Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas RidersCo » 28 Mai 2014, 22:10

Tere.

Soetasin siis hiljuti omale Mazda RX8, 1.3 170kw, 2004a lõpp.

Esitaks siis mõned küsimused:

Mida ma peaksin hoolikalt jälgima? - Mulle öeldi, et õli peab kogu aeg teatud piirini sees olema ja iga 10000km tagant õlivahetus. Mis veel?
Kui palju maksavad korralikud pidurikettad ja -klotsid? - Oleks vaja uusi.
Praegult võtab kuidagi kahtlaselt palju kütust, milles võib asi olla? - Hetkel on sumps kuskilt katki, pole veel jõudnud garaazi minna sellega, kas see võib mõjutada? Lambda näiteks vms?
Mis on olulised asjad, mida peaks tegema, et vältida mootori lagunemist ja probleeme?
Mis võivad kiiresti läbi minna ja peab vahetama aegamisi?


Kus on kõige odavam käia seda pilli hooldamas? Mis on kulud jne?


Loodan saada vastuseid nendele küsimustele.

Tänan! :)
RidersCo
 
Postitusi: 2
Liitunud: 28 Mai 2014, 22:03

Re: Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Mai 2014, 22:36

RidersCo kirjutas:...Mida ma peaksin hoolikalt jälgima? - Mulle öeldi, et õli peab kogu aeg teatud piirini sees olema ja iga 10000km tagant õlivahetus...
...Praegult võtab kuidagi kahtlaselt palju kütust, milles võib asi olla? - Hetkel on sumps kuskilt katki, kas see võib mõjutada? Lambda näiteks vms?
Mis on olulised asjad, mida peaks tegema, et vältida mootori lagunemist ja probleeme?
Õlivahetus võiks isegi sagedasem olla, u 7500km. Õli peab olema selle mootori jaoks, mitte suvaline sünt.
Kui auto pole korras, siis ei saagi normaalset kütuse kulu olla, pealegi rootormootoriga liikur pole mitte säästusõiduk.
Korraliku hooldusega sõiduk rootormootoriga, mis sakasast toodud, läbisõiduga u 300 000km oli heas korras, kuni esimese hoolduseni kohalike "spetside" juures. Vale õli tagas kapremondi vajaduse!
Kaasfoorumlane IvarR on vist enim kokkupuutunud selliste liikuritega antud keskkonnas, ürita temaga ühendust võtta.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7847
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas RidersCo » 28 Mai 2014, 23:06

Mis õli peab olema? Täpsemalt..
Mulle õpetati ka seda, et kui välja suretad, siis hoida pöördeid 3-4k, et kütus ilusti ära põleks, siis läheb soojana tööle ka korrektselt, siiani olen seda ilusti teinud. Arusaadav, et rootormootor pole säästlik, aga mis ta keskmine on umbes - 10-11l?
RidersCo
 
Postitusi: 2
Liitunud: 28 Mai 2014, 22:03

Re: Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas tomkulibin » 29 Mai 2014, 07:08

Ise pole rootormootori kasutaja, toimetan probleemide kõrvaldajaga ühes ruumis, koma teist on meelde jäänud. Üksikasjade vastuseid siiski ei paku. Foorumis on nii mõnigi probleem läbi jooksnud(kasuta nuppu: otsi), ilmselt google annnab enam vastuseid.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7847
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas ValdurKivirand » 29 Mai 2014, 20:09

Endal on keskmine kütuse kulu 13l/100km. STP mootor.
Õli peab vastama 5w30 A1, A3 ja A5 tehase nõuetele (ise ei kasuta mazda ultra dexelia). Kontrollin õli peale 2. paagitäit. 5t km peale läinud ca 2l õli.
Õli vahetus iga 5000km järel.
Hooldan enda sõidukit ise,amet selline ja oman vastavat pädevustunnistus (küll mitte rootori). :thumbup:
Enne starti soendan mootori u 3k rpm kuni temp. seier tõuseb esimese kriipsuni. Väljasuretus 3-4k rpm, siis lööb kojad põlematta kütusest tühjaks.
Pidurid kas siis originaalid, endal hetkel on Brembo klotsid ja kvaliteediga rahul. :wave:
Transmissiooni vedelikud peaks üle kontrollima, sest isegi paberitega hooldused ei garanteeri, et õli puhas ja regulaarselt tehtud. :evil:
Nael kummi ja kainet mõistust RX-8'ga! :wave:
Kasutaja avatar
ValdurKivirand
 
Postitusi: 296
Liitunud: 05 Apr 2009, 22:29
Asukoht: Piirsalu.

Re: Küsimused seoses Mazda RX8 kohta.

PostitusPostitas Siim » 16 Juun 2014, 04:17

Ise kasutasin sellist ca aasta,keskmine kipub olema ca 15l/100km linnas ca 20,kõige tähtsam asi mida jägida on et soojana käivituks igast asendist,igasugune pikk käivitus viitab kulunud kambri kodadele mis omakorda maksavad 600-. X2 ja eeldab kogu mootori kapremonti,ca 4500-. euri,eestis vist ka minuteada ainult Ivar neid teha suudab,mina tegin küll ka aga nüüdseks olen lahkunud sealt,valduri pädevustunnistus ka ei aita neid käima saada,hooldamisega peaks hakkama saama keskmine koduperenaine(õde/vanavanaema/ämm) kuna seal pole peale süütepoolide ja küünalde mingeid muid vahetamist vajavaid elektroonikaosi :)
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1897
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa


Mine RX7/RX8

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist