MX-6 tagaosa vaigistamine

Kõik probleemid ja ideed mis seotud helitehnikaga postitada siia.

MX-6 tagaosa vaigistamine

PostitusPostitas Haramount » 09 Mai 2006, 09:54

Ma vaatan, et audiovärk pole siinse rahva seas just eriline teema :( aga siiski... Proovisin eile oma MX pagassi uut pisikest woofripoega (12" Infinity) passitada ja oh elmarit - tagumine aknalaud ja istmetetagune plastikpaneel arvavad, et nad on sündinud passiivkiirgurid. Aknalauale tundub, et saab vast paari-kolme pingutuspoldi ja poroloonitükkidega mõistuse pähe panna aga mida teha selle istmetetagusega? Lisakinnitusi sinna eriti ei pane ja negatiivse kaldega pinnale pigimati kleepimine on üsna kahtlane teema...
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas rosco » 09 Mai 2006, 10:14

Pigimatt ikka. Ei ole seal midagi kahtlast. Alumine pind puhastades ja korralikult pannes,ei tule see sealt kuskile.
rosco
 


PostitusPostitas Haramount » 10 Mai 2006, 12:31

Eks peab üritama seda siis kleepida niipalju kui võimalik ja ehk veel täiendavalt kinnitama. See tükk (ca. 3x10cm), mille ma sinna eelmisel suvel prooviks panin, vedeles igatahes juba paari kuu möödudes pagasnikus. Plekkide (uste jms.) küljest pole seesama Nikesoundi 4mm matt kusagilt irdunud, järelikult paigaldamises viga olla ei tohiks.

Aga kas keegi siinsetest siis MX-6 sisse tõesti vähegi tõsisemat saundi pole ehitanud??? :o Minu arust (veidi üllatuslikult aga siiski) pea ainuke Mazda, mille mõõtmed ja põhiplaan selleks üleüldse sobivad... :twisted:
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas kennu » 10 Mai 2006, 12:53

minuteada on nii palju et.. KÕIK mx-6 mudelid siin eestis on plangud. Ainukene erinevus on valuvelgede pärast ja Reix-il spoileriring.
Sinul tuleb siis muusika.. ja mul salong ja välimus.
Kasutaja avatar
kennu
 
Postitusi: 1201
Liitunud: 02 Veebr 2005, 12:33

PostitusPostitas Reix » 10 Mai 2006, 15:01

kuna soundi ehitamine eeldab päris korralikku müraisolatsiooni = hulka lisakilosid, siis ma ei hakka vaeva nägema
Kasutaja avatar
Reix
 
Postitusi: 174
Liitunud: 02 Veebr 2005, 12:04

PostitusPostitas Haramount » 11 Mai 2006, 11:15

Noh, need mõned lisakilod pole juhul, kui autot just võistlemiseks ei kasutata, eriline probleem. Keegi ei sõida ju tänaval pidevalt tühja paagiga... Ma arvestasin, et umbes 10-15 kilo teeb elu juba päris vaikseks. Hea abielu pidi ju +30 vaevata vastu pidama :) Nii et ma ütleks, et mitte lisakilod pole teema vaid see vaev, mis nende laialipaigutamiseks vaja läheb? :roll:

Põhiliselt on selle auto häda ustes, tagaismete kõrvale jäävates paneelides ja rattakoobastes. Uksepolstrid on näiteks kinnitatud nii, et need lihtsalt peavad lärisema hakkama. Ma vahetasin osa tüübleid suure peaga mööblipoltide vastu, sai päris hea. Ukseplekk koliseb pealekoputamisel nagu plekkämber - kaks lehte müramatti per uks päästis päeva. Tagumised külgpaneelid samamoodi. Rattakoopad on tehases seestpoolt mingi asjaga isegi üle kleebitud, kuid iga kivi oli sellelegi vaatamata kuulda. Panin poolteist kilo mastiksit per koobas... Nüüd ongi jäänud veel tagumine ots. Eks seal peab siis lihtsalt niikaua erinevaid kohti üle tegema, kui enam midagi kaasa ei laula.
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

Re: MX-6 tagaosa vaigistamine

PostitusPostitas IvarR » 11 Mai 2006, 15:55

Haramount kirjutas:Ma vaatan, et audiovärk pole siinse rahva seas just eriline teema

Ei vasta tõele, lihtsalt keegi ei kisa välja mis tal autos on. Samamoodi pole sul ka ligipääsu liikmete/toetajate foorumiossa kus on näiteks Choise, minu jne masinate puhul ka helitehnikast juttu.
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: MX-6 tagaosa vaigistamine

PostitusPostitas Haramount » 12 Mai 2006, 00:11

IvarR kirjutas:Ei vasta tõele, lihtsalt keegi ei kisa välja mis tal autos on


Otsustada saab ainult selle järgi mis näha on. Avalikus osas pole praktiliselt midagi ja sellest ka järeldus. OK, mis iganes - minu huvi oli leida kogemusi just MX-6 kere vaikseks tegemisel. Autod on erinevad ja õigete lahenduste ise leidmine võtab tihtilugu rohkem aega, kui autot mõistlik pidada on. Oma eelmise auto mõnedki spetsiifilised nipid leidsin ma just foorumitest. Kuigi sellega sai ka kõvasti 7 aasta jooksul vaeva nähtud. Hetkel just lammutan oma kätetööd, päris kahju on...

BR, Haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas IvarR » 12 Mai 2006, 10:18

Kentauri mx6 helitehnika upgrademine on hetkel küll käsil. Sai just talle tellitud Rainbow Audio SLC seeria kompod ette ning äkki isegi väike woofripoiss lähiajal talle sinna :D
IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas IvarR » 12 Mai 2006, 10:19

Ah ja väike pilt liikmete foorumist minu tehtud tööst.
Pilt
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas Haramount » 12 Mai 2006, 15:27

No hakkab tasapisi tulema... :D Ma juba vaatasin, et jääbki "nulli peale" kogu see teema. Kui saladus pole - mis Sa sinna Kentauri uste sisse panna kavatsed (isolatsiooni ja tugevdusi ma mõtlen)? Või lihtsalt seaderõngastega valjukad aukudesse ja kui lärtsuma hakkab, siis vaatab edasi??? :shock:

BR, Haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas kentaur » 12 Mai 2006, 16:08

Kentaur proovib kõigepealt, mis heli sealt välja tuleb ja siis ilmselt ei isoleeri üldse :P
(ma tagasihoidlikult ühinen reixi arvamusega)
Kõlar sai valitud selline, et läheb priimalt sisse Rainbow Audio SLC-238

Uksetüüblite teemat võiksid küll valgustada :
juhiuksel armatuuri poolne ülemine tüübel on katki, kuid ta on eriline ja sinna oleks midagi vaja asemele. (Esma kataloogis seda polnud)
Kasutaja avatar
kentaur
Administraator
 
Postitusi: 401
Liitunud: 02 Veebr 2005, 22:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda MX-6

PostitusPostitas IvarR » 12 Mai 2006, 19:47

kentaur kirjutas:Kentaur proovib kõigepealt, mis heli sealt välja tuleb ja siis ilmselt ei isoleeri üldse :P
(ma tagasihoidlikult ühinen reixi arvamusega)
Kõlar sai valitud selline, et läheb priimalt sisse Rainbow Audio SLC-238

Uksetüüblite teemat võiksid küll valgustada :
juhiuksel armatuuri poolne ülemine tüübel on katki, kuid ta on eriline ja sinna oleks midagi vaja asemele. (Esma kataloogis seda polnud)


Kentaur äkki saadad mulle sellekohase pildi äkki tunnen mõne muu masina pealt asja ära?
Kentauri kõlarid siis saabusid täna ning tundusid igati asjalikud kuulamistestis :P
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1930
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

PostitusPostitas Haramount » 13 Mai 2006, 00:42

Noh, ilma pigimatita kuigi hea ei saa, võin oma kogemustest targutada... see uks koliseb ju nagu ämber - koputa sõrmenukiga vastu plekki... Uksesiseste valjukaelementide õige mõõt, btw, on mitte 5x7 vaid 6x8 (just-just, kuus korda kaheksa) tolli. Oi ma otsisin...

Tüüblid. Ma asendasin esimesed ülemised (armatuuri nurk), tagumise (luku juures) ja juhiuksel ka keskmise (käepideme põhjas) 6x30mm suure peaga mööblipoltidega. Sellised vasekarva ja suure taldrikpeaga, mille keskel on kuuskantava. Igas koralikus rauapoes müüakse. Teisele poole peab muidugi ka mutrid kinnitama. Tagumise ja keskmisega pole probleemi (saab ilusti ligi, liimi või kasvõi keevita) aga eesmise mutri pleki taha toppimine ja kinnitamine on paras keemia. Ma liimisin esmalt kontaktliimiga paigale ja siis ehitasin veel epoksiidvaigust krae ümber. Aga see kõik on vaeva väärt - uksepaneelid ei kägise enam.

BR, Haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas kentaur » 13 Mai 2006, 01:48

Uksesiseste valjukaelementide õige mõõt, btw, on mitte 5x7 vaid 6x8 (just-just, kuus korda kaheksa) tolli. Oi ma otsisin...

No sinu rõõmustamiseks võin öelda, et 5"x7" ja 6"x8" mõlemad sobivad.
Mis pigimatti puutub siis eks seda näeb hiljem.
Rohkem kardan korraliku juhtme ukseni toomist - ukse ja salongi vahel on klemmrida millest tuleb läbi puurida jne prrr :/

Ma liimisin esmalt kontaktliimiga paigale ja siis ehitasin veel epoksiidvaigust krae ümber. Aga see kõik on vaeva väärt - uksepaneelid ei kägise enam.

Kõlab seksikalt, mind ootab midagi sarnast siis ees.
Kasutaja avatar
kentaur
Administraator
 
Postitusi: 401
Liitunud: 02 Veebr 2005, 22:17
Asukoht: Tartu

1992 Mazda MX-6

PostitusPostitas kennu » 13 Mai 2006, 09:34

väga hea.. oligi plaanis ukse kõllid tugevamate vastu vahetada :) sain mõõdud vähemalt teada siit.
Kasutaja avatar
kennu
 
Postitusi: 1201
Liitunud: 02 Veebr 2005, 12:33

PostitusPostitas Haramount » 15 Mai 2006, 08:30

kentaur kirjutas:No sinu rõõmustamiseks võin öelda, et 5"x7" ja 6"x8" mõlemad sobivad.

Jah, osasid (mitte kõiki!) nö "suurte kõrvadega" 5x7" saab kah sinna panna. Kuna keskmadalaid sagedusi pole kunagi liiga palju - surusin habad risti ja otsisin 6x8"

kentaur kirjutas:Mis pigimatti puutub siis eks seda näeb hiljem.
Rohkem kardan korraliku juhtme ukseni toomist - ukse ja salongi vahel on klemmrida millest tuleb läbi puurida jne prrr :/

OK, ok, su omad kõrvad :shock:
Juhtmetega pole midagi erilist... mina surusin puuri umbes 12-13cm altpoolt ukse piirajat pleki sisse. Klemmrida??? Kaitsmekarpi mõtled? Selle koristad juhtmete paneku ajaks eest ära. Üks polt ja üks kruvi seda hoiavad, need lahti ja lihtsalt tõmbad juhtmete otsas pedaalide poole kõrvale ära.

kentaur kirjutas:Kõlab seksikalt, mind ootab midagi sarnast siis ees.

Have a nice sex :)

BR, Haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sild12 » 20 Mai 2006, 15:44

Ausalt ära rääki siis ma vahetasin kuu aega tagasi uste tüüblid ära ja asemele läksid vähe jäigemad! Mis ei tahtnud sisse eriti istu aga nati jõudu ja asi läk tugeva plõksaga paika ja siia maani poole miskit niuksund ega plärisend! :D
Selle isolatsiooni kohapealt käisin 3 nädalt tagasi pigimatte poes uuristamas ja küsimas! Üks oli kohe lahke näitama ja demonstreerima oma Volvo S40- nt! Üteks, et see asi on väärt vaeva! :D Kui leian aega nv siis on pigimati paigaldus! Küsimus kohe mitu ruutu läheks ette ustele ja taha külgedele?
Ma ise muidu sain selle aknalaua taga porolooniga vaiksemaks! Ehitasin kõlli auke taha - starsound 300w! Ja samas siis kohe ka katsin terve pleki porolooniga ja ütleks on suht hea, kuigi pigimatt oleks parem!
Olen proovinud likvideerida niipalju plärisevaid kohti kui võimalik! Subby bass põhja ja läheb!
Ehk viitsib keegi pigimati kinnitamiseks väikse juhendi anda! Nippe! Kui palju seda puhuriga kuumutama peab, et ta ilusti paika jääks!
Jõudu tööle!
Sild12
 


PostitusPostitas vvs » 20 Mai 2006, 18:18

Sild12 kirjutas:Selle isolatsiooni kohapealt käisin 3 nädalt tagasi pigimatte poes uuristamas ja küsimas! Üks oli kohe lahke näitama ja demonstreerima oma Volvo S40- nt! Üteks, et see asi on väärt vaeva! :D Kui leian aega nv siis on pigimati paigaldus! Küsimus kohe mitu ruutu läheks ette ustele ja taha külgedele?
Ma ise muidu sain selle aknalaua taga porolooniga vaiksemaks! Ehitasin kõlli auke taha - starsound 300w! Ja samas siis kohe ka katsin terve pleki porolooniga ja ütleks on suht hea, kuigi pigimatt oleks parem!
Olen proovinud likvideerida niipalju plärisevaid kohti kui võimalik! Subby bass põhja ja läheb!
Ehk viitsib keegi pigimati kinnitamiseks väikse juhendi anda! Nippe! Kui palju seda puhuriga kuumutama peab, et ta ilusti paika jääks!
Jõudu tööle!


Pakun et sul peaks sinna 3 pakki Nikesoundi julgelt ära minema...!!
Ma panin enda aparaadile samuti 3 pakki (tagauksed kaasa arvatud) ja pagass sai samuti matitatud 8)
Puhuriga tuleb nii palju kuuma anda, et matt kenasti pehmeks muutub :idea:

Ja kui pigimatti vaja on siis anna teada :!:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Haramount » 23 Mai 2006, 12:11

Esiuste sisse läheb MXil Nikesoundi matti 2 lehte per uks ehk pakk kokku.
Ma tegin lõikamiste kohta ühe karikatuuri kah:
http://www.hot.ee/haramount/mx%20soundmat.gif
Tagaistmete kõrvale läheb samamoodi 2 lehte kummagi külje sisse (sellest mul joonist käepärast pole).

Panemine on üsna lihtne - plekk alt puhtaks, enne kleepimist lakibensuga üle ja fööniga kuumaks lastud matt peale. Kui on võimalik plekk päikese käes kuumaks lasta - seda parem. Peale mati panekut lasin ma kogu krempli veel kivikaitsega üsna rikkalikult üle. Vaata, et ukse allservas olevaid vee väljatilkumise avasid kinni ei lase ainult. Mingeid fotosid peaks mul kah olema nii uste kui külgede tegemisest. Kui kedagi huvitab, eks karjatage, ma panen kusagile üles...
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas arvi » 23 Mai 2006, 14:29

Minu jaoks oli esimene probleem selles, et pagassi luugi ava on mx6 suht väike ja pagass madal. Keeruline oli ehitada sellist kasti mis sealt sisse mahuks ja oleks kõlari jaoks piisavalt suur. Lõpuks õnnestus mul ikkagi kuidagi moodi 15tolline supakas ära mahutada.
arvi
 


PostitusPostitas vvs » 23 Mai 2006, 14:41

Haramount kirjutas:Peale mati panekut lasin ma kogu krempli veel kivikaitsega üsna rikkalikult üle.


Mille jaoks see tegevus kasulik on :roll:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Haramount » 23 Mai 2006, 23:19

arvi kirjutas:Lõpuks õnnestus mul ikkagi kuidagi moodi 15tolline supakas ära mahutada.


Kui suur see kast sul siis oli??? Ma transasin nädalavahetusel ühe oma vana 60-liitrise kastimonstri eriliste probleemideta ära. Praeguse elemendi jaoks vajalik kinnine kast (28L) on sellega võrreldes tikutoos :) Kinnine kast tahab muidugi rohkem võimendit kui inverteriga aga hetkel pole mul vattidest olulist puudust :)

BR, Haramount
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Haramount » 23 Mai 2006, 23:27

vvs kirjutas:Mille jaoks see tegevus kasulik on :roll:


Noh, mille poolest kivikaitse kehvem on kui pigimatt? Matti näiteks turvatala ümber ei kleebi... poolteist kilo mastiksit läks kummagi ukse sisse nigu niuksti. Lisaks on üks omaette teooria :) helilainete sumbumisest erineva tihedusega materjalide piirkihtides. Ma sellest pikemalt ei jutustaks, kuid ma olen seda oma eelmistel autodel üsna edukalt kasutanud.
Kasutaja avatar
Haramount
 
Postitusi: 514
Liitunud: 17 Apr 2006, 21:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas vvs » 24 Mai 2006, 08:51

Haramount kirjutas:
vvs kirjutas:Mille jaoks see tegevus kasulik on :roll:


Noh, mille poolest kivikaitse kehvem on kui pigimatt? Matti näiteks turvatala ümber ei kleebi... poolteist kilo mastiksit läks kummagi ukse sisse nigu niuksti. Lisaks on üks omaette teooria :) helilainete sumbumisest erineva tihedusega materjalide piirkihtides. Ma sellest pikemalt ei jutustaks, kuid ma olen seda oma eelmistel autodel üsna edukalt kasutanud.


Aga miks turvatala tuleks üldse mati alla panna? See nagunii ei vibreeri ja heli edasi ei anna ning peaks piisama sellest, kui paned mõlemale poole pigimatti!
Kas sa lased kivikaitse otse ukse plekile või omakorda mati peale?
Ja kas kivikaitse "veeauke" kinni ei pane?

Kui sellest kivikaitsest niipalju head räägid siis tuleb äkki ära proovida :P
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Moderaator
 
Postitusi: 1579
Liitunud: 30 Jaan 2006, 09:21
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Audio

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist