Kasutasin oma puhkust sihipäraselt ja tegin tutvust oma Mazdaga. Auto on 2007a. augustis Eestist ostetud ja liikunud põhiliselt Tallinna kandis. Seda,et põhja all on oodatust rohkem pinnaroostet,sain teada üsna pea ,peale ostmist. Nüüd otsustasin,et vaatan üle logarite alused ja teen profülaktilise roostekaitse kerekaitsevahaga. Esimeste logarite all pilt väga hull polnud,aga soovitan siiski lahti võtta neil,kes seda veel teinud pole. Nimelt koguneb logari ja lanzeroni vahele pori ning seal oli päris korralik rooste juba arenenud. Teine probleemne koht oli esitiibade alumised nurgad. Küljekarbi ja esitiiva vahele koguneb pori ja niiskus,mis tekitab roostet. Võtsin tiiva alt kinnitustest lahti,puhastasin ära ja katsin kerekaitse vahaga. Eelkõige loodan,et esimesed tiivakaared kestavad ehk pisut kauem,peale roostekaitse teostamist.
Vasakul esilogaril on eesosas suured lahtised ribid ,mis täidavad ilmselt mingit jahutuse ja ventilatsiooni ülesannet. Samas läheb sealt pori ja talvine sool otse xenoni ploki peale ja elektrisüsteemi ühenduste peale ning tiiva nurk oli ka pori täis seespoolt. Otsustasin need ribid kinni katta plastikuga. Nüüd tagumiste koobaste juurde. Sellel Mazdal on tagakoobastes vildist logarid ,mis peavad ilmselt summutama müra. Kõhklesin veel ,kas ikka tasub lahti võtta. Tasus küll! Vildist logarite all oli oodatust oluliselt rohkem roostet. Tagakoobaste esimesed nurgad juba lausroostes ja Logari kinnituste ümbrused ning ABS juhtme ümbrus samuti. Töö käigus tekkis mõte,et need vildist logarid koguvad niiskust ja auto kaitsemise asemel hoopis soodustavad nii roostetamist. Peaks hoopis plastikust logarite vastu vahetama? Praegu läksid tagumised rattakoopad grafiitmäärdega katmisele ja lisaks veel üks paksemat sorti aerosoolõli. Peale seda sai logarid alla tagasi panna. Logarid ei ole ka väga tihedalt koobaste külge kinnitatud ja servade vahelt pääseb ikkagi pori ning niiskus sisse. Sama probleem on esilogaritel. Nüüd küljekarpidest ka natuke. Mazda tehas on paigaldanud karpide külge ekslusiivsed kummiliistud. Nende alla oli kogunenud pori kivikesi jatolmu,nii,et liistud olid mitmest kohast kummis. Otsustasin liistud eemaldada ja küljekarbid vastupidava ja elastse korrosioonitõrjega katta. Peale liistude eemaldamist sain teada,kui õhukesest plekist need küljekarbid ikka tehtud on. Lisaks veel tuli liistude alt välja terve rida pöidlasuurusi auke (läbimõõduga 20mm),millele tuleb nüüd kummist korgid otsida. Nii,et vahekokkuvõtteks võiks öelda,et see müüt,et peale 2005 aastat toodetud Mazdad enam ei roosteta sai minu silmis küll ümber lükatud. Roostetavad küll ja päris jõhkralt tegelikult. Kütuse sissevalamise toru kobrutab ka juba korralikult-sellega peab midagi ette võtma vist. Natuke olen vaadanud juba seestpoolt pakiruumist polstrite alla. Mingisugust korrosioonikaitset peale värvi seal pole. Tõenäoliselt tuleb see töö ka kunagi ette võtta.(järgmisel puhkusel ). Autol on juba garantii korras värvitud kõik kereosad peale katuse ja kapoti. Uksed on eest ära võetud ja mõistatan siin,et kas esindus siis pani uste sisse mingit roostekaitset või mitte? Loodan ,et pikast jutust on teistele klubiliikmetele kasu . Palun soovitage korrosioonitõrjevahendeid,millega sellises sesukorras Mazdale korrosioonikaitset teha. Kuna roostet on juba üsna palju,siis mingite bituumenmasiksite peale ei julge minna. Koopaservad ja uksed tuleb ka ilmselt ikkagi mingi teise vahendiga seestpoolt töödelda (polstrite alt).