Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 25 Jaan 2015, 12:21

Vastavalt sellele millist klapisääretihendit vahetad keerad kolvi ülemisse asendisse, et klapp alla ei kukuks ja küünla ava kaudu puhud põlemiskambrisse suruõhku, et klapp püsiks ilusti paigal. Sellisel viisil saad vahetada, et kaant maha ei võtaks. Mina aga ennem mõõdaksin silindrites surve üle ja veenduksin klappide pidavuses.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Jaan 2015, 19:16

Tänud Tom ja Heikki. Olen sündmuspaigal praegu ja klapikambrikaane all esialgu midagi ebatavalist näha pole. Mootor nagu töötanud masinal ikka, natuke nõge õli sees aga lahkame asja edasi.

Pilt

Pilt

Nukad pole ka teab mis kulunud, minu FE-l olid jubedad võrreldes selle FE3 ga. ;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Jaan 2015, 19:22

Selle mootoriga on jama, klapid lähevad sisselaske nukka keerates pähe. On tunda kerget takistust ja tugevamalt ei keera, võibolla on kaant maha lihvitud, siis ka ju klapid tulevad madalamale.

Edit: Aga edusammud. Sain esimese korraga märgid õigeks, Mazda manuaal on ikka kuldaväärt asi. Juba käis mootor ringi ka, neid klõpse polnud kuulda. Simmerlingid vahetatud aga klapisääretihenditega ei tegele praegu. Varsti pean auto valmis saama, kuna uus auto vajab seda platsi, kiireks läheb. Tegelen siis tähtsamate asjadega :)

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas kipu33 » 26 Jaan 2015, 00:29

Kas said ka tööle?
Ja kas ska tankimis torustik sobis ka?
Parimat: Taavi!
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 277
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 26 Jaan 2015, 03:36

Taavi, vastus sinu küsimusele on siin:

http://youtu.be/sqDaI8LfeA8

Vot. Ja ikkagi oli rihm juba ennem auto minu kätte jõudmist valesti, see pole Everti süü vaid remondimeeste, kes sellele mootorile kaprenonti tegid. Kohe oli süüde ka täiesti vale(väga varajane) ja sellest ka käivitamisraskus algul. Panin siis strobo külge ja keerasin süüte paika jagajast. Mootor käivitus kohe ja hääl oli mõnus. Ei paukunud enam nii, nagu varem. Aega läks aga asja sai, homme saan rohkem piduritele keskenduda.

Tankimistoru proovin selle nädala jooksul. Eks ta sobib ikka ja kui ei, siis paneme sobima ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 26 Jaan 2015, 17:36

"This video is private"
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 26 Jaan 2015, 17:56

Evert kirjutas:"This video is private"



Vabandan, jäi vist kogemata avalikuks tegemata.

Nüüd peaks link toimima täitsa ;-)

http://m.youtube.com/watch?v=sqDaI8LfeA8

mobiililink, loodan, et töötab ka lauaarvutis :)

EDIT: kolin tuleneb katkisest summutist.
Viimati muutis freerider, 27 Jaan 2015, 12:22, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Jaan 2015, 02:55

Sain õhtul natuke tegutseda ja Mazda haiged organid eemaldada. Siin nad on:

Pilt

Nädala lõpus peaks puhtad (kasutatud) külge saama ja vasktorud saab ka ära vedada põhja alla. Praegu sujub kõik plaanipäraselt, varuosad on olemas, aega olen ka leidnud ja masin edeneb :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Jaan 2015, 21:47

Kuna suve poole tahaks selle masina korralikult üles kasida, võibolla leian korralikule tehnikale uue väga korraliku kere aga väheusutav. Niiet tuleb keevitama hakata, aga kevadeni-suveni kannatab ära kenasti.

Seoses mootori remondi plaanidega - milline turbo ja väljalaskekollektor sobiks FE3-le? Sirvisin MX6 foorumi FE3 alajaotust ja kõik kiidavad seda mootorit ühest suust, ning originaalkonfiguratsiooniga ilma mootorit ümber ehitamata ja MegaSquirti kasutades pidi see väga hea turbotamiseks olema.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Jaan 2015, 22:06

Kolde pead ise valmistama/laskma teha. Vurri vali vastavalt soovile, kas hakkab alt juba võtma aga ülemine piir jääb suht madalale, või suurem vurr, mis tuleb hiljem järgi, aga annab suurema numbri lõpptulemuses. Samas esiveolisena, mis pole võistlusmasin, sellele pole mõtet üle 200-250 jõu külge aretada (pidamine jääb puudulikuks).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 27 Jaan 2015, 22:16

Torukolle jah, siis tuleks vist uus komplekt turbo kõikide vajaminevate detailidega osta, või kõlbavad ka kasutatud?
Ma ei oskagi midagi hp kohta öelda, pole ju veel stock FE3-gagi õige seadistusega meetritki sõitnud. Ennem oli rihm valesti peal+sellest tulenevalt klapitõus ajastus vale+süüde vale ja ikka tundus see mootor mulle vägaväga võimas :D

Mazda orig. käiguboxiga pole ka vist võimalik väga palju hp maha panna, kuna differi sateliidid pidid varsti lendama...
Teema pakub muidugi pinget, miks mitte edasi areneda ja panna mootori koodi taha T ;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 27 Jaan 2015, 22:36

Kasutatud kollet väheusutav, et leiad, Mazda pole ju eriti popp tuunimise teemal(ega see mingi bemm pole), vurri ju võiks võtta kasutatuna, kui oled kindel et õlikulu ei saa olema suurem kütusekulust. Sõltuvalt kui kaugele minna tahad, pead ka pihustitele mõtlema. Pump(originaal ja korras) peaks ilusti 200 obest ära toitma.
Sisuliselt on sul kõigepealt endale vaja selgeks teha, mida sa tegelikult tahad, sellest lähtuvalt hakkad komponente kokku ajama.
Aga jah, originaalis on mõnus temaga kulgeda kiirusel 140 ja enam(mootori poolest), sest siis saad ka hobustele väände väärilise. Vurr annab aga kõvasti väänet juurde ja see võib ka saatuslikuks saada järgmistele juppidele, mis ei pruugi valule vastu pidada.
Ainiti vaata kriitiliselt ka käigukast üle, varemgi juhtunud et hambad kasti põhja hunnikusse kogunevad :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 28 Jaan 2015, 00:51

USAkatele on meeldinud enamasti Garrett T3/T4 turbo + Megasquirt + Walbro 255 benapumba kombo. Kahjuks praegu peast ei mäleta, mis pihusteid kasutati, vist Mazda Millenia omasid. Selle komplektiga peaks väidetavalt 250hj lõdvalt ära tulema ja korralikus seades pidavat orig. mootorisisu ca 400hj välja kannatama.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 28 Jaan 2015, 11:00

Evert kirjutas:...peaks väidetavalt 250hj lõdvalt ära tulema...


No vot, seda räägivad kõik ja võrdlevad F2T-ga, et kui sa sellega sõidad, on mõnus, aga origunaalsurveastmega FE3 tahaksid kindlasti turbotada ja sellega sõita veel enam :D huvitav kas kellelgi meie klubis selline olemas ka on, loomulikult homemade, sest FE3T tehti ju ainult paarkümmend eksemplari tehases. ;)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 30 Jaan 2015, 11:05

Ma eemaldan hetkel enda coupe küljest ABS süsteemi, välja näeb kordades ilusam ja puhtam, kui sinul ja üle jäävad ka andurid. Õhtul saan sulle ka pildi saata, kui sul soovi on. Soovikorral paku eurosid mis oled nõus loovutama ja saadan sulle postiga ära sest muidu läheb utiili.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 30 Jaan 2015, 15:18

heikki kirjutas:Ma eemaldan hetkel enda coupe küljest ABS süsteemi, välja näeb kordades ilusam ja puhtam, kui sinul ja üle jäävad ka andurid. Õhtul saan sulle ka pildi saata, kui sul soovi on. Soovikorral paku eurosid mis oled nõus loovutama ja saadan sulle postiga ära sest muidu läheb utiili.


Mul on andurid ka tuhaks mädanenud, torud maha võetud juba, kõik olid kusagilt pikalt läbi ussitanud. Peale läheb kordades parem tavaline GD peapump ja pidurdusjõu regulaator. Uued vasktorud, uued voolikud, stutserid, pidurite rem. komplektid jne. ABS ei anna sellele autole midagi juurde peale selle, et mittetöötava mootoriga on pidurdusjõud natukene suurem ja ei lase sõidu ajal tugevalt pidurdades ratastel blokeeruda. Samas ei soovita ma kellelegi, et peaks ABSi eemaldama, eriti kui ei tunta seda süsteemi ja pole kogemusi.
Viimati muutis freerider, 30 Jaan 2015, 23:04, muudetud 1 kord kokku.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 30 Jaan 2015, 15:28

Pakkuda ju võis :D minul jäi lihtsalt füüsiliselt ABS kobakas ette 4WD kasti paigaldamisele ja eemaldan sootuks, samas töötas korralikult.
Jõudu tööle!
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 02 Veebr 2015, 15:53

Pilt

Pilt

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 02 Veebr 2015, 19:07

Tänased pildid kõnelevad minu tehtud töödest, sain poritiibade aluse pinna ja tiivad seestpoolt puhastatud, krunditud ja kivikaitse said need ka peale. Ajan taga vaikset autot, tunda oli, et peale suhteliselt paksu kivikaitsekihi tiibade siseküljele manustamist läks kõlin rusikaga koputades palju tuhmimaks, võibolla aitab ka sisemüra vähendamisele kaasa.

Kapotialused tööd hakkavad koomale saama- vaja veel kütusetorud ette vedada, kaks piduritoru, õhufiltri korpus külge, süüdet reguleerida ja lambda andur vahetada.

Lisaks piduripumbale vahetasin ka lekkiva siduri peapumba ja selle torustiku. See juba töötab ja hästi. ;-)
Esimesed pidurid saab kohe õhutada, kui taha ka supportid külge saavad ja torustik korda.

Kas keegi oskab aidata, mis võib olla Mazda 626 GD GT kupee 103 kW 2.0 L ja 1988.a. masina käsipiduritrosside originaalkood? Taga on ketaspidurid, trummelpiduritel on trossid erinevad. Poes nõuab müüja originaalvaruosa koodi.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Veebr 2015, 23:44

Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas 624AUH » 03 Veebr 2015, 23:49

freerider kirjutas:Kõige parem asi oli muidugi, et sain bens. paagile ka täitmistoru, uue ja puhta. Ei pea oma vana enam keevitama hakkama õnneks ja jällegi tänud Kipule, tema mulle selle müüs :)


Tere
Kui saladus ei ole kust saadakse uut paagi täitmistoru ja mis hinnaklassi asi jääb,Kas Ge-le ka säherdust juppi võiks saada.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 357
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 04 Veebr 2015, 07:56

624AUH kirjutas:...Kui saladus ei ole kust saadakse uut paagi täitmistoru ja mis hinnaklassi asi jääb,Kas Ge-le ka säherdust juppi võiks saada.
http://www.autoladu.ee/varuosa/2915/84862/
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 08 Veebr 2015, 16:20

Kipu (Taavi), sa saad vist varsti masinat proovida :D

Võtsin ennast kokku ja kolisin kolmeks ööks(päeval oli muid tegemisi ja hommikul jõudsin paar tundi magada ka ikka) ;) garaazi. Tulemus on selline:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja vanal paagil oli tõesti paar puudujääki, sealt ka meeletu bensiini lõhn autos:

Pilt

Õhtul laen üles video mootori tööst, see on uskumatu, kuidas võib summuti remont mõjuda käivitumisele, tühipööretele, pöördesse minekule jnejne. Nüüd on all katalüsaator ja proovin neljapäeval üv. minna kui auto värvitud jõuan.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Veebr 2015, 02:50

Videolink: http://youtu.be/KBDLo10FWvk


Hüdrotõukurid teevad korralikult häält. Teen peale ÜV läbimist korraliku pikema sõidu 200 km umbes, siis selgub kas jäävad vaiksemaks. Hetkel vahetada ei taha, suurem ettevõtmine, tahaks siis klapisääretihendid ka ringi pista.
Panin ta täna käima, nüüd läheb ikka kohe, ei pea käiama.
Süüde tuleb veel täiesti paika saada, hetkel stroboga vaadates märk hüppab edasi tagasi.
Teisipäevaks peaks saama ka käsipiduritrossid. Ainukesed asjad veel põhja alla paigaldada ongi need ja tagasilla stab. varras.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas 624AUH » 09 Veebr 2015, 21:29

Huvitav millega sa summuti oled üle teinud (kas mingi kuumakindel värv ) kui midagi muud kas ei karda et haisema hakkab.
3x626 GE 1.8
Kasutaja avatar
624AUH
 
Postitusi: 357
Liitunud: 12 Apr 2013, 17:07
Asukoht: Saue vald Vatsla küla

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist