M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas jaan-s » 20 Mai 2014, 23:14

Tere esiteks kogu foorumiperele.
See saab olema minu esimene postitus mazda omanikuna ja mite just rõõmsate seast aga loodan , et keegi saab sellest kasu ja ja mu esimene post saab olema sisukas ja asjalik. Alustan siis sellest , et nägin müügis mazda 6, 02a mudel mis oli mõistliku hinnaga ja meeldis väga muu kaasale ja meil oli seda kindlasti väga vaja sest just see auto oli valget värvi mis oli väga tähtis, auto on ka 1.8/88kw mootoriga ja kuna meil peres juba paar kütte röövlit on siis see kooslus sobis hästi. Kohapeal sai niigi ok hind veel ca 20% paremaks ja auto tundus aus. AUTO EI TOSSANUD.
Pilt
ca 1500 km pärast ostu lõi armatuuris ükspäev hetkeks õlituli põlema ja koheselt sai ka õlitaset kontrollitud. Varras oli kuiv.
Edasi sai juba õlitaset pingsalt jälgitud ja selgus ,et auto tarbib liitri õli 500km kohta :(
Just miks ma selle teema siia kirjutasin on see , et konsulteerisin nii mazdaabiga kui ka esindustega ja nagu ühest suust tuli igalt poolt vastus , et ainult uus mootor kuna rõngad on läbi ja nende vahetus on liiga kallis ja ilmselt on ka silindrid liiga kulunud selleks. Parim pakkumine oli 1500euri kasutatud mootor koos vahetusega või 800 ainult mootor. Olin jõudnud juba lugenud mitmeid teemasi kus meeletu õlikulu tekib juba osadel juhtudel 100000km läbisõidu juures siis oli kohe esimene mõte peas ,et kasutatud mootor on liiga loterii kuna ma ei tea kunagi mis seis seal rõngastega on ja üldse kogu see mootori vahetus tundus natuke liig.
Muide kolvirõngad on 45 euri lett :shh:
Mis siis ikka, mootor lahti!
Pilt

Esimene üllatus oli kohe see , et väljalaskekollektorit lahti keerates jooksis sealt ca 300ml õli välja, üldine mootori pilt oli see mida olin oodanud, nõgi ja tahma kõik täis.
Pilt
Pilt

Edasi siis juba põhi alt ja kolvid välja, esimese kolviga oli juba selge , et rõngad olid kinni.
Pilt

Muidugi muigama pani see ,et olin küsinud auto probleemide kohta eelmiselt peremehelt ja ta ei teadnud midagi...
eks see õli võtmise probleem oli ka see tänu millele auto hind oli odav ja võin üsna kindlalt väita , et eelmisele omanikule kindlalt teada sest oh üllatust , sees olid uued saaled :clap: eks see õli puudus oli vanadele juba haiget teinud ja rõngaste vahetust peeti liiga keerukaks/kalliks.

Pilt

saale alune reaalsus:

Pilt

väntvõll sai üle mõõdetud ja oli minu suureks rõõmuks korras.

Pilt

silinder oli kahjustusteta ja praktiliselt puudusid kulumisjäljed, silinder sai üle mõõdetud täies ulatuses , et välistada tünni kulumine.

Pilt

Edasi sai asju loputatud ja pestud ca 4 tundi, ükshaaval said puhastatud kõik kolvi rõnga pesad ja õli allavoolu kanalid.
Rõngastest suurem kulu oli vist brake cleaner mida kulus ilmselt 5 liitrit :mrgreen:

ok tore aga miks nii juhtub?
Mina süüdistan selles üle lastud hooldusintervalle ja kehva kolvi ehitust just õlirõngastelt õli alla juhtimise osas, seal on kaks pisikest kanalit mis pole otse läbi vaid suure nurgaga kuhu tekib ilmselt ummistus, ise torkisin neid kanaleid tükk aega läbi ja enne leotasin kolbe ca 40min. teiseks kui õli on juba tahmaosakesi täis siis hakkavad rõngad omakorda filtrina tööle lastes õli läbi ja kogudes tahma enda ümber mis aina süvendab probleemi ja tänu sellele rõngad kinni jäävadki.

kuidas ma julgen öelda ,et eelmine omanik polnud hoolas õli vahetaja??
oli siis?
Pilt

16 tundi peale tõstuki vahele sõitmist oli auto jälle väljas ja mootor töötas jälle.
tänaseks olen läbinud 3000km ja seda 0 õlikuluga,
üle said käidud klapivahed , klapid sooveldatud, väntvõll mõõdetud , silindrid mõõdetud, uued rõngad ja üllatusena leitud mootorist ka uued saaled
sisselase puhastatud kuna gaasisiiber jäi kinni ja uued küünlad peale ja täis hooldus.

Miks ma selle teema üldse tegin on see ,et öelda ,et mootorivahetusele on ka alternatiive ja see kõik ei pea nii kallis olema.
Vahetage õigeaegselt õli ja ärge visake 150000km sõitnud mootorit ära sellepärast ,et ta õli võtab. :thumbup:
Kui keegi ette ei taha võtta siis mu nr on siin olemas.

Kõike paremat Jaan :wave:
jaan-s
 
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Mai 2014, 22:08

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas tomkulibin » 21 Mai 2014, 06:16

Tänud väga ülevaatliku teema eest. Siiski oled seni ainuke tõestaja, et probleem oli kinnijäänud rõngastes ja seepärast tõstsin sinu postituse üldisest teemast ümber konkreetselt Mazda 6 teemasse.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8084
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas liis » 23 Mai 2014, 14:30

oi minu teine müüdud mazda 6 :) alles keegi ostis rohelise nüüd siis valge ka tagasi foorumis. väga omapärane.
liis
 
Postitusi: 256
Liitunud: 12 Veebr 2007, 22:38
Asukoht: Tallinn

2003 Mazda 6

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas Mel » 23 Mai 2014, 15:42

Mnjh väga õpetlik teema nüüd Jaan upub töösse :Darvan et see juba ongi nii
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
http://nagi.ee/photos/melkoiv/sets/
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3236
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas jaan-s » 28 Mai 2014, 11:08

Tööd on aga kõik hädalised võtame ikka vastu :thumbup:
Pean vist lugejate auto alla ka teema tegema sest vaikselt hakkab tunduma , et kisub projektiks juba , mida rohkem kaevata seda enam leiab tegevust :D
jaan-s
 
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Mai 2014, 22:08

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas Siim » 16 Juun 2014, 04:22

Tegelikult sama probleem on ka 626 1,8 ja 2,0 mootoritega millest on siin foorumis about 999 999 korda räägitud juba,6 kohta teemat polnud aga tundub et ka see generatsioon ei saanud rahu :)

btw 2.3 on juba uuena õlisöödik,seal ei usu seda probleemi.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas cars112 » 25 Jaan 2020, 14:15

Olen sama probleemi ees, 1.8 88kw 2009a mazda 6. Iga paagi täie peale kulub ca 1,5 liitrit õli. Auto ostetud üsna alles ja probleem algusest saati olnud, eelmine omanik muidugi ei maininud sõnagi. Samas samamoodi ei suitse mitte üldse.
Küsimus- palju see remont võiks orienteeruvalt maksta ning mis osade vahetusega peaks arvestama? Uued rõngad, klapisääretihendid, erinevad mootoritihendid(plokikaan, kollektorite jms).
Võibolla oskab keegi anda ka mingi kontakti, kes ja kus seda tööd teinud ja oskab orienteeruva hinnapakkumise öelda.
cars112
 
Postitusi: 5
Liitunud: 08 Sept 2019, 21:18

Re: M6 1.8/88kw võtab õli? probleem ja lahendus.

PostitusPostitas cars112 » 17 Mai 2020, 20:53

Ise küsin- ise vastan.
Lasin teha mootori remondi ära. Minul vahetati: kolvirõngad, kepsusaaled, klapisääretihendid, plokikaanetihend ja poldid, kollektorite tihendid, klapikambrikaane tihend,v'ntvõlli simmer, paigaldati uued küünlad ning uus generaatoririhm, rihma pinguti, rullikud ja veepump. Samuti teostati plokikaane remont (lihvimine, klapid ning pesad käidi üle). Kõik materjal ja tööraha kokku 1000eur ringis, see sisaldas ka uut castroli õli ning uut jahutusvedelikku.
cars112
 
Postitusi: 5
Liitunud: 08 Sept 2019, 21:18


Mine Mazda 6

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron