Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 06 Mär 2015, 16:17

Palun abi, kui palju peab FE3 103 kw 2.0l mootoril kütuserõhk olema(peale bens. pumpa torustikus) ja kui palju läbivooluhulk (tahaks väga täpset pumpa osta).
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 06 Mär 2015, 23:31

Korras, pump uus ja auto käib.
Järgmisena sõiduvideo. Aitäh kõikidele kes kaasa elasid selle uunikumi ehitamisele, eriti suured tänud Evertile ja Tomile, tänu kellele see masin üldse minuni jõudis ja vanarauahunnikust pääses. Tänud Kaupole, kelle abiga sai Mazda taas ilmavalgust näha uute juppide ja mõnusa põhjakaitsega, tema pakkus ehitamiseks garaazi. Varsti laeb video üles, siis saate näha kuidas GT edasi astub. Mootor pole küll enam see, mis tehasest tulnuna aga ressurss otsas veel ei ole. :-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 07 Mär 2015, 00:15

Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 08 Mär 2015, 02:43

Lõpuks sai tehtud pikem sissesõit.
Kõigepealt Viljandisse tehnoülevaatusele kus masin läbis nii kinemaatilise osa kui mootori näitude koha pealt kontrolli puhtalt. Kõik gaasid olid paigas, katalüsaator töötas, lambda andur hakkas tööle, kõik 5+ .

Seejärel suundusime Tallinnasse. Kahjuks ei olnud aega sõpradele klubikaaslastele helistada et pealinnas oleme, läksime naise sugulastele külla ja seal läks poole ööni...

Tagasi koju jõudes oli odomeetri näit 500 km võrra edasi kerinud ja kõik töötab laitmatult. FE3 kohta - see mootor elab ainult pöörete peal. Kas ta on kulunud või on süüde vale(madalatel kuni 2500 rpm pööretel on ta väga uimane). F2 on selles suhtes parem et nii kui vajutasin, kohe liikus edasi ja jõudsalt. Käigukast on ka teise ülekandearvuga. Kui FE käigukastiga sõites oli 100 km/h sõites tahhomeeter 2000...2200 rpm siis FE3 käigukastiga on 3000 rpm. Aga samas, selle 500 km sõitsin läbi 50 liitriga, tuleb 10 sajale mis pole väga hull(arvestame sinna ka ülevaatuse ju ning linnakiirendused).
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Mär 2015, 08:49

See mootor ongi arvestuslikult kõrgepöördeline ja seega k.kasti ülekandearvud kohandatud, ehk lühikesed käigud.
Ise kasutasin sellist mootorit kombos 74kW karpamootori käigukastiga(GC- pikad käigud)+ 195/55/15" ja mul oli kütusekulu Piiterisse ja tagasisõidul (maantee, millest pool teed katkise summutiga ja seeläbi üritatud minimaalse lärmiga hakkama saada) u 6,3-6,7 L/100km.
Hetkel tundub vähe liiga suur olema kütuse kulu, aga ehk muutub see, kui oled harjunud selle liikuriga ja ei pea enam tegelema pidevalt kiirendusvõime kontrolliga :wave:
F2 on pika kolvikäiguga ja suht madala pöördelise mootoriga, kus ka vääne tuleb madalamalt ja max on tal kui ei eksi suurem kui FE3-l. See on rahulikumale vanainimesele sobilikum erinevalt temperametsematest noortest kessedele sobivadki kõrgepöördelised, lühikeste käikude(nii on see kujunenud mikskipärast).
Ja kui veel vaadata F2 motot, millel on kastika või bussi jaoks kohandatud mootor(sisselaske kolled on erinevad), siis neil tuleb vääne veelgi madalamalt, peaaegu nagu diisel.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Mär 2015, 18:17

Mind häirib just see tuim koht 800 kuni 2000 pöördeni, kus tegelikult tahaks juba äkilist minekut. Peale 2000 rpm astub moto kohe edasi. Vahva on vaadata kuulata, kuidas VICS 3000 pöörde peal toimetab, käib klõps ja vaakumdiafragma hoovake tõmbab klappi lahti ;-)
Uute katsetuste kohaselt sain trassil Pärnu-Abja 67 km keskmiseks kütusekuluks 6,5l / 100 km kohta ja sellega olen ma juba päris rahul. Läbisin selle teekonna valdavalt püsikiirusehoidjaga ja kiirus 95 km/h.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 09 Mär 2015, 19:56

Kaasaegsetel liikuritel on hakatud tähelepanu pöörama enim kasutusel olevatele u 2000 rpm pööretele. Tol ajal olid veidi teisemad lähenemised ja vastavalt sai ka aju programmeeritud. Kuna antud aju üle kirjutada ei saa(oletan), siis võimalik variant on proge aju ja ise kruttima hakata, või lasta see töö teha kogenud inimestel teatud tasu eest.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 10 Mär 2015, 09:51

tomkulibin kirjutas:Kaasaegsetel liikuritel on hakatud tähelepanu pöörama enim kasutusel olevatele u 2000 rpm pööretele. Tol ajal olid veidi teisemad lähenemised ....


Eks masin peab korras ka olema, parameetrid õiged ja õnneks vanal masinal saab siit-seat kruttida. Eile võtsin riiulilt stroboskoobi, soojendasin FE3 ilusti üles, pöörded jäid 800 juurde püsima ja ühendasin kapoti all süütepooli lähedal asuva kontrollpistiku auto kerega. See blokeerib aju süüte reguleerimise ja stroboga süüdet kontrollides ja gaasi andes oli märk paigal nagu naelutatud.
Süüde oli 4 kraadi vale, sest seadsin teda eelmine kord ilma kontrollotsa maandamata. Seadsin süüte 12 kraadi ennem ülemist surnud seisu ja eelamdasin kontrollotsa keremassist, läksin kohe autot proovima.

Tulemus - kiirendusauk ennem 2000 rpm kadus ära :D masin on erksam. Katsetada on põnev :-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 17 Mär 2015, 23:06

Igahommikune helesinine tervitus:

Pilt

Kuna hetkel mootor õli märgatavalt võtnud pole ja sõitmist ei sega(lööb ainult käivitushetkel vine), siis lükkub mootoriremont rohkem kevadesse. :-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas kipu33 » 17 Mär 2015, 23:21

Ilus sinine üllatus ju :D
Sul klapisääretihendid vahetamatta veel ja?
See võib täiesti aidata kui peale seismist sinine pilv taga :)
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 277
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 21 Mär 2015, 21:17

kipu33 kirjutas:Ilus sinine üllatus ju :D
Sul klapisääretihendid vahetamatta veel ja?


Säärekad vanad jah. Õli ei kao, nii et ma suurt numbrit sellest ei tee. :-)
Tänaseks Mazdaga sõidetud peale remonti üle 2000 km ja muretult - kalla & talla.
Vahetanud olen ühe piduritule pirni ennem Soome sõitu.
Hetkel ootamegi Helsinkis Katajanokka terminalis laevale pääsu. Tulime kiirteedele autot proovima, siin veidi sirgemad ja siledamad teed kui Eestis. ;-) keskmiseks kütusekuluks maanteel 8l / 100km kohta ja sellega tuleb tegeleda, miks nii palju. Võiks ökonoomsem olla ju.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 21 Mär 2015, 21:29

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 02 Apr 2015, 01:02

Huvitav, kas FE3 jagaja istub F2 plokikaane külge?
Ja kui erinevad on FE3 sisselaske flants mis plokikaane külge kinnitub ja F2 oma? :-) Kalle hakkab jälle omaloomingut (custom enginet) ehitama, kombinatsiooni nimeks võiks panna FE2, kui see juhtumisi juba olemas ei ole :wave:

Tahaks saada F2 väänet madalatel pööretel ja kasutada FE3 elektroonikat. Kui see ennast kuidagi ei õigusta(mida ei saa öelda FE elektroonika ja F2 ploki sobivuse kohta, kus sain kõik ilusti tööle), läheb originaal EGI aju asemele MegaSqurt.
Arenguruumi on, aga FE3 plokk mulle ei sobi, eks konkreetse isendi aeg on ka ümber saanud hülsside suure kulumise näol(piston flap, lööb peale igat edevamat sõitu õlivarda oma august 1cm välja).
Ennem kone swapi tuleb loomulikult teha ära kohustuslikud lubatud reisid Kipu juurde Pärnusse, kes soovis raevuka autoga sõitu teha ning Tallinnasse Tomi ja Everti juurde. ;-) Tomilt laenatud veljevõti on juba pagasnikusse ära pandud, et see omanikule tagasi toimetada :-D
Seni hakkan F2-te puhastama, vaatan mida vaja vahetada oleks ja teen ettevalmistused ära(klapid üle käia, sääretihendid, kõik simmekad uued, klapikambritihendi vahetus, uued küünlad).
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Apr 2015, 02:28

F2 ja FE3 kollete liitepinnad on täitsa erinevad. Jagajad pole kah vahetatavad.
F2T on veelgi enam väänet ja kui proovida FE3T aretada proge ajuga- arvan, et saab parem F2T-st. FE3 kaane voolavus on palju parem.
Keegi on juba proovinud(kunagi sattusin miski jänki aretisele) FE3 motole F2 vänt+ custom kepsud ja vurr uue mõistusega(ilma jagajata)= :thumbup:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 02 Apr 2015, 12:13

Jap, FE3'e on maailmas F2 vändaga "strougitud", tuleb väänet juurde. Aga siis see pole enam "non-interference" mootor ja rihma purunemisel ütlevad kolvid klappidele tere.
Kui juba vänta vahetada, siis F2T oma peaks olema tummisem kui F2.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 03 Apr 2015, 10:07

Eks ma kohe lõhkuma ei hakka, mulle meeldib ka just FE3 kaan, see on täpselt see õige ja terve ka, jahutusvedelikku pole grammigi sealt kadunud. Tuleks uurida miks tal surved madalad on, viimati mõõtsin jälle, siis oli 8, 8, 9, 8. See on alla miinimumi kõvasti, minuarust oli min. 10 bar. Äkki selle pärast ta uimerdab ka. Mis selle vastu aitaks? Ploki vahetus? Rõngaste vahetus ju suurt tulemust vist ei anna?
Foorumist on läbi käinud(ja ka usa foorumitest), et kas on võimalik panna kokku istuma F2 plokk ja FE3 kaas. Kuna augud pidid erinevad olema, siis võib vist selle mõtte maha matta.
Aga minu juhtumi puhul oleks see vist parim lahendus, pääseksin ainult ploki vahetusega, juhuuu tere vääne ja pikk kolvikäik. :)

Aga ma luban et kui ma selle krempli kinemaatiliselt nii tööle saaks(ai kurja mis mootori jaotusrihm teeb, äkki ei sobi enam vms), siis tuleb vurr ja progeaju ka ja oma jalgealuse roostes koha keevitan ka ära, voh. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 03 Apr 2015, 10:48

Pilt

Siin on näha, et sisselasked ei istu kuidagi.

Aga plokikaas istub F2 FE ploki otsa ilusti v.a. kaks inetut auku(õli tagasivool) jäävad lahti, kuidas need kinni panna?
Ja kui need sulgeda, siis võivad kindlasti klapisääretihendid hullult lekkima hakata või karterituulutus ummistuda?

Pilt

Pilt

Sai juba vähe eeltööd tehtud solomiata.com lehel ;-)

Lisaks on FE3N-l oma Facebooki kommuun olemas :D

https://m.facebook.com/fedohc
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 04 Apr 2015, 12:25

Tekib küsimus, et kuidas siis õli karterisse tagasi jõuab kui sa tagasivoolu kinni paned? Aga proovi õli ploki väliselt karterisse suunata.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 04 Apr 2015, 15:42

heikki kirjutas:Tekib küsimus, et kuidas siis õli karterisse tagasi jõuab kui sa tagasivoolu kinni paned? Aga proovi õli ploki väliselt karterisse suunata.


Keskel on veel üks tagasivool, aga see võib liiga väikeseks osutuda.
See on sul hea idee. (y)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 04 Apr 2015, 23:12

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 06 Apr 2015, 07:12

freerider kirjutas:
heikki kirjutas:Tekib küsimus, et kuidas siis õli karterisse tagasi jõuab kui sa tagasivoolu kinni paned? Aga proovi õli ploki väliselt karterisse suunata.


Keskel on veel üks tagasivool, aga see võib liiga väikeseks osutuda.
See on sul hea idee. (y)
:wave:
Mõlemal mootoril on ühesugune õlipump
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 06 Apr 2015, 16:40

Super, suuremat tagasivoolu polegi vaja ;-)
Siis võib julgelt ümber ehitada(peab muidugi vaatama, mis F2 kolbidega saab, seal pole ju vastavaid süvendeid klappide jaoks.
Interference Free mootor ta kindlasti enam pole.

Millega oleks hea sulgeda üle jäävad õli äravoolu kanalid?
Keevitada ei julge lasta, pärast kaan kõver.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 06 Apr 2015, 20:43

F2 kolbidel on nelja klapi süvendid :crazy: , kuigi klappe on 3. Samas on F2-l kahe eineva surveastmega kolvid, 8,6 ja vist oli 10, ehk 85kW ja 100kW mootorid.
Kaanele ehk õnnestub liimida ja neetida miski plaat liigsete kanalite ette. eeelnevalt ehk veidi maha freesida, et saaks kaane liitepinna ühtlaseks koos liimitud/needitud tasapinnaga :roll:
PS 3 klapiavaga kolvid on 2 klapiga mootoritel :thumbup:
Igakas juhuks lasen pojal F2 plokist pilti teha, saab kinnituse minu mälule või siis skleroosile.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 06 Apr 2015, 22:43

Kaant võib keevitada. Seda siis nii, et kuumutatakse kaas ühtlase temperatuurini, jään vastuse võlgu millise tempini, ja siis keevitad mida vaja. Kõige lihtsam oleks seda teha TIG keevitusega ja kindlasti täpne alu puks ja siis servad kinni keevitada. Kolbidel on tõesti 4 süvendit F2 mootoril. Kui sa sellise ehituse käsile võtad siis pead kindlasti ploki ja kaane üle lihvima. Paistab midagi põnevat tulemas.
Viimati muutis heikki, 06 Apr 2015, 22:54, muudetud 1 kord kokku.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 06 Apr 2015, 22:49

Unustasin mainida, et kindlalt plokikülge kinni tõmmatuna ja ülevaltpoolt keevitades peaks olema tulemus parim. Loe seda teemat siis saad aru, et sinul vajaminev keevitus on köömes võrreldes BMW kaanes keevitustega. http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=12794
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist