Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 04 Jaan 2015, 15:17

Kivikaitsele võid ka 24h jooksul laki peale lasta ilma matistamatta. Pead jälgima ainult, et märjale kivikaitsmele ei laki, keedab ülesse. Mainisin lihtsalt, et on võimalik jätta tüütu lihvimine vahelt ära. Kui aga liialt kuivanud kivikaitsmele lakkida siis koorub tõesti maha.
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 04 Jaan 2015, 16:46

Eiei kkaitset tuleb karestada kruntida ja siis vastavalt vajadusele kas värv vms paaki pole küll tarvis lakkida ikka pinnavärv. Soovitatav kkaitse kuivamis aeg 24 t veel parem ndlv :D. Ma läheneks niiet ülenikrunt siis värv ja alumisele osale põhja pigi. Pealmis poolele tuleb ju liimida mingid kummised ribad et ei hööruks vastu põhja. Natuke ka selgusetu kas tegemist uue või kasutatud uuega
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 04 Jaan 2015, 22:04

Mel kirjutas: ... Natuke ka selgusetu kas tegemist uue või kasutatud uuega


Paak on uus, kaetud tehases mingi värviga, tundub olevat tugev ja läikiv. Seega pean peale avade kinnikatmist alustama selle värvi matistamisega.

Kivikaitse pealt koorub värv igal juhul maha, kui ennem pinnakat ei karestata seda. Sain kogemuse, kui katsin oma 66kw GD kapotialuse kivikaitsega. Peale 24 tundi kuivamist sai see peale musta pinnaka ja kuivas. Juba kuu aja pärast oli näha, et värv ei taha kivikaitsel püsida. Nüüd teen kindlasti vahematistamise
Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 05 Jaan 2015, 01:14

Huvtav,miks kipu hea asja ära andis,omal tal ju keretööd ees ootama :wtf:
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 05 Jaan 2015, 07:27

Ega ta niisama andnudki, ma ikka maksin kinni talle selle, ei tahtnud poest võtta kui teine ise pakub lahkelt. Ja kiire ka mul, poes oleks tellimise peale aega läinud.
Kipul pidi teine selline paak sõbra käest kohe saada olema, ja vaevalt see kohe alla läheb, vaja ju keretööd ennem ära teha. Mina saan oma autoga varsti garaazi ja siis lõpetan pooleliolevad tööd ära ja sõitma :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 05 Jaan 2015, 21:36

Kas need küünlad on õiged muidu FE3 motole?

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 06 Jaan 2015, 01:20

Sellist kivikatsmele värvimist mida mina kirjeldasin kasutame enda töös igapäevaselt ja pole ühtegi tööd tagasi tulnud kooruma hakanud värvi pärast. Töödele anname 3a garantiid. Aga kui aega on siis võib ka korralikult lihvida ja kuivatada.
Mainin veel kord, et ei tohi lasta kuivada üle 24h siis pole pind enam nakkuv ja hakkab kooruma.

Selle paagi teeksin mina selliselt
matistaksin punase karukeelega
epokrunt 12h kuivamist
matistus punane karukeel
liitekohtadesse kerehermeetik
akrül värv 12h kuivamist
kivikaitse 12h kuivamist
ja lõpuks lakk või akrüül
kuivada laseksin vähemalt 20+ kraadi juures
eelistaksin Terosoni hermeetikut ja kivikaitset
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 06 Jaan 2015, 20:27

Ma proovin, ennem mõtlesin just kas kasutada peenet liivapaberit, aga kuidas ma nurkadele ligi pääsel ja teiste kohtade pealt liiga palju ei võta.
Ostan homme punase karuka ära ja teen esimese matistamise ära, paak on mul siseruumides(toas), niiet roostetamist karta ei tasu ;) päris valmis saan ma selle arvatavasti nädalalõpuks.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 06 Jaan 2015, 20:59

Punane karukeel on P320 karedusega ja sellega teegi kõik matistused. Kui paak on B varuosa siis 99% on see must ollus seal paagi peal trantspordikrunt, kui viitsid lihvi maha P180 ja vibraga aga võid selle sinna ka alla jätta. A varuosadel on trantspordikrundi asemel vähe asisem asi ehk tehase juttude järgi epokrunt ja seda ei tohi maha lihvida. Aga karukeel vali kindlasti
Pilt on kallim, kui analoogid aga ka seda väärt.

Head nühkimist!!
Heikki
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 08 Jaan 2015, 00:14

heikki kirjutas:on see must ollus seal paagi peal trantspordikrunt, kui viitsid lihvi maha võid selle sinna ka alla jätta.



Kuda seda nüüd mõista,peaks ikka maha nühkima...või ? .Ühed targad väidavad,et peab maha nühkima,teised jälle,et ei pea. :)
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas heikki » 08 Jaan 2015, 23:23

Kui sa selle trantspordikrundi sinna alla jätad ja muu kõik korralikult teed siis kestab see seal all vähemalt samakaua, kui OR. kestis. Olen näinud B-varuosa mis on trantspordikrundi allt roostes ja siis peaks selle maha lihima kontrolli ega sinul sedasi pole. Kui tahad, et seele auto paak kestaks terve sinu elu siis lihvi krunt maha tee korralike materjalidega ja sõida ainult suvel kuiva ilmaga ;) Muidugi võiks taastada nii nagu peab aga mõne kohapeal pead mõtlema sellele mis on sinu eesmärk selle auto ehituse juures. Selle bena paagi peale minusilmis pole ju mõtet tohutult töötunde matta.
Vaata seda linki siin on meile materjale tarniva firma töödest ja tegemistest mõned näited. http://benefit.ee/klassika-3/tehtud-tood/
heikki
 
Postitusi: 176
Liitunud: 21 Nov 2010, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Mel » 09 Jaan 2015, 09:02

Mel kirjutas:Sorry freerider et seda OT siia niipalju tekitatud mõttetu väitlus ei ma hakka kkaitset kruntimata värvima. :D

Tolle benefiti lehel olevad töövahendid mõned väga asjalikud niikui näit tõstukiga v kapp ja need digit aparaadid
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3643
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 09 Jaan 2015, 13:31

Heikki - paak on matistatud, roostest pole märkigi, paaki on hoitud terve aja kuivas ja tundub, et pole ennem krunti ka niiskust saanud.

Mel - ple hullu, vahel tuleb mõnda probleemi ka pikemalt käsitleda ja arutleda, abiks ikka.
Luban, et varsti saame peatuda põnevamatel teemadel, kui auto juba liigub ja seda edasi arendama hakkan. Seniks, lisan jooksvalt tehtud töödest pilte.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 11 Jaan 2015, 10:40

Auto on jõudnud garagesse :D

Pilt

Pilt

Pilt


Palju bensiini voolas maha, sest paak on ikkagi katki pealt.
Täna pean garaazi korralikult tuulutama, siis saan edasi toimetada.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 17 Jaan 2015, 01:54

Tervitus üle pika aja.
Täna ajasin korra mazda käima, ei tahtnud vedu võtta, starter käis ringi aga mootor isegi ei lubanud. Lasin siis törtsu eetrit sisselaskesse. Lasin sel aurustuda ja keerasin võtit. Kohe auto käis ja jäi ka käima.

Sõitsin masina garaszist välja, lasin natuke käia, jahutusvedelik näitas juba 90 ja salong oli saun.
Peale mootori seiskamist jäi auto õue ja hiljem kui proovisin käivitada, pani mootor tühja. Nagu kompressioon oli kadunud, hääl nagu poleks küünlaid peal. Ju mootoririhm väsinud on, tõmbas vist ringi, selline tunne. Lõtv oli ta küll(varem katsudes ei olnud nii lõtv, võibolla rullikud ka õhtal).

Lähen toon homme poest uued asjad - mootoririhma ja esimeste ning tagumiste pidurite remontkomplektid.

Ega FE3 klappe nii pähe ei löö ju?
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas Evert » 17 Jaan 2015, 12:07

Ei, ei löö.
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 17 Jaan 2015, 17:23

Evert kirjutas:Ei, ei löö.


Väga hea. Siis pääsen rihma ja rullikute vahetusega hetkel. Veepump pole lekkima hakkanud, selle vahetan siis kui kontrollaukudest juba jah. vedelikku tuleb ;) usun et seda ei juhtu, üldjuhul on need mazda pumbad töökindlad aastaid kui õigeid vedelikke kasutada.

Tänane shopping on köögis lauale laotatud :)

Pilt

Auto tuleb korralik, rihm peab olema korralik. :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 18 Jaan 2015, 04:20

Esimesed pidurisupportid on valmis, vaja nüüd veel värvida ja paigaldada. Mootoriga on küll pahad lood, märgid oleks nagu õiged aga käivitades ikka kompressiooni nagu pole ja teeb mingit imelikku kõlksu. Väga imelik. Täna päeval saan sellega tegelema hakata ja märkide asukohad üles otsiìda.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 19 Jaan 2015, 07:59

Pilt

Hea on uut ja puhast remondikomplekti kasutada - kolvid läksid sisse käe jõuga ja nii kergelt. Aga oluline on ülim puhtus, sisemus, kuhu kolb käib peab olema täiesti puhas.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 19 Jaan 2015, 08:26

freerider kirjutas:... Mootoriga on küll pahad lood, märgid oleks nagu õiged aga käivitades ikka kompressiooni nagu pole ja teeb mingit imelikku kõlksu. Väga imelik. Täna päeval saan sellega tegelema hakata ja märkide asukohad üles otsiìda.
Hammarihm, vända kiil?
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 19 Jaan 2015, 10:16

Äkki vända kiil, sest iga 0,25 sekundi tagant tuleb mootori juurest "kõlks", aga eile õhtul ei jõudnud asjasse süveneda enam. Laadisin aku täis ja ootab õhtut, siis võtan mootoririhma alumise kaane ka maha ja teised rihmad samuti. Jaotusrihma eemaldamiseks on ju vaja kindlasti ära võtta ka vända rihmaratas, kui F2 puhul seda õigesti mäletan.
Ühes pidurisuppordite paigaldamisega(ja praegu pole poritiibasid ka küljes) on hea rihmaratta juures asjatada.

Järgmise poetiiru ajal võtan ühes klapisääretihendid, nukkvõllide ja vända simmekad ja klapikambrikaane tihendi.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 22 Jaan 2015, 15:00

Selgus, et kiil on oma kohal ja kõik nii nagu peab. See tekitab muidugi halbu mõtteid, et midagi läks klapikambris katki. Rullikud, rihm - kõik uueväärsed. Hambaid maha tõmmanud ei ole.

Tegin süüte seadmiseks väikese kontrasti :D

Pilt

Kriipsud on nüüd stroboskoobiga hästi näha.

Homme saan kätte klapisääretihendid, mootori simmerlingid ja roolivõimu rihma pingutusrulliku laagri.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 24 Jaan 2015, 21:37

Pilt

Mõned asjad mis vahepeal poest toodud ja ootavad homset garaazipäeva. Investeerin selle auto tehnikasse palju, aga kõik peab toimima perfektselt. Mootor tuleb häälde ajada, kütusepaak toimima ja pidurid saavad ka nagu uuel autol.

Pildil kütusetoru 8 mm 10 meetrit igaksjuhuks, klapisääretihendid ja vända ning nukkade simmerlingid FE3-le, pidurisadulate õhutusniplid ja voolikute otste alla vaskseibid.
Kõige parem asi oli muidugi, et sain bens. paagile ka täitmistoru, uue ja puhta. Ei pea oma vana enam keevitama hakkama õnneks ja jällegi tänud Kipule, tema mulle selle müüs :)
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas freerider » 25 Jaan 2015, 10:57

Tahaks täna mootoril klapisääretihendid ära vahetada, aga kas ilma plokikaant maha võtmata seda ei saagi teha?

Rihmamärgid peavad FE3-l nii olema:

PiltPilt

Rihma paigaldamiseks kasutada alati soovitatavalt uut pingutusrullikuvedru (20 eurosenti).
Rullikut pingutatakse kaltsu sisse mähitud heebliga nii:

Pilt

Seejärel võib rulliku poldi ajutiselt kinni keerata.

Kalts on vajalik, et rulliku pinda mitte kriimustada.

Kui rihm on peale asetatud, vabastada pingutusrulliku polt natuke, et rullik võtaks õige asendi ja keerata väntvõlli alumise rihmaratta poldist natuke päripäeva, kuni väljalaske noolega kohakuti satub märk "S".

Pilt

Nüüd võib pingutusrulliku poldi kinni keerata.

Vahetan siis täna nukkade ja vv. simmekad ära ja teen eelmainitud operatsioonid ka läbi.
Hoiame pöialt FE3-le! :thumbup:
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Mazda 626 GT kupee, 103 kW - Freerider

PostitusPostitas tomkulibin » 25 Jaan 2015, 12:15

freerider kirjutas:... kas ilma plokikaant maha võtmata seda ei saagi teha?
Ikka saab. Enne poolkuude lahtisurumist koputa haamriga taldriku servale, see laseb ta kinnikasvanud krambist lahti. Küünlaaugust topid kõvera otsaga odika klapi altpoolt toeastamiseks ja kolvi asetad üss asendisse. Edasi peaks asi tavapäraselt minema. Kitsas ta on, aga saab hakkama. Tõukuri eest võtmist ei mäleta peast, ju polnud eriline probleem. Mäletan, et miskil mootoril kasutasin vähe vihasemat magnetit, oli abiks :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8361
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist