Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 18 Juun 2016, 15:28

Tere,

Soetasin mootorikahjustusega Mazda RX8, eesmärgiga teha läbi wankel-mootori taastamise protsess.
Auto läbisõit oli 85000 km ja probleemiks soojalt mittekäivitumine.
Mootori lahti võtmisel ja detailide kontrollimisel/üle mõõtmisel selgus, et apex seal`id (ei oskagi wankelmootori komponentidele eestikeelseid vasteid leida) olid kulunud, lisaks oli side seal`ide ja corner seal`ide vahelised tolerantsid liiga suured ning stationary gear`ide liuglaagrid (tavamootori vaste oleks raamlaager) täielikult hävinenud.
Positiivse poole pealt olid rootorid ja kambrid heas konditsioonis, ekstsentrikvõlli sai korda poleerimisega ning kambrite vahe -ja külgplaadid sai samuti taastada.
Olulisematest komponentidest läksid vahetusse:
- Apex seal`id koos vedrudega
- Side seal`id koos vedrudega
- Rootorite liuglaagrid
- Stationary gear liuglaagrid
- Cutoff ja oil control rõngaste tihendid ja vedrud
- Pikilõtku laagrid
- Kõikvõimalikud tihendid, simmerid jne, mis mootori lahtivõtmise ja komplekteerimisega kaasnevad
- Süütepoolid (4tk), küünlajuhtmed ja küünlad (kõik NGK)

Praeguseks hetkeks olen läbinud 1400 km, mille jooksul oli tunda päris hästi, kuidas mootor sisse töötas ja tõmme tasapisi paranes.
Pärast süütepoolide/küünalde/juhtmete vahetust pole kordagi esinenud ka käivitumisprobleeme.
Üldiselt on RX8 näol tegemist laheda (ees)keskmootoriga liikuriga, mis on sportautoks nullist projekteeritud. Eraldi väärib mainimist muidugi ka süsinikkiust kardaanvõll :thumbup:
Lisan mingil hetkel mootori rebuildist ka pildimaterjali.
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas justin.keiss » 20 Juun 2016, 21:59

Kas tegid kõik foorumite abil, või oli mõni rootoriteadja abiks? Väga huvitav igatahes.
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 21 Juun 2016, 23:55

Informatsiooni sain jah erinevatest foorumitest, RX8 mootori rebuild manuaalist jne, kellegi käest otseselt nõu küsida ei olnud. Mingil määral oli abiks ka see, et tegelen mootoritega igapäevaselt, kuigi "tavamootoritega" on wanklitel võrdlemisi vähe ühist.
Protsess oli iseenesest väga lahe ja esimese käivituse/proovisõidu ajal ei jõudnudki päris hästi kohale, et asi õnnestus :)
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 22 Juun 2016, 01:43

Rootori ja stationary gear liuglaagrite pressimine. Lasin selle jaoks treida spetsiaalsed tööriistad, mis tegid laagrite vahetuse oluliselt lihtsamaks:

Pilt

Rootorilaagri siseläbimõõdu kontrollimine siseindikaatoriga:

Pilt

Pilt

Komplekteerimise algus:

Pilt

Esimene kamber:

Pilt

Esimene rootor:

Pilt

Uued apex seal`id koos vedrudega:

Pilt

Ekstsentrikvõll sees:

Pilt

Kambrite vaheplaat ja tagumine kamber:

Pilt

Tagumine rootor:

Pilt

Tagumine plaat poltide pingutusjärjekorraga:

Pilt

Hooratta mutri (54mm) pingutamine. Hooratta paigal hoidmiseks tegin samuti eritööriista (laserlõikuses tehtud plaat ja kaks treitud puksi):

Pilt

Ekstsentrikvõlli pikilõtku kontroll. Jäi ilusti lubatud tolerantside piiridesse:

Pilt

Komplekteeritud "plokk":

Pilt

Puhastatud ja komplekteeritud sisselaskekollektor:

Pilt

Pilt

Sees :thumbup:

Pilt
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas tomkulibin » 22 Juun 2016, 07:05

:thumbup:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7835
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas justin.keiss » 23 Juun 2016, 13:07

Ilus vaadata kohe. (Y) Hea töö!
Kasutaja avatar
justin.keiss
 
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Mär 2015, 02:26

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas kipu33 » 25 Juun 2016, 13:48

Ilus vaadata ja jõudu kaunitariga :)
"If you can't get someone out of your head, then maybe it`s supposed to be there."
Kasutaja avatar
kipu33
 
Postitusi: 234
Liitunud: 03 Nov 2010, 23:19
Asukoht: Pärnumaa/ Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas IvarR » 27 Juun 2016, 10:50

Kojad olid terved ja ei vahetanudki välja?
Tehase hooldusvälbaga kestavad nad 80-100k ja kroom eraldub !
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas rrait » 27 Juun 2016, 18:30

Lahe ettevõtmine. Olen ka mõelnud rx8 peale. Ilus auto aga see rebuildimine tundub... Rets. Selline tunne tekib nagu zaz, iga 10km võrdub ühe remonditunniga. Ilmselt päris nii hull ka see seis pole.

Jupid tulid eesti edasimüüjalt või läbi interneeduse? Palju siinmail juppidele kulus?
rrait
 
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2015, 12:30

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 28 Juun 2016, 02:00

Kojad olid väga heas korras, kroomi polnud kusagilt eraldunud ja sooni/kriimustusi oli ka pindadel väga vähe. Samuti olid küünlaavade ümbrused ilma pragudeta. Renesis potentsiaalselt võiks kesta üle 100 000 km (üks Mazda mehaanik rääkis Eestis 160 000 sõitnud RX8-st, millel oli kompressioon veel hea).
Palju ilmselt mõjutab sõidustiil, õlivahetuse tihedus, õlitaseme kontrollimine jne. Kui näiteks mõni süütepoolidest peaks järgi andma, on koheselt ka õlituse kvaliteet väga kehv (poolpõlemata kütus peseb kambri seintelt õli maha).
Jupid tellisin jah netist, aga kõik on Mazda originaalosad.
Hindade osas vastaksin nii, et kui keegi tahaks samas konditsioonis mootorit lasta remontida, siis läheks kokku ~2500 eur (jupid+töö).
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas raira » 28 Juun 2016, 17:54

Pakun et 160tkm rx on minu oma,millest juttu tehti.
Hetkeseis vist on kellal ca 210-220tkm(peast ei mäleta, 2aastat seisnud).
Aga jaa respect teema omanikule,väga ilus töö!!!
raira
 
Postitusi: 35
Liitunud: 07 Apr 2008, 19:05

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 01 Juul 2016, 01:38

Tänud positiivsete sõnade eest :)
Pakun et 160tkm rx on minu oma,millest juttu tehti.

Ega see pole turbomootoriga RX8, millest ka turboklubi foorumis teema on? Tundub väga huvitav...
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas raira » 01 Juul 2016, 08:08

Nii on...
raira
 
Postitusi: 35
Liitunud: 07 Apr 2008, 19:05

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas psyaddict » 05 Juul 2016, 11:45

ostsid täitsa uued malmplaadid?
ma treisin mingist denso starterist selle pressi, ulmeline hind on neil kui valmis asi tellida.
Pilt
Pilt
RX-7 Turbo II, 626 gw

Wankel mootorite remont TEL: 5 5 5 1 8 2 8 8
Kasutaja avatar
psyaddict
 
Postitusi: 372
Liitunud: 17 Okt 2012, 15:50
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 08 Juul 2016, 00:34

Plaadid on vanad, aga "taastatud".
Lasin pinnakareduse ära mõõta ja pinnastruktuuri analüüsida ning selle info alusel said nad lihvitud.
Laagrite pressimise tööriistad lasin ka treida, Atkins Rotary omad oleks koos saatmiskulude ja maksudega 200 euri kandis läinud.
Treisid tööriistad RX7 mootoriremondi jaoks?
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas psyaddict » 18 Juul 2016, 09:41

laagri pressid jah, mingitest tööl olemasolevatest asjadest tegin.
aga kus lihvida lasid? seal peal ju mingi õhuke kõva kiht, et ei kuluks 0.002" paksusega. ma olen aru saanued et tavaliselt need kaetakse peale lihvimist uuesti mingi protsessi läbi. kuradi ilusad näevad välja küll, ma panin vanad tagasi ise, sõrmega oli tunda aga mõõtes oli umbes 60% jagu kulumismaad alles veel.
RX-7 Turbo II, 626 gw

Wankel mootorite remont TEL: 5 5 5 1 8 2 8 8
Kasutaja avatar
psyaddict
 
Postitusi: 372
Liitunud: 17 Okt 2012, 15:50
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 23 Juul 2016, 11:22

RX7 plaate on lubatud lihvida kuni 0,18mm, aga korrektne pinnakaredus peab jääma. Teha peaks saama enamus kohad, kus on tasalihvpink.
Siin on juttu kriteeriumitest, mida arvestada RX7 mootoriremondi puhul: http://www.turborx7.com/rereplacement.htm
Sul olid ilmselt plaatidel servas "vaod"? Millega nende sügavust kontrollisid? Antud saidil on selle kohta ka juttu.
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas IvarR » 27 Juul 2016, 09:56

Oleks võinud ära ka portida kui juba lahti oli. Ma tegin talvel ühe s4 fc3s 13bt millel peale portimist vaakumiala muutus oluliselt paremaks ning suure turbo spool langes ning hingab nüüd piirajani ilusti. Jõupoolest sai sama tulemuse pmst 0.3bari madalama turborõhuga. Enne oli 493whp 1.3bari juures :)

Soome panin kunagi kokku high power renesise mille plaadid tulid pordituna usast, tolle puhul oli jõukasv vabalthingavana pea 30hj ja 40nm 5500rpm alates
Soovitan rx8 puhul mõelda turbotamisele kui omale jätad.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 03 Aug 2016, 10:57

Ma portimist eriti ei kaalunud, tahtsin kõigepealt originaalosadega protsessi läbi teha, et muutujaid vähem oleks.
Aga portimisega 30hp/40Nm juurde saada tundub väga hea tulemus, ei arvanudki, et nii palju on võimalik.
Äkki saad dünolehte jagada enne/pärast tulemustega?
Kas sellest ~500whp aparaadist on mõnes foorumis rohkem juttu/pilte ka?
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Fragile » 22 Aug 2016, 19:51

Väga ilus mootor ja build :wink:
Kas rebuildi peale peaks mõtlema siis kui on kuumalt käivitamisel probleeme?
Sai hiljuti 80K läbisõiduga 2013 RX-8 soetatud ja käivitub hästi. Starter on uuendatud.
Fragile
 
Postitusi: 5
Liitunud: 07 Juun 2016, 10:24
Asukoht: Tartumaa

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 22 Aug 2016, 20:50

Soojalt mittekäivitumine on üks sümptomeid, et kompressioon pole enam hea. Rebuildi peale tasub mõelda pigem varem, kui hiljem, sest nii võivad rootorikojad veel taaskasutatavad olla.
Lisaks tasub olla tähelepanelik selle osas, kui mootorituli vilgub sõidu ajal. Tõenäoliselt on siis tegemist misfire`ga, mille tagajärjel katalüsaator ära sulab.
Minu autol oli ka katalüsaatori kärg ära sulanud, uue sain sellisest kohast üsna mõistliku hinnaga: http://www.cats2u.co.uk/
Ülevaatuselt sai sellega kenasti läbi.
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Madis » 23 Aug 2016, 11:15

Panin RX8 müüki ehk kui kellelgi on huvi värskelt remonditud mootoriga RX8 osas, siis lisainformatsiooni leiate siit:
http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic21962.html
http://www.auto24.ee/used/2328346
Madis
 
Postitusi: 13
Liitunud: 04 Juun 2016, 18:53

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Fragile » 23 Aug 2016, 12:45

Tänud vastuse ja info eest!
Nägin kuulutust ja imestasin. Ühtegi rooste täppi ei näinud. Edu müügiga :)
Fragile
 
Postitusi: 5
Liitunud: 07 Juun 2016, 10:24
Asukoht: Tartumaa

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas IvarR » 10 Dets 2016, 23:54

Madis kirjutas:Kas sellest ~500whp aparaadist on mõnes foorumis rohkem juttu/pilte ka?


Ei ole, omanik ei soovi tähelepanu.

IvarR
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1910
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn

Re: Mazda RX8 170kW 2006 - Madis

PostitusPostitas Neko » 15 Dets 2016, 09:34

Valismaa keel on tore kull aga voiks vahelduseks oelda kolvi tiputihendid ja kyljetihendid.
Remondin Mazdasid Tartus.509 7478.
Neko
 
Postitusi: 25
Liitunud: 03 Apr 2005, 22:08

Järgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist

cron