929 hc12 rattalaagri jant

929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas silvert » 19 Mai 2014, 14:33

Tere.
Masin on 87. aasta 929. 3.0 manuaal. Hc12 kerel. Probleem on esiratta laagris. See ei püsi koos rohkem kui 400-500 kilomeetrit. Vahetanud olen ketta ja ka käändmiku poldi. Kasu ei midagi. Olen lasknud laagrit vahetada kahel remondi ettevõttel,olen ise seda korduvalt teinud. Olen kasutanud nii pressi kui haamrit. Laagriks on fag poolt pakitud nsk.
Jant algas u. 2 aastat tagasi.Esialgu oli juhipoolne probleemne. Esimene remontija suutis ta nii ära vahetada,et püsib,aga kuu aega hiljem lendas teine laiali (tookord said uued nii kettad,laagrid kui käändmiku polt). See mees enam ei remondi autosid. Ja sealt edasi on läinud neid kui leiba. Mina enam aru ei saa miks laager koos ei püsi. Ausalt öeldes on mazda isu otsas. Mul on vaja spetsialisti.Silver T
Kasutaja avatar
silvert
 
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Okt 2005, 13:28
Asukoht: eesti

1987 Mazda 929

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas nomore » 19 Mai 2014, 15:08

Kui vale offsetiga veljega sõidad, siis laager ei kestagi. Ma muidugi ei tea, kas sõidad.
Kasutaja avatar
nomore
 
Postitusi: 184
Liitunud: 07 Mai 2011, 15:28
Asukoht: Tartu

1996 Mazda 626

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas silvert » 19 Mai 2014, 15:31

Velg on originaal 16 tolli, mida hilisematele mudelitele pandi. Talvel originaal 15 tolli. Ei kesta see laager kummagagi neist. S.T.
Kasutaja avatar
silvert
 
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Okt 2005, 13:28
Asukoht: eesti

1987 Mazda 929

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Mai 2014, 16:32

silvert kirjutas:Velg on originaal 16 tolli, mida hilisematele mudelitele pandi...
Originaal Mazda 929 HC kerel pole kunagi olnud 16"! Hilisemal mudelil ehk küll, aga see pole antud kere originaal.
Mida mõtled käänmiku polti nimetades?
Omal oli sarnane kogemus kui käänmik haiget sai- koormasin üle: suurem velg+ muudetud ET+ ekstreemne sõidustiil kurvides. Olukorra parandas käänmiku vahetus. Hiljem üritasin leida ka visuaalset viga käänmikul, silmaga seda välja ei mõõtnud ja nii suurt pinki ka polnud, kus oleks saanud täpsemalt mõõta. Tegelikult on juba mõni sajandik mm võlli kõverust laagri jaoks tappev.
Ka kui laager ei istu pisavalt täpselt oma istule(lõtk, ellips...)on seal laagri vahetamine vaid raha raiskamine.
Pole ka välistatud, et oled sattunud miski vigaste laagrite partii peale :roll:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7776
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas silvert » 20 Mai 2014, 02:22

Käändmiku poldi all mõtlengi käändmikku ennast. Ja suure tõenäosusega ongi käändmik ise kõver, sest muud loogilist seletust sellele pole. Kuigi see käändmik pole originaal, vaid pärineb mu doonori küljest ja sealt võtsin ma kunagi varem korras laagri küljest. Teen siis sellise triki, et toon vahelduseks rootsist ühe laagri ja panen originaal käändmiku tagasi. Ei tea palju selline tükk poes maksab? K...rat, kas mu sõidustiil on tõesti nii ekstreemne või? Selle riistapuuga väga väledalt kurvides ei saa sõita, peeglid kraabib ära...
Kasutaja avatar
silvert
 
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Okt 2005, 13:28
Asukoht: eesti

1987 Mazda 929

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas tomkulibin » 20 Mai 2014, 06:20

Uut käänmikku saab vaid esindusest, hind on ilmselt on kogu auto turuväärtusega võrdne.
Kui sa mõtled laagri toomise all rootsist SKF laagrit, siis tedmiseks, et ka selle brändi tootmine toimub ka iinamaal, seega pole kindel kas sa saadki seda va rootsi kvaliteeti :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7776
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas Siim » 16 Juun 2014, 04:35

500km tundub täiesti uskumatu...

Mis jõuga laager tavaliselt pingutatakse?
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: 929 hc12 rattalaagri jant

PostitusPostitas silvert » 18 Okt 2015, 00:21

Ühesõnaga. Poolteist aastat on möödas. Laagri asja sain "uue" käändmikuga korda. Lisaks lasin vähe kere auke lappida, karpe taastada. Selgus, mazdale sobib mõningate mööndustega kia sportage 2wd kardaani vahepukk. Ja veel nipet näpet kässari asju sai tehtud( hjundai tükid), klapikambrikaane tihendid uued, stabika otsad (mondeo). Bensiini paaki liimisin. Tööd tehtud, lükkasin auto küüni. Nüüd siis pühapäeva massin. Igapäevaseks leidsin 1996 Lexus Ls400 (hoopis teine maailm). P.S. mazdale sain 2 osatäitmist suvel filmitud "Päevad, mis ajasid segadusse". Üks staatiline, teine liikuv. Staar just pole, aga hea ikkagi.
Kasutaja avatar
silvert
 
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Okt 2005, 13:28
Asukoht: eesti

1987 Mazda 929


Mine 929/Xedos-9

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist