Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

Siia postita see mis teiste teemade alla ei lähe

Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

PostitusPostitas Protege » 07 Sept 2016, 22:57

Tere kõigile, kes seda loevad. Umbes aasta tagasi sai ostetud Mazda Protege 5 (2004), mis on 323 Spordi Usa vend. Olen mõelnud tasapisi selle nii-öelda kergelt võimsamaks ehitamise peale. Uurisin chip tuuningu võimalust, kuid 200 euro eest lubati kuskil 8-11 kw. Mootor on 2.0 96 kw. Lisadena, mis autol tehtud ja peal on võib väljatuua strutbar- eesmine jäikustala, koonusfilter alumiiniumtorustikuga. Ostsin autole kergema jooksu (momo corse) ning oli tunda kerget vahet ergsuses. Kuna ise pole kahjuks eriline õlinäpp siis tahaksingi küsida Teie kõigi abi. Mis teie teeksite kui oleks selline auto ja selline mootor?
Ütlen ka selle ära, et pole kohe taskust suuri summasid võtta ja pigem vahetaks nii-öelda ühe asja ja siis võtaks teise ette. Eesmärk on see Mazda veel veidi erksamaks ning mõnusama häälega sõidukiks teha . Tänan juba ette vastuste eest!
Protege
 
Postitusi: 10
Liitunud: 07 Apr 2016, 14:30

Re: Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

PostitusPostitas tomkulibin » 08 Sept 2016, 07:50

Kõige odavam tuunimine on masina kaalu vähendamine.
Masin kui selline on tervik, mille mistahes osa asendamine/muutmine annab mõju kogu masinale.
Tuunimise eelduseks on terve ja korras masin. Minimaalne veeretakistus on seejuures oluline osa.
Minu arusaam- mootori turbotamine on odavam, kui vabalthingavast mootorist enama jõu välja meelitamine. Ja õieti tehtavana pole mõtet ajada kõige odavamat rida(odav ja hea pole kunagi olnud ükssama).
Igasugune pakutav kaup on eesmärgiga ostjalt raha välja meelitamine, seega tuleb ostjal endal välja filtreerida, mida on tegelikult tarvis ja kas sellest ka ootuspärast tulemust on oodata.
Üks huvitavaid järeldusi: kui tuunimise käigus pole kaotatud ühtegi tehasest lubatud jõudu, siis on tulemus juba hea :wave:
Palju aastaid tagasi sama küsimisega tuuningu firmasse pöördudes sain vastuseks hulga küsimusi, millede vastused kohati siiani otsin. Kuigi mõni projekt on ka eduliselt lõpetatud.
Jõud(tegelikult energia) peitub, mitte niipalju masinas, kuivõrd kütuses.
Selle sihipärane ja effektiivne kasutamine- see on masin tevikuna(kaasaarvatud seib istme ja rooli vahel).
PS sisepõlemismootori kasutegur on u 50%- st pool kütusest läheb kasutuna ümbruskonda! Selle probleemi lahendamisega tegelevad paljud targad inimesed ja siiani suht vähese eduga(kogu arendajate kamp).
Väide, et lärmakam/isasema häälega summuti annab jõudu- pigem annab nn tuunijale sisemist rahulolu ja ümbruskonnale mürasaastet. Netist on võimalus soetada junn sigareti süütajasse, mis tekitab sportsummuti tunde ilma ümbruskonda häirimata, see on tunduvalt odavam sportsummutist.
Siia lisaks veel, et mida enam on masin forseeritud, seda lühem on tema kasutusiga.
Palju juttu, aga ehk on abiks enne otsuste langetamist.
Pealegi proovi ettekujutada, kui peaksid ühe valuga Tallinn/Tartu otsa edasi/tagasi läbima sellises mürakastis...
Pakutavad tsipid +10% võimsuse lisaga- uuri üldsuse tagasisidet enne soetamist.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 7802
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

PostitusPostitas maaks » 13 Sept 2016, 11:13

Natuke täpsustan, see iidne Tõstamaa tuuijate vanasõna vist kõlas: Kui esialgsest võimsusest on kadunud vähem kui 15% võib tuuningu kordaläinuks lugeda (aga midagi oli ka momendi kohta öeldud vist).
Kui endal kaks vasakut kätt, siis esimene soovitus oleks: osta kohe uus ja võimsam auto kui et hakkad ol.olevat tuunima.
Chip unusta kohe ära, paremal juhul ei tee ta mitte midagi, halvemal juhul saadab ajule signaali, et tegu on külma mootoriga ja suurendab vaid bensukulu.
Vabalthingavat saab kindlasti modifitseerida võimsamaks (uued nukkvõllid, remap, sisselaske portimine jms), aga €/ lisandunud kW kohta on kulutus kõige väiksem ikkagi turbo lisamisega.
Odavaim moodus parandada 0..100km/h aega on kaalu kaotus - alustades juhu õllekõhust, lõpetades naise, ämma ja tagumise istme välja viskamisega :D
tomkulibin, sisepõlemismootori kasutegur jääb siiski palju alla 50%, pigem sinna 20% juurde, ehk siis kokkuvõttes mõtetu riist :mrgreen:
http://www.fueleconomy.gov/feg/atv.shtml
________________________________________
Reisid korraldab http://www.reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 417
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

PostitusPostitas Protege » 01 Okt 2016, 14:53

Tere Tomkulibin ja Maaks

Suur aitäh Teie vastuste eest. Mõlema jutu kokkuvõtteks mõtlesin, et hoian teda pigem ilusti korras nii seest kui väljast ja lihtsalt nautida teda sellisena nagu ta on. JA kui ikkagi tekib nii suur isu hakata sisse laduma € siis tundub turbo jah kõige arukam varient. Muidu on väga äge masin ja liigub küll. Ilmselt otsin endale lihtsalt uut võimalust, kuidas auto sõites põnevamaks teha ja tunda nii nagu ma oleks ta alles soetanud :) Mõlgutan ka mõtteid uue isendi ostmise osas ilmselt siis sellise, millel originaalis juba veidi rohkem võimsust.
Protege
 
Postitusi: 10
Liitunud: 07 Apr 2016, 14:30

Re: Vaja nõu auto "modifitseerimise" osas (Protege 5)

PostitusPostitas IvarR » 03 Okt 2016, 13:38

Kindlasti on turbotamine odvaim kw/hinna suhe.
Ca 200kw pole probleem mootoripoolelt aga siis hakkad jõuülekannet ja veermikku järgi aitama. Sinna kulutad veelgi suuremaid summasid hiljem. Odavam oleks osta 3mps kui just ise kogemustega kuldsete kätega meistrimees pole.
Megasquirt ajude müük/paigaldus
Custom turboprojektid
Eesti kiireima Mazda ehitaja: Rx7 493whp/650nm
Kasutaja avatar
IvarR
Administraator
 
Postitusi: 1934
Liitunud: 01 Veebr 2005, 12:25
Asukoht: Keila-Tallinn


Mine Üldine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist