungi. Ja kurat teab, palju seal roostet üldse ongi, ilmselt lihtsalt Hulki jõuga kinni väänatud. Kui homme energiat on, proovin veel ühe korra, aga üldiselt tuleb vist sõbrale helistada ja küsida, millal võib auto töösse tuua slepis. Krt ja nii palju siis minu DIY vaimust. :evil:
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist