Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 08 Apr 2015, 11:14

Nagu eespool mainitud sai, hakkan oma F2-te puhastama ja jupitama. Vahetan kõik mida vahetada annab(v.a. saaled ja k-rõngad, mis on hiljuti vahetatud). Sealt jääb üle ka F2 plokikaas, nii et kellel vaja läheb, saab selle endale(sirge, pragudeta, klapisääretihendid vahetatud ja klapid soveldatud ja peavad 100%).
Plokk saab kõva pesu ka.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 08 Apr 2015, 12:05

Huvitav kas selline ploki swap mõjutab ka gaasijaotuse tööd? Äkki on plokkidel kõrguse vahe, pole jõudnud mõõta veel.
Tahaks juba selle custom engine surveid mõõta aga ennem trip Tallinna ja Pärnusse. ;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Apr 2015, 13:38

2 ja 2,2 liitriste plokid on eri kõrgustega!
Kaanest oleks huvitatud :think:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas kipu33 » 08 Apr 2015, 20:46

Tunduvad head mõtted :)
Ootaks teema arengut. Sellega tekib mõte et peaks endale äkki hoopis f2t fe3-e kaanega tekitama :D Aga igatahes jõudu ehitusega :)
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 277
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 09 Apr 2015, 07:24

freerider kirjutas:... kaks inetut auku(õli tagasivool) jäävad lahti, kuidas need kinni panna?

Tänapäeval suudetakse ka malmi eduliselt keevitada. Ehk õnnestub plokile puuduolevad kanalid juurde keevitada :roll:
Pilt
FE3-l on kolbide alt jahutus pihustitega, minuteada ei ole seda F2-l ja kui skleroos ei peta peaks need olema F2T-l
Samuti on väiksemal FE3-el olemas need pihustid(1,8L BP mootor 323 pealt ja ka 1,6L DOCH turboga sammuti 323GT-AE pealt).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 09 Apr 2015, 08:41

Minu meelest F2 ja F2T kolbidel jahutust ei ole. Mäletan, kuidas USA foorumis FE3 seetõttu mikidele eriti eksootiline tundus.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Apr 2015, 09:51

Aitäh joonise eest, Tom! ;-) Malmi võiks ka keevitada lasta aga proovime lihtsamalt hakkama saada(avad sulgeda). Investeerida tahan ma turbosse ja kõigesse mis sinna juurde tuleb, juhtajusse (usast tellida) ja väljalaset edendada.
FE3 kolbide jahutus tundub huvitav Turbokal kulub igasugune ratsionaalne jahutus marjaks ära. Huvitav, kas tal on eraldiseisvad pihustid karteris, mida saab eemaldada või ploki külge valatud?

Kipu, Evert, Tom - kas nädalalõpus olete saadaval, kes Pärnus, kes Tallinnas, sooviks külla tulla ennem mootori oppi.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 09 Apr 2015, 12:49

Laup. õhtul on vist veits tegemist, aga olen ikkagi piirkonnas. Panen su auto teise võtme valmis. :)

Kui turbotama hakata, siis oleks vist parem FE3 ploki peale jääda. Ülejäänud jõuülekanne ei kannata muidu äkki kõike seda väänet välja :) Pluss FE3 on nö. "square engine", e. silindri läbimõõt = kolvikäik, millel olla turbotamise mõttes oluline tähtsus.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 09 Apr 2015, 20:44

Jahutuse tarbeks tal pihustid kanali sisse kruvitavad/eemaldatavad.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 10 Apr 2015, 16:49

Selge. Siis näeme äkki laupäeva päeval, pealelõunat. Helistan veel ennem üle ka. Evert mõte on hea, aga ennem peaksin veenduma FEKolme hülsside tiheduses, vajadusel saab kolbe vahetada aga hülsse töötlema ei tahaks hakata.
Täna sai natuke kihutatud ka ja 0-100km/h proovitud.

Pilt

12,78 sekundit tuli aga arvatavasti saaks veel parema tulemuse kui mootor heas seades, väljalase vabam ning talvekad alt läinud ;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 10 Apr 2015, 20:30

Siis kui minu mazda Tartus kiirendusel rajal käis siis minu mälu järgi oli aeg miilil 17,3 F2 mootoriga. Rajal oli liimi aga see ei tööta ilma õige rehvita.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 11 Apr 2015, 02:52

tomkulibin kirjutas:F2 kolbidel on nelja klapi süvendid :crazy: .....igaks juhuks lasen pojal F2 plokist pilti teha, saab kinnituse minu mälule või siis skleroosile.



Mul oli ju endal täiesti ilus pilt teises teemas olemas, ja ongi 4 klapi süvend igal kolvil ilusti olemas ;-)

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 11 Apr 2015, 07:45

Minu viimane FE3 mis oli küll GC küljes, tagas 0-100ni koos mõõtmisvigadega alla 8 sekundi/2 inimset autos.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 11 Apr 2015, 09:24

Mõõtsin surved ära, veel hullemaks on läinud, 8-8-8-8 ja õli lisamisel küünlaavasse tõusis 10 peale korraks. Tekkis huvi ja saime vastuse Tom, miks auto nõrk on. Ega sul pole juhuslikult manomeetrit, millega saaks kütusemagistraali jõudvat bensurõhku mõõta? Mul peab see olemas olema aga ei leidnud üles praegu. Tahaks uuesti rõhu ära mõõta, ehk annab paagipump ka varsti saba.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 18 Apr 2015, 11:40

Nii nii, bensiini pumba töörõhk on mõõdetud. Tulemuseks sain 2 bar ja see oli kõik mis ta anda suutis ja kuulub vahetamisele. Usun et sellest ka suur kütusekulu, sest ta pissis sisselaskesse mitte ei pihustanud.

Pihustilati võtsin ka maha, pihustid ära ja koputasin neid puhta paberi peale tagurpidi. Sõelast tuli pruune tükke ja pihustid ka nähtavasti ammu umbes, kõik see tekitas jõulanguse ja backfire.

Millist pumpa rahvas soovitab? Ikka Boschi toodangust või sobivad ka teised?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Apr 2015, 12:48

Uus kütusepump andis masinale uue hingamise, enam pole backfiret, jõulangust. Ainult surved silindrites tuleks üle mõõta ja siis saab otsustada kas läheb kohe ploki vahetuseks või kannatab veel veidike sõita. Üldiselt tahaks hiljemalt juuniks F2 ploki alla saada.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 22 Apr 2015, 17:09

Sa x vingelt tubli tegelane,muudkui aretab igast värkisärki :wink: oot aga sapikas??? või see vurab ringi... :shh:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Apr 2015, 17:37

Mel kirjutas:Sa x vingelt tubli tegelane,muudkui aretab igast värkisärki :wink: oot aga sapikas??? või see vurab ringi... :shh:


..ja mulle meeldib rahvast kursis hoida, mis kupee 626-e juures tehakse :D proovin ennast lihtsalt vormis hoida ja tehnikaga-tegelemise haigust ravida, aga aina hullemaks läheb.

Saporozets on ikka omal kohal, ilusti värvitud aga pole kedagi tuttavat, kes oskaks liistud külge panna, numbrid, juhtmed :D hehh lihtsalt pole aega olnud tegeleda. Proovingi nüüd tööga koomale tõmmata ja rohkem aega suunata ka koduse tehnika arendamiseks. Ega tööga niikuinii rikkaks ei saa ja pole jänes, kes eest ära jookseb.
;-)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Apr 2015, 22:11

Uue pumbaga surve mõõtmine. Võimas. :-)

https://youtu.be/AEAw0bZP-BA
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 22 Apr 2015, 22:23

freerider kirjutas:Uue pumbaga surve mõõtmine. Võimas. :-)

https://youtu.be/AEAw0bZP-BA
Otse pumbalt manomeetrisse?
Pane nüüd süsteem kokku ja vaata, mis survet regulaator hoidma hakkab(tühikäigul, pööretel, koormusega pööretel).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Apr 2015, 23:51

Jah, aga mõtle ennem mõõtsin ka ju vana pumbaga otse, kui 2 bari sain. Ja nüüd tuli 6 bar, eks rõhuregulaator kompenseerib selle üleliigse. :) mul pole õiget kolmikut, pean vasktorudest jootma ise :D
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 23 Apr 2015, 06:44

freerider kirjutas:... mul pole õiget kolmikut...
Santehnika, vana liikuri jahutussüsteem, piduriotorustiku kolmikud... :think:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas justin.keiss » 23 Apr 2015, 13:56

Mis pumba võtsid?
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 266
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 19 Aug 2015, 00:30

Upitan väga vana teemat. Teema peaosaline uhab igapäev sõita, otsa ei paista saabuvat, kõik bensiini sööb ära mis paaki panen ja õli on ka isukalt mootorist sööma hakkanud. Kallan aga juurde.

Täna tegin ajule diagnosti, selgus, et ühtegi viga pole.
Kahtlusest, et äkki tegin valesti või on ajul midagi viga, hakkasin tahtlikult vigu tekitama, võtsin lambda anduri pistiku lahti - natukese aja pärast tekkis viga 15 (lambda anduri pinge ei muutu).
Nii, järgmisena eemaldasin õhulugeja pistiku. Kohe näitas viga - süsteem toimib aga huvitav, et nii vana auto lambdasond töötab ilusti. Mõõtsin ka testriga anduri väljundpinget - tõesti pulseeris tugevalt.

Vahepeal on esisild lagunenud, mõtlesin et teha siis kõik ja korralikult.
Alla läheb teine esisild(talad) ja kõik muu uus, mida vähegi annab vahetada.

Pilt



Pilt


Kütusepump mis sisse sai oli vist Pieburgi oma, pole otseselt mazdale mõeldud aga soovitud rõhu annab välja.
Ja sain teada, et mul polnudki teine mootor F2 2.2l vaid tavaline FE 2.0l plokk, lihtsalt 4 klapi kolbidega ja sama kõrge mõõtudelt kui FE plokk. Seega mingeid probleeme ei tohiks tekkida, kui FE3 kaant peale hakkan panema (v.a. õli tagasivool, mis tuleb sulgeda).

Pool suve on ringi sõitnud sapikas, nüüd hakkab ta samuti mazdat asendama, kui too remonti läheb.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 19 Aug 2015, 22:48

Kohe tutikas roolilatt? Mis teisel pildil olev sisemine rooliots...see igaksjuhuks tagavaraks w ? :o
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline