Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas martin » 11 Mär 2014, 00:25

Tüüpilised isetegemise rõõmud. Endalgi sellised väiksed tööd niimoodi väga pikaks veninud.

Võid veel üritada miski korraliku padruni ja sabaga nii teha, et alguses ei oleks võti toetatud vastu põrandat. Siis jõuab starter ehk natukenegi mootorit ringi tõmmata ja inerts aitab natukene juba kaasa. Sellisel juhul võiks ehk juba ka küünlad välja keerata, jälle natuke kergem mootorit ringi vedada.
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 432
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 11 Mär 2014, 01:30

Jah, sai ka analoogset varianti ühe korra proovitud (lihtsalt mitte vasta maad), aga kartuses starterit või miskit muud toredat ära lõhkuda, jätsin selle hooga peksmise kõrvale. Kuna ma starteri ehitusest essugi ei tea, siis ei ei tea ka, kas niimoodi võib teda ära lõhkuda. Loogika nagu ütleb, et kui niisama pingele peab asi veel vastu, siis töötamise pealt blokki lüües võib miskit halvasti minna... Teine starter on mul küll tagavaraks, aga vahetamiserõõmu juba praegugi oi-kui-palju. :clap:

Kui komitee arvab, et võib starteriga nii pullida, siis küünlatrikki proovin ka hea meelega.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Mär 2014, 07:41

Samasuguse probleemiga vaevlemine viis ühekorra selleni, et olin sunnitud sel va käbipoldil seibiosa ketaslõikajaga ära lõikama. kui olin kahe poldikandi jagu ära lõiganud, tuli polt ilma võtme vajaduseta lahti :wave: Pole välistatud, et polt sai lõikamise käigus piisavalt sooja ja seeläbi venis veidi pikemaks...
Koostamisel vaja vaid uus seib sinna lisaks sebida.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 11 Mär 2014, 08:39

tomkulibin kirjutas:Samasuguse probleemiga vaevlemine viis ühekorra selleni, et olin sunnitud sel va käbipoldil seibiosa ketaslõikajaga ära lõikama. kui olin kahe poldikandi jagu ära lõiganud, tuli polt ilma võtme vajaduseta lahti :wave: Pole välistatud, et polt sai lõikamise käigus piisavalt sooja ja seeläbi venis veidi pikemaks...
Koostamisel vaja vaid uus seib sinna lisaks sebida.


Kas käbipolt tähendab seda, et seib ja polt on ühes tükis? Uurin, milline mu polt näib, ja kui julgen, proovin ka seda. Bensupaak on nii kaugel, et vist sellest eriti ohtu pole?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 11 Mär 2014, 19:13

Pidasin veel tuttavatega nõu ja kästi ikka starterit hooga lasta ja pärast kahte katset see polti lahti tegigi... Jube loll tunne muidugi endal, aga hea meel, et nüüd saab edasi liikuda. :)
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 12 Mär 2014, 18:07

Kontrollitud on ka veepump ja seal ei avastanud mingeid probleeme. Küll aga on auto suht kõvasti katlakivi täis ja tuleb jahutussärk ära puhastada. Praeguse plaani järgi panen kokku ära, puhastan mootori ära ja kui ikka ei funksi, siis hakkab plokikaane tihendiga möllama. Enne öeldi, et kõik peale plokikaane lihvimise saab ise teha, aga kas klappe ei pea reguleerima pärast tihendi vahetust?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas martin » 12 Mär 2014, 19:33

Hüdrotõukurid saavad selle reguleerimisega ehk ise hakkama.
Ambitious, but Rubbish
Kasutaja avatar
martin
 
Postitusi: 432
Liitunud: 15 Juul 2005, 11:40
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 13 Mär 2014, 09:45

nomore kirjutas:...öeldi, et kõik peale plokikaane lihvimise saab ise teha, aga kas klappe ei pea reguleerima pärast tihendi vahetust?

Ka kaane lihvimist olen käsitsi teinud ja tulemuslikult, aga tüütu on ja ega vist praegusel ajal enam nii suurt kivi ka ei leia, millel seda teha. Kui kaan maas, siis saad klappide hermeetilisust kergemini kontrollida. kõik klapid kinni ja kallad kaane nõgususe diiselkütet triiki täis. Kui tase langeb u 15 min. jooksul, siis näed ka kollektori avast, millise klapi vahelt lekib. Minul käivad kõik klapid igakord lihvimisel, kui kaan maha käib :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 14 Mär 2014, 20:14

Nii, auto on jälle kõik jupid külge saanud ja muuhulgas sai pandud ka uus roolivõimu ja konditsioneeri soonrihm (mis ta nimi ka ei oleks), kuna vana oli praguliseks ära läinud. Nagu lubatud, sai esimese asjana pandud autosse puhastusvahendit, mis juba kolme minuti pärast radikast hakkas välja nirisema (mitte ettenähtud aukudest) ja kinnitas juba mitmeid kahtlusi, et mootorisse on topitud mingit lekkepeatajat, kuna jahutussärk oli igasugust veidrat pudi ja s*tta täis. Nähtavasti oli süüdi radikas, mis läheb homme esimese asjana vahetusse. Õnneks on mul uus radikas käepärast (sellelt roheliselt porikollilt, kellest pildi panin), nii et esialgu on ainult vahetamise vaev. Muidu jõudsin pärast kokkupanekut mootori enamvähem soojaks ka lasta ja nagu ei tahtnud üle kuumeneda ning salongi küttis ka... Loodame parimat. :)
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 15 Mär 2014, 18:01

Kuidas paisupaaki tühjaks lasta kõige ratsionaalsemalt? Radiaator läheb küll tühjaks, aga paisupaaki jääb see vana jama alles.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Mel » 15 Mär 2014, 22:03

Pista läbipaistev voolik ja ime tühjaks :wave:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3589
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 16 Mär 2014, 00:18

Kui ahvatlev imemine ka ei oleks ( :think: ), siis praegu meenus, et mul on mingi trelli otsa pandav pump, millega ehk saab jah tühjaks. Ise enne mõtlesin rohkem selles stiilis, et alt võiks midagi lahti teha, aga kust poolt... Tänud. :)
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Mel » 16 Mär 2014, 01:21

nomore kirjutas:Kui ahvatlev imemine ka ei oleks ( :think: ), :)


Nalja miis :) soeta apteegist klistiiri pump :mrgreen:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3589
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 16 Mär 2014, 02:45

Apteeker saadab hulluhaiglasse, kui räägin, et hakkan autole klistiiri tegema. :D
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Mel » 16 Mär 2014, 16:03

nomore kirjutas: hakkab plokikaane tihendiga möllama. Enne öeldi?


Niiet tihendit sa ei vahetanud? :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3589
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 17 Mär 2014, 04:00

No sümptomid rääkisid esialgu teist juttu, nalja pärast ei hakanud ka vahetama. Kuna mul on praegu kiire olnud, siis pole isegi jõudnud lõplikke teste ära teha ja jahutusvedelikku sisse panna, seisab niisama. Muidu viimati, kui veega proovisõite tegin, siis vahepeal tegi nii, et alguses sõitis pika maa mõnusalt ja ei teinud ühtegi viga. Siis lasin vahepeal jahtuda ja sõitsin uuesti, siis viskas temperatuuri lakke. Kapoti all radikas oli suht külm, lõdvikud surve all. Kui korgi ettevaatlikult pealt ära keerasin, siis tuli välja ainult õhku. Panin vedelikku juurde ja kõik hakkas korralikult tööle. Ei tea, kas oli viga siis selles, et varem oli halvasti õhutatud või viskas plokikaane tihendi vahelt mingi õhu jälle sisse... Seda peangi veel pikemalt testima. Siis ei saanud kahjuks edasi uurida, kuna sõidud olid päevaks sõidetud ja öökülma kartuses lasin vee kohe pärast sõidu lõppu välja. Teisipäeval on vast aega jälle natuke tegeleda.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 23 Mär 2014, 21:19

Kas keegi teab GE amordivärgist piisavalt, et mulle rääkida? Kataloogides pakutakse kahte erinevat sorti tagumist amorti (no mitte gaasi ja õli, vaid kahte erinevat tüüpi), aga kas neil reaalselt ka vahet on? Vahe NAGU oleks selles, et ühte tuleks paigadalda autodele enne 1993 a ja teist pärast 1993 a, aga lisaks on veel nt siuke klausel ühel amordil juures: "for vehicles with ride height control". Lisaks jahutakse midagi veel universaalidest sinna kõrvale... Äkki üks on universaalile ja teine HB/sedaan?

Autole panin praegu igatahes jahutusvedeliku sisse ja kaks päeva on püsinud. Kuni midagi ebameeldivat ei juhtu, ei muretse.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 24 Mär 2014, 01:11

nomore kirjutas:... Lisaks jahutakse midagi veel universaalidest sinna kõrvale... Äkki üks on universaalile ja teine HB/sedaan?...

universaal on GD baasil ehitatud GV, mille tootmine erinevalt kupee,sedaan luukpära-st kestis aastani 1997, ehk oli tootmises kogu GE aja. Sellele järgnes GF baasil ehitatud GW universaal.
Kõrgusreguleeringuga isendeist olen kuulnud, aga näinud pole. Samas on liikvel isendeid jäikuse reguleeringuga(üks selline on endalgi käibel).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 24 Mär 2014, 10:04

Nii, aga kas see tähendab siis, et GE-de hulgas on käibel ikkagi ainult ühte tüüpi tagaamordid? Sest paljud veebisaidid pakuvad ikkagi erinevaid ja just GE-le (muidugi võib olla, et nad lihtsalt ei tea, mis nad räägivad. Näide ka palja jutu toetamiseks:
Pilt
Pilt


Värvisin selle lause halliks kah. Seal on see tasemeregulaatori vahe ka... Aga ei ole ju nii, et kõik pärast '93. a on tasemeregulaatoriga?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Borat » 01 Apr 2014, 11:05

Ega sina juhuslikult Kastani tn. foori taga ei olnud täna ootamas Riia tänavale pööramist?
Borat
 
Postitusi: 34
Liitunud: 21 Juul 2013, 08:24

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 01 Apr 2014, 13:01

Mina, nägin sind ka ja muigasin. :D
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas Mario » 01 Apr 2014, 22:08

ma küsiks seda, et kas keegi katsus, kas radiaator üldse vedelikku läbi lasi? :D
ma siin küllalt neid näinud, kes neti abiga vahetasid termostaate ja asju ja ikka lasid kaane laiali, sest radikas oli täiesti kinni.. seda on hea katsuda, kui ülevalt on soe ja alt külm, siis on selge, et läbilaskevõime 0.
Tartus olen püüdnud ikka Mazdameestele abiks olla. Käivad mul endisedki mazdamehed külas. :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6043
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 01 Apr 2014, 22:22

Kui näidik lakke läks, oli radikas üleni külm. Aga nagu ma ütlesin, siis ilmselt mootoris kuskil ummistus oligi. Ja see radikas on nagunii nüüd ajalugu, kuna hakkas vedelikku pärast puhastamist liigagi hästi läbi laskma. :D
Uus radikas oli jälle õli täis (eelmisel mootoril vist plokikaanega probleemid olnud :clap: ), aga sai mitu korda vee ja puhastusvahendiga läbi lastud, nüüd on juba hea pool kuud käinud nagu kellavärk. Siiani kannan igaks juhuks jahutusvedelikku kanistriga kaasas, aga selle peaks kah nüüd välja viskama...
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas nomore » 03 Apr 2014, 02:02

Küss: kas GE tagumisi laagreid pole võimalik rummust eraldada ja uusi rummu sisse panna või lihtsalt üldiselt sellega ei tegeleta? Müüakse igal pool koos rummuga, aga esimest laagrit müüakse eraldi ka...
Kui on võimalik eraldada ja uutega asendada, siis mis tööriistu see eeldab? Kas mingist laagri tõmmitsast piisab või on veel mingit spetsvärki vaja?
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 183
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: Mazda 626 GE 2.0 85 kW 1996 - nomore

PostitusPostitas tomkulibin » 03 Apr 2014, 07:20

Kui laagri välimine võru ongi ainiti ka rattarumm, siis kuidas kujutad ette selle osandamist?
Mõnede detailide puhul olen tuvastanud, et "B" osal on laager eraldi vahetatav. Aga mitte rummudel.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8358
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron