Mazda 626 2001a esikõlarid. LUKUS

Kõik probleemid ja ideed mis seotud helitehnikaga postitada siia.

PostitusPostitas Lennu » 10 Okt 2006, 22:40

tegelikult võib sinna 6x8 asemele saagida mingi vineerist aluse ja sellele kinnitada tavaline 16 cm läbimõõduga kõlar...ei pea seda ovaali otsima.
aga kellelle käistöö ei meeldi...otsigu edasi.
või siis osta selline asi nagu ats soovitas :

Pilt
Lennu
 


PostitusPostitas Anonymous » 10 Okt 2006, 23:14

ok,katsu asja lahti seletada.Kuidas rikkuda näiteks 200w kölar 40w vöimuga.Kölarit mängitakse liiga kövasti liiga väikese vöimsusega vöimuga,see kyl tundub imelik aga see on levinuim syy köllide läbipölemisel.Tekib selline nähtus nagu ylejuhtimine,kui yritatakse vötta vöimust rohkem kui see suudab anda.see tähendab praktikas seda,et muusika vaiksemad kohad yha valjenavad ja valjud suurused on saavutanud maksimumsuuruse.See muutub pidevamaks Kuumus kasvab ja mähis ei jöua jahtuda ja löptulemusena pöleb läbi.Siin on loomulikult mitmeid tegureid veel ja muusikastiilist ka oleneb.Diskandi pölevad eriti kergelt,subid ja kesksagedusest ei pruugi arugi saada enne kui on hilja.Kui veel panna mängias bassid ja treb maksi ja loomulikult loudness ka peale siis tihtilugu hakatakse kehvi kölareid syydistama,ei saada aru,et samade kölaritega naudiks muusikat veelgi kui oleks neid juhtinud vöimendiga mis on sobiv neile.Sobiv vöimsus on vähemalt sama mis kölari rms vöi soovitatavalt suurem siis väheneb läbipölemisoht.
Anonymous
 


PostitusPostitas Anonymous » 10 Okt 2006, 23:21

Seepärast ongi autode originaalkölarite vöimsustaluvus mingi 15w piires ja teevad siiski häält,Makist ei saa vöimsus otsa ja ei teki ylejuhtimist.Ja on kindlasti neid kel on ette tulnud,et ostab "kövad" köllid mis siis toodavad mingil määral paremat heli aga hakkavad plärisema suht vara ja imestatakse,et mul vol nup alles poole peal ja juba pläriseb,et kuidas see ju 10 korda "kövem" kui makk.Vot,seesama on vastus ka kysimusele,Liiga palju vöimsust tahab.Muidugi ei juhtu köllidega midagi kui neid möistlikult kuulata,probleemid tekivad kui yritada saada mytsu ilma vöimuta
Anonymous
 


PostitusPostitas Laika » 10 Okt 2006, 23:25

Asja võiks äärmisel juhul seletada sellega, et kui väljundsignaal sisaldab liigselt moonutusi (mis enamasti on signaali harmoonilised ehk siis kõrgemad sagedused), võib tõesti juhtuda sellist asja. Nii suurte võimsuste vahe korral annaks ikkagi võimendaja otsad, mis ei tule enam väljundvooludega toime (see kehtib muidugi juhul, kui kõllid on võimu väljundist madala-oomilisemad).
Laika
 


PostitusPostitas via101 » 10 Okt 2006, 23:53

Njaa jutt on teil õige aga teema on vale vist :twisted:
via101
 


PostitusPostitas Anonymous » 11 Okt 2006, 10:41

Jään siiski enda juurde kinlaks,ma pole seda väidet laest vötnud.Vaid see tekst ja need soovitused on lyhike kokkuvöte artiklist mis ilmus soome autosound lehes ja mille on kirjutanud asjatundjad,kes vöistlevad euroopa ja maailma tasemel sel alal.Seal oli väga ilusti ära seletatud miks ei maksa mängida otse autostereo taha yhendada liigvöimsaid kölareid,siin pole mitte stereo ohus vaid kölar.Oli toodud soovitus,300w subbari juhtimiseks kasutada sama vöimsust tootvat vöi 2-3 korda rohkem vöimendit,selle aseme,et osta vöimend mis toodab 100w.jJa oli kenasti mainitud,et see ei kehti mitte ainult bassi vaid köikide kölarite kohal.Ja usun,et nende meeste juttu maksab kuulata,Soomes on seda ala harrastatud ja vöisteldud helitehnikas yle 30 aasta seevastu aga eestis on see suhteliselt uus ala.Ise ennast mingiks asjatundjaks ei pea,lihtsalt tavaline harrastaja kes ammutab infi kogenumate käest.Ja teiste kogemustest.
Anonymous
 


Eelmine

Mine Audio

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline